Έχοντας ζήσει από μέσα, ως πρόεδρος Συλλόγου Γονέων εδώ και πέντε χρόνια, την κατάσταση στη δημόσια Παιδεία, θα μου επιτρέψετε να έχω μια γνώμη.
Του Γιώργου Θεοδωρόπουλου *
Τα σχολεία εδώ και τρία χρόνια, ιδιαίτερα φέτος, λειτουργούν χάρις στο φιλότιμο των εκπαιδευτικών. Η μεγάλη πλειοψηφία των καθηγητών, των δασκάλων των παιδιών μας, φέτος δούλευε έως και 25 διδακτικές ώρες την βδομάδα, εκ των οποίων οι 5 ήταν υποχρεωτικές και πιθανόν απλήρωτες υπερωρίες. Ελάχιστα γυμνάσια και λύκεια έχουν γραμματειακή υποστήριξη που την αναλαμβάνουν εκ περιτροπής οι εκπαιδευτικοί.
Τα σχολεία φέτος λειτούργησαν με την οικονομική συνδρομή των Συλλόγων Γονέων για τα βασικά, όπως φωτοτυπικό χαρτί, χαρτί υγείας κ.λπ. Οι εκπαιδευτικοί καθημερινά διαχειρίζονται την οικονομική και κοινωνική τους εξαθλίωση, αλλά και εκείνη των μαθητών τους. Οφείλουμε όλοι μας ευγνωμοσύνη στον Έλληνα εκπαιδευτικό που υπερασπίζεται την αξιοπρέπειά του και την αξιοπρέπεια των παιδιών μας καθημερινά, μέσα στις κρύες και αφιλόξενες αίθουσες των σχολείων του Μνημονίου.
Τα αιτήματα των εκπαιδευτικών είναι δίκαια, όσο δίκαιο είναι το αίτημα για δωρεάν, αξιοπρεπή δημόσια εκπαίδευση. Οι γονείς συμμεριζόμαστε το δίκιο του αγώνα τους που είναι αγώνας όλης της κοινωνίας, για να σωθεί οτιδήποτε κι αν σώζεται. Όσοι είμαστε γονείς μαθητών της Γ’ λυκείου παγιδευτήκαμε, όπως πιστεύω και οι εκπαιδευτικοί, στο δίλημμα των πανελλαδικών εξετάσεων. Οι μαθητές της Γ’ λυκείου είναι πιο ψύχραιμοι από εμάς. Ίσως επειδή δεν έβλεπαν αυτές τις μέρες τηλεόραση ή ίσως επειδή έχουν συνειδητοποιήσει την αβεβαιότητα του μέλλοντός τους, αντίθετα με τους γονείς που πάντα ελπίζουν για το καλύτερο για τα παιδιά τους.
Αν ο αγώνας γονιών, μαθητών, εκπαιδευτικών, όλης της κοινωνίας είχε αρχίσει πολύ νωρίτερα, όταν ανακοίνωναν την αξιολόγηση, τη συγχώνευση σχολείων, τα σχολεία δύο ταχυτήτων, αν υπήρχε συντονισμός και ενημέρωση απ’ τον χειμώνα, θα ήμασταν πιο έτοιμοι να τους αντιμετωπίσουμε. Η κυβέρνηση χρησιμοποίησε ως αντιπερισπασμό τις εξετάσεις γνωρίζοντας ότι η κοινωνική συναίνεση θα ήταν προβληματική.
Ο αγώνας έχει αρχίσει και θα είναι παρατεταμένος. Οι εκπαιδευτικοί, δεν πρέπει να πάνε φέτος διακοπές. Όλοι μαζί, εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές, φοιτητές, να οργώσουμε τις γειτονιές των πόλεων. Είναι αναγκαίο ένα πανεκπαιδευτικό-λαϊκό ρεύμα «SOSτε την Παιδεία». Τα προαύλια των σχολείων να γίνουν χώροι λαϊκών συνελεύσεων.
Πρέπει να αποτρέψουμε τις συγχωνεύσεως σχολείων, τις υποχρεωτικές μεταθέσεις εκπαιδευτικών, τις απολύσεις. Πρέπει να είμαστε στη μάχη όταν θα επιχειρήσουν να εφαρμόσουν το σχέδιο διάλυσης. Οι φοιτητές να βρεθούν με τους μαθητές που γράφουν τώρα Πανελλήνιες Εξετάσεις, λίγες μέρες αργότερα όταν θα γίνονται οι απολυτήριες στα λύκεια. Να προετοιμάζονται όλοι μαζί για τον Σεπτέμβρη που έρχεται.
Το κοινωνικό διακύβευμα είναι τεράστιο και αυτοί που παίζουν με τα πρωταρχικά κοινωνικά αγαθά όπως το νερό, η Παιδεία, η Υγεία θα βρουν αργά ή γρήγορα την κοινωνία μπροστά τους. Να φροντίσουμε και να δουλέψουμε με επιμονή, υπομονή, αυτοπεποίθηση και αισιοδοξία για να μας βρουν το γρηγορότερο μπροστά τους.
Ο προσυνεδριακός διάλογος του ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να γίνει με την κοινωνία, τα κινήματα, τις αντιστάσεις σε πρώτο πλάνο. Να μην αναλωθούμε. Η κοινωνία που πλήττεται έχει ανάγκη ένα μαχητικό πολιτικό οργανισμό που θα πρωτοστατήσει στην ανατροπή και την αναζήτηση διεξόδου. Τα σχολεία τον Σεπτέμβριο, ουσιαστικά, θα είναι κλειστά. Το μνημονιακό σχολείο είναι αντικοινωνικό και γενοκτονικό προς τη νεολαία. Χρειάζεται άμεσα, μια αριστερή κυβέρνηση κοινωνικής σωτηρίας, ώστε τα σχολεία να ξανανοίξουν…
Καλή επιτυχία παιδιά!
Ξέρω ότι τους την έχετε στημένη. Είμαστε μαζί σας!
*Ο Γιώργος Θεοδωρόπουλος είναι πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων 2ου Γυμνασίου Θεσ/νίκης, μέλος του Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων 2ου Λυκείου Θεσ/νίκης και πατέρας μαθητή Γ’ Λυκείου
Του Γιώργου Θεοδωρόπουλου *
Τα σχολεία εδώ και τρία χρόνια, ιδιαίτερα φέτος, λειτουργούν χάρις στο φιλότιμο των εκπαιδευτικών. Η μεγάλη πλειοψηφία των καθηγητών, των δασκάλων των παιδιών μας, φέτος δούλευε έως και 25 διδακτικές ώρες την βδομάδα, εκ των οποίων οι 5 ήταν υποχρεωτικές και πιθανόν απλήρωτες υπερωρίες. Ελάχιστα γυμνάσια και λύκεια έχουν γραμματειακή υποστήριξη που την αναλαμβάνουν εκ περιτροπής οι εκπαιδευτικοί.
Τα σχολεία φέτος λειτούργησαν με την οικονομική συνδρομή των Συλλόγων Γονέων για τα βασικά, όπως φωτοτυπικό χαρτί, χαρτί υγείας κ.λπ. Οι εκπαιδευτικοί καθημερινά διαχειρίζονται την οικονομική και κοινωνική τους εξαθλίωση, αλλά και εκείνη των μαθητών τους. Οφείλουμε όλοι μας ευγνωμοσύνη στον Έλληνα εκπαιδευτικό που υπερασπίζεται την αξιοπρέπειά του και την αξιοπρέπεια των παιδιών μας καθημερινά, μέσα στις κρύες και αφιλόξενες αίθουσες των σχολείων του Μνημονίου.
Τα αιτήματα των εκπαιδευτικών είναι δίκαια, όσο δίκαιο είναι το αίτημα για δωρεάν, αξιοπρεπή δημόσια εκπαίδευση. Οι γονείς συμμεριζόμαστε το δίκιο του αγώνα τους που είναι αγώνας όλης της κοινωνίας, για να σωθεί οτιδήποτε κι αν σώζεται. Όσοι είμαστε γονείς μαθητών της Γ’ λυκείου παγιδευτήκαμε, όπως πιστεύω και οι εκπαιδευτικοί, στο δίλημμα των πανελλαδικών εξετάσεων. Οι μαθητές της Γ’ λυκείου είναι πιο ψύχραιμοι από εμάς. Ίσως επειδή δεν έβλεπαν αυτές τις μέρες τηλεόραση ή ίσως επειδή έχουν συνειδητοποιήσει την αβεβαιότητα του μέλλοντός τους, αντίθετα με τους γονείς που πάντα ελπίζουν για το καλύτερο για τα παιδιά τους.
Αν ο αγώνας γονιών, μαθητών, εκπαιδευτικών, όλης της κοινωνίας είχε αρχίσει πολύ νωρίτερα, όταν ανακοίνωναν την αξιολόγηση, τη συγχώνευση σχολείων, τα σχολεία δύο ταχυτήτων, αν υπήρχε συντονισμός και ενημέρωση απ’ τον χειμώνα, θα ήμασταν πιο έτοιμοι να τους αντιμετωπίσουμε. Η κυβέρνηση χρησιμοποίησε ως αντιπερισπασμό τις εξετάσεις γνωρίζοντας ότι η κοινωνική συναίνεση θα ήταν προβληματική.
Ο αγώνας έχει αρχίσει και θα είναι παρατεταμένος. Οι εκπαιδευτικοί, δεν πρέπει να πάνε φέτος διακοπές. Όλοι μαζί, εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές, φοιτητές, να οργώσουμε τις γειτονιές των πόλεων. Είναι αναγκαίο ένα πανεκπαιδευτικό-λαϊκό ρεύμα «SOSτε την Παιδεία». Τα προαύλια των σχολείων να γίνουν χώροι λαϊκών συνελεύσεων.
Πρέπει να αποτρέψουμε τις συγχωνεύσεως σχολείων, τις υποχρεωτικές μεταθέσεις εκπαιδευτικών, τις απολύσεις. Πρέπει να είμαστε στη μάχη όταν θα επιχειρήσουν να εφαρμόσουν το σχέδιο διάλυσης. Οι φοιτητές να βρεθούν με τους μαθητές που γράφουν τώρα Πανελλήνιες Εξετάσεις, λίγες μέρες αργότερα όταν θα γίνονται οι απολυτήριες στα λύκεια. Να προετοιμάζονται όλοι μαζί για τον Σεπτέμβρη που έρχεται.
Το κοινωνικό διακύβευμα είναι τεράστιο και αυτοί που παίζουν με τα πρωταρχικά κοινωνικά αγαθά όπως το νερό, η Παιδεία, η Υγεία θα βρουν αργά ή γρήγορα την κοινωνία μπροστά τους. Να φροντίσουμε και να δουλέψουμε με επιμονή, υπομονή, αυτοπεποίθηση και αισιοδοξία για να μας βρουν το γρηγορότερο μπροστά τους.
Ο προσυνεδριακός διάλογος του ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να γίνει με την κοινωνία, τα κινήματα, τις αντιστάσεις σε πρώτο πλάνο. Να μην αναλωθούμε. Η κοινωνία που πλήττεται έχει ανάγκη ένα μαχητικό πολιτικό οργανισμό που θα πρωτοστατήσει στην ανατροπή και την αναζήτηση διεξόδου. Τα σχολεία τον Σεπτέμβριο, ουσιαστικά, θα είναι κλειστά. Το μνημονιακό σχολείο είναι αντικοινωνικό και γενοκτονικό προς τη νεολαία. Χρειάζεται άμεσα, μια αριστερή κυβέρνηση κοινωνικής σωτηρίας, ώστε τα σχολεία να ξανανοίξουν…
Καλή επιτυχία παιδιά!
Ξέρω ότι τους την έχετε στημένη. Είμαστε μαζί σας!
*Ο Γιώργος Θεοδωρόπουλος είναι πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων 2ου Γυμνασίου Θεσ/νίκης, μέλος του Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων 2ου Λυκείου Θεσ/νίκης και πατέρας μαθητή Γ’ Λυκείου
Το μνημονιακό κράτος είναι καταστροφή για τα πάντα...καθώς το θέμα εδώ είναι η (δωρεάν) παιδεία: ο γιός μου πηγαίνει στο νηπιαγωγείο. Οι δασκάλες κάνουν ό,τι μπορούν και είναι αξιοθαύμαστες. Τον Σεπτέμβρη, λάβαμε μια λίστα με υλικά που κάθε γονιός έπρεπε να φέρει και περιλάμβανε από χαρτί υγείας, κουζίνας, υγρό σαπούνι έως μαρκαδόρους, πακέτα χαρτί Α4, χαρτόνια, κόλλες, κ.ά. Λογαριασμός: περί τα 100 ευρώ...κι άλλα πενήντα περίπου στη μέση της χρονιάς...κι είμαστε από τα τυχερά σχολεία όπου η θέρμανση λειτουργούσε...όμως, στο δημοτικό, δίπλα, έμαθα σήμερα ότι δεν υπάρχει καθαρίστρια κι ότι οι τουαλέτες δεν καθαρίζονται (ίσως μια φορά τη βδομάδα...). Φαίνεται πως αληθεύει αυτό...τότε, πια, το σχολείο γίνεται και επικίνδυνο για την υγεία των παιδιών... ή παλεύουμε, ή φεύγουμε από τη χώρα ή ψοφάμε εδώ...τόσο απλά...
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιαβάστε (ψευτο)άρθρο-αχταρμά, που από ΄δω το ΄φερε, από ΄κει το ΄φερε ο μέγας και τρανός αρθρογράφος, στο τέλος μας κάνει και τον μεγάλο…διαφωτιστή!
ΑπάντησηΔιαγραφήΨηφήστε δηλαδή…ΣΥΡΙΖΑ για να SOSETE την παιδεία και τα παιδιά σας!
Αρχίζει με τις (φτηνο)δικαιολογίες - «μυξοκλάματα» για τα ωράρια των καθηγητών (λες και ξεθεώθηκαν αυτοί τόσα χρόνια στην δουλειά και δεν τους το…αναγνωρίζουμε), συνεχίζει φλυαρώντας φυσικά όπως σε όλο το ντεμέκ «άρθρο» του με την προτροπή –άκουσον-άκουσον!-«τα προαύλια των σχολείων να γίνουν χώροι λαϊκών συνελεύσεων!», προχωρεί σε απίθανες προτάσεις για φοιτητές και μαθητές, μας μιλάει για … πρωταρχικά κοινωνικά αγαθά όπως το νερό, η Παιδεία, η Υγεία με τον χιλιομασημένο γνωστό τρόπο, και καταλήγει (πες το επιτέλους άνθρωπέ μου!) που αλλού,στον…ΣΥΡΙΖΑ! (Χρειάζεται άμεσα, μια αριστερή κυβέρνηση κοινωνικής σωτηρίας, ώστε τα σχολεία να ξανανοίξουν…)
(Απορώ πως είχα μέχρι τώρα την εντύπωση ότι ο ΣΥΡΙΖΑ συνεχώς πρωτοστατούσε στις καταλήψεις «κλείνοντας» τα σχολεία!…).
Αναρωτήθηκες αρθρογράφε ποιος θα SOSEI εμάς από κάτι τέτοιους σαν και του λόγου σου αλήθεια;
gnborn2shoot