Ευοδώθηκε το σχέδιο της διοίκησης να μην υπάρξει συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης, όπως είχαμε από την αρχή προβλέψει.
Σε αποτυχία κατέληξε και η τρίτη συνεχόμενη ψηφοφορία το απόγευμα της Τετάρτης στο δημοτικό συμβούλιο για την ανάδειξη συμπαραστάτη, αφού κανένας από τους πέντε υποψήφιους δεν κατάφερε να συγκεντρώσει τα 2/3 των ψήφων. Κατόπιν αυτού, μετατίθεται η εκλογή - με νέες υποψηφιότητες - για το δεύτερο ήμισυ της θητείας του παρόντος δημοτικού συμβουλίου που μάλλον θα γίνει την άνοιξη του 2017.
Από τους 30 παρόντες δημοτικούς συμβούλους κατά τη σημερινή συνεδρίαση, έλαβε 20 ψήφους ο κ. Κυριάκος Αποστολίδης, 5 ψήφους η κ.Ελένη Κουλαρτζά, 1 ψήφο η κ. Συμεώνα Σαφλούκα-Παπαδοπούλου και καμία ψήφο οι επίσης υποψήφιες Ελένη Χατζηχιδίρογλου και Χριστίνα Μεσμερλή. Ενώ βρέθηκαν δύο λευκά ψηφοδέλτια και υπήρξαν και δύο αποχές.
Υπενθυμίζεται ότι για να εκλεγεί ο Συμπαραστάτης του Δημότη, απαιτούνταν να λάβει τα 2/3 των 33 μελών του δημοτικού συμβουλίου, δηλαδή τουλάχιστον 22 ψήφους.
Συνολικά στα πέντε σχεδόν χρόνια εφαρμογής του «Καλλικράτη» ένα από τα σημαντικά στοιχεία της προβληματικής αυτής λεγόμενης «αυτοδιοικητικής μεταρρύθμισης», ο Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης, φθίνει και εκφυλίζεται με την απαξίωση του από τις δημοτικές αρχές στον Θερμαϊκό αλλά και πανελλαδικά.
Το γεγονός ότι στο Δήμο μας η διαδικασία εκλογής πραγματοποιήθηκε στην εκπνοή του εξαμήνου, ως υποχρέωση και μόνο απέναντι στο νόμο, αποδεικνύει δυστυχώς την δυσανεξία των διοικούντων προς τον θεσμό. Ουσιαστικά δεν δόθηκε η δυνατότητα στους συμβούλους να αξιολογήσουν αν ο/η υποψήφιος/α μπορεί να ανταποκριθεί στις ευθύνες και στο ρόλο, όπως περιγράφεται στο νόμο, ενώ η απαραίτητη αυξημένη πλειοψηφία που απαιτείται, δεν επιτεύχθηκε γιατί δεν έγινε καμιά προσπάθεια για συναίνεση στην επιλογή του πλέον κατάλληλου. Ήταν καθαρή επιλογή της πλειοψηφίας της Δημοτικής Αρχής να τεθεί το θέμα στο «ράφι».
Αυτό σημαίνει ότι, όσοι δημότες έχουν αξιώσεις εναντίον του Δήμου, θα εξακολουθήσουν να απευθύνονται στην ήδη ασθμαίνουσα από φόρτο εργασίας Δικαιοσύνη και θα περιμένουν αρκετά χρόνια για να εκδικαστεί η υπόθεσή τους σε πρώτο βαθμό. Ή θα απευθύνονται στο Συνήγορο του Πολίτη στην Αθήνα με μεγάλη επίσης καθυστέρηση στην επίλυση των ζητημάτων∙ και είναι γνωστό ότι ο Συνήγορος του Πολίτη δεν επιλαμβάνεται διαφορών εφόσον έχουν παρέλθει 6 μήνες, αλλά ούτε και εάν είναι εκκρεμείς στην Δικαιοσύνη. Ο Συμπαραστάτης όμως έχει υποχρέωση να κλείσει τα αιτήματα των πολιτών το αργότερο εντός 30 ημερών, όπως αναφέρει ο νόμος. Ποιοι «ωφελούνται» λοιπόν από την απουσία του Συμπαραστάτη;
Η όποια κακοδιοίκηση - που αναγνωρίζεται στην αυτοδιοίκηση, έτσι όπως έχει αποτυπωθεί και στις αναφορές των δημόσιων ελεγκτικών οργάνων - αλλά και η καχυποψία των πολιτών, κάνουν απαραίτητη τη λειτουργία τέτοιων θεσμών, τους οποίους ο δημότης να μπορεί να εμπιστεύεται και να αξιοποιεί. Η λογική λέει ότι, εάν οι φορείς της Αυτοδιοίκησης θέλουν θεσμούς καινοτόμους, αμερόληπτους και διαφανείς, ικανούς να υπηρετούν τα συμφέροντα του πολίτη, όπως ισχυρίζονται, θα πρέπει όχι μόνο να το διατυμπανίζουν, αλλά και να το επιδιώκουν στην πράξη.
Ορισμένοι ισχυρίζονται ότι πρόκειται για μια ακόμα δαπάνη, που κατά την γνώμη τους είναι περιττή. Ναι, βρισκόμαστε σε μια περίοδο που η πόλη και η χώρα μαστίζονται από την κρίση. Στόχος δεν είναι η επιβάρυνση με μια νέα γραφειοκρατική δομή και πρόσθετα έξοδα, αλλά αντίθετα, η ταχεία, δίκαιη και δωρεάν επίλυση των προβλημάτων κακοδιοίκησης που αντιμετωπίζουν πολίτες και επιχειρήσεις στις σχέσεις τους με την διοίκηση του Δήμου. Όμως αλλού πρέπει να ψάξουμε τις αιτίες του ναυαγίου. Γιατί μπορεί εύκολα να αποδειχθεί ότι το ετήσιο κόστος λειτουργίας του θεσμού είναι ψίχουλα μπροστά στις πραγματικές σπατάλες και στη μη είσπραξη των εκατομμυρίων από τους οφειλέτες.
Ο θεσμός του Συμπαραστάτη, στα πλαίσια μιας σωστής και γόνιμης συνεργασίας με τη Δημοτική Αρχή, θα μπορούσε να αποφέρει, έμμεσα και άμεσα, πολλαπλάσια έσοδα στα ταμεία και οφέλη στον Δήμο, σύμφωνα με τις αρμοδιότητες που μπορεί να ασκήσει, πέραν της εξυπηρέτησης των αιτημάτων των δημοτών.
Από τους 30 παρόντες δημοτικούς συμβούλους κατά τη σημερινή συνεδρίαση, έλαβε 20 ψήφους ο κ. Κυριάκος Αποστολίδης, 5 ψήφους η κ.Ελένη Κουλαρτζά, 1 ψήφο η κ. Συμεώνα Σαφλούκα-Παπαδοπούλου και καμία ψήφο οι επίσης υποψήφιες Ελένη Χατζηχιδίρογλου και Χριστίνα Μεσμερλή. Ενώ βρέθηκαν δύο λευκά ψηφοδέλτια και υπήρξαν και δύο αποχές.
Υπενθυμίζεται ότι για να εκλεγεί ο Συμπαραστάτης του Δημότη, απαιτούνταν να λάβει τα 2/3 των 33 μελών του δημοτικού συμβουλίου, δηλαδή τουλάχιστον 22 ψήφους.
Συνολικά στα πέντε σχεδόν χρόνια εφαρμογής του «Καλλικράτη» ένα από τα σημαντικά στοιχεία της προβληματικής αυτής λεγόμενης «αυτοδιοικητικής μεταρρύθμισης», ο Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης, φθίνει και εκφυλίζεται με την απαξίωση του από τις δημοτικές αρχές στον Θερμαϊκό αλλά και πανελλαδικά.
Το γεγονός ότι στο Δήμο μας η διαδικασία εκλογής πραγματοποιήθηκε στην εκπνοή του εξαμήνου, ως υποχρέωση και μόνο απέναντι στο νόμο, αποδεικνύει δυστυχώς την δυσανεξία των διοικούντων προς τον θεσμό. Ουσιαστικά δεν δόθηκε η δυνατότητα στους συμβούλους να αξιολογήσουν αν ο/η υποψήφιος/α μπορεί να ανταποκριθεί στις ευθύνες και στο ρόλο, όπως περιγράφεται στο νόμο, ενώ η απαραίτητη αυξημένη πλειοψηφία που απαιτείται, δεν επιτεύχθηκε γιατί δεν έγινε καμιά προσπάθεια για συναίνεση στην επιλογή του πλέον κατάλληλου. Ήταν καθαρή επιλογή της πλειοψηφίας της Δημοτικής Αρχής να τεθεί το θέμα στο «ράφι».
Αυτό σημαίνει ότι, όσοι δημότες έχουν αξιώσεις εναντίον του Δήμου, θα εξακολουθήσουν να απευθύνονται στην ήδη ασθμαίνουσα από φόρτο εργασίας Δικαιοσύνη και θα περιμένουν αρκετά χρόνια για να εκδικαστεί η υπόθεσή τους σε πρώτο βαθμό. Ή θα απευθύνονται στο Συνήγορο του Πολίτη στην Αθήνα με μεγάλη επίσης καθυστέρηση στην επίλυση των ζητημάτων∙ και είναι γνωστό ότι ο Συνήγορος του Πολίτη δεν επιλαμβάνεται διαφορών εφόσον έχουν παρέλθει 6 μήνες, αλλά ούτε και εάν είναι εκκρεμείς στην Δικαιοσύνη. Ο Συμπαραστάτης όμως έχει υποχρέωση να κλείσει τα αιτήματα των πολιτών το αργότερο εντός 30 ημερών, όπως αναφέρει ο νόμος. Ποιοι «ωφελούνται» λοιπόν από την απουσία του Συμπαραστάτη;
Η όποια κακοδιοίκηση - που αναγνωρίζεται στην αυτοδιοίκηση, έτσι όπως έχει αποτυπωθεί και στις αναφορές των δημόσιων ελεγκτικών οργάνων - αλλά και η καχυποψία των πολιτών, κάνουν απαραίτητη τη λειτουργία τέτοιων θεσμών, τους οποίους ο δημότης να μπορεί να εμπιστεύεται και να αξιοποιεί. Η λογική λέει ότι, εάν οι φορείς της Αυτοδιοίκησης θέλουν θεσμούς καινοτόμους, αμερόληπτους και διαφανείς, ικανούς να υπηρετούν τα συμφέροντα του πολίτη, όπως ισχυρίζονται, θα πρέπει όχι μόνο να το διατυμπανίζουν, αλλά και να το επιδιώκουν στην πράξη.
Ορισμένοι ισχυρίζονται ότι πρόκειται για μια ακόμα δαπάνη, που κατά την γνώμη τους είναι περιττή. Ναι, βρισκόμαστε σε μια περίοδο που η πόλη και η χώρα μαστίζονται από την κρίση. Στόχος δεν είναι η επιβάρυνση με μια νέα γραφειοκρατική δομή και πρόσθετα έξοδα, αλλά αντίθετα, η ταχεία, δίκαιη και δωρεάν επίλυση των προβλημάτων κακοδιοίκησης που αντιμετωπίζουν πολίτες και επιχειρήσεις στις σχέσεις τους με την διοίκηση του Δήμου. Όμως αλλού πρέπει να ψάξουμε τις αιτίες του ναυαγίου. Γιατί μπορεί εύκολα να αποδειχθεί ότι το ετήσιο κόστος λειτουργίας του θεσμού είναι ψίχουλα μπροστά στις πραγματικές σπατάλες και στη μη είσπραξη των εκατομμυρίων από τους οφειλέτες.
Ο θεσμός του Συμπαραστάτη, στα πλαίσια μιας σωστής και γόνιμης συνεργασίας με τη Δημοτική Αρχή, θα μπορούσε να αποφέρει, έμμεσα και άμεσα, πολλαπλάσια έσοδα στα ταμεία και οφέλη στον Δήμο, σύμφωνα με τις αρμοδιότητες που μπορεί να ασκήσει, πέραν της εξυπηρέτησης των αιτημάτων των δημοτών.
Προσθέσετε το σχόλιό σας:
0 comments:
Παρακαλώ αφήστε το μήνυμά σας. Προσπαθήστε να σχολιάζετε χωρίς προσβλητικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς. Σχόλια που θα θεωρηθούν συκοφαντικά ή θα περιέχουν βωμολοχίες θα απορρίπτονται.