της Ιωάννας Βουλγαράκη *

Τα προβλήματα της Σχολικής στέγης είναι μεγάλα και ταλαιπωρούν επί σειρά ετών των Δήμο μας .

Τα τελευταία χρόνια αντιμετωπίζουμε την παντελή αδράνεια όσον αφορά τα σχολεία του Δήμου μας. Οι αποχαρακτηρισμοί οικοπέδων αλλά και η μη δημιουργία μελετών για σχολεία έχουν δημιουργήσει μεγάλο πρόβλημα όχι μόνο τωρινό αλλά και για τα επόμενα χρόνια.

Σε αντίθεση με άλλους Δήμους όπου η Σχολική στέγη βρίσκεται σε προτεραιότητα και απαλλοτριώνονται οικόπεδα, κτίζονται σχολεία και φτιάχνονται συνεχείς μελέτες.

Τόσο η Ένωση Γονέων όσο και οι Σύλλογοι γονέων και η εκπαιδευτική κοινότητα τα προβλήματα τα έχουμε τονίσει στη Δημοτική αρχή με επιστολές και διαμαρτυρίες όπως και με το αίτημα μας επανειλημμένως για δημοτικό συμβούλιο με μοναδικό θέμα την Σχολική Στέγη όπου θα ακουστούν από τους συλλόγους όλα τα προβλήματα ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΜΑΣ ΕΠΕΣΕ ΣΕ ΩΤΑ ΜΗ ΑΚΟΥΟΝΤΩΝ.

Τα προβλήματα αυτά έχουν επισημανθεί και εγγράφως και από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση εδώ και χρόνια.

Αντιθέτως στο τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου μας για το 2014 είδαμε μια από τα ίδια που βλέπουμε εδώ και χρόνια δεν υπάρχει τίποτα για την σχολική στέγη.

Η ανεπάρκεια θέσεων στα Νηπιαγωγεία δημιουργεί οξυμένα προβλήματα κυρίως στα νήπια που πρέπει να εγγραφούν στα τμήματα προνηπίων οδηγώντας εξαναγκαστικά πολλούς γονείς στα Ιδιωτικά Νηπιαγωγεία με δυσβάσταχτο κόστος, με δεδομένη και την γενικότερη οικονομική κατάσταση.

Η έλλειψη σχολικών αιθουσών και σχολείων οδηγεί σε υποβάθμιση της εκπαίδευσης των παιδιών μας και σε πολλές περιπτώσεις την υποβάθμιση της ποιότητας ζωής Σχολεία, όπου οι αίθουσες τους είναι δίπλα σε λέβητες, αίθουσες που όταν βρέχει στάζουν.

ΕΠΑΝΟΜΗ

Το 1ο Δημοτικό Επανομής είναι σχολείο κτισμένο την δεκαετία του 1930!!!!! Με αποτέλεσμα λόγω της φθοράς του χρόνου να μην πλήρη της προϋποθέσεις για ένα σύγχρονο σχολειό του 2010 και δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για νέο σχολείο διατηρώντας και κάνοντας αυτό το υπέροχο κτίριο ένα καταπληκτικό μουσείο-πολιτιστικό.

Επίσης στο 2ο Δημοτικό καταργήθηκε η αίθουσα εκδηλώσεων η οποία χωρίσθηκε με γυψοσανίδα για να δημιουργηθούν δύο αίθουσες διδασκαλίας και υπάρχουν τμήματα του σχολείου που στεγάζονται σε απέναντι καταστήματα.

Υπάρχει ανάγκη για ένα νέο Δημοτικό σχολείο που θα λύσει αυτά τα προβλήματα.

Το Γυμνάσιο και Λύκειο της Επανομής πλέον λόγω χωρητικότητας έχει καταργήσει πολλές αίθουσες ειδικοτήτων και είναι υπερπλήρες. Μια λύση στο πρόβλημα αυτό θα ήταν να γίνει το Γυμνάσιο του Μεσημερίου που υπάρχει μελέτη έτοιμη καθώς και οικόπεδο του Δήμου χαρακτηρισμένο για Γυμνάσιο.

ΜΕΣΗΜΕΡΙ

Κάθε χρόνο στο δημοτικό σχολείο αντιμετωπίζει πρόβλημα ανεπάρκειας αιθουσών και προσπαθεί να λύση το πρόβλημα κλείνοντας διαδρόμους με γυψοσανίδες για να δημιουργήσει αίθουσες. Θα πρέπει να γίνουν ενέργειες για την προσθήκη αιθουσών.

Όσο αφορά το Γυμνάσιο όπου υπάρχει έτοιμη μελέτη και οικόπεδο θα πρέπει να φροντίσουν για την ίδρυση Γυμνασίου.

Ν. ΕΠΙΒΑΤΕΣ

Το Διαπολιτισμικό Σχολείο των Ν. Επιβατών αντιμετωπίζει πρόβλημα χώρου κάθε χρόνο 20 με 30 παιδιά των Ν. Επιβατών γράφονται σε σχολεία της Περαίας με αποτέλεσμα να έχουν γεμίσει και τα Δημοτικά σχολεία της Περαίας δεν υπάρχει σχολείο κάτω των 280 παιδιών .Το πρόβλημα αυτό διαρκεί εδώ και 7 χρόνια χωρίς να έχει βρει η δημοτική αρχή κάποια λύση αντίθετα υπήρχε οικόπεδο στην περιοχή των Ν.Επιβατών που είχε χαρακτηριστεί για σχολείο αλλά ο δήμος το αποχαρακτήρισε με κίνδυνο σε λίγο η λύση της διπλοβάρδιας να είναι αναπόφευκτη ελπίζουμε το μοναδικό πλέον οικόπεδο που έχει απομείνει σ’αυτή την περιοχή να μην αποχαρακτηρισθεί.

Δέκα χρόνια ακούμε για λύσεις σε αυτό το πρόβλημα αλλά λύση δεν βλέπουμε.

Το 3Ο νηπιαγωγείο των Ν. Επιβατών στεγάζεται σε ακατάλληλο υπόγειο πότε θα δρομολογηθεί η μελέτη για νηπιαγωγείο? Παρότι ο Συνεταιρισμός έχει κάνει δωρεά οικόπεδο γι’αυτό το σκοπό.

Για να μην μιλήσουμε για το χρόνιο πρόβλημα επικινδυνότητας που υπάρχει λόγω θέσεις στο 1Ο ΓΕΛ Θερμαϊκού που πηγαίνουν παιδιά των Ν.Επιβατών και της Αγ. Τριάδος και αυτό είναι ενοικιαζόμενο εκτός τομέα θα πρέπει κάποτε να γίνει το Λύκειο των Ν.Επιβατών στο οικόπεδο που υπάρχει στους Ν. Επιβάτες στην Μέριμνα.

ΜΗΧΑΝΙΩΝΑ

Στην Μηχανιώνα το οικόπεδο που είναι χαρακτηρισμένο για Τεχνικό Λύκειο χρειάστηκαν 2 χρόνια για να φέρει η δημοτική αρχή πρόταση !!! για αλλαγή χρήσης σε δημοτικό ελπίζουμε να μην χρειασθούν άλλα 4 χρόνια για να γίνει η αλλαγή χρήσης και παιδιά του δημοτικού να είναι σε υπόγεια δίπλα σε λέβητες και άλλα 7 για να γίνει η μελέτη γιατί τότε και τα παιδιά της Μηχανιώνας δεν θα χωράνε.

Επίσης υπάρχει έμμεση ανάγκη για 5ο νηπιαγωγείο.

ΚΕΡΑΣΙΑ

Ζητήθηκε η ίδρυση ειδικού δημοτικού σχολείου που θα στεγαζόταν στο παλιό δημοτικό γιατί δεν διεκδικήθηκε σθεναρά η δημιουργία του?

ΑΓΓΕΛΟΧΩΡΙ

Δημοτικό σχολείο με αρκετά στεγαστικά προβλήματα που σε λίγο καιρό και αυτό δεν θα χωράει το μαθητικό δυναμικό δεν υπάρχει κανένας μελλοντικός προγραμματισμός για το πρόβλημα χώρου που θα προκύψει.

ΠΕΡΑΙΑ

Το 5ο Δημοτικό στεγάζεται σε μισθωμένο κτίριο παρ΄ότι υπάρχει χαρακτηρισμένος χώρος αλλά εδώ και 7 χρόνια δεν μπορούν να τελειώσουν μια μελέτη και να το εντάξουν στα ΕΣΠΑ. για το σχολείο αυτό εκτός από το μίσθωμα υπάρχει και ένα μεγάλο ποσό για την μεταφορά των μαθητών λόγω του ότι βρίσκεται σε μακρινή απόσταση (και κάθε χρόνο οι γονείς αντιμετωπίζουν και τα γνωστά προβλήματα που προκύπτουν στην μεταφορά των μαθητών) λόγω της καθυστέρησης το σχολείο έχει κοστίσει αν υπολογίσουμε το κόστος του κάθε χρονιά διπλάσια.

Το κτίριο του 9ο Νηπιαγωγείου έχει εγκαταλειφτεί μισοτελειωμένο εδώ και πολλά χρόνια και κοντεύει να ρημάξει γιατί έχει σταματήσει η ανέγερση του και τόσα χρόνια δεν έχει βρεθεί λύση?

ΑΓ. ΤΡΙΑΔΑ

Στο Δημοτικό δεν υπάρχει αίθουσα εκδηλώσεων, αίθουσα γυμναστικής όταν βρέχει και με την αύξηση των παιδιών που υπάρχει κάθε χρόνο σύντομα θα δημιουργηθεί πρόβλημα στέγασης.


Τέλος επισημαίνουμε την μεγάλη σημασία της ίδρυσης, ανέγερσης και λειτουργίας Ειδικού Σχολείου στο οικόπεδο το οποίο είναι χαρακτηρισμένο για τον σκοπό αυτό στο σύνορο Μηχανιώνας – Επανομής ώστε τα ήδη πολλά παιδιά με αναπηρίες του Δήμου μας να μην αναγκάζονται να μεταβαίνουν σε σχολεία της Θεσσαλονίκης .

Επιπροσθέτως η σχολική μονάδα αυτή θα εξυπηρετεί και τα ΑμέΑ ολόκληρης της ανατολικής περιοχής της Θεσσαλονίκης προσφέροντας μεγάλη ανακούφιση στις οικογένειες και ίσες ευκαιρίες στα παιδιά αυτά.


Δυστυχώς ποτέ δεν έχει γίνει μια ουσιαστική χαρτογράφηση των αναγκών του Δήμου μας βάσει αύξησης και πρόβλεψης στατιστικός για το μαθητικό δυναμικό κατά περιοχή.


Απαιτείται λοιπόν μια σοβαρή συνεργασία όλων των αρμοδίων φορέων, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και της Α΄ και Β΄ εκπαίδευσης προκειμένου να καταρτισθεί και να δρομολογηθεί ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα για να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά τα οξυμένα και χρονίζοντα προβλήματα της σχολικής στέγης του Δήμου μας.


* Πρόεδρος Ένωσης Γονέων και Κηδεμόνων Δ. Θερμαικού
Axact

Ακτιβιστής

Μπορείτε να επικοινωνήσετε σχετικά με το παρόν άρθρο ή οτιδήποτε σχετίζεται με την ιστοσελίδα του "ακτιβιστή" ή ακόμη και για άρθρα ή απόψεις σας που επιθυμείτε να δημοσιεύσουμε στο email: chrivanovits@gmail.com

Προσθέσετε το σχόλιό σας:

0 comments:

Παρακαλώ αφήστε το μήνυμά σας. Προσπαθήστε να σχολιάζετε χωρίς προσβλητικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς. Σχόλια που θα θεωρηθούν συκοφαντικά ή θα περιέχουν βωμολοχίες θα απορρίπτονται.