1) Μπορώ να κατανοήσω τις διαφορετικές προσεγγίσεις, απόψεις κι εκτιμήσεις για το ζήτημα του πολιτισμού, της κουλτούρας και της δράσης των πολιτιστικών συλλόγων (όχι φυσικά όλων... και άκριτα) όπως σπερματικά τέθηκε από την ανάρτησή μου (που ουσιαστικά συνόδευσε το ενδιαφέρον –κατά την άποψή μου - ηχητικό ντοκουμέντο της απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου).


2) Μπορώ επίσης να κατανοήσω την αντίδραση «κάποιων» που θεωρώντας τους εαυτούς τους «κουλτουρανθρώπους» της περιοχής και νομίζοντας ότι η ανάρτηση έδειχνε τους ίδιους, έσπευσαν να σχολιάσουν με οξείς χαρακτηρισμούς (εστιάζοντας για πολλοστή φορά σε λάθος σημεία).

3) Δεν θα απαντήσω σε υπονοούμενα που επιχειρούν να θίξουν τον γράφοντα. Αν το έκανα θα αποπροσανατόλιζα από το κύριο ζήτημα της ανάρτησης. Υποχρεούμαι όμως να τονίσω (για άλλη μια φορά) πως είναι στην ιδιοσυγκρασία μου να μην θέλω να χαϊδεύω αυτιά αλλά και να μην καταπίνω το «πληκτρολόγιό» μου όταν έχω μια διαφορετική οπτική πάνω σε ένα θέμα. Ακόμα κι αν αυτό συνεπάγεται ενδεχόμενες αντιπαραθέσεις τόσο με καθαρούς, ειλικρινείς και αλτρουιστές δημότες που ασχολούνται (και καλά κάνουν!!!) με τους συλλόγους αλλά και με «θιγόμενους» κουλτουριάρηδες τοπάρχες.

4) Και φυσικά οφείλω μια εξήγηση (που ίσως δεν τονίστηκε στην ανάρτηση – νάτανε μόνο αυτό άραγε;;;): Το έργο και οι δράσεις των συλλόγων της περιοχής δεν είναι το ίδιο για όλους. Υπάρχουν ΠΡΑΓΜΑΤΙ σημαντικοί πολιτιστικοί σύλλογοι που παράγουν, έχοντας αναπτύξει αξιόλογα και πολύπλευρα τμήματα και έχουν εκδηλώσει αξιέπαινες δράσεις (Η φώτο από μια πολύ σημαντική πολιτιστική βραδιά στην περιοχή, ενός  σχήματος με πολυεπίπεδη δράση). Επίσης επειδή είμαι μεγαλωμένος στην εποχή της χούντας με μόνιμα υποχρεωτικά ακούσματα πολιτισμού σε όλες τις τότε «πολιτιστικές εκδηλώσεις» τα εμβατήρια, τα δημοτικά και τους παραδοσιακούς χορούς διατηρώ μια τουλάχιστον επιφύλαξη απέναντι στη μονόπλευρη και μονότονη πολιτιστική ανάπτυξη κύρια των παιδιών αλλά και ενηλίκων μέσα από την αποκλειστική χορευτική παραδοσιακή ενασχόληση. Ιδιαίτερα όταν ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ = ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ = ΠΑΙΔΕΙΑ και όχι κατ’ ανάγκη γκούνα – καραγκούνα.

5) Χρειάζεται επίσης μια μεγάλη κουβέντα αν πολιτισμός είναι η διατήρηση της παράδοσης ή είναι η κατοχύρωση παιδείας μέσα από την ανάπτυξη ατομικών συνειδήσεων.Ή αποτελεί συνδυασμό και των δύο.

6) Εν κατακλείδι, η ανάρτησή μου έθετε "ένα σπερματικό προβληματισμό για το άνοιγμα μιας συζήτησης που ενδεχόμενα θα αποφέρει απόψεις και προτάσεις ώστε να συγκεραστούν οι πολιτιστικές επιδιώξεις ή και οι παραγοντικές φιλοδοξίες σε μια κατεύθυνση υγιούς ανάπτυξης του πολιτιστικού ελλείμματος της περιοχής". Αντ’ αυτού παρατηρώ ότι ελήφθη ως αφορμή από άσπονδους εχθρούς και φίλους για να επιδοθούν σε κηρύγματα και  παραινέσεις. Συνεχίστε ... αλλά παρακαλώ επί του θέματος. Σε αυτούς δε που θέλουν να εκτρέψουν τη συζήτηση σε ρατσισμούς, εθνικισμούς, Ρεπούσηδες, εποίκους κλπ παρακαλώ να ξαναδιαβάσουν το κείμενο και να ακούσουν το ηχητικό.

Κατά δε τον Ε. Ντυράν: Πολιτισμός είναι η επικράτηση του δικαίου πάνω στη δύναμη, της πειθούς στη βία, του διαλόγου στο μονόλογο, του πνεύματος στην ύλη.

Ακτιβιστής

ΥΓ. Η απάντηση αναφέρεται στα σχόλια που έγιναν τόσο στο blog αλλά και στην ομάδα του Ακτιβιστή στο facebook.
Axact

Ακτιβιστής

Μπορείτε να επικοινωνήσετε σχετικά με το παρόν άρθρο ή οτιδήποτε σχετίζεται με την ιστοσελίδα του "ακτιβιστή" ή ακόμη και για άρθρα ή απόψεις σας που επιθυμείτε να δημοσιεύσουμε στο email: chrivanovits@gmail.com

Προσθέσετε το σχόλιό σας:

2 comments:

  1. ΚΑΡΙΩΤΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ26 Ιουλίου 2012 στις 12:33 π.μ.

    ΚΟΙΤΑ ΧΡΗΣΤΟ βαζεις μια φωτο στο διαδυκτιο,,ρωτας για σκοπιμοτητες,,και τωρα τα μαζευεις,ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΖΕΙςοτι υπαρχουν καλοι και κακοι συλλογοι,,αφου εισεπραξες τις αντιδρασεις,,,μιλας για τοπαρχες πολιτισμου,για κουλτοτριαριδεςκλπ..γραφε οτι θες,,το βημα σου ειναι νομιζω φιλοξενο,,γι αυτο και γραφουμε την γνωμη μαςΕΠΩΝΥΜΑ..Σε ρωτω χρηστο,,,με ποια ιδιοτητα κρινεις εσυ προσωπικα το εργο των συλλογων? σε ποιον συλλογο εισουν εστω και απλο μελος?? μονο στον σκακιστικο σε ειδα μαζι με τον Τατιανο,,,εκει δεν ζητησες εσυ τιποτα απο τον δημο?...ο δημος δεν σας εκανε δωρο τις στολες για συμμετοχη στα καρναβαλια?,,νομιζω σας φιλοξενησε σε αιθουσες του σχολειου Αγ τριαδας,,,ειχε δηλαδη και ο δικος σου συλλογος σκοπιμοτητες?..εβαλες τα ηχητικα της συνεδριασης για την παραχωρηση οικηματος στον συλλογο προσφυγων,,αγ τριαδας...ΧΡΗΣΤΟ Ο συλλογος αυτος δεν το αξιζει? δεν βλεπεις τις καθημερινες δρασεις του? πιστευεις οτι τοσος κοσμος που προσφερει το κανει για σκοπημοτητα?/ Οσο και να σε ενοχλει εχω αποψη για τον πολιτισμο...και ετυχε να συνεργαστω με ολους τους πολιτιστικους συλλογους της περιοχης,,εχουν συσπειρωσει εκατονταδες μελη,,,προσπαθουν καθημερινα ,,,τους βλεπουμε τους ακουμε....τοσα μπορουν τοσα κανουν,,και πιστευω τα κανουν καλα...και οι συλλογοι σε πειραξαν χρηστο? εισαι αδικος,,,μπες μεσα και βοηθα,,,οχι υψηλη κριτικη..ΟΡΙΣΤΕ ΔΕΙΞΕ ΜΑΣ ΕΣΥ ΕΝΑ ΔΡΟΜΟ,,,ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΦΑΓΟΥΡΑ.ΚΑΙ ΑΝΑΚΑΤΟΣΟΥΡΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γιώργο Καριώτη, αντί να εκμεταλλευτείς την εμπειρία σου και να καταθέσεις αληθινό προβληματισμό και προτάσεις για ένα σημαντικό θέμα επιχειρείς για πολλοστή φορά να ανακαλύψεις σκελετούς στη ντουλάπα.
    Και ενώ δεν θέλω προσωπικές αντιπαραθέσεις (άλλωστε αλλού είναι το ζήτημα) αναγκάζομαι να απαντήσω (ελπίζω για τελευταία φορά) επειδή στην προσπάθειά σου εμπλέκεις τον Σκακιστικό Όμιλο Θερμαϊκού "ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ"

    Για την αποκατάσταση της αλήθειας λοιπόν:

    Ο ΣΟΘ "ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ" ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΟ αν και κατάφερε να ανέβει όλες τις κατηγορίες (μια κάθε χρόνο) μέχρι και την ΠΟΑ (ένα σκαλί πριν την Α' Εθνική κατηγορία). Νομίζω ότι είναι μοναδικό φαινόμενο (και για το σκάκι αλλά και για συλλόγους του Δήμου).

    Το σκάκι ήταν υπό διωγμό στην Αγία Τριάδα ( Η σχολική επιτροπή αρνήθηκε τη παραχώρηση αίθουσας του σχολείου στην Φιλοξενία - με δύο μέλη δημοτικούς συμβούλους στη σύνθεσή της - Ζηφκοπούλου - Παπαδοπούλου). Και το ευτράπελο της ιστορίας: κάποιος από την πενταμελή επιτροπή λέγεται ότι δικαιολόγησε την δική του άρνηση λέγοντας ότι "το σκάκι είναι ανθυγιεινό για τους μαθητές" γιατί η μετακίνηση των κομματιών "σηκώνει σκόνη".

    Όταν δε ζητήθηκε χώρος για στέγαση του σκακιστικού συλλόγου από τον Δήμο επιχειρήθηκε να γίνει με την προϋπόθεση να γίνει "ηπιότερος" ο Ακτιβιστής στην κριτική του προς την Δημοτική αρχή. Και φυσικά δεν θα μπορούσε να υπάρξει τέτοιου είδους "διακανονισμός".

    Οι στολές (με θέμα το σκάκι) στις εκδηλώσεις καρναβαλιού, που έκανε με επιτυχία απ' ότι θυμάμαι ο κ. Μάγγος, παραχωρήθηκαν (και επιστράφηκαν μετά την εκδήλωση) στο Δημοτικό Σχολείο Αγίας Τριάδας - συγκεκριμένα στο Σύλλογο Γονέων.

    Και επειδή έχει το ιστορικό του ενδιαφέρον:

    Όταν ζητήθηκε έγγραφα από το Τοπικό Συμβούλιο Αγίας Τριάδας η διάθεση χώρου για μαθήματα και προπονήσεις του Σκακιστικού Όμιλου για μια φορά την εβδομάδα (2 ΩΡΕΣ)και υποδείξαμε την πρώην Κοινότητα, δεν μας εδόθη έγγραφη απάντηση μέχρι σήμερα. Αλλά από τον τότε Πρόεδρο (Στυλιανίδη) προφορικά πληροφορηθήκαμε πως δεν μπορούσε να δοθεί ο χώρος (ούτε για 2 ώρες) επειδή στον ίδιο χώρο έκανε μαθήματα παραδοσιακών χορών ο Σύλλογος Θρακιωτών (αν δεν με απατά η μνήμη μου μια φορά την βδομάδα ή κάθε 15 μέρες). Την ίδια αρνητική απάντηση είχαμε και όταν ζητήσαμε μια άθλια αποθήκη (πίσω από την κοινότητα) που θα έπρεπε να επισκευαστεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλώ αφήστε το μήνυμά σας. Προσπαθήστε να σχολιάζετε χωρίς προσβλητικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς. Σχόλια που θα θεωρηθούν συκοφαντικά ή θα περιέχουν βωμολοχίες θα απορρίπτονται.