Το 132ο Δημοτικό Σχολείο, είναι ένα σχολείο στο κέντρο της Αθήνας (σχολικό συγκρότημα της Γκράβας) με μεγάλο ποσοστό αλλόγλωσσων παιδιών. Η ιστορία του σχολείου, οι δράσεις που εφαρμόστηκαν και η δίωξη που ακολούθησε, σε πολλούς/πολλές από μας είναι ήδη γνωστές.
Με χαρά σας ενημερώνουμε ότι μόλις εκδόθηκε από τις εκδόσεις Επίκεντρο το βιβλίο "Χτίζοντας ένα δημοκρατικό και ανθρώπινο σχολείο" του Πέτρου Χαραβιτσίδη, εκπαιδευτικού του σχολείου.
Στο βιβλίο παρουσιάζονται οι πρωτοβουλίες-δράσεις που εφαρμόστηκαν από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου στην προσπάθειά τους να υλοποιήσουν το όραμα ενός δημοκρατικού και ανθρώπινου σχολείου και επίσης, μελετάται και η επίδραση αυτών των πρωτοβουλιών-δράσεων καθώς και τα αποτελέσματά τους σε ολόκληρη τη σχολική κοινότητα, δηλαδή στους μαθητές και μαθήτριες, αλλά και στους γονείς τους και στους εκπαιδευτικούς του σχολείου.

Λίγα λόγια για το βιβλίο
Η παρουσία των μεταναστών στο ελληνικό σχολείο τα τελευταία χρόνια ανέδειξε με έντονο τρόπο τα σοβαρά προβλήματα τα οποία απασχολούν την εκπαίδευση στην Ελλάδα – έλλειψη βασικών υποδομών, αναχρονιστικά αναλυτικά προγράμματα, έλλειψη εκπαιδευτικού υλικού, ελλιπή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Αν και έχουν αναπτυχθεί από εκπαιδευτικούς σημαντικές πρωτοβουλίες για τη θετική αντιμετώπιση των αλλαγών που το φαινόμενο αυτό προκάλεσε στο πλαίσιο του σχολείου, ελάχιστες από τις πρωτοβουλίες αυτές έχουν καταγραφεί και μελετηθεί συστηματικά, ώστε να υπάρξει η δυνατότητα αξιοποίησης τους στην εκπαίδευση.
Η ανάγκη επιστημονικής διερεύνησης αυτών των προσπαθειών οδήγησε και στην συγγραφή αυτού του βιβλίου. Συγκεκριμένα, στο βιβλίο επιχειρείται η μελέτη των πρωτοβουλιών που ανέπτυξαν οι εκπαιδευτικοί ενός δημοτικού σχολείου στο κέντρο της Αθήνας, με μεγάλο ποσοστό αλλόγλωσσων μαθητών, προς την κατεύθυνση της ομαλής συνύπαρξης όλων των παιδιών και της επιτυχούς σχολικής τους εξέλιξης. Μελετάται, επίσης, η επίδραση αυτών των πρωτοβουλιών και τα αποτελέσματα τους σε ολόκληρη τη σχολική κοινότητα, δηλαδή στους μαθητές και μαθήτριες, αλλά και στους γονείς τους και στους εκπαιδευτικούς του σχολείου.
Η μελέτη τεκμηριώνει ότι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου της έρευνας, αλληλεπιδρώντας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας και ενεργοποιώντας συμμετοχικές διαδικασίες για την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών σχεδιασμών και τη λήψη αποφάσεων σε πολλά και διαφορετικά επίπεδα, κατάφεραν σε σημαντικό βαθμό να υλοποιήσουν το όραμα ενός δημοκρατικού και ανθρώπινου σχολείου.


Ο Πέτρος Χαραβιτσίδης εργάζεται ως εκπαιδευτικός στην δημόσια πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Έχει σπουδάσει Παιδαγωγικά στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και Πολιτικές Επιστήμες στο Πάντειο Πανεπιστήμιο (Τμήμα Πολιτικών Επιστήμων και Διεθνών Σπουδών). Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ, και διδάκτορας του ιδίου τμήματος στον τομέα Παιδαγωγικής και Κοινωνικού Αποκλεισμού. Τα τελευταία χρόνια εργάζεται σε σχολείο του κέντρου της Αθήνας με αυξημένο ποσοστό αλλοδαπών μαθητών. 
Axact

Ακτιβιστής

Μπορείτε να επικοινωνήσετε σχετικά με το παρόν άρθρο ή οτιδήποτε σχετίζεται με την ιστοσελίδα του "ακτιβιστή" ή ακόμη και για άρθρα ή απόψεις σας που επιθυμείτε να δημοσιεύσουμε στο email: chrivanovits@gmail.com

Προσθέσετε το σχόλιό σας:

0 comments:

Παρακαλώ αφήστε το μήνυμά σας. Προσπαθήστε να σχολιάζετε χωρίς προσβλητικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς. Σχόλια που θα θεωρηθούν συκοφαντικά ή θα περιέχουν βωμολοχίες θα απορρίπτονται.