Γράφει ο Δημήτρης Τεκίδης
Αγαπητέ αναγνώστη
Το πάρα κάτω γεγονός μοιάζει με οκταμελή οικογένεια που πήγε εκδρομή και όταν επέστεψε στο σπίτι διαπίστωσε πως είχε αφήσει (ξεχάσει) πίσω το ένα παιδί .
Ο λόγος για το ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ του Δήμου Θερμαϊκού 2011-2014, όπου στην υφιστάμενη κατάσταση και κατ’ επέκταση στον στρατηγικό σχεδιασμό , δεν αναφέρεται καθόλου η τοπική κοινότητα Μεσημερίου .
Την μη αναφορά του Μεσημερίου στο Επιχειρησιακό πρόγραμμα εντόπισε ο κ. Μαυρομάτης , όταν το θέμα ήρθε προς συζήτηση στην εκτελεστική και οικονομική επιτροπή , παρουσία των αρχηγών των συνδυασμών αλλά και της προέδρου της Τοπικής Κοινότητας Μεσημερίου κ. Τσαμασλίδου Μαρίας . Μάλιστα ο κ. Μαυρομάτης στη συνέχεια κατέθεσε και τετρασέλιδη αναφορά για το Μεσημέρι στον μελετητή .
Γράφει ο μελετητής στη σελίδα 4 του Επιχειρησιακού προγράμματος : ΄΄ Η ομάδα έργου , που συγκροτείται με απόφαση του Δημάρχου , εισάγει προς συζήτηση στις υπηρεσίες του Δήμου και των Νομικών Προσώπων του αρχικό κείμενο σχετικά με την υφιστάμενη κατάσταση (στην περιοχή του Δήμου και στις υπηρεσίες ) και την αξιολόγησή της και αφού λάβει υπόψη τις γραπτές εισηγήσεις των υπηρεσιών , συντάσσει σχέδιο με το στρατηγικό σχεδιασμό του Δήμου , το οποίο υποβάλλει στο Δήμαρχο .΄΄
Ποιος λοιπόν έκανε την γκάφα ολκής ; Ο μελετητής , η ομάδα εργασίας , οι υπηρεσίες του Δήμου ή και τρεις μαζί ; Και η Δημοτική αρχή –δια του υπευθύνου της-δεν ήλεγξε το πρόγραμμα πριν το φέρει στην οικονομική επιτροπή ; έτσι χωρίς έλεγχο περνάν όλα ;
Όποιος κι αν έκανε την γκάφα , διότι περί γκάφας πρόκειται , πρέπει να γνωρίζει πως τέτοιες ενέργειες εκθέτουν κυρίως τη Δημοτική αρχή αφ’ ενός αλλά προσβάλουν και ταπεινώνουν τόσο το Τοπικό Συμβούλιο Μεσημερίου (ωσάν να είναι ανύπαρκτο) όσο και τους κατοίκους του Μεσημερίου (δεν τους υπολογίζουν) αφ’ ετέρου . Και να φαντασθεί κανείς πως η πλειοψηφία των κατοίκων του Μεσημερίου έχει εναποθέσει τις ελπίδες του , για μια αναπτυξιακή πορεία του τόπου τους , στο νέο Καλλικράτειο Δήμο , αφού τέσσερα χρόνια επί Δημαρχίας κ. Γραμμένου και τέσσερα χρόνια επί κ. Οικονομίδη , όχι μόνο δεν μπήκε πέτρα στη πέτρα αλλά απεναντίας χάθηκαν και 500.000 ευρώ από το πρόγραμμα Θησέας .
Που να φαντασθούν οι δύσμοιροι πως αυτοί που τους έταζαν αποχετευτικά (λεφτά υπάρχουν) δεν θα τους έβαζαν ούτε στο αναπτυξιακό επιχειρησιακό πρόγραμμα !!
Αναρωτιέμαι και φαντάζομαι ταυτόχρονα τι θα γινόταν από Καζάκη και φορείς εάν ξεχνιόταν η Επανομή .
Δράττομαι δε της ευκαιρίας να επισημάνω άλλη μία καραμπινάτη αδικία για το Μεσημέρι . Όλοι οι πολιτιστικοί σύλλογοι των Δημοτικών και Τοπικών Κοινοτήτων που έχουν υλοποιήσει ή θα υλοποιήσουν πολιτιστικές και εορταστικές εκδηλώσεις έχουν επιχορηγηθεί άλλος λίγα άλλος πολλά εκτός του πολιτιστικού συλλόγου Μεσιμερίου .
Τι λένε οι αρμόδιοι Αντιδήμαρχοι κ.κ Βασιλειάδης και Κούτουκας ; θα αποκαταστήσουν έστω και εκ των υστέρων την καραμπινάτη αδικία ;
Προφανώς μία τέτοια αβλεψία αποτελεί σημαντικό λάθος. Από εκεί και πέρα όμως, μην το αναγάγουμε σε μείζον πολιτικό θέμα και μην θέτουμε τοπικιστικά ζητήματα. Αποτελεί ζητούμενο η δημοτική αρχή να έχει έναν καλό βηματισμό για το καλό του τόπου και η κριτική να συνοδεύεται από προτάσεις για επίλυση προβλημάτων. Αν κάποιος θέλει αναλυτικές πληροφορίες για το Μεσημέρι, αυτές υπάρχουν σε σχετικό βιβλίο που υπάρχει στο χωριό (τυγχάνω συγγραφέας και εκδότης του....) Προφανώς το λάθος θα εντοπιζόταν, οπότε μην κάνουμε κριτική του στιλ "το Μεσημέρι το έχουν στην άκρη...". Μάλλον χάνεται η ουσία των προβλημάτων. Αυτά για το συγκεκριμένο θέμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπειδή αγαπητέ Τάκη είμαστε και οι δύο από το Μεσημέρι και επειδή τα λέμε τακτικά, νομίζω ότι έχουμε εντοπίσει και οι δύο ότι το πρόβλημα στο Μεσημέρι είναι ο εαυτός του... Και μετά μπορούμε να ρίξουμε το φταίξιμο κι αλλού..Για να πάει μπροστά ο τόπος, χρειάζεται σύμπλευση δυνάμεων και όχι ανούσιες διαμαρτυρίες. Θα αναφέρω ένα απλό παράδειγμα που έχω (προσωπική εμπειρία): όταν ήθελα να παρουσιάσω το βιλίο μου (καλής, μέτριας ή κακής ποιότητας, ας το κρίνει ο καθένας, απλά να αναφέρω ότι ήταν η πρώτη προσπάθεια που έγινε στο χωριό μετά από 80 και πλέον χρόνια ύπαρξής του ως προσφυγικού οικισμού), ζήτησα έναν χώρο (το γυμναστήριο ή το πνευματικό κέντρο της ενορίας) για να το παρουσιάσω στον κόσμο. Και οι τότε "προύχοντες" απέρριψαν το αίτημα μου με φθηνές και γελοίες δικαιολογίες... Λες και κάθε μέρα έβγαιναν βιβλία για τον τόπο μας.. Στο δημοτικό κατάστημα Μεσημερίου δεν υπάρχουν αντίτυπα γιατί απλά δε μου ζήτησαν ποτέ, παρόλο που έχω αναφέρει στο παρελθόν ότι έχω την διάθεση να τους δώσω -εννοείται δωρεάν- όσα αντίτυπα θέλουν, αρκεί να μου το ζητήσουν. (Εντάξει, δεν θα παρακαλέσω κιόλας να το πάρουν, δεν έχω κάποιο σύμπλεγμα κοινωνικής αναγνώρισης μέσα από την εν λόγω προσπάθεια... Νομίζω ότι είναι λογικό όμως όταν κάποιος θέλει κάτι, να κάνει μια απλή κίνηση και να το ζητάει.)Το συγκεκριμένο παράδειγμα το αναφέρω για να καταδείξω ακριβώς το πρόβλημα που υπάρχει στην τοπική κοινωνία του χωριού μας: η έλλειψη αναγνώρισης της όποιας σημαντικότητας του άλλου, σε μια κοινή προσπάθεια. Δηλαδή το πρόβλημα δεν είναι τι κάνει κάποιος για τον τόπο, αλλά ποιος το κάνει... Αν τον συμπαθούμε, είναι καλό ότι κάνει. Αν δεν τον συμπαθούμε, δεν είναι καλό...Κι αυτή η άποψη, έχει προεκτάσεις σε ολόκληρη την τοπική πολιτική σκέψη, αποτελώντας ανασταλτικό παράγοντα ανάπτυξης.
Χάρης Αμμανατίδης
κ.ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΗ επειδη σε καποιο αρθρο μου στον ακτιβιστη ειχα κατηγορηση τους πολιτιστικους συλλογουσ του παλιου δημου θερμαικου για την ποιοτητα των εκδηλωσεων τους .
ΑπάντησηΔιαγραφήθα ηθελα να σας κανω μια ερωτηση σχετικα με το βιβλιο που γραψατε σχετικα με την ιστορια του μεσημεριου. Χωρις να εξετασουσε ,οπως ειπατε και εσεις ,αν ειναι καλο μετριο η κακο ,ο πολιτιστικος συλλογος μεσημεριου ανταποκριθηκε σε αυτην σας την προσπαθεια?το πολιτιστικο κεντρο του παλαιου δημου επανομης δεν σας στηριξε?
Αγαπητέ Χάρη . Κάθε άρθρο εκπέμπει ένα μήνυμα . Το μήνυμα του συγκεκριμένου άρθρου είναι πως πρέπει όλα τα θέματα να τυγχάνουν της δέουσας προσοχής . Εσύ ο ίδιος στο σχόλιο σου λες πως αποτελεί σημαντικό λάθος . Δεν θα έπρεπε λοιπόν ο αρμόδιος αιρετός διοικητικός παράγων μαζί με τον μελετητή να κάνουν τον τελικό έλεγχο , πριν φέρουν το θέμα στην οικονομική επιτροπή , ώστε να εντοπίσουν το λάθος; Εσύ ως μελετητής γνωρίζεις πως κάθε αβλεψία ή λάθος έχει τον ανάλογο κόστος . Η κριτική δεν βλάπτει . Αυτό που βλάπτει είναι η δυσφήμηση η συκοφαντία , οι ύβρεις κ.λ.π.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕάν διαπιστώσεις έστω και μία αναλήθεια στα άρθρα μου , μπορείς επώνυμα και χωρίς καμία παρεξήγηση απο μέρους μου να την επισημάνεις.
'Οσο για τις προτάσεις . Νομίζω πως δεν είναι απαραίτητο όποτε ασκείς κριτική η κριτική σου να συνοδεύεται από προτάσεις . Εξαρτάται απο το θέμα που ασκείς κριτική . Στην προκειμένη περίπτωση εγώ τι να προτείνω ; ότι πρέπει το Μεσημέρι να συμπεριλαμβάνεται στο επιχειρησιακό πρόγραμμα ; Μα αυτό εξυπακούεται . Εδώ μιλάμε πλέον για κακώς κείμενα .
Όσο για τα υπόλοιπα συμφωνώ μαζί σου και σε κάποια σημεία μάλιστα έχεις απόλυτο δίκαιο . Θα προσθέσω μόνο πως αυτό το πρόβλημα είναι γενικό . Ισχύει για όλες τις Δημοτικές Κοινότητες .
Δυστυχώς είχες την ατυχία κατά το παρελθόν να είσαι σε αντίπαλο Δημοτικό στρατόπεδο με ότι αυτό συναπάγεται .
Τότε (2001-2006) που μάζευα στοιχεία, υπήρχε ένας σύλλογος - σφραγίδα (Πολιτιστικός Σύλλογος Μεσημερίου), με τον οποίο δε θα μπορούσε κάποιος να συνεργαστεί για ηθικούς λόγους (μη ύπαρξη εκλογών κλπ, σύλλογος-"μονοπρόσωπος", μη ύπαρξη τμημάτων). Το 2006 δημιουργήθηκε ο σύλλογος "Αργοναύτες" που μόλις τότε έκανε τα πρώτα του βήματα, οπότε αντικειμενικά δεν είχε τη δυνατότητα να βοηθήσει σε κάτι. Πήρα μια μέρα από το αρχείο της παλιάς Κοινότητας κάποια πρακτικά (έτους 1946 αν θυμάμαι καλά), βγάζοντας τις σχετικές φωτοτυπίες. Λίγες ημέρες αργότερα, επανήλθα για να ξαναπάρω στοιχεία για άλλο έτος, αλλά μου είπαν ότι τα αρχεία ήταν πλέον στην Επανομή, με εντολή του Δημάρχου (από τη δεκαετία του '50, μέχρι τότε, ήταν στο Μεσημέρι....)
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίχα ζητήσει από το Δήμο να αναφέρω τα ονόματα των πρώτων κατοίκων του χωριού (αναφορά - φόρο τιμής σε όσους συνέβαλαν στο να γίνουν πέντε πράγματα στο χωριό), δανειζόμενος τα στοιχεία από το δημοτολόγιο. Η απάντηση ήταν ότι μόνο με εντολή εισαγγελέα θα μπορούσα να τα πάρω.... Για ποιο Πολιτιστικό Κέντρο και για ποιον πολιτισμό να μιλάμε... Τα έξοδα (τα οποία κυμάνθηκαν σε πολύ υψηλό επίπεδο) τα κάλυψα εγώ, ωστόσο δεν υπήρχε περίπτωση να ζητήσω ένα ευρώ από το Δήμο ή το ΠΑΚ. Η ιστορία ήταν καθαρά προσωπική υπόθεση, με κάποιες δημοτικές τρικλοποδιές.. Αναγκάστηκα να παρουσιάσω το βιβλίο σε μία καφετέρια. Κανείς από το Δήμο δεν εμφανίστηκε, παρόλο που είχαν προσκληθεί όλοι γραπτώς. Ο ιερέας της ενορίας ζήτησε να διαβάσει πρώτα το βιβλίο, έτσι ώστε να το εγκρίνει (μήπως είμαι απειλή για τη δημοκρατία;;...) και να παραχωρήσει την αίθουσα του πνευματικού κέντρου, λες και είναι ιδιόκτητη (να αναφέρω ότι χτίστηκε με εισφορές των κατοίκων)... Σ' αυτό το χωριό, σε επίπεδο διαχείρισης των κοινών, βασιλεύει σε πολλές περιπτώσεις μια παράξενη νοοτροπία, τελείως ακατανόητη. Παρόλα αυτά, το χωριό έχει πάρα πολύ κόσμο ο οποίος είναι επί της ουσίας προοδευτικός. Σε προσωπικό επίπεδο ο καθένας τους, είναι μια χαρά. Σε σχέση με τα κοινά χαλάει η σούπα...Τι να πω..
Χάρης Αμμανατίδης
Τάκη προφανώς δε συκοφαντείς και χαίρομαι που επώνυμα καταθέτεις την άποψή σου και δεν κρύβεσαι πίσω από την ανωνυμία. Απλά -γενικότερα και όχι ειδικά για το εν λόγω θέμα- νομίζω ότι μπορούμε να βοηθήσουμε καλύτερα την κατάσταση με συγκεκριμένες -υλοποιήσιμες- προτάσεις. Είτε ήταν ο Παραδείσης ή ο Μαυρομάτης δήμαρχος, θα θέλαμε (ως στελέχη οι δυο μας των αντίστοιχων συνδυασμών) μια κριτική η οποία να έβγαζε αποτέλεσμα και συγκεκριμένες κατευθύνσεις. Τώρα που είναι άλλα άτομα στη διοίκηση, οφείλουμε να έχουμε την συμπεριφορά που οι ίδιοι μας θα αποδεχόμασταν. Νομίζω ότι η κριτική για πολιτικές σκοπιμότητες και ότι το Μεσημέρι είναι στην άκρη, μάλλον είναι υπερβολική, αναγνωρίζοντας ωστόσο ότι το λάθος είναι σημαντικό. Υπάρχουν πιο ουσιώδη ζητήματα. Π.χ. πώς θα μπορέσει η διοίκηση να λειτουργήσει χωρίς πόρους και αυξημένες αρμοδιότητες, πώς θα μπορέσει η καθαριότητα να μπει σε μία καλή σειρά κ.ο.κ. Σε αυτήν την εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία, χρειάζονται έξυπνες ιδέες και η αφύπνιση των εθελοντών, για να γίνει ο τόπος μας καλύτερος. Η διοίκηση έχει βέβαια το συντονιστικό ρόλο της ιστορίας αυτής και σε λίγο διάστημα θα πρέπει να αρχίσει να αποδίδει. Έχω την αίσθηση ότι για το πρώτο εξάμηνο της νέας διοίκησης σε ένα νέο περιβάλλον (γεωγραφικό, οικονομικό και πολιτικό), θα πρέπει να δείχνουμε ως πολίτες μια επιείκεια. Π.χ. δεν μπορώ να κατηγορήσω τη νέα διοίκηση για το χάλι του χώρου έξω από την εκκλησία, όταν ο Οικονομίδης λίγο πριν τις εκλογές έσκαψε για να δείξει έργο!! Δεν είναι δυνατόν η νέα διοίκηση να βρει άμεσα λύση -μη έχοντας χρήματα- στην πληγή που άνοιξε ο Οικονομίδης για να μαζέψει "ψηφαλάκια". Δεν μπορώ να κατηγορήσω σε αυτήν τη φάση (ο χρόνος όμως σ' αυτήν την περίπτωση εξαντλείται....) τη νέα διοίκηση, επειδή υπάρχει ανεξέλεγκτη χωματερή δίπλα στα κοιμητήρια, παρόλο που πριν λίγο καιρό κοινοποιήσαμε πολίτες του Μεσημερίου έγγραφη διαμαρτυρία για την εν λόγω κατάσταση και τώρα ο αρμόδιος αντιδήμαρχος είναι υποχρεωμένος να κινήσει άμεσα τις διαδικασίες. Προφανώς χρειάζεται χρόνος για κάποιες διοικητικές πράξεις (ψήφιση Π/Υ, επιλογή αναδόχου κλπ). Αν σε αυτούς τους μήνες η διοίκηση τα έχει κάνει αυτά τα βήματα, τότε είναι εντάξει. Θα είναι υπόλογη, αν δεν τα έχει κάνει. Γενικότερα, να έχουμε τη συμπεριφορά που θα θέλαμε οι άλλοι να έχουν, αν εμείς ήμασταν στη θέση τους...Κλείνοντας, θεωρώ λανθασμένη τη συνεχή προσφυγή στην Περιφέρεια και στα δικαστήρια για ένα σωρό θέματα. Προσφυγές πρέπει να υπάρχουν μόνο όταν υπάρχει ιδιοτέλεια των διοικούντων ή αποδεδειγμένες αδικίες. Αλλιώς, χάνουμε την ουσία των πραγμάτων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΧάρης Αμμανατίδης
Χάρη , θα σου απαντήσω ευθέως και χωρίς υπεκφυγές σε όλα τα θέματα που θέτεις .
ΑπάντησηΔιαγραφή1. Βοήθεια και προτάσεις. Βοηθάς κάποιον με δύο τρόπους : α) όταν σου το ζητήσει και β) όταν όσα λες και γράφεις , τα ακούει , κρατάει τα θετικά και αποβάλει τα αρνητικά . Κάτι τέτοιο δεν έγινε . Ξεχνάς γρήγορα φίλε χάρη . Τώρα που οι ρόλοι άλλαξαν χρησιμοποιούμε τον ορθό λόγο .
2. Κριτική και κατηγόρια. Τελευταία διαπιστώνω κατά κόρον, πως πολλοί μπερδεύουν τις έννοιες των λέξεων. Όποιος ασκεί κριτική θεωρείται από την άλλη πλευρά ότι κατηγορεί . Εγώ σε όλα μου τα άρθρα ασκώ κριτική επί των πεπρεγμένων , δηλαδή σε αυτά που έγιναν . Για παράδειγμα , τα άρθρα μου για τον ισολογισμό γράφηκαν αφού ψηφίστηκε ο ισολογισμός . Εκεί καταθέτω στους Δημότες τις σημειώσεις και επιφυλάξεις του ορκωτού λογιστή και εγώ απλώς υποβάλω ερωτήσεις που θα είχε κάνει ο καθένας από εμάς . Που είναι λοιπόν η κατηγόρια . Στα άρθρα μου για τον Καζάκη , συναίβησαν τα γεγονότα , ναι ή όχι ; Που είναι η κατηγόρια ;
Εάν δεν εδινε το δικαίωμα θα μπορούσα να γράψω κάτι τέτοιο ;
Κατηγόρια φίλε χάρη είναι όταν λες ή γράφεις ανακρίβειες . Δηλαδή ψέματα .
3. Σκουπίδια . Έχεις δει κανένα άρθρο δικό μου για τα σκουπίδια ή να καταφέρομαι κατά του αρμόδιου Αντιδημάρχου ; Εγώ αγαπητέ φίλε Χάρη έχω ασκήσει διοίκηση ως σύμβουλος της συμπολίτευσης και γνωρίζω πολύ καλά το χόρο της αυτοδιοίκησης . Κάποιοι άλλοι, που ήταν στην απέξω ή στην αντιπολίτευση,τα έλεγαν με μεγάλη ευκολία και τώρα που ζουν την πραγματικότητα και άλλαξαν οι ρόλοι,είδαν τι σημαίνει μούσμουλο .
4. Ανοχή στη Διοίκηση . Και βεβαίως θα πρέπει να δείξουμε ανοχή στην νέα διοίκηση μέχρι να βρεί τον βηματισμό της , όμως τα σημάδια δείχνουν . Έλα καμιά φορά στο Δημοτικό Συμβούλιο και μόνος σου θα καταλάβεις και θα βγάλεις συμπεράσματα .
5. Προσφυγές και δικαστήρια . Εγώ δεν έχω κάνει καμία προσφυγή και αν δεν απατώμαι σε μένα απαντάς και όχι στον Μαυρομάτη . Εκτός και αν τα λες στη νύφη να τ'ακούσει η πεθερά .
φιλικότατα , Δημήτρης Τεκίδης .
Η παρέμβασή μου ήταν γενικότερη και όχι επί προσωπικών σου θέσεων. Μην τα λαμβάνεις επί προσωπικού.
ΑπάντησηΔιαγραφήΧάρης Αμμανατίδης
sxetika ma ton k.Amanathdi gia ton POLITISTIKO SYLLOGO MESIMERIOU GIA TI DEN LETE THN ali8ia oti to provlima sas einai oti den mporesate na ginete PROEDROS kai auyos einai o logos pou esis den mporite na sinergastite kai oxi o syllogos ( esis zitisate thn sinergasia kopiou forea kai fisika OXI tote afiste auta ta sxolia dioyi 8a trexetai monos kai 8a eiste panta teleuteos)
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ Γρηγόρη, κατ΄αρχάς χαίρομαι που τοποθετείσαι ανοικτά και επώνυμα. Σε σχέση με τη δυσλειτουργία του Πολιτιστικού Συλλόγου Μεσημερίου, τα έχουμε πει από κοντά και νομίζω ότι δεν χρειάζεται να τα επαναλαμβάνουμε. Όσον αφορά τα προεδριλίκια, πίστεψέ με δεν με αγγίζουν και οι χαρακτηρισμοί σου είναι εξαιρετικά ατυχείς. Η όποια προσωπική μου προσπάθεια γίνεται για το καλό του τόπου, από οποιαδήποτε θέση. Από εκεί και πέρα έχω την αίσθηση ότι σε προσωπικό επίπεδο -μεταξύ μας- δόθηκαν οι αμοιβαίες εξηγήσεις και είναι λάθος σου να αναζωπυρώνεις ένα λήξαν θέμα, για μια λανθασμένη διαδικασία που κατά το παρελθόν τήρησες. Από εκεί και πέρα αν υπάρχει κάποιο άλλο θέμα, ευχαρίστως να το συζητήσουμε από κοντά.
ΑπάντησηΔιαγραφή