Η είδηση είναι παλιά και από όσο μπόρεσα να διαπιστώσω και η διάψευση είναι παλιά. απλά σήμερα ανέδειξε το θέμα το BBC σε ένα άρθρο του για τους μύθους που κυκλοφορούνε στις χώρες τις κρίσης.

Στα αυτιά μου η όλη υπόθεση είχε φτάσει με 2 εκδοχές, η μια για την Λάρισα με την πόλη που έχει τα περισσότερα Καγιέν και η άλλη ότι στην Ελλάδα κυκλοφορούν τα περισσότερα Καγιέν της Ευρώπης ή κάτι τέτοιο. Δεν ασχολήθηκα με το θέμα, κυρίως γιατί μας είχα ικανούς για κάτι τέτοιο αλλά περισσότερο επειδή είναι γνωστά τα Greek Statistics. Κυρίως δεν ασχολήθηκα γιατί είχα πολύ πιο σοβαρά προβλήματα.
Σήμερα λοιπόν και μέσα από το twitter, ξεκινώντας με ένα tweet του@stratosathens και στην συνέχεια μια συζήτηση με τον @alexGRwords είπα να το ψάξω λίγο.
Η πηγή της διάδοσης φέρεται (από το άρθρο του BBC) να είναι ο καθηγητής του πανεπιστημίου του Warwick κ. Ηρακλής Πολεμαρχάκης. Θα διαπιστώσετε ότι εκτός από το πλούσιο επιστημονικό κομμάτι του βιογραφικού του, ο κ. Πολεμαρχάκης διετέλεσε οικονομικός σύμβουλος του ΠΑΣΟΚ στο διάστημα 2005-2008 και πάνω από όλα οικονομικός σύμβουλος του πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου στο διάστημα 2009-2011.
Στην ανοιξιάτικη έκδοση του 2011 του “Bulletin of the Economics Research Institute” του πανεπιστημίου του Warwick όπου και εργάζεται, ξεκίνησε το άρθρο του, υπογράφοντας με την ιδιότητα του ως καθηγητή του πανεπιστήμιου αλλά και σύμβουλου της ελληνικής κυβέρνησης, με τίτλο “Credit and crocodile hearts” ως εξής (τα έντονα δικά μου) :
Larissa, with about 250,000 inhabitants, is the capital of the agricultural region of Thessaly in central Greece. A rather faceless locale, but it is the talk of the town in Stuttgart, the cradle of the German automobile industry, and, particularly, in the Porsche headquarters there. The reason? Larissa tops the list, world-wide, for the per-capita ownership of Porsche Cayennes, the pricey SUV. The proliferation of Cayennes is a curiosity, given that farming is not a flourishing sector in Greece, where agricultural output generates a mere 3.2 percent of GNP in 2009 (down from 6.65 percent in 2000) and transfers and subsidies from the European Commission provide roughly half of the nation’s agricultural income. A couple of years ago, there were more Cayennes circulating in Greece than individuals who declared and paid taxes on an annual income of more than €50,000, a figure only slightly above the vehicle’s list price.
Το ίδιο άρθρο εμφανίστηκε και σε μη pdf μορφή, όπου το ενδιάφερον βρίσκεται στα σχόλια :
Χρήστης του επισημαίνει ότι η Λάρισα χρησιμοποιείται περισσότερο για να δικαιολογηθεί η αγορά Diesel αυτοκινήτου που όμως βρίσκεται στην Αθήνα (27/10/11). Παρακάτω ο Αλέξανδρος Χαλκίδης τον ρωτάει από που έχει στην στατιστική αυτή, θεωρώντας την υπερβολική (28/10/11). Το καλό έρχεται την ίδια μέρα από τον κ. Καρύδη (υποθέτω) ο οποίο παραθέτει ακριβώς τα νούμερα 1570 Πόρσε Καγιέν έναντι 160.000 που δηλώνουν πάνω από 50.000 ευρώ εισόδημα. να σημειώσω ότι το άρθρο του BBC μιλάει για 320.000 που δηλώνουν πάνω από 50.000 εισόδημα το 2010. Περίπου 10 μέρες αργότερα (7/11/11)  από τον χρήστη ΚΚ έρχεται και το άλλο στατιστικό για το τι θέση κατέχει στις Καγέν η Λάρισα  καταρρίπτοντας έτσι όλη την πρώτη παράγραφο, η οποία έγινε viral στην Ελλάδα. Το αποτέλεσμα ήταν στις 12 Δεκεμβρίου  το παρακάτω σχόλιο
Please note that the first paragraph of this article has been amended, as the statistics quoted have been found to be inaccurate.
Ο κ. καθηγητής δεν θεώρησε ότι έπρεπε να ανασκευάσει ή βρε αδελφέ να ζητήσει συγνώμη.
Τα πράγματα θα μπορούσαν να είχαν περάσει στο ντούκου αν μόνο τα ελληνικά blog είχαν ασχοληθεί με το θέμα. Όμως δεν ήταν έτσι. Η αγγλικήTelegraph σε σχόλιο του αρθρογράφου Ian Cowie τονίζει :
While German car workers may take pride in this evidence of their export success, German taxpayers may be less keen to bail out a nation whose population appears to take such a cavalier approach to paying its fiscal dues. Never mind all that macroeconomic talk about deficit distress, many Greeks are still plainly riding high on the hog.Something can’t be right when the modest city of Larisa, capital of the agricultural region of Thessaly with 250,000 inhabitants, has more Porsches per head of the population than New York or London.
το άρθρο αναπαράχθηκε και αλλού (1 αμερικάνικο site για αυτοκίνητα), σεβελγικό site, στην Ελληνική αλλά Αγγλόφωνη Athens News και μια σειρά από ξενόγλωσσα site που μπορείτε να βρείτε μέσω google από εδώ.
Γιατί το παιδεύω; μα γιατί θυμάμαι μια περίπτωση όπου κινήθηκε γη και ουρανός (δικαιολογημένα κατά την άποψή μου) για το περίφημο e-mail της καταστροφής της ελληνικής οικονομίας τον Μάρτιο του 2011. Αν δεν κάνω λάθος τότε τον βρήκανε τον “διαδοσία”. Η υπονόμευση της χώρας στο εξωτερικό ήταν ένα οργανωμένο σχέδιο, αν μπορεί το ΠΑΣΟΚ να οργανώει ποτέ τίποτα, εκτός από προεκλογικές συγκεντρώσεις. Δεν θα περάσω σε ιστορίες συνωμοσίας και σε προδότες, αλλά θα το πάω πιο light. Οι ανίκανοι που εκλέξαμε το 2009 για να αντικαταστήουν τους ανίκανους του 2004 θεωρήσανε ότι το να λένε παντού ότι οι Έλληνες είναι τεμπέληδες, φοροφυγάδες, ότι παίρνουν σύνταξη στα 40 θα τους διευκόλυνει στο να αποσείσουν τις ευθύνες τις κακοδιαχείρισης από πάνω τους. Ούτε μια στιγμή δεν τους ένοιαξε για την συκοφαντική δυσφήμηση και τις δυσκολίες που ίσως να αντιμετωπίζανε στις συναλλαγές τους με τους ξένους, όσοι Έλληνες δεν ανήκανε σ’ αυτές τις κατηγορίες. Δεν είναι αυτοί που ενώ αναγκαστήκανε να μεταναστεύσουνε για να επιζήσουνε, θα πρέπει κάθε στιγμή να εξηγούνε ότι δεν είναι όλοι στην Ελλάδα βολεμένοι από το κόμμα, το όποιο κόμμα.
Ο κ. Πολεμαρχάκης όχι μόνο παρέθεσε ανακριβή στοιχεία, όπως και οι ελληνικές κυβερνήσεις στην ευρωπαϊκή ένωση, αλλά έδωσε για πάτημα σε όποιον ήθελε να συκοφαντήσει μια πόλη και μια χώρα ολόκληρη. Η λογική ήταν ότι οι ευρωπαίοι φορολογούμενοι δίνουν τα λεφτάκια τους και εμείς τα κάνουμε Καγέν. Δεν ξέρω τι ήθελε να επιτύχει ο κ. καθηγητής με το τερατώδες ψέμα του, αλλά αυτό που ξέρω είναι ότι ο κ. Πολεμαρχάκης δεν έχει υποστεί καμία συνέπεια όπως και όλοι αυτοί οι απίθανοι που θέλησαν ή θα θελήσουν στο μέλλον να μας σώσουν κάνοντας την μια μαλακία πίσω από την άλλη.
Παρόμοια περίπτωση, περιορισμένη όμως, έμαθα ότι υπήρξε και κατά την συνάντηση του ΣΕΠΕ με εκπροσώπους της Bitcom στην εκδρομή του πρώτου στην έκθεση πληροφορικής του ΑΝόβερου CEBIT. Σε υποτιμητική παρατήρηση του μέλους του ΔΣ της Bitcom, όπου είπε ότι δεν συνεργάζονται με τους Έλληνες γιατί δεν γνωρίζουν αγγλικά, δεν βρέθηκε κανένας, από τους επίσημους, να του πει ότι αν ήταν έτσι, οι Ούννοι φίλοι του που κατεβαίνουν για διακοπές σκατά θα τρώγανε. Στα σοβαρά πάντως ο πρόεδρος του ΣΕΠΕ και εκλεκτός του ΠΑΣΟΚ για την θέση του προέδρου της ΔΕΘ κ. Τζήκας δεν είχε να πει τίποτε. Πιθανόν γιατί τα αγγλικά του δεν είναι καλά και δεν θα κατάλαβε, γιατί αλλιώς δεν μπορώ να θεωρήσω ότι βγαίνει για να κλείσει συμφωνίες έξω και δεν έχει ένα επιχείρημα σε κάθε μαλακία που του λένε.
Κοιτάξτε λοιπόν στις 6/5 που θα πάτε στις κάλπες να ξαναψηφίσετε τους ίδιους που κάθε φορά αποδεικνύουν ότι σας έχουν χεσμένους. Κανονίστε να ψηφίσετε το παράρτημα του ΠΑΣΟΚ ή το Παράρτημα της ΝΔ επειδή απλά έχουν άλλο όνομα. κανονίστε να νομιμοποιήστε για ακόμη μια φορά Πολεμαρχάκηδες.

Axact

Ακτιβιστής

Μπορείτε να επικοινωνήσετε σχετικά με το παρόν άρθρο ή οτιδήποτε σχετίζεται με την ιστοσελίδα του "ακτιβιστή" ή ακόμη και για άρθρα ή απόψεις σας που επιθυμείτε να δημοσιεύσουμε στο email: chrivanovits@gmail.com

Προσθέσετε το σχόλιό σας:

0 comments:

Παρακαλώ αφήστε το μήνυμά σας. Προσπαθήστε να σχολιάζετε χωρίς προσβλητικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς. Σχόλια που θα θεωρηθούν συκοφαντικά ή θα περιέχουν βωμολοχίες θα απορρίπτονται.