GiannisMavromatis300pxΤην αγανάκτηση και οργή των δημοτών για τις πρόσφατες μεγάλες αυξήσεις των δημοτικών τελών, που επέβαλε η Διοίκηση του Δήμου Θερμαϊκού, προσπαθεί να εκμεταλλευτεί ο αντίπαλος συνδυασμός του Γιάννη Μαυρομάτη.
Για το σκοπό αυτό, και αφού με την αντιπολιτευτική του στάση στη συνεδρίαση δεν μπόρεσε να αποτρέψει την υπερψήφισή τους (θυμίζουμε πως εκτός από την πλειοψηφία τις αυξήσεις στήριξε και ο κ. Οικονομίδης) προσέφυγε στην περιφέρεια προκειμένου να ακυρωθεί η συγκεκριμένη απόφαση.

Ολόκληρη την προσφυγή και τους λόγους ακύρωσης που επικαλείται αλιεύσαμε από τοπική εφημερίδα και την δημοσιεύουμε:
Την 15 Μαρτίου 2011, σε τακτική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Θερμαϊκού, συζητήθηκε στην ημερησία διάταξη το υπ’ αριθ 18 θέμα που αφορούσε τον καθορισμό των ανταποδοτικών τελών καθαριότητος-φωτισμού και δημοτικών φόρων.
Σύμφωνα με την εισήγηση της διοίκησης του Δήμου, προτάθηκε και ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία η αναπροσαρμογή των τελών καθαριότητας, φωτισμού και Δημοτικού φόρου, σύμφωνα με την από 11-03-2011 εισήγηση του Τμήματος Οικονομικών Υπηρεσιών (Αντιδήμαρχος κ. Κούτουκας Κων/νος) και σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα στην παραπάνω εισήγηση.
Κατά το σκεπτικό της απόφασης, επειδή μεταξύ των εσόδων και των εξόδων των υπηρεσιών καθαριότητος και φωτισμού, προκύπτει αρνητική διαφορά υπέρ των εξόδων, απαιτείται η αναπροσαρμογή των ισχυόντων,μέχρι σήμερα, συντελεστών. Επικαλείται δε προς τούτο (η δημοτική αρχή)την υπ αριθ 64871/15-11-2007 ΚΥΑ των υπουργών Εσωτερικών και Οικονομικών, σύμφωνα με την οποία ορίζεται ότι τα έσοδα από ανταποδοτικά τέλη και δικαιώματα καλύπτουν υποχρεωτικά τις δαπάνες των αντιστοίχων υπηρεσιών και αποκλειστικά και μόνο αυτές. Στην παραπάνω ΚΥΑ επισημαίνεται ότι η ύπαρξη αναλογικής σχέσης μεταξύ εσόδων και δαπανών αποτελεί προϋπόθεση που σχετίζεται με τη νομιμότητα επιβολής κάθε είδους ανταποδοτικού τέλους.
Κατά της προαναφερόμενης απόφασης, προσφεύγουμε ενώπιόν σας, σύμφωνα με το νόμο και ζητούμε την ακύρωση της παραπάνω απόφασης καθ’ όσον:    
1- Με πλήθος αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας που έχουν εξετάσει τη νομιμότητα επιβολής διαφόρων ανταποδοτικών τελών από ΟΤΑ α’ & β’ βαθμού, έχει κριθεί ότι η νομιμότητα των τελών αυτών εξαρτάται από την επαρκή αιτιολογία των αποφάσεων που τα επιβάλλουν, η οποία πρέπει να περιλαμβάνεται στο σώμα της απόφασης, είτε στον σχετικό φάκελο.
Συγκεκριμένα απαιτείται να προβλέπονται σωρευτικά:
α) Ο κύκλος των ωφελούμενων προσώπων
β) Το συγκεκριμένο έργο ή υπηρεσία
γ)Η ειδική ωφέλεια για τους υπόχρεους καταβολής και
δ) Η αναλογική σχέση μεταξύ του κόστους για την πραγματοποίηση έργων και υπηρεσιών και των προσδοκόμενων εσόδων που θα προκύψουν από τα τέλη.
Η αναλογία αυτή εκφράζεται όχι κατ’ ανάγκη με την απόλυτη ισοσκέλιση των δύο κονδυλίων(εσόδων – εξόδων) αλλά με μία κατά προσέγγιση αναλογική μεταξύ τους σχέση η οποία αναγκαίως υπόκειται και στις διαφοροποιήσεις από την επαλήθευση ή μη των προβλέψεων.
2- Σύμφωνα με την υπ’ αρ. 2077/14-1-2005 εγκύκλιο διαταγή της αρμόδιας δ/νσης του ΥΠ.ΕΣ.Δ.Δ.Α. ορίζεται ότι για να είναι νόμιμες οι αποφάσεις των οικείων συλλογικών οργάνων που επιβάλλουν τα τέλη αυτά, πρέπει να ικανοποιούνται σωρευτικά τα ακόλουθα κριτήρια:
α) να αναφέρονται σε συγκεκριμένο έργο ή παροχή υπηρεσιών
β) να προσδιορίζουν τον κύκλο των ωφελούμενων προσώπων
γ)να ορίζουν την ειδική ωφέλεια που απορρέει για τους υπόχρεους για την καταβολή τους και
δ) να αιτιολογούνται ειδικώς, με την παράθεση συγκεκριμένων στοιχείων αναφορικά με τον προϋπολογισμό εσόδων-εξόδων αλλά και το εύρος του κύκλου των ωφελούμενων προσώπων, προκειμένου να είναι δυνατός ο έλεγχος της τήρησης της ανταποδοτικότητας και να διασφαλίζεται η δίκαιη και αντικειμενική επιβάρυνση κάθε υπόχρεου.
Από την μελέτη της επίδικης απόφασης, διαπιστώθηκε ότι κανένα από τα παραπάνω κριτήρια δεν πληρούνται. Ειδικότερα δεν προσδιορίζεται ρητά και σαφώς ο κύκλος των προσώπων που θα απολαύσουν την ειδική ωφέλεια, ενώ για την κατασκευή του έργου «κατασκευή και λειτουργία κοινοχρήστων αφοδευτηρίων» δεν προσκομίσθηκε τεχνική μελέτη, ούτε προϋπολογισμός του έργου, που περιλαμβάνεται στην κανονιστική απόφαση. Πέραν των παραπάνω, η κατασκευή του παραπάνω έργου, ως καλυπτόμενη από την αύξηση των ανταποδοτικών τελών, είναι παράνομη, αφού αποτελεί νομοθετημένη αρμοδιότητα του Δήμου και πρέπει να καλύπτεται από τα τακτικά έσοδα του Δήμου και όχι από τα ανταποδοτικά τέλη.
Επιπρόσθετα, ο Δήμος Θερμαϊκού, προκειμένου να δικαιολογήσει την αύξηση των τελών καθαριότητας, φωτισμού και δημοτικού φόρου, παραθέτει πίνακα των εσόδων και εξόδων των τριών Καποδιστριακών Δήμων, ήτοι Θερμαϊκού, Μηχανιώνας και Επανομής, από τον οποίο προκύπτει αρνητική διαφορά υπέρ των εξόδων, ύψους 1.882.733,35 ευρώ, χωρίς να δικαιολογείται ο λόγος της ζημίας που υφίσταται. Αντίθετα, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του Δήμου Θερμαϊκού, εμφανίζονται έξοδα διαχειριστικής λειτουργίας των τριών πρώην δήμων, ύψους 1.050.000 ευρώ, που περιλαμβάνουν, πέραν των άλλων, εξυπηρετήσεις δανείων, δαπάνες μισθοδοσίας αιρετών(τριπλάσιες από τις πραγματικές, αφού δεν λαμβάνεται υπόψη η σύνθεση του νέου δήμου), έξοδα επικοινωνίας, μισθούς ειδικών θέσεων κλπ, που επιβαρύνουν δυσανάλογα το σκέλος των εξόδων.
Έτσι, δεν δικαιολογείται για ποιο λόγο ο πρώην δήμος Επανομής δαπανά για έξοδα καθαριότητας και φωτισμού 1.882.733,35 ευρώ, ποσό πολύ μεγαλύτερο του ποσού των 1.392.148,06 ευρώ που δαπανά ο πρώην δήμος Μηχανιώνας και κατά τι μικρότερο του πρώην δήμου Θερμαϊκού, αν και πληθυσμιακά ο πρώην δήμος Επανομής υπολείπεται σημαντικά έναντι των δύο άλλων.
Πρέπει να τονισθεί ότι στο νέο δήμο Θερμαϊκού, από 1-1-2011 λειτουργεί Σ.Μ.Α.(Σταθμός Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων), ενώ μέχρι 31-12-2010 οι τρεις πρώην δήμοι που απαρτίζουν πλέον τον νέο Καλλικρατικό δήμο, μετέφεραν τα απορρίμματά τους με συμβατά απορριμματοφόρα, γεγονός που επιβάρυνε αυτούς με επί πλέον κόστος(καύσιμα, μισθούς, αποσβέσεις, αποκατάσταση βλαβών κλπ), ωφέλεια που δεν ελήφθη υπόψη.
Για τους παραπάνω λόγους αλλά και
Επειδή η σύσταση των νέων Καλλικρατικών δήμων, θεσμοθετήθηκε προκειμένου να εξορθολογισθούν και μειωθούν οι δαπάνες λειτουργίας τους και στην προκειμένη περίπτωση η αρχή αυτή ουδόλως ελήφθη υπόψη. Επειδή η επιβολή διαφορετικών συντελεστών υπολογισμού των τελών καθαριότητας, συνιστά παραβίαση της αρχής της ίσης μεταχείρισης των πολιτών από την δημοτική αρχή.
Επειδή η αύξηση του συντελεστή πάνω από το 20% (24%) που επιβλήθηκε στον πρώην δήμο Θερμαϊκού, προσκρούει στις διατάξεις του άρθρου 25 του Ν. 1828/89.
Αιτούμεθα
Να γίνει δεκτή η παρούσα και να ακυρωθεί η σχετική απόφαση του Δήμου Θερμαϊκού.
Για τη Δημοτική Παράταξη Δήμου Θερμαϊκού «ΝΕΑ ΠΟΡΕΙΑ»
Μαυρομάτης Ιωάννης
Axact

Ακτιβιστής

Μπορείτε να επικοινωνήσετε σχετικά με το παρόν άρθρο ή οτιδήποτε σχετίζεται με την ιστοσελίδα του "ακτιβιστή" ή ακόμη και για άρθρα ή απόψεις σας που επιθυμείτε να δημοσιεύσουμε στο email: chrivanovits@gmail.com

Προσθέσετε το σχόλιό σας:

0 comments:

Παρακαλώ αφήστε το μήνυμά σας. Προσπαθήστε να σχολιάζετε χωρίς προσβλητικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς. Σχόλια που θα θεωρηθούν συκοφαντικά ή θα περιέχουν βωμολοχίες θα απορρίπτονται.