Στον «αέρα» η μείωση του χρέους.Αυστηρή εποπτεία της υλοποίησης του κρατικού προϋπολογισμού, της πορείας εφαρμογής των μέτρων, του ειδικού λογαριασμού για την αποπληρωμή του χρέους και των αποκρατικοποιήσεων από μηχανισμούς της τρόικας ..

ΣΥΝΟΔΕΥΕΤΑΙ ΑΠΟ ΑΠΟΙΚΙΟΚΡΑΤΙΚΗ ΕΠΟΠΤΕΙΑ ΣΕ 4 ΤΟΜΕΙΣ!

ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥEUROGROUP ΕΔΩ
Βέβαιη είναι η αυστηρή εποπτεία της υλοποίησης του κρατικού προϋπολογισμού, της πορείας εφαρμογής των μέτρων, του ειδικού λογαριασμού για την αποπληρωμή του χρέους και των αποκρατικοποιήσεων από μηχανισμούς της τρόικας, σε αντιδιαστολή με την αβεβαιότητα της αποτελεσματικότητας του μείγματος των μέτρων για τη μείωση του χρέους, που περιλαμβάνει η απόφαση του Eurogroup.
Κεντρικός στόχος των μέτρων που αποφασίστηκαν από το Συμβούλιο Υπουργών Οικονομικών της Ευρωζώνης είναι η μείωση του ελληνικού χρέος κατά 40 δισ.ευρώ, μέχρι το 2020 ή στο 124% του ΑΕΠ, αλλά με ασαφή μέτρα και χωρίς συγκεκριμένες παρεμβάσεις.

Η πρώτη ασάφεια που θα απειλήσει το στόχο για τη μείωση του χρέους είναι το νέο PSI, δηλαδή η επαναγορά των ομολόγων που ήδη «κουρεύτηκαν» με το PSI του Μαρτίου, διαδικασία από την οποία σχεδιάζεται η μείωση του χρέους κατά 11 με 12 δισ. ευρώ.
Από το PSI του Μαρτίου προέκυψαν νέα ομόλογα, ονομαστικής αξίας 62 δισ. ευρώ, που λήγουν από το 2023 ώς το 2042.
Το υπουργείο Οικονομικών θα απευθύνει άμεσα δημόσια πρόταση στους κατόχους των συγκεκριμένων ομολόγων να επαναγοράσει τους συγκεκριμένους τίτλους, στην τιμή που «κλείδωσε» στη δευτερογενή αγορά, την περασμένη Παρασκευή. Στόχος του είναι η ανταπόκριση ομολογιούχων, που κατέχουν τίτλους ύψους τουλάχιστον 30 δισ. ευρώ, δηλαδή το 50% των συγκεκριμένων ομολόγων που κυκλοφορούν.
Το ΥΠΟΙΚ με ένα ποσό της τάξης των 10 δισ. ευρώ, θα αποκτήσει τίτλους άνω των 30 δισ. ευρώ και θα «σβήσει» έτσι χρέος ύψους τουλάχιστον 20 δισ. ευρώ.
Ομως, ακόμη δεν έχει αποσαφηνιστεί από πού θα βρεθούν τα κεφάλαια για την επαναγορά, αφού του Eurogroup δεν ανέφερε κάτι. Ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών αποκάλυψε χθες πως τα κεφάλαια θα βρεθούν από το μηχανισμό (νέο δάνειο από τον EFSF) και από έκδοση εντόκων γραμματίων από την Ελλάδα. Δηλαδή η Ελλάδα θα αντλήσει κεφάλαια από τις ελληνικές τράπεζες που κατά αποκλειστικότητα συμμετέχουν στις εκδόσεις εντόκων γραμματίων, για να τα χρησιμοποιήσει το Δημόσιο για την προαγορά τίτλων που κατέχουν οι ίδιες στα χαρτοφυλάκιά τους.
Το πρόβλημα είναι πως οι προθεσμίες τρέχουν, καθώς η συγκεκριμένη διαδικασία πρέπει να ολοκληρωθεί μέχρι τις 12 Δεκεμβρίου, ώστε ΝΑ αποφασίσει ΚΑΤΟΠΙΝ ΤΟΔΝΤ ΝΑ ΤΗ αποδεσμεύσει δόση, η οποία θα καταβληθεί στις 13 Δεκεμβρίου, όπως ανακοινώθηκε. Οι προθεσμίες ασφαλώς πιέζουν ασφυκτικά και μάλιστα όταν δεν είναι ξεκάθαρο πόσοι ιδιώτες θα ανταποκριθούν στην πρόσκληση του ΥΠΟΙΚ.
Από το σύνολο των ομολόγων που προέκυψαν μετά το PSI, ονομαστικής αξίας 62 δισ.ευρώ οι ελληνικές τράπεζες κατέχουν περίπου 13-14 δισ. ευρώ, τα ασφαλιστικά ταμεία κατέχουν 10,7 δισ. ευρώ, οι ασφαλιστικές εταιρείες 1,4 δισ. ευρώ και κάτω από 1 δισ.ευρώ, είναι η ονομαστική αξία των ομολόγων που κατέχουν οι ιδιώτες φυσικά πρόσωπα. Δηλαδή σε «ελληνικά χέρια» βρίσκεται ποσό ύψους 27 δισ. ευρώ, ενώ το υπόλοιπο ποσό των 35 δισ. ευρώ βρίσκεται σε χέρια ξένων τραπεζών και άλλων θεσμικών επενδυτών (ταμείων ασφαλιστικών και βέβαια τα hedge funds).
Οι μειώσεις των επιτοκίων των δανείων των χωρών της Ευρωζώνης της πρώτης φάσης και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (νέα δανειακή σύμβαση) συνολικά και σωρευτικά θα μειώσουν το χρέος κατά 15 εκατοστιαίες μονάδες του ΑΕΠ (περίπου 30 δισ. Ευρώ, αλλά σωρευτικά) μέχρι το 2020, σύμφωνα με τους πρώτους υπολογισμούς του ΥΠΟΙΚ. Το επιτόκιο θα μειωθεί σε euribor συν 0,5%, από περιθώριο συν 1,5% που είναι σήμερα. Επίσης, αν η Ελλάδα επιτύχει υψηλότερα πρωτογενή πλεονάσματα από τα προβλεπόμενα, θα υπάρξει μεγαλύτερη μείωση των επιτοκίων.
Από την επιστροφή των κερδών της ΕΚΤ και των εθνικών κεντρικών τραπεζών, το ΥΠΟΙΚ αναμένει μείωση του χρέους κατά 5 εκατοστιαίες μονάδες του ΑΕΠ (περίπου κατά 10 δισ. Ευρώ).
Με τα υπόλοιπα μέτρα όπως η μείωση ή κατάργηση των προμηθειών του EFSF, η επιμήκυνση των δανείων, το ΥΠΟΙΚ θεωρεί πως θα υπάρξει εξοικονόμηση πόρων και θα επιδράσεων μειωτικά ως προς το χρέος ύψους 4 δισ. ευρώ την περίοδο 2012-14 και κατά 3 δισ. ευρώ στην περίοδο 2015-16.
Πρώτα εφαρμογή και μετά αποφάσεις για χρέος και δόσεις
Οι δανειστές θα επιτηρούν τη δημοσιονομική πολιτική της χώρας τουλάχιστον μέχρι το 2016, αρχής γενομένης από τον προϋπολογισμό του 2013, που θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά το σύστημα των αυτόματων περικοπών δαπανών, αν υπάρχουν αποκλίσεις.
«Οι πρωτοβουλίες μείωσης του χρέους θα γίνουν σταδιακά και θα εξαρτώνται από την ισχυρή εφαρμογή από τη χώρα των συμφωνηθέντων μεταρρυθμίσεων κατά την περίοδο του προγράμματος, καθώς και κατά τη μετά του προγράμματος (μετά το 2016 δηλαδή) περίοδο παρακολούθησης», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην απόφαση του Eurogroup.
Η αυστηρή παρακολούθηση είχε συμφωνηθεί διάρκεια των μαραθώνιων διαπραγματεύσεων με την τρόικα και στο πλαίσιο αυτό, το υπουργείο Οικονομικών θα νομοθετήσει εντός του Δεκεμβρίου το μηχανισμό αυτόματων διορθώσεων όταν αποκλίνουν οι στόχοι του προϋπολογισμού.
Θα υπάρχουν όμως και νέοι μηχανισμοί, αφού το Eurogroup κάνει λόγο για νέα μέσα για τη βελτίωση της εφαρμογής του προγράμματος και «κυρίως μέσω των μηχανισμών διόρθωσης για τη διασφάλιση της επίτευξης των δημοσιονομικών στόχων».
Δηλαδή όταν υστερούν τα φορολογικά έσοδα, αυτομάτως θα περικόπτονται δαπάνες λειτουργικές κ.λπ. πλην μισθολογικών συνταξιοδοτικών και εκείνων που προορίζονται για επιδόματα ανεργίας.
Εκτός του προϋπολογισμού θα παρακολουθούνται και οι αποκρατικοποιήσεις και αν δεν επιτυγχάνονται οι στόχοι, τότε αυτομάτως θα περικόπτονται δαπάνες!
Σημειώνεται ότι για το 2013 οι στόχοι του ΤΑΙΠΕΔ για τις αποκρατικοποιήσεις είναι η είσπραξη 2,6 δισ. ευρώ, εκ των οποίων στον προϋπολογισμό έχει εγγραφεί η είσπραξη 2,5 δισ. ευρώ. για το 2014 ο πήχης διαμορφώνεται σε 2,3 δισ. ευρώ, για το 2015 σε 1,2 δισ. ευρώ, και για το 2016 σε 3,4 δισ. ευρώ.
Οποιαδήποτε απόκλιση από τους συγκεκριμένους στόχους θα καλύπτεται από μειώσεις δαπανών, γεγονός που θα ασκεί πίεση στο ΥΠΟΙΚ να επιταχύνει τις σχετικές διαδικασίες.
Τα έσοδα των αποκρατικοποιήσεων θα μεταφέρονται αυτομάτως στον ειδικό λογαριασμό για την εξυπηρέτηση του χρέους, που έχει συσταθεί στην Τράπεζα της Ελλάδος, ο οποίος θα επιτηρείται ασφυκτικά, σύμφωνα με το Eurogroup, παρότι στελέχη του ΥΠΟΙΚ υποστηρίζουν πως δεν θα αλλάξει τίποτα.
Η απόφαση προβλέπει πως όχι μόνο θα επιτηρείται στενά ο λογαριασμός, αλλά η Ελλάδα θα μεταφέρει σε αυτόν όλα τα έσοδα ιδιωτικοποιήσεων, καθώς και επίσης «το 30% κάθε υπέρβασης του πρωτογενούς πλεονάσματος». Ταυτόχρονα θα παρέχει στον EFSF πληροφορίες για την κίνηση του λογαριασμού πριν και μετά από κάθε πράξη.
Εκπίπτουν οι ζημιές από τη συμμετοχή στο PSI
Εως και σε 30 δόσεις, αλλά και εφάπαξ, μπορούν να εκπέσουν οι ζημίες των τραπεζών και των επιχειρήσεων που μετείχαν στο PSI.
Αυτό προβλέπεται σε ειδική διάταξη του προσχεδίου του νέου Κώδικα Εισοδήματος Φορολογίας, ο οποίος από την προηγούμενη εβδομάδα βρίσκεται στα χέρια των πολιτικών αρχηγών προκειμένου να αποφασίσουν για τις παρεμβάσεις που θα γίνουν στη φορολογία φυσικών και νομικών προσώπων.
Συγκεκριμένα, στο εν λόγω σχέδιο νόμου αναφέρεται ότι η ζημιά από το PSI μπορεί να συμψηφιστεί είτε εφάπαξ είτε σε έως και 30 ετήσιες δόσεις, όσο είναι δηλαδή και η μέγιστη αξία των νέων ελληνικών ομολόγων που δόθηκαν στους επενδυτές οι οποίοι συμμετείχαν στο PSI. Επισημαίνεται ότι η ζημιά υπολογίζεται σε ποσοστό 53,5% της ονομαστικής αξίας των ομολόγων που κουρεύτηκαν.
Θα πρέπει πάντως να αναφερθεί ότι ο ανωτέρω τρόπος έκπτωσης από τα ακαθάριστα κέρδη προβλεπόταν και σε διάταξη που είχε περάσει από τη Βουλή η κυβέρνηση Παπαδήμου.
Το οικονομικό επιτελείο παρ 'όλα αυτά έκρινε ότι θα πρέπει στο νέο ΚΦΕ να περιληφθεί σχετική διάταξη που θα οριστικοποιεί και τις λεπτομέρειες εφαρμογής του ανωτέρω μέτρου, αν και παραμένει ανοιχτό ακόμη εάν θα δοθεί στις τράπεζες και τις επιχειρήσεις η δυνατότητα του εφάπαξ συμψηφισμού.
Για την σφαιρικότερη ενημέρωση των αναγνωστών παραθέτουμε την ανακοίνωση του Eurogroup της 26ης - 27ης Νοεμβρίου μεταφρασμένη στα ελληνικά.
Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ EUROGROUP 
"Το ευρωομάδας υπενθυμίζει ότι μεταξύ της Ελλάδας και της τρόικας έχει επέλθει μια πλήρης συμφωνία σε επίπεδο τεχνικών κλιμακίων για την αναθεώρηση των όρων (υπό όρους) του προγράμματος και ότι σύμφωνα με την τρόικα η Ελλάδα έχει εφαρμόσει όλες τις προαπαιτούμενες δράσεις. Ειδικότερα, το ευρωομάδας χαιρετίζει την επικαιροποιημένη αξιολόγηση της τρόικας ότι η Ελλάδα έχει εφαρμόσει με ικανοποιητικό τρόπο ένα μεγάλο εύρος μεταρρυθμίσεων, καθώς και τον προϋπολογισμό του 2013 και μια φιλόδοξη μεσοπρόθεσμη δημοσιονομική στρατηγική για το 2013 -. 2016 



Το ευρωομάδας σημείωσε ΜΕ ικανοποίηση Ότι Η. αναθεώρηση Των όρων περιλαμβάνειΤΗΝ υιοθέτηση Νέων ΑΠΌ ΤΗΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ Ελλάδα ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ προγράμματος, κυρίως μέσω μηχανισμών διόρθωσης για την εξασφάλιση των δημοσιονομικών στόχων και των στόχων για τις ιδιωτικοποιήσεις και μέσω αυστηρότερων κανόνων για την κατάρτιση και την εποπτεία του προϋπολογισμού. Ακόμα, η Ελλάδα έχει ενισχύσει σημαντικά τoν ειδικό λογαριασμό για την εξυπηρέτηση του χρέους. 


H Eλλάδα θα μεταφέρει στον λογαριασμό αυτό όλα τα έσοδα από τις ιδιωτικοποιήσεις, τα επιδιωκόμενα πρωτογενή πλεονάσματα, καθώς και το 30% του πλεονάζοντος πρωτογενούς πλεονάσματος (σ.σ. δηλαδή το πλεόνασμα που θα πετύχει πάνω από τους στόχους που έχουν τεθεί στο πρόγραμμα), για την τήρηση της εξυπηρέτησης του χρέους σε τριμηνιαία βάση. 


Επίσης, η Ελλάδα θα ενισχύσει τη διαφάνεια και θα προσφέρει πλήρη εκ των προτέρων και εκ των υστέρων πληροφόρηση στους EFSF-ESM για τις συναλλαγές στον ειδικό λογαριασμό. 


Το ευρωομάδας επαίνεσε εκ νέου τις Αρχές ΓΙΑ ΤΗΝ ισχυρή δέσμευση Που επέδειξαν ΣΤΟ Πρόγραμμα προσαρμογής ΚΑΙ ΤΗΝ επανέλαβε εκτίμησή ΤΟΥ ΓΙΑ τις προσπάθειες Που κατέβαλαν ΟΙ Έλληνες! πολίτες. 


Το ευρωομάδας σημείωσε ότι το προοπτικές για τη διαχειρισιμότητα του ελληνικού χρέους έχει επιδεινωθεί σε σχέση με τον Μάρτιο του 2012, όταν ολοκληρώθηκε το δεύτερο πρόγραμμα, κυρίως λόγω της επιδείνωσης των μακροοικονομικών συνθηκών και των καθυστερήσεων στην εφαρμογή του προγράμματος. 


Το ευρωομάδας έλαβε υπόψη του ότι η αναγκαία αναθεώρηση των δημοσιονομικών στόχων και η συνεπαγόμενη μετάθεση του στόχου για πρωτογενές πλεόνασμα 4,5% του ΑΕΠ από το 2014 στο 2016 απαιτεί πιο διευρυμένη αντίληψη της διαχειρισιμότητας του χρέους, που θα περιλαμβάνει χαμηλότερα επίπεδα χρέους μεσοπρόθεσμα, εξομάλυνση ΤΟΥ τρέχοντος χρηματοδοτικού 

λόφου ΜΕΤΑ ΤΟ 2020 και τη χαλάρωση της χρηματοδότησής του. 

να ευρωομάδας πληροφορήθηκε ότι η Ελλάδα εξετάζει συγκεκριμένα μέτρα μείωσης του χρέους στο κοντινό μέλλον, τα οποία μπορεί να περιλαμβάνουν αγορά χρέους μέσω δημόσιων προσφορών.
 

Αν αυτός είναι ο δρόμος που θα επιλεγεί, οποιαδήποτε προσφορά ή τιμή αναμένεται να μην είναι υψηλότερη από ό, τι στο κλείσιμο της τιμής των ομολόγων την Παρασκευή 23 Νοεμβρίου 2012. 


Το ευρωομάδας θεωρεί ότι στις υπό ανακεφαλαιοποίηση ελληνικές τράπεζες πρέπει να διενεργηθούν ασκήσεις διαχείρισης στοιχείων ενεργητικού (άσκηση διαχείρισης παθητικού) όσον αφορά τους εναπομείναντες κατόχους χρέους μειωμένης εξασφάλισης,ώστε να διασφαλιστεί η δίκαιη κατανομή των βαρών.
 

Στο πλαίσιο αυτό, και μετά τις διαβεβαιώσεις των αρχών ότι θα συνεχίσουν το ορμή των δημοσιονομικών και δομικών μεταρρυθμίσεων, και από μια θετική έκβαση της επιχείρησης επαναγοράς ομολόγων, τα μέλη της ζώνης του ευρώ θα πρέπει να εξετάσουν τις ακόλουθες πρωτοβουλίες: 


  - Μείωση κατά 100 Μονάδες βάσης ΤΟΥ επιτοκίου Που χρεώνεται Η. ΓΙΑ ΤΑ Ελλάδα Δάνεια Που έλαβε ΣΤΟ Πλαίσιο Των διμερών δανείων ΤΟΥ πρώτου προγράμματος (Ελληνική δανειακής διευκόλυνσης) Τα κράτη μέλη που βρίσκονται σε πλήρες πρόγραμμα διάσωσης δεν χρειάζεται να συμμετέχουν στη μείωση των επιτοκίων για την περίοδο όπου θα λαμβάνουν τα ίδια κρατική βοήθεια.. 


  - Μείωση κατά 10 Μονάδες βάσης Της αμοιβής ΓΙΑ τις εγγυήσεις Που ΠΛΗΡΩΝΕΙ Η. Ελλάδα για τα δάνεια του EFSF. 


  - Eπέκταση των λήξεων για τα διμερή δάνεια αλλά και για τα δάνεια του EFSF. κατά 15 χρόνια και αναβολή των πληρωμών για τόκους στο EFSF για 10 χρόνια Αυτά τα μέτρα δεν επηρεάζουν την πιστοληπτική ικανότητα του EFSF, ο οποίος καλύπτεται πλήρως από τις εγγυήσεις των κρατών-μελών. 


  -Δέσμευση από τα κράτη-μέλη Μέλη Ότι ΘΑ περάσουν ΣΤΟΝ ειδικό λογαριασμόποσό ΤΟ Που αντιστοιχεί ΣΤΑ έσοδα Που προκύπτουν ΑΠΌ ΤΟ SMP χαρτοφυλάκιο της ΕΚΤ από το οικονομικό έτος 2013. Τα κράτη που βρίσκονται υπό πρόγραμμα διάσωσης δεν χρειάζεται να συμμετέχουν στη συγκεκριμένη δράση για την περίοδο όπου θα βρίσκονται σε πρόγραμμα. 


Το ευρωομάδας σημειώνει, πάντως, ότι τα παραπάνω μέτρα ανακούφισης από τα κράτη-μέλη Μέλη ΘΑ προκύψουν ΓΙΑ ΤΗΝ Ελλάδα προοδευτικά ΚΑΙ ΥΠΟ ΤΟΝ όροΤης ισχυρής εφαρμογής ΑΠΌ ΤΗ ΧΩΡΑ Των μεταρρυθμίσεων ΤΗΝ περίοδο της διάρκειας του προγράμματος αλλά και την περίοδο μετά την επιτήρηση από αυτό. 


Το ευρωομάδας είναι πεπεισμένο ότι συνολικά οι παραπάνω πρωτοβουλίες από την Ελλάδα και τα κράτη-μέλη θα φέρουν το χρέος της χώρας ξανά σε διαχειρίσιμο επίπεδο την τρέχουσα αλλά και την επόμενη δεκαετία και θα διευκολύνουν τη σταδιακή επιστροφή στις αγορές. 


Τα κράτη-μέλη Μέλη Της Ε.Ε. ΘΑ εξετάσουν περαιτέρω μέτρα βοήθειας , συμπεριλαμβανομένης, μεταξύ άλλων, της χαμηλότερης συγχρηματοδότησης σε διαρθρωτικά κεφάλαια, ή και περαιτέρω μείωση επιτοκίων στα διμερή δάνεια (Ελληνική δανειακής διευκόλυνσης), αν είναι απαραίτητο, προκειμένου να επιτευχθεί επιπλέον αξιόπιστη και βιώσιμη μείωση του χρέους ως ποσοστό του ΑΕΠ, όταν η Ελλάδα φτάσει σε ετήσιο πρωτογενές πλεόνασμα, όπως οραματίζεται το υφιστάμενο μνημόνιο συμφωνίας (ΜΣ), υπό την προϋπόθεση της πλήρους εφαρμογής των όρων που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα , έτσι ώστε να εξασφαλιστεί πως μέχρι το τέλος του προγράμματος του ΔΝΤ το 2016 η Ελλάδα μπορεί να πετύχει χρέος στο 175% του ΑΕΠ, το 2020 στο 124% ΤΟΥ ΑΕΠ ΚΑΙ ΤΟ 2022 λόγο χρέους προς ΑΕΠ σημαντικά χαμηλότερο του 110%.
 

Όπως σημειώθηκε στο ευρωομάδας της 21ης Φεβρουαρίου του 2012, δεσμευόμαστε ΝΑ προσφέρουμε επαρκή στήριξη ΣΤΗΝ Ελλάδα κατά διάρκεια ΤΗ ΤΟΥ ΚΑΙ ΜΕΤΑ προγράμματος ΑΠΌ ΑΥΤΗ ΜΕΧΡΙ ΝΑ εξασφαλίσει Η. ΧΩΡΑ πρόσβαση στις Αγορές, υπό την προϋπόθεση ότι τηρεί πλήρως τις απαιτήσεις και τους στόχους του προγράμματος προσαρμογής. 


ευρωομάδας Το καταλήγει ότι τα απαραίτητα συστατικά βρίσκονται τώρα στη θέση τους, ώστε τα κράτη-μέλη να ξεκινήσουν τις απαραίτητες εθνικές διαδικασίες που απαιτούνται για την έγκριση της επόμενης δόσης που αντιστοιχεί σε 43,7 δισ. ευρώ. 


10,6 δισ Τα. ευρώ για τη χρηματοδότηση του προϋπολογισμού και τα 23,8 δισ. ευρώ για τα ομόλογα του EFSF που προορίζονται για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών θα πληρωθούν τον Δεκέμβριο. 


Η. ΔΙΑΘΕΣΗ Των υπόλοιπων ποσών ΘΑ ΣΕ γίνει τρεις Δόσεις, κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2013, και θα σχετίζεται με την εφαρμογή των ορόσημων του μνημονίου (περιλαμβανομένης της εφαρμογής της φορολογικής μεταρρύθμισης ως τον Γενάρη) που θα συμφωνηθούν με την τρόικα. 


Το ευρωομάδας περιμένει ότι θα είναι σε θέση να αποφασίσει και επίσημα τη διάθεση της δόσης ως τις 13 Δεκεμβρίου, υπό την αίρεση της ολοκλήρωσης των εθνικών διαδικασιών, και μετά την εκτίμηση του αποτελέσματος μιας πιθανής επαναγοράς χρέους από την Ελλάδα ".

Axact

Ακτιβιστής

Μπορείτε να επικοινωνήσετε σχετικά με το παρόν άρθρο ή οτιδήποτε σχετίζεται με την ιστοσελίδα του "ακτιβιστή" ή ακόμη και για άρθρα ή απόψεις σας που επιθυμείτε να δημοσιεύσουμε στο email: chrivanovits@gmail.com

Προσθέσετε το σχόλιό σας:

0 comments:

Παρακαλώ αφήστε το μήνυμά σας. Προσπαθήστε να σχολιάζετε χωρίς προσβλητικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς. Σχόλια που θα θεωρηθούν συκοφαντικά ή θα περιέχουν βωμολοχίες θα απορρίπτονται.