Το σημερινό μου θέμα το δανείζομαι από την Κανελόριζα, η οποία το εντόπισε και έκανε την αρχική έρευνα. Έχω άλλωστε ξαναγράψει ότι τηλεόραση δεν παρακολουθώ και πολύ, αν και τη συγκεκριμένη εκπομπή του Λάκη Λαζόπουλου θα την έβλεπα αν ήμουν στην Αθήνα μια και, σαν παιδί της γενιάς μου, έχω αδυναμία στον Χάρρυ Κλυνν παρ’ όλα όσα ακολούθησαν (και δεν πιστεύω ότι τα στερνά μπορούν να ακυρώσουν πάντοτε τα πρώτα) –άλλωστε, έψαξα και είδα αποσπάσματα της εκπομπής από το γιουτούμπι, όχι όμως το επίμαχο, το οποίο άλλωστε διαρκεί πολύ λίγο.
Αλλά πιθανότατα δεν ξέρετε σε ποιο πράγμα αναφέρομαι, οπότε καλύτερα να τα πω με τη σειρά. Λοιπόν, στην εκπομπή του στις 26 Οκτωβρίου 2010, ο Λάκης Λαζόπουλος, για να δείξει ίσως ότι αυτή η χώρα τρώει τα παιδιά της, εκφώνησε έναν κατάλογο επιφανών αρχαίων Ελλήνων που υποτίθεται ότι πέθαναν εξόριστοι. Μπορείτε κι εσείς να δείτε και να ακούσετε το στιγμιότυπο, αρκεί να πάτε στο 32.25 αυτού του βίντεο.
Λοιπόν, αφού ο Λαζόπουλος σχολιάσει διάφορα στιγμιότυπα που μεταδόθηκαν στα πρωινάδικα ή στα δελτία ειδήσεων, λέει ότι αυτή η χώρα χρειάζεται κάτι άλλο για να πάει μπροστά και υπενθυμίζει ένα κείμενο που είχε διαβάσει και παλαιότερα στην εκπομπή του, το εξής:
Στη χώρα αυτή,
Πυθαγόρας το 500 π.Χ. 80 ετών πέθανε στην εξορία από πείνα.
Μιλτιάδης: 65 ετών, στην εξορία.
Αριστείδης ο δίκαιος, 468, 72 ετών, στην εξορία
Θεμιστοκλής, το 461, 66 ετών, στην εξορία.
Αισχύλος: 69 ετών, στην εξορία.
Περικλής: 66 ετών, στη φυλακή.
Φειδίας: 66 ετών, στη φυλακή.
Αναξαγόρας: 72 ετών, στην εξορία.
Ηρόδοτος: 59 ετών, στην εξορία.
Ικτίνος, 420 π.Χ. στην εξορία.
Σοφοκλής: 74 χρονών, στην εξορία από πείνα.
Ευριπίδης: 74 ετών, στην εξορία.
Αλκιβιάδης: 48 ετών, στην εξορία.
Σωκράτης: 71 ετών, ήπιε το κώνειο.
Θουκυδίδης: 64 ετών, στην εξορία.
Αριστοφάνης: 61 ετών, στην εξορία.
Πλάτων: 80 ετών, στην εξορία.
Ισοκράτης: 99 ετών, στην εξορία.
Δημοσθένης: 62 ετών, δηλητηριάστηκε.
Αυτή είναι η χώρα αυτή εδώ, καταλήγει ο Λάκης Λαζόπουλος και κάνει διάλειμμα για διαφημίσεις.
Ο κατάλογος αυτός, σχεδόν ολόιδιος, κυκλοφορεί εδώ και καιρό στο Διαδίκτυο. Συνήθως αναπαράγεται από ακροδεξιά ή εθνικιστικά ιστολόγια, για παράδειγμα εδώ από τον Περίοπα και σχεδόν ταυτόχρονα από το olympia.gr, που λειτουργεί ως συναθροιστής και αναμεταδότης του μίσους και της βλακείας του ελληνικού Διαδικτύου.
Όπως θα δείτε αν κάνετε τον κόπο να συγκρίνετε, τα ονόματα στον κατάλογο του Λ. Λαζόπουλου είναι τα ίδια με τον κατάλογο των ακροδεξιών ιστολογίων, με την ίδια ακριβώς σειρά, και με ελάχιστες μόνο διαφορές: π.χ. ο Λαζόπουλος λέει (κακώς) ότι ο Μιλτιάδης πέθανε στην εξορία, ενώ οι ακροδεξιοί αναφέρουν το σωστό (στη φυλακή), ενώ το λάθος στην ηλικία του Σοφοκλή (74 ετών αντί για το σωστό 90) είναι ολοφάνερα παραδρομή του προφορικού λόγου.
Το συμπέρασμα που βγαίνει από αυτόν τον κατάλογο είναι, φαντάζομαι, ότι ανέκαθεν η Ελλάδα τρώει τα καλύτερα παιδιά της, ότι ανέκαθεν φέρνεται αχάριστα στις μεγάλες της μορφές, ή κάτι τέτοιο. Η Κανελόριζα διατύπωσε την υποψία ότι ο κατάλογος των ακροδεξιών ιστολογίων φαίνεται να είναι παρμένος από το βιβλίο του Κώστα Πλεύρη Ο διωγμός των αρίστων. Πράγματι, στο βιβλίο του αυτό ο Πλεύρης, σαν την αλεπού του μύθου που έκοψε την ουρά της, επιχειρεί να αποδείξει ότι όλοι οι επιφανείς αρχαίοι ήταν εχθροί της δημοκρατίας ή έπεσαν θύματα της δημοκρατίας.
Και στην αρχή του βιβλίου του ο Πλεύρης προτάσσει έναν κατάλογο όλων των επιφανών θυμάτων ή εχθρών της δημοκρατίας, απλώς τα ονόματα και τις χρονολογίες γέννησης και θανάτου, ενώ στη συνέχεια παρουσιάζει αναλυτικά τις περιπτώσεις. Φαίνεται λοιπόν ότι κάποιο σπασμένο τηλέφωνο αντέγραψε τα ονόματα από τον κατάλογο του Πλεύρη, αλλά μπέρδεψε τα (υποτιθέμενα) θύματα της δημοκρατίας με τους (υποτιθέμενους) εχθρούς της, διότι από τις 19 περιπτώσεις που αναφέρει, σε περισσότερες από τις μισές λέει ψέματα.
Πάμε όμως με τη σειρά και ας δούμε πόσοι από τους 19 που αναφέρονται στον κατάλογο του Λάκη δεν πέθαναν στην εξορία.
Αριστείδης: Είναι εντελώς ψέμα ότι πέθανε «στην εξορία από πείνα». Εξοστρακίστηκε βέβαια, και όλοι θυμόμαστε την ιστορία του αναλφάβητου πολίτη που ζήτησε από τον Αριστείδη να γράψει στο όστρακο το όνομά του. Όμως, εξαιτίας των περσικών πολέμων ανέκτησε πολύ γρήγορα τα δικαιώματά του και υπηρέτησε την πόλη στη συνέχεια σε  υπεύθυνες θέσεις. Μάλιστα, επειδή έχασε την περιουσία του στους πολέμους, οι απόγονοί του έπαιρναν σύνταξη από το δημόσιο ταμείο.
Αισχύλος: Πέθανε στη Σικελία, όπου όμως δεν ήταν εξόριστος αλλά τιμημένος προσκεκλημένος (είχε άλλωστε κι άλλες φορές επισκεφτεί το νησί, όπου είχε φίλους). Ο Πλεύρης στο βιβλίο του προσπαθεί, όχι πειστικά, να βγάλει «αυτοεξόριστο» τον Αισχύλο, αλλά αυτό δεν προκύπτει από τις πηγές. Πάντως, η δημοκρατία που υποτίθεται ότι τον μισούσε τον τίμησε και μετά θάνατον.
Περικλής: Σύμφωνα με τον κατάλογο του Λαζόπουλου, πέθανε στη φυλακή –ψευδές. Σύμφωνα με κάποια ακροδεξιά ιστολόγια, πέθανε στην εξορία –εξίσου ψευδές. Ο Πλεύρης τον περιλαμβάνει στον κατάλογό του είχε επιβληθεί πρόστιμο από την εκκλησία του δήμου, ως θύμα δηλαδή της δημοκρατίας. Ωστόσο πέθανε στρατηγός –από τον λοιμό, όπως ξέρει κι ένα μικρό παιδί. Περισσότερα θα πω για τον Περικλή παρακάτω.
Ηρόδοτος: Κατά τους ακροδεξιούς και τον Λαζόπουλο πέθανε στην εξορία. Από τις πηγές δεν προκύπτει κάτι τέτοιο –ακόμα και ο Πλεύρης κάνει λόγο για «αυτοεξορία», που κι αυτό όμως είναι χονδροειδής υπερβολή. Ο Ηρόδοτος έφυγε από την πατρίδα του, την Αλικαρνασσό, έχοντας έρθει σε σύγκρουση για πολιτικούς λόγους –αυτό και μόνο.
Ικτίνος: Πουθενά δεν αναφέρεται ότι πέθανε στην εξορία. Είναι ο μόνος από τον κατάλογο του Λαζόπουλου και των ακροδεξιών που δεν υπάρχει στο βιβλίο του Πλεύρη. Ίσως τον μπέρδεψαν με τον Φειδία.
Σοφοκλής: Κατά τον Λαζόπουλο και τους ακροδεξιούς φωστήρες πέθανε στην εξορία από πείνα, που είναι εντελώς ψέμα. Ούτε ο Πλεύρης δεν το ισχυρίζεται αυτό –τον έχει συμπεριλάβει στον κατάλογό του ως τάχα «αντιδημοκράτη», αλλά ο ακροδεξιός που αντέγραφε τον κατάλογο θεώρησε πιο πειστικό να εφεύρει τα περί εξορίας και πείνας.
Ευριπίδης: Και πάλι, οι ακροδεξιοί και ο Λαζόπουλος ισχυρίζονται ότι πέθανε στην εξορία, ενώ ακόμα κι ο Πλεύρης μιλάει για αυτοεξορία. Ξέρουμε ότι ο Ευριπίδης αποδέχτηκε την πρόσκληση του βασιλιά της Μακεδονίας, και πέθανε στη βασιλική αυλή, ίσως επειδή ήταν άμαθος από τους βαριούς χειμώνες. Λέγεται ότι είχε πικραθεί επειδή τα έργα του δεν βραβεύονταν στους θεατρικούς αγώνες, αλλά βέβαια αυτό ούτε εξορία συνιστά, ούτε αυτοεξορία!
Αριστοφάνης: Πέθανε, μας λένε οι ακροδεξιοί, στην εξορία από πείνα. Ψευδέστατο. Ούτε ο Πλεύρης λέει κάτι τέτοιο· μιλάει –πάλι– για αυτοεξορία. Κι αυτό ψέμα είναι. Ο Αριστοφάνης είχε χτήματα στην Αίγινα και πήγαινε συχνά και εκεί.
Πλάτωνας: Και πάλι ο Πλεύρης γράφει για αυτοεξορία, και πάλι οι ακροδεξιοί και ο Λαζόπουλος το μετατρέπουν σε εξορία. Και τα μικρά παιδιά ξέρουν ότι ο Πλάτωνας συμμετείχε ενεργά στις πολιτικές διεργασίες των Συρακουσών, όπου ήθελε να εφαρμόσει τις θεωρίες του.
Ισοκράτης: Κατά Λαζόπουλο και ακροδεξιούς, πέθανε στην εξορία. Ονειροφαντασία. Απλούστατα, ο Πλεύρης τον έχει στον κατάλογό του επειδή τον θεωρεί αντιδημοκράτη –οι ακροδεξιοί δεν είναι και πολύ καλοί στην ανάγνωση, κι έτσι τα μπέρδεψαν.
Επομένως, τουλάχιστον οι 10 από τους 19 στη λίστα του Λαζόπουλου δεν πέθαναν στην εξορία ή στη φυλακή! Λέω “τουλάχιστον”, επειδή πρέπει να επισημάνω ότι ήμουν αρκετά γενναιόδωρος στους λογαριασμούς μου. Θέλω να πω ότι τον Πυθαγόρα τον χάρισα, παρόλο που οι συνθήκες του θανάτου του δεν είναι καθόλου βέβαιες. Επίσης, χαρίζω τον Δημοσθένη, αν και στην πραγματικότητα ο θάνατός του δεν δείχνει αγνωμοσύνη της πατρίδας –η Αθήνα εξαναγκάστηκε να τον καταδικάσει ύστερα από τη στρατιωτική της συντριβή κι αυτός έφυγε στον Πόρο όπου πήρε δηλητήριο για να μην πέσει στα χέρια των Μακεδόνων διωκτών του. Και άλλες από τις 9 περιπτώσεις του καταλόγου του Λαζόπουλου σηκώνουν νερό, αλλά δεν έχει και τόση σημασία αν είναι 7 ή 9 ή 10.
Περισσότερη σημασία έχει το ότι η δημοφιλέστερη εκπομπή της ελληνικής τηλεόρασης μεταδίδει ανιστόρητα ψέματα. Και ακόμα περισσότερο ότι κοτζάμ Λαζόπουλος, που είναι υποτίθεται και ψαγμένος, και που έχει (φαντάζομαι) κι έναν λόχο από βοηθούς, μεταδίδει ανεξέταστο ό,τι σκουπίδι ψαρέψει στις πιο δύσοσμες και κακόφημες κόχες του ελληνικού Διαδικτύου.
Αλλά θα κλείσω τονίζοντας κάτι άλλο. Καλά όλους τους άλλους –αλλά τον Περικλή; Θέλω να πω, στη 12χρονη εκπαίδευση κάνουμε τρεις ή τέσσερις φορές την αρχαία ιστορία και ειδικά τον Πελοποννησιακό πόλεμο, χώρια όσες φορές κάνουμε τον Θουκυδίδη στο μάθημα των αρχαίων –αν υπάρχει ένα πράγμα που θα έπρεπε να μας έχει χαραχτεί ανεξίτηλα στο μυαλό, είναι πως ο Περικλής πέθανε από τον λοιμό, την αρρώστια, την πανούκλα ή ό,τι διάολο ήταν –και πάντως όχι στην εξορία αλλά στις επάλξεις!
Κι όμως, ο Λάκης Λαζόπουλος, που είναι λίγο μεγαλύτερος στην ηλικία από μένα, άρα διδάχτηκε τα αρχαία την (υποτίθεται) ευλογημένη εποχή του πολυτονικού, τότε που δέναν τα παιδιά με τις περισπωμένες, κηρύσσει στο πανελλήνιο ότι ο Περικλής πέθανε στην εξορία… Μάλιστα, επειδή έχει βγάλει Νομική, υποθέτω ότι θα πήγε στο κλασικό, άρα θα έκανε ακόμα περισσότερες ώρες αρχαίων και ιστορίας από εμένα που πήγα πρακτικό και δεν πολυπροσέχαμε τα αρχαία. Αν λοιπόν ο Λαζόπουλος δεν θυμάται ότι ο Περικλής πέθανε στην Αθήνα από λοιμό, αυτό σημαίνει ότι είναι περίπου μάταιο να σπαταλάμε τόσες ώρες σε διδασκαλία αρχαίων από το πρωτότυπο και ότι δίκιο είχε η Δραγώνα που ήθελε να κάνει προαιρετική την ιστορία στο λύκειο.
Ή, τέλος πάντων, ας έβαζε έναν χριστιανό να τσεκάρει τα δεδομένα του πριν τα βγάλει στον αέρα!
ΥΓ
Βέβαια, δεν είναι η πρώτη φορά που ο Λαζόπουλος μεταδίδει αναλήθειες από την εκπομπή του. Υπάρχει και το προηγούμενο της πλαστής δήλωσης Κίσινγκερ.
Axact

Ακτιβιστής

Μπορείτε να επικοινωνήσετε σχετικά με το παρόν άρθρο ή οτιδήποτε σχετίζεται με την ιστοσελίδα του "ακτιβιστή" ή ακόμη και για άρθρα ή απόψεις σας που επιθυμείτε να δημοσιεύσουμε στο email: chrivanovits@gmail.com

Προσθέσετε το σχόλιό σας:

0 comments:

Παρακαλώ αφήστε το μήνυμά σας. Προσπαθήστε να σχολιάζετε χωρίς προσβλητικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς. Σχόλια που θα θεωρηθούν συκοφαντικά ή θα περιέχουν βωμολοχίες θα απορρίπτονται.