Ο απολογισμός της διοίκησης για το έτος 2016 που πραγματοποιείται σήμερα, βρίσκει το δήμο με συσσωρευμένα προβλήματα, μεγαλύτερης έκτασης και έντασης, γεγονός που αποδεικνύει τα αδιέξοδα της άσκησης μιας πολιτικής που συρρικνώνει τους δήμους οικονομικά, απαξιώνοντας δομές και υπηρεσίες, στερώντας τες από τη λαϊκή οικογένεια. Το μεγάλο κενό θα έρθουν να καλύψουν φυσικά οι σωτήρες - επενδυτές, οι εργολάβοι. Έτσι το λαϊκό νοικοκυριό καλείται να πληρώσει για την κάλυψη των αναγκών του, χρήματα που έχει ήδη πληρώσει και να ενισχύσει έτσι την κερδοφορία των μεγάλων ομίλων, που δραστηριοποιούνται σε χώρους μεγάλου επενδυτικού ενδιαφέροντος, τα γνωστά μας φιλέτα.
Για του λόγου το αληθές, οι εργασίες της 6ης Ελληνογερμανικής Συνέλευσης, που πραγματοποιήθηκε στα τέλη του 2016 στη χώρα μας, που προέβλεπε τη συνεργασία μεταξύ δήμων και περιφερειών των δύο χωρών, με σαφή κατεύθυνση τη δημιουργία ευνοϊκού περιβάλλοντος για την ανάπτυξη επιχειρηματικής δράσης. Στην κατεύθυνση αυτή, προτείνονται μια σειρά τομέων δράσης με προοπτική κέρδους για τους επιχειρηματικούς ομίλους που καραδοκούν να διεισδύσουν σε αυτούς, όπως η διαχείριση των υδάτων, των απορριμμάτων, η αξιοποίηση της δημοτικής περιουσίας, η ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού και άλλα.
Αυτό το ευνοϊκό περιβάλλον φροντίζουν οι εκάστοτε κυβερνήσεις που υπηρετούν τα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων, να το δημιουργούν με όλο το απαραίτητο υποστηρικτικό νομικό και θεσμικό πλαίσιο και οι διοικήσεις που είναι πιστές σε αυτόν τον μονόδρομο, να το υλοποιούν, συναγωνιζόμενες με την κυβέρνηση για το ποιος θα ευθυγραμμιστεί πιο έγκαιρα με αυτήν την πολιτική Ποιος θα ανοίξει πιο γρήγορα την πόρτα των δήμων στην επιχειρηματική λειτουργία, ποιος θα στρώσει στέρεο δρόμο, ώστε οι επιχειρηματικοί όμιλοι να ανοίξουν κερδοφόρες μπίζνες πάνω στη δημοτική ακίνητη περιουσία, να εκμεταλλευτούν πόρους, υποδομές και δομές των δήμων.
Όπως για παράδειγμα τα χαράτσια, που έγιναν στα χέρια κυβερνήσεων και διοικήσεων ένα προσφιλές και χρηστικό μέσο.
Χαράτσι στο νερό, το λεγόμενο «περιβαλλοντικό τέλος», για την ύδρευση των λαϊκών νοικοκυριών και την άρδευση της αγροτικής παραγωγής, στο όνομα της «προστασίας» των υδάτων και της «εξοικονόμησης της κατανάλωσης ύδατος». Από το οποίο εξαιρούνται φυσικά μεγάλοι όμιλοι που έχουν πάρει επιδοτήσεις για ορθολογική χρήση των υδάτων. Χαράτσι στα απορρίμματα, το λεγόμενο <<ειδικό τέλος ταφής,>> που λειτουργεί στα πλαίσια του μεγάλου, εξοντωτικού και αποπροσανατολιστικού επινοήματος της ΕΕ και του ΕΣΔΑ, πληρώνω όσα πετάω. Σύμφωνα με τις σχετικές μελέτες, το 2014, το κόστος ταφής των αποβλήτων του ΕΣΔΝΑ ήταν 5,02 του ευρώ, και το 2017 θα στοιχίζει 8 φορές παραπάνω, δηλαδή 40 ευρώ ανά τόνο. Επίθεση και αφαίμαξη που θα υλοποιηθεί μέσα από την αύξηση των δημοτικών τελών.
Ιδιωτικοποιήσεις και εκχωρήσεις παντού, ειδικά στο χώρο της καθαριότητας, Αποκομιδής, ανακύκλωσης. Δομές και υποδομές, απαραίτητες και χρήσιμες και για το περιβάλλον και για την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των εργαζόμενων. Το θέμα είναι ότι όλο αυτό το πακέτο που θα έπρεπε να είναι σε έναν ενιαίο δημόσιο φορέα που θα περιλαμβάνει όλη τη διαδρομή, από τη συγκομιδή μέχρι την τελική επεξεργασία, χρηματοδοτούμενο από τον κρατικό προϋπολογισμό και θα αφορά όλους τους δήμους της χώρας, σπάει σε κομμάτια εκχωρείται σε εργολάβους, και καλείται το κόστος να το πληρώσει η λαϊκή οικογένεια. Είτε με την αύξηση των δημοτικών τελών, είτε μετατρέποντας το δικαίωμα στην πρόσβαση των υπηρεσιών, σε χρήση των υπηρεσιών με συγκεκριμένο αντίτιμο. Και αυτό στο στόμα των διοικήσεων που υπηρετούν τα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων, ονομάζεται ανάπτυξη από την οποία θα ωφεληθούν οι εργαζόμενοι (βλέπε πράσινα σημεία, τηγανέλαια, ηλεκτρικές συσκευές, ρούχα κ.ά)
Όμως η διοίκηση του δήμου μας - αξίζει να σημειώσουμε εδώ- που ποτέ δεν ήταν μόνη στην εφαρμογή πολιτικών που έρχονται κόντρα στη λαϊκά συμφέροντα, πάντοτε είχε τη συνδρομή και την πρόκληση για περισσότερη εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίηση της αξιωματικής αντιπολίτευσης, προχώρησε σε κάτι πρωτοποριακό.
Συγκεκριμένα, κάλεσε διευθυντές και συλλόγους γονέων σε σύσκεψη, παρουσιάζοντας μια ασφαλιστική εταιρεία που δραστηριοποιείται στο χώρο της υγείας, για να ασφαλίσει δωρεάν τους μαθητές για ατυχήματα στο χώρο των σχολείων. Αλήθεια, όταν κατεδαφίζεται η δημόσια υγεία και ασφάλιση και οι εργαζόμενοι ματώνουν μέσα από τους αγώνες τους για να μην το επιτρέψουν, ό ρόλος της διοίκησης ενός δήμου είναι να κουβαλάει ασφαλιστικές εταιρείες στα σχολεία, να προωθεί δηλαδή τα παραμάγαζα της υγείας, αυξάνοντας το πελατολόγιό τους, ζητώντας η εταιρεία ονόματα και διευθύνσεις; Ή να θυμηθούμε τη συνεργασία της με γνωστή εταιρεία, για την κάλυψη εξετάσεων και μετρήσεων σε συνδημότες μας , μιας εταιρείας που πριν από λίγο καιρό αποκαλύφθηκαν τα σκάνδαλά της.
Από το ΑΚΤΙΟ, μέχρι τις τουριστικές αναπλάσεις των υδροβιότοπων, και τις αξιοποιήσεις της δημοτικής περιουσίας, το μοτίβο είναι ένα και το αυτό: Ανοίξαμε και σας περιμένουμε. Αυτό, η διοίκηση - και όχι μόνο - το χαρακτηρίζει εφικτό και ρεαλιστικό. Δεν έχει άδικο, είναι ο ίδιος ρεαλισμός που οδηγεί σε απολύσεις, σε περικοπές μισθών και συντάξεων, στην εξαθλίωση, στη φτώχεια, στην ανασφάλεια, στη δουλειά χωρίς δικαιώματα. Για να έρθει μετά η κεντρική διοίκηση αφού έχει ισοπεδώσει τα πάντα να σώσει τους άνεργους και εξαθλιωμένους που δημιούργησε, μέσα από προγράμματα κοινωφελούς εργασίας και προγράμματα επισιτισμού, με στόχο την ενσωμάτωσή τους, την υποταγή τους στο λίγο και εφικτό στην αποδοχή της λογικής δηλαδή που λέει από το σκέτο ψωμί είναι καλύτερα το ψωμί που είναι βουτηγμένο στο λάδι της φασολάδας.
Η διοίκηση του δήμου Θερμαϊκού συχνά πυκνά και με κάθε ευκαιρία και σε όλους τους τόνους αυτοχαρακτηρίζεται ως διοίκηση που προασπίζεται τα συμφέροντα των δημοτών. Για να μην υπάρχουν αυταπάτες, καμία φιλολαϊκή περιφερειακή και τοπική πολιτική δεν μπορεί να υπάρξει, όσο η γενική πολιτική παραμένει αντιλαϊκή.
2,5 περίπου χρόνια τώρα, δεν ακούστηκε μια φωνή διαμαρτυρίας, μια φωνή διεκδίκησης, ένας καταγγελτικός λόγος, ένα κάλεσμα προς τους εργαζόμενους, να διεκδικήσουν αυτά που τους στερούν κάθε μέρα, που εξαιτίας τους ο δήμος δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του και να καλύψει τις ανάγκες τους, και μπροστάρης σε αυτόν τον αγώνα, να είναι η ίδια η διοίκηση του δήμου.
Περάσαμε πλημμύρες, χιόνια, παγετούς, περίσσεψε η αυταπάρνηση των εργαζόμενων, η υπερωριακή απασχόληση, απλήρωτη και αυτή, τα χιλιάδες ευρώ σε ιδιώτες, οι καλές προθέσεις και τα αδιαμφισβήτητα ξενύχτια και η κούραση των παραγόντων της διοίκησης, δεν περίσσεψε όμως ούτε μια λέξη για αυτοκριτική, για παραλήψεις εκούσιες και ακούσιες, για τη δημιουργία συμπερασμάτων, για εκείνες τις μελέτες που αράχνιασαν στα συρτάρια της περιφέρειας από το 2008 για τα ρέματα, για αυτά που δεν καθαρίστηκαν, και που ακόμα και σήμερα πέρα από επικαιροποιήσεις, παχιά λόγια και δεσμεύσεις, δεν υπάρχει πουθενά φως. Πού είναι ο απαραίτητος στόλος, ο απαραίτητος εξοπλισμός, το εξειδικευμένο προσωπικό, που είναι οι εργαζόμενοι με μόνιμη και σταθερή δουλεία, που είναι η χρηματοδότηση, που είναι ο σχεδιασμός και ο προγραμματισμός, οι προτεραιότητες για έργα υποδομής, για τη συντήρηση του οδικού άξονα, των παμπάλαιων σχολικών κτηρίων;
Από την άλλη όμως ξέρουμε καλά που είναι τόμοι μελετών, τεράστια ποσά σε μελετητικά γραφεία, εξοντωτική δουλειά σε υπηρεσίες μας, ένα κυνήγι προγραμμάτων ΕΣΠΑ, που αν είμαστε ικανοί, ταχείς, εμπρόθεσμοι, έγκυροι και τυχεροί, τότε το 5ο δημοτικό και το νηπιαγωγείο Περαίας θα συμβούν, αλλιώς θα είναι τυχερά κάποια άλλα παιδάκια σε έναν άλλο δήμο. Και άλλες φορές φτιάχνουμε ασήκωτα συρτάρια μελετών, πληρώνουμε και 18 χιλιάρικα σε μελετητικά γραφεία για να φτιάξουμε εργοστάσιο επεξεργασίας λυμάτων στο Μεσημέρι, να προκαλούμε σύγχυση και αυταπάτες στους κατοίκους, να καθιστούμε θιγόμενους, για ένα έργο που η διοίκηση από την αρχή ήξερε ότι δεν μπορούσε να το εντάξει σε κανένα από τα δύο τρέχοντα προγράμματα της περιφέρειας , για τον απλούστατο λόγο ότι ο πληθυσμός του Μεσημεριού, δεν ανήκει στις προϋποθέσεις ένταξης.
Μελέτες για τη διάβρωση των ακτών, που από επιλογή δεν λύνουν οριστικά το πρόβλημα.
Παιδικοί σταθμοί, που λειτουργούν ανταποδοτικά, με τροφεία, και που για να απαλλαγούν από αυτά κάποιες οικογένειες ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΈΧΟΥΝ ΕΤΗΣΙΟ ΕΙΣΌΔΗΜΑ 5.000, δηλαδή άνθρωποι και οικογένειες που πρέπει να θεωρούν τον εαυτό τους τυχερό που ζουν με 400,00 ευρώ το μήνα, γιατί αποκτούν έτσι το δικαίωμα να φιλοξενηθούν τα παιδιά τους, δωρεάν. Ο μεγάλος τραγέλαφος είναι όταν έρχονται στο ΔΗΠΠΑΚΥΘ αιτήματα μητέρων που ζητούν να εξαιρεθούν από τα τροφεία, και επειδή το εισόδημα μπορεί να υπερβαίνει κατά κάτι δεκάδες ευρώ τις 5.000, διοίκηση και ευυπόληπτοι πολίτες του ΔΣ δεν τα ψηφίζουν γιατί φοβούνται να μην πάνε για παράβαση καθήκοντος. Κατά τη γνώμη μας αυτό που θα έπρεπε να φοβούνται είναι τα αδιέξοδα της πολιτικής που υπηρετούν.
Γνωρίζουμε, φυσικά, ότι δεν φτάνει η βούλησή μας για να ανατραπούν αυτές οι αντιλαϊκές πολιτικές, που μετατρέπουν τους δήμους όλο και περισσότερο σε ένα ακόμα φορομπηχτικό μηχανισμό. Είναι ο λαϊκός παράγοντας η δύναμη που πρέπει να παρέμβει αποφασιστικά, για να ανατρέψει το σύνολο των αντιλαϊκών πολιτικών, που μετατρέπουν σε συντρίμμια τα λαϊκά δικαιώματα, τις ανάγκες του λαού και της νεολαίας του σε εμπόρευμα, το μόχθο και τη ζωή τους σε λάφυρο της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας των μεγάλων επιχειρήσεων.
Γνωρίζουμε επίσης ότι ο πολιτικός λόγος για να είναι αποτελεσματικός και να ανοίγει δρόμους και προοπτική στο λαό, πρέπει πρώτα από όλα να αμφισβητεί την εφαρμοζόμενη πολιτική και να μην κινείται μόνο και απλά στα όρια των ικανοτήτων, της νομοτυπίας και της χρηστής διαχείρισης.
-- Εντείνουμε τον αγώνα για αποκλειστικά δημόσιο δωρεάν σύστημα στους βασικούς κοινωνικούς τομείς της Υγείας - Πρόνοιας και Παιδείας με πλήρη χρηματοδότηση από το κράτος.
-- Αντιτασσόμαστε στη μεταφορά των αρμοδιοτήτων που πρέπει να είναι στην ευθύνη του κεντρικού κράτους για την ανάπτυξη - λειτουργία στην Τοπική Διοίκηση γιατί αυτό σημαίνει τελικά μεταφορά του κόστους στις πλάτες του λαού.
-- Να καταργηθεί κάθε είδους τοπική φορολογία, κάθε έμμεση φορολογία.
-- Μόνιμη, σταθερή δουλειά με πλήρη δικαιώματα για όλους τους εργαζομένους.
-- Να ανατραπεί το νομοθετικό πλαίσιο που καθιστά δήμους και περιφέρειες πεδίο επιχειρηματικής δραστηριότητας.
-- Διεκδικούμε σχεδιασμό και υλοποίηση, σε κεντρικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο, υποδομών και μηχανισμών δημόσιας προστασίας από πλημμύρες - πυρκαγιές - σεισμούς - άλλες καταστροφές από καιρικά φαινόμενα - ρύπανση και μόλυνση του νερού και του αέρα.
-- Απαιτούμε δραστική αύξηση των κρατικών δαπανών από τον προϋπολογισμό για κοινωνική πολιτική, για ενίσχυση της λαϊκής οικογένειας, για τη λειτουργία των δημοτικών υπηρεσιών σε απορρίμματα, πράσινο κ.λπ.
Για την ΛΑ.Σ Θερμαϊκού, η επικεφαλής και δημοτική σύμβουλος Μώραλη Κωνσταντίνα.
Για του λόγου το αληθές, οι εργασίες της 6ης Ελληνογερμανικής Συνέλευσης, που πραγματοποιήθηκε στα τέλη του 2016 στη χώρα μας, που προέβλεπε τη συνεργασία μεταξύ δήμων και περιφερειών των δύο χωρών, με σαφή κατεύθυνση τη δημιουργία ευνοϊκού περιβάλλοντος για την ανάπτυξη επιχειρηματικής δράσης. Στην κατεύθυνση αυτή, προτείνονται μια σειρά τομέων δράσης με προοπτική κέρδους για τους επιχειρηματικούς ομίλους που καραδοκούν να διεισδύσουν σε αυτούς, όπως η διαχείριση των υδάτων, των απορριμμάτων, η αξιοποίηση της δημοτικής περιουσίας, η ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού και άλλα.
Αυτό το ευνοϊκό περιβάλλον φροντίζουν οι εκάστοτε κυβερνήσεις που υπηρετούν τα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων, να το δημιουργούν με όλο το απαραίτητο υποστηρικτικό νομικό και θεσμικό πλαίσιο και οι διοικήσεις που είναι πιστές σε αυτόν τον μονόδρομο, να το υλοποιούν, συναγωνιζόμενες με την κυβέρνηση για το ποιος θα ευθυγραμμιστεί πιο έγκαιρα με αυτήν την πολιτική Ποιος θα ανοίξει πιο γρήγορα την πόρτα των δήμων στην επιχειρηματική λειτουργία, ποιος θα στρώσει στέρεο δρόμο, ώστε οι επιχειρηματικοί όμιλοι να ανοίξουν κερδοφόρες μπίζνες πάνω στη δημοτική ακίνητη περιουσία, να εκμεταλλευτούν πόρους, υποδομές και δομές των δήμων.
Όπως για παράδειγμα τα χαράτσια, που έγιναν στα χέρια κυβερνήσεων και διοικήσεων ένα προσφιλές και χρηστικό μέσο.
Χαράτσι στο νερό, το λεγόμενο «περιβαλλοντικό τέλος», για την ύδρευση των λαϊκών νοικοκυριών και την άρδευση της αγροτικής παραγωγής, στο όνομα της «προστασίας» των υδάτων και της «εξοικονόμησης της κατανάλωσης ύδατος». Από το οποίο εξαιρούνται φυσικά μεγάλοι όμιλοι που έχουν πάρει επιδοτήσεις για ορθολογική χρήση των υδάτων. Χαράτσι στα απορρίμματα, το λεγόμενο <<ειδικό τέλος ταφής,>> που λειτουργεί στα πλαίσια του μεγάλου, εξοντωτικού και αποπροσανατολιστικού επινοήματος της ΕΕ και του ΕΣΔΑ, πληρώνω όσα πετάω. Σύμφωνα με τις σχετικές μελέτες, το 2014, το κόστος ταφής των αποβλήτων του ΕΣΔΝΑ ήταν 5,02 του ευρώ, και το 2017 θα στοιχίζει 8 φορές παραπάνω, δηλαδή 40 ευρώ ανά τόνο. Επίθεση και αφαίμαξη που θα υλοποιηθεί μέσα από την αύξηση των δημοτικών τελών.
Ιδιωτικοποιήσεις και εκχωρήσεις παντού, ειδικά στο χώρο της καθαριότητας, Αποκομιδής, ανακύκλωσης. Δομές και υποδομές, απαραίτητες και χρήσιμες και για το περιβάλλον και για την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των εργαζόμενων. Το θέμα είναι ότι όλο αυτό το πακέτο που θα έπρεπε να είναι σε έναν ενιαίο δημόσιο φορέα που θα περιλαμβάνει όλη τη διαδρομή, από τη συγκομιδή μέχρι την τελική επεξεργασία, χρηματοδοτούμενο από τον κρατικό προϋπολογισμό και θα αφορά όλους τους δήμους της χώρας, σπάει σε κομμάτια εκχωρείται σε εργολάβους, και καλείται το κόστος να το πληρώσει η λαϊκή οικογένεια. Είτε με την αύξηση των δημοτικών τελών, είτε μετατρέποντας το δικαίωμα στην πρόσβαση των υπηρεσιών, σε χρήση των υπηρεσιών με συγκεκριμένο αντίτιμο. Και αυτό στο στόμα των διοικήσεων που υπηρετούν τα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων, ονομάζεται ανάπτυξη από την οποία θα ωφεληθούν οι εργαζόμενοι (βλέπε πράσινα σημεία, τηγανέλαια, ηλεκτρικές συσκευές, ρούχα κ.ά)
Όμως η διοίκηση του δήμου μας - αξίζει να σημειώσουμε εδώ- που ποτέ δεν ήταν μόνη στην εφαρμογή πολιτικών που έρχονται κόντρα στη λαϊκά συμφέροντα, πάντοτε είχε τη συνδρομή και την πρόκληση για περισσότερη εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίηση της αξιωματικής αντιπολίτευσης, προχώρησε σε κάτι πρωτοποριακό.
Συγκεκριμένα, κάλεσε διευθυντές και συλλόγους γονέων σε σύσκεψη, παρουσιάζοντας μια ασφαλιστική εταιρεία που δραστηριοποιείται στο χώρο της υγείας, για να ασφαλίσει δωρεάν τους μαθητές για ατυχήματα στο χώρο των σχολείων. Αλήθεια, όταν κατεδαφίζεται η δημόσια υγεία και ασφάλιση και οι εργαζόμενοι ματώνουν μέσα από τους αγώνες τους για να μην το επιτρέψουν, ό ρόλος της διοίκησης ενός δήμου είναι να κουβαλάει ασφαλιστικές εταιρείες στα σχολεία, να προωθεί δηλαδή τα παραμάγαζα της υγείας, αυξάνοντας το πελατολόγιό τους, ζητώντας η εταιρεία ονόματα και διευθύνσεις; Ή να θυμηθούμε τη συνεργασία της με γνωστή εταιρεία, για την κάλυψη εξετάσεων και μετρήσεων σε συνδημότες μας , μιας εταιρείας που πριν από λίγο καιρό αποκαλύφθηκαν τα σκάνδαλά της.
Από το ΑΚΤΙΟ, μέχρι τις τουριστικές αναπλάσεις των υδροβιότοπων, και τις αξιοποιήσεις της δημοτικής περιουσίας, το μοτίβο είναι ένα και το αυτό: Ανοίξαμε και σας περιμένουμε. Αυτό, η διοίκηση - και όχι μόνο - το χαρακτηρίζει εφικτό και ρεαλιστικό. Δεν έχει άδικο, είναι ο ίδιος ρεαλισμός που οδηγεί σε απολύσεις, σε περικοπές μισθών και συντάξεων, στην εξαθλίωση, στη φτώχεια, στην ανασφάλεια, στη δουλειά χωρίς δικαιώματα. Για να έρθει μετά η κεντρική διοίκηση αφού έχει ισοπεδώσει τα πάντα να σώσει τους άνεργους και εξαθλιωμένους που δημιούργησε, μέσα από προγράμματα κοινωφελούς εργασίας και προγράμματα επισιτισμού, με στόχο την ενσωμάτωσή τους, την υποταγή τους στο λίγο και εφικτό στην αποδοχή της λογικής δηλαδή που λέει από το σκέτο ψωμί είναι καλύτερα το ψωμί που είναι βουτηγμένο στο λάδι της φασολάδας.
Η διοίκηση του δήμου Θερμαϊκού συχνά πυκνά και με κάθε ευκαιρία και σε όλους τους τόνους αυτοχαρακτηρίζεται ως διοίκηση που προασπίζεται τα συμφέροντα των δημοτών. Για να μην υπάρχουν αυταπάτες, καμία φιλολαϊκή περιφερειακή και τοπική πολιτική δεν μπορεί να υπάρξει, όσο η γενική πολιτική παραμένει αντιλαϊκή.
2,5 περίπου χρόνια τώρα, δεν ακούστηκε μια φωνή διαμαρτυρίας, μια φωνή διεκδίκησης, ένας καταγγελτικός λόγος, ένα κάλεσμα προς τους εργαζόμενους, να διεκδικήσουν αυτά που τους στερούν κάθε μέρα, που εξαιτίας τους ο δήμος δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του και να καλύψει τις ανάγκες τους, και μπροστάρης σε αυτόν τον αγώνα, να είναι η ίδια η διοίκηση του δήμου.
Περάσαμε πλημμύρες, χιόνια, παγετούς, περίσσεψε η αυταπάρνηση των εργαζόμενων, η υπερωριακή απασχόληση, απλήρωτη και αυτή, τα χιλιάδες ευρώ σε ιδιώτες, οι καλές προθέσεις και τα αδιαμφισβήτητα ξενύχτια και η κούραση των παραγόντων της διοίκησης, δεν περίσσεψε όμως ούτε μια λέξη για αυτοκριτική, για παραλήψεις εκούσιες και ακούσιες, για τη δημιουργία συμπερασμάτων, για εκείνες τις μελέτες που αράχνιασαν στα συρτάρια της περιφέρειας από το 2008 για τα ρέματα, για αυτά που δεν καθαρίστηκαν, και που ακόμα και σήμερα πέρα από επικαιροποιήσεις, παχιά λόγια και δεσμεύσεις, δεν υπάρχει πουθενά φως. Πού είναι ο απαραίτητος στόλος, ο απαραίτητος εξοπλισμός, το εξειδικευμένο προσωπικό, που είναι οι εργαζόμενοι με μόνιμη και σταθερή δουλεία, που είναι η χρηματοδότηση, που είναι ο σχεδιασμός και ο προγραμματισμός, οι προτεραιότητες για έργα υποδομής, για τη συντήρηση του οδικού άξονα, των παμπάλαιων σχολικών κτηρίων;
Από την άλλη όμως ξέρουμε καλά που είναι τόμοι μελετών, τεράστια ποσά σε μελετητικά γραφεία, εξοντωτική δουλειά σε υπηρεσίες μας, ένα κυνήγι προγραμμάτων ΕΣΠΑ, που αν είμαστε ικανοί, ταχείς, εμπρόθεσμοι, έγκυροι και τυχεροί, τότε το 5ο δημοτικό και το νηπιαγωγείο Περαίας θα συμβούν, αλλιώς θα είναι τυχερά κάποια άλλα παιδάκια σε έναν άλλο δήμο. Και άλλες φορές φτιάχνουμε ασήκωτα συρτάρια μελετών, πληρώνουμε και 18 χιλιάρικα σε μελετητικά γραφεία για να φτιάξουμε εργοστάσιο επεξεργασίας λυμάτων στο Μεσημέρι, να προκαλούμε σύγχυση και αυταπάτες στους κατοίκους, να καθιστούμε θιγόμενους, για ένα έργο που η διοίκηση από την αρχή ήξερε ότι δεν μπορούσε να το εντάξει σε κανένα από τα δύο τρέχοντα προγράμματα της περιφέρειας , για τον απλούστατο λόγο ότι ο πληθυσμός του Μεσημεριού, δεν ανήκει στις προϋποθέσεις ένταξης.
Μελέτες για τη διάβρωση των ακτών, που από επιλογή δεν λύνουν οριστικά το πρόβλημα.
Παιδικοί σταθμοί, που λειτουργούν ανταποδοτικά, με τροφεία, και που για να απαλλαγούν από αυτά κάποιες οικογένειες ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΈΧΟΥΝ ΕΤΗΣΙΟ ΕΙΣΌΔΗΜΑ 5.000, δηλαδή άνθρωποι και οικογένειες που πρέπει να θεωρούν τον εαυτό τους τυχερό που ζουν με 400,00 ευρώ το μήνα, γιατί αποκτούν έτσι το δικαίωμα να φιλοξενηθούν τα παιδιά τους, δωρεάν. Ο μεγάλος τραγέλαφος είναι όταν έρχονται στο ΔΗΠΠΑΚΥΘ αιτήματα μητέρων που ζητούν να εξαιρεθούν από τα τροφεία, και επειδή το εισόδημα μπορεί να υπερβαίνει κατά κάτι δεκάδες ευρώ τις 5.000, διοίκηση και ευυπόληπτοι πολίτες του ΔΣ δεν τα ψηφίζουν γιατί φοβούνται να μην πάνε για παράβαση καθήκοντος. Κατά τη γνώμη μας αυτό που θα έπρεπε να φοβούνται είναι τα αδιέξοδα της πολιτικής που υπηρετούν.
Γνωρίζουμε, φυσικά, ότι δεν φτάνει η βούλησή μας για να ανατραπούν αυτές οι αντιλαϊκές πολιτικές, που μετατρέπουν τους δήμους όλο και περισσότερο σε ένα ακόμα φορομπηχτικό μηχανισμό. Είναι ο λαϊκός παράγοντας η δύναμη που πρέπει να παρέμβει αποφασιστικά, για να ανατρέψει το σύνολο των αντιλαϊκών πολιτικών, που μετατρέπουν σε συντρίμμια τα λαϊκά δικαιώματα, τις ανάγκες του λαού και της νεολαίας του σε εμπόρευμα, το μόχθο και τη ζωή τους σε λάφυρο της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας των μεγάλων επιχειρήσεων.
Γνωρίζουμε επίσης ότι ο πολιτικός λόγος για να είναι αποτελεσματικός και να ανοίγει δρόμους και προοπτική στο λαό, πρέπει πρώτα από όλα να αμφισβητεί την εφαρμοζόμενη πολιτική και να μην κινείται μόνο και απλά στα όρια των ικανοτήτων, της νομοτυπίας και της χρηστής διαχείρισης.
-- Εντείνουμε τον αγώνα για αποκλειστικά δημόσιο δωρεάν σύστημα στους βασικούς κοινωνικούς τομείς της Υγείας - Πρόνοιας και Παιδείας με πλήρη χρηματοδότηση από το κράτος.
-- Αντιτασσόμαστε στη μεταφορά των αρμοδιοτήτων που πρέπει να είναι στην ευθύνη του κεντρικού κράτους για την ανάπτυξη - λειτουργία στην Τοπική Διοίκηση γιατί αυτό σημαίνει τελικά μεταφορά του κόστους στις πλάτες του λαού.
-- Να καταργηθεί κάθε είδους τοπική φορολογία, κάθε έμμεση φορολογία.
-- Μόνιμη, σταθερή δουλειά με πλήρη δικαιώματα για όλους τους εργαζομένους.
-- Να ανατραπεί το νομοθετικό πλαίσιο που καθιστά δήμους και περιφέρειες πεδίο επιχειρηματικής δραστηριότητας.
-- Διεκδικούμε σχεδιασμό και υλοποίηση, σε κεντρικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο, υποδομών και μηχανισμών δημόσιας προστασίας από πλημμύρες - πυρκαγιές - σεισμούς - άλλες καταστροφές από καιρικά φαινόμενα - ρύπανση και μόλυνση του νερού και του αέρα.
-- Απαιτούμε δραστική αύξηση των κρατικών δαπανών από τον προϋπολογισμό για κοινωνική πολιτική, για ενίσχυση της λαϊκής οικογένειας, για τη λειτουργία των δημοτικών υπηρεσιών σε απορρίμματα, πράσινο κ.λπ.
Για την ΛΑ.Σ Θερμαϊκού, η επικεφαλής και δημοτική σύμβουλος Μώραλη Κωνσταντίνα.
Προσθέσετε το σχόλιό σας:
0 comments:
Παρακαλώ αφήστε το μήνυμά σας. Προσπαθήστε να σχολιάζετε χωρίς προσβλητικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς. Σχόλια που θα θεωρηθούν συκοφαντικά ή θα περιέχουν βωμολοχίες θα απορρίπτονται.