Μελέτες επί μελετών. Και η θαλάσσια συγκοινωνία  .... αναμένεται.

Υπογράφηκε σήμερα μεσημέρι στα γραφεία της Εγνατίας Οδού Α.Ε., (ιδιωτική εταιρεία), η προγραμματική σύμβαση, βάσει της οποίας ανατίθεται στην εταιρία να καταρτίσει δύο μελέτες (το κόστος των οποίων δεν έγινε γνωστό) οι οποίες είναι απαραίτητες προκειμένου να υποβληθούν στο νέο ΕΣΠΑ 2013-2020. Και εφόσον εγκριθούν να χρηματοδοτηθεί, μέρος των μελετών και έργων, ώστε να δρομολογηθεί η εκτέλεση των έργων που απαιτούνται για την λειτουργία της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας.

Την προγραμματική σύμβαση υπέγραψαν από πλευράς της Εγνατίας Οδού ΑΕ ο Πρόεδρός της κ. Σαββαΐδης Παρασκευάς και από πλευράς της τοπικής αυτοδιοίκησης ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Γιώργος Τσαμασλής και οι Δήμαρχοι Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, Καλαμαριάς Θεοδόσης Μπακογλίδης και Θερμαϊκού Γιάννης Αλεξανδρής.

Η ανάθεση λοιπόν περιλαμβάνει την μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων αλλά και την μελέτη για την κατασκευή των αποβαθρών(σταθμών).

Πέραν όμως από τις θριαμβολογικού τύπου δηλώσεις των παρισταμένων, όπως πληροφορηθήκαμε από δελτία τύπου (που δυστυχώς δεν έκριναν σκόπιμο να μας αποστείλουν), θα πρέπει να σημειώσουμε:

Με τους καλύτερους οιωνούς και εφ'όσον υπάρξει πολιτική βούληση από τους νέους επικεφαλής των δήμων (εκλογές αυτοδιοικητικές γαρ και ίσως και βουλευτικές οσονούπω) δεν προβλέπεται να δούμε καραβάκι στον Θερμαϊκού που να εκτελέσει μετακίνηση επιβατών για τα επόμενα 5 έως έξι χρόνια (αισιόδοξη η πρόβλεψη)
Υπάρχει όμως και ένα σοβαρότατο θεματάκι που αφορά τον Δήμο Θερμαϊκού. Ως γνωστόν η προσάμμωση στο λιμάνι των Ν. Επιβατών (που θα είναι η μοναδική στάση στον Δήμο Θερμαϊκού) το έχει ουσιαστικά μετατρέψει σε άγονη έρημο. Και απαιτείται εκβάθυνση αλλά και ένα πρόσθετο έργο (ύψους αρκετών εκατομμυρίων ευρώ) ώστε αφού επέλθει η αποκατάστασή του, να μην ξαναδημιουργηθεί στο μέλλον αντίστοιχη κατάσταση. Αυτό το απαραίτητο έργο (και προφανώς η μελέτη του) διευθετήθηκε προκειμένου να αποφύγουν ένα δυσβάστακτο κόστος οι δημότες Θερμαϊκού;


Αλλά έχουμε και τα "καλά" νέα. Αυτά για τα οποία επιμένει ο φέρελπις υποψήφιος δήμαρχος κ. Τσαμασλής. Ισχυρίζεται ότι μέσα στον επόμενο μήνα θα υπάρξει υπογραφή της σύμβασης της Αντιπεριφέρειας Θεσσαλονίκης με τον πλοιοκτήτη που ανέλαβε να εκτελέσει την πιλοτικού τύπου εφαρμογή της θαλάσσιας συγκοινωνίας. Και από τον Απρίλιο (λίγες μέρες πριν τις εκλογές) θα δούμε τα καραβάκια να αρμενίζουν στον Θερμαϊκό κόλπο.

Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε πόσο ρεαλιστικό είναι το πρότζεκτ αυτό. Θα περιμένουμε να το δούμε. Αλλά δεν μπορούμε να αποφύγουμε τα εύλογα ερωτήματα:
Πως θα μπορέσει να ξεκινήσει η πιλοτική εφαρμογή αφού δεν υπάρχουν οι αποβάθρες, δεν υφίσταται κανονισμός ασφαλείας και δεν έχουν πραγματοποιηθεί μελέτες περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων;

Axact

Ακτιβιστής

Μπορείτε να επικοινωνήσετε σχετικά με το παρόν άρθρο ή οτιδήποτε σχετίζεται με την ιστοσελίδα του "ακτιβιστή" ή ακόμη και για άρθρα ή απόψεις σας που επιθυμείτε να δημοσιεύσουμε στο email: chrivanovits@gmail.com

Προσθέσετε το σχόλιό σας:

0 comments:

Παρακαλώ αφήστε το μήνυμά σας. Προσπαθήστε να σχολιάζετε χωρίς προσβλητικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς. Σχόλια που θα θεωρηθούν συκοφαντικά ή θα περιέχουν βωμολοχίες θα απορρίπτονται.