Την Παρασκευή 7 Οκτωβρίου και ώρα 6.00μ.μ. θα γίνει συνάντηση των σκακιστών στο 5ο Δημοτικό σχολείο Περαίας.Λίγα λόγια για το σκάκι:
Το σκάκι αναπτύσσει κριτική σκέψη
Ενώ η σύγχρονη παιδαγωγική προσπαθεί τις τελευταίες δεκαετίες να βρει μεθόδους και εργαλεία, που μόνο στόχο έχουν την ανάπτυξη κριτικής σκέψης, το σκάκι το έχει επιτύχει απλά και κυρίως με βιωματικό και παιγνιώδη τρόπο.
Πώς όμως το σκάκι μπορεί να γίνει ένα εργαλείο ανάπτυξης κριτικής σκέψης;
Στη διάρκεια της βασικής τους σχολικής εκπαίδευσης, οι μαθητές αναπτύσσουν μια σημαντική ικανότητα για λογική σκέψη. Αναπτύσσουν έντονα την υπακοή και τους κανόνες. Χτίζουν ηθική και διανοητική αυτονομία, κάνουν τις πρώτες τους προσπάθειες για ισορροπημένα επιχειρήματα και εμφανίζουν δυνατότερη έλξη στις αξίες του αμοιβαίου σεβασμού. Καθώς το σκακιστικό παιχνίδι απαιτεί όλα τα παραπάνω, είναι ευνόητο ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο -ως μοντέλο- με σκοπό να καλλιεργηθούν αποδοτικότερα οι επιμέρους στόχοι της βασικής εκπαίδευσης. Μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ότι το ‘εργαλείο’ αυτό (το σκάκι), καλείται να επιδράσει και να ενισχύσει την προσωπικότητα του μαθητή μέσα στο πλαίσιο του σχολείου.
Ο σκακιστής αναπτύσσει, καλλιεργεί μία τεχνητή νοημοσύνη ιδιαίτερη, που μπορούν οι περισσότεροι άνθρωποι, με κατάλληλες προσπάθειες, να αναπτύξουν. Ωστόσο, πρέπει να τονιστεί ότι οι περισσότεροι που ασχολούνται με το σκάκι είναι καλοί και στα μαθηματικά, αλλά και στη μουσική. Φυσικά, αυτό δεν είναι τυχαίο- στο σκάκι, όπως και στα μαθηματικά, ακολουθούμε ορθολογικό τρόπο σκέψης.
Έχει αποδειχθεί ότι, μέσω του σκακιστικού παιχνιδιού, οι μαθητές καλλιεργούν στοιχεία του χαρακτήρα τους, όπως: επιμονή, υπομονή, μαχητικότητα, περίσκεψη, δημιουργικότητα, φαντασία, άμιλλα, πλήρη ανάληψη των προσωπικών ευθυνών, εξάσκηση των αντανακλαστικών, αποδοχή αξιοκρατικών κριτηρίων, ανάπτυξη αυτοπεποίθησης και ανεξάρτητης προσωπικότητας.
Πώς όμως το σκάκι μπορεί να γίνει ένα εργαλείο ανάπτυξης κριτικής σκέψης;
Στη διάρκεια της βασικής τους σχολικής εκπαίδευσης, οι μαθητές αναπτύσσουν μια σημαντική ικανότητα για λογική σκέψη. Αναπτύσσουν έντονα την υπακοή και τους κανόνες. Χτίζουν ηθική και διανοητική αυτονομία, κάνουν τις πρώτες τους προσπάθειες για ισορροπημένα επιχειρήματα και εμφανίζουν δυνατότερη έλξη στις αξίες του αμοιβαίου σεβασμού. Καθώς το σκακιστικό παιχνίδι απαιτεί όλα τα παραπάνω, είναι ευνόητο ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο -ως μοντέλο- με σκοπό να καλλιεργηθούν αποδοτικότερα οι επιμέρους στόχοι της βασικής εκπαίδευσης. Μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ότι το ‘εργαλείο’ αυτό (το σκάκι), καλείται να επιδράσει και να ενισχύσει την προσωπικότητα του μαθητή μέσα στο πλαίσιο του σχολείου.
Ο σκακιστής αναπτύσσει, καλλιεργεί μία τεχνητή νοημοσύνη ιδιαίτερη, που μπορούν οι περισσότεροι άνθρωποι, με κατάλληλες προσπάθειες, να αναπτύξουν. Ωστόσο, πρέπει να τονιστεί ότι οι περισσότεροι που ασχολούνται με το σκάκι είναι καλοί και στα μαθηματικά, αλλά και στη μουσική. Φυσικά, αυτό δεν είναι τυχαίο- στο σκάκι, όπως και στα μαθηματικά, ακολουθούμε ορθολογικό τρόπο σκέψης.
Έχει αποδειχθεί ότι, μέσω του σκακιστικού παιχνιδιού, οι μαθητές καλλιεργούν στοιχεία του χαρακτήρα τους, όπως: επιμονή, υπομονή, μαχητικότητα, περίσκεψη, δημιουργικότητα, φαντασία, άμιλλα, πλήρη ανάληψη των προσωπικών ευθυνών, εξάσκηση των αντανακλαστικών, αποδοχή αξιοκρατικών κριτηρίων, ανάπτυξη αυτοπεποίθησης και ανεξάρτητης προσωπικότητας.
Χρίστο καλημέρα:
ΑπάντησηΔιαγραφήσε ποιες ηλικίες αναφέρεται. μπορεί να συμμετάσχει μικρό παιδί ας πούμε 5 ετών;
Βασίλης
Από την ηλικία των πέντε ετών μπορεί ένα παιδί να μπει στον υπέροχο κόσμο του σκακιού.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα αρχίσει με τις κινήσεις αλλά και σε λίγο να συμμετέχει και σε παιχνίδια με άλλους μικρούς σκακιστές.
Νομίζω ότι είναι η ιδανική ηλικία για το ξεκίνημα ενος αυριανού πρωταθλητή :))