του ακτιβιστή
Χωρίς να αναφέρεται στο αίτιο που προκλήθηκε - που δεν μπορεί να είναι άλλο - από την εναπόθεση τεράστιων ποσοτήτων κλαδιών και προϊόντων αποψίλωσης οικοπέδων και κοινόχρηστων χώρων στον χώρο του αμαξοστασίου από τις υπηρεσίες του Δήμου, προφανώς μετά από εντολές των αντιδημάρχων καθαριότητας και καθημερινότητας. Γεγονός που μετέτρεψε το χώρο του όρχου σε παράνομη χωματερή και εν δυνάμει σε μια πιθανή εστία ανάφλεξης.
Και δυστυχώς δεν είναι η μοναδική πιθανή "μπαρουτιδαποθήκη" - χωματερή στον δήμο Θερμαϊκού.
Οι αιρετοί θέλοντας να διευθετήσουν με κάθε τρόπο το οξυμένο πρόβλημα της συσώρευσης προϊόντων από κλαδέματα δέντρων σε κοινόχρηστα αλλά και ιδιωτικά οικόπεδα φροντίζουν για την μεταφορά τους ΟΠΟΥ ΔΕΙ. Το ζήτημα όμως είναι πως δεν έχει δημιουργηθεί (συσταθεί) ένας επίσημος και αδειοδοτημένος χώρος μεταφόρτωσης ογκωδών στον δήμο Θερμαϊκού.
Έτσι οι ιθύνοντες επιχειρούν μόνιμα να κρύψουν κάτω από το χαλί το πρόβλημα δημιουργώντας παράνομες προσωρινές χωματερές ογκωδών στα όρια του Δήμου.
Μια από αυτές ήταν στον όρχο - που ευτυχώς η ανάφλεξή της δεν στοίχισε ανθρώπινες ζωές ευρισκόμενη κοντά σε κατοικημένη περιοχή - και άλλη μια βρίσκεται (και έχουμε ήδη προειδοποιήσει με διαδοχικές αναρτήσεις μας) στον περιβάλλοντα χώρο του ΚΑΠΠΑ.
Αν επιχειρήσουμε τώρα να συνδιάσουμε τα παραπάνω αδιαμφισβήτητα γεγονότα αλλά και την 4η Πυροσβεστική διάταξη του 2012 που παραθέτουμε στο τέλος της ανάρτησής μας, σύμφωνα με την οποία στο άρθρο 1
Οι ιδιοκτήτες, νομείς και επικαρπωτές των οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων, που βρίσκονται εντός πόλεων, κωμοπόλεων και οικισμών και σε απόσταση μέχρι 100 μέτρων από τα όριά τους, υποχρεούνται στην αποψίλωση αυτών από τα ξερά χόρτα και στην απομάκρυνση τους, την απομάκρυνση τυχόν άλλων εγκαταλελειμμένων καυστών ή εκρήξιμων υλικών ή αντικειμένων που βρίσκονται μέσα σε αυτούς, προς αποτροπή του κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς ή ταχείας επέκτασής της, καθώς και στη λήψη κάθε άλλου κατά περίπτωση μέτρου που αποβλέπει στην αποφυγή αιτίων και τη μείωση του κινδύνου από πυρκαγιά.σαφώς και υπάρχουν ευθύνες στον Δήμο για τους παράνομους σταθμούς μεταφόρτωσης με ξερόκλαδα (καύσιμα υλικά χαρακτηρίζονται από την Πυροσβεστική υπηρεσία) που στήνει όπου θέλει.
Και προφανώς προκαλεί εντυπώσεις και δημιουργεί πρόσθετα ερωτηματικά για την υποδαύλιση της σεναριολογίας με το δελτίο τύπου του Δημάρχου κ. Μαυρομάτη (είχε πρωτοδιατυπωθεί από αντιδημάρχους τη μέρα της εκδήλωσης της φωτιάς) για πιθανότητα εμπρησμού, πριν βγει το πόρισμα του ανακριτικού της Πυροσβεστικής.
Και φυσικά δεν μπορεί να διαφύγει της προσοχής ότι στην ανακοίνωση δεν γίνεται οποιαδήποτε αναφορά για το σημείο έναρξης της πυρκαγιάς που δεν ήταν άλλο από το βουνό των εύφλεκτων υλικών που είχαν συγκεντρωθεί στο χώρο του αμαξοστασίου.
Αναμένουμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον το πόρισμα και την απόδοση ευθυνών, ευχόμενοι (πράγμα που δεν πιστεύουμε) να μην βρεθούμε αντιμέτωποι με άλλες νέες εστίες εύφλεκτων υλικών και πυρκαγιές το φετινό καλοκαίρι που προμηνύεται ιδιαίτερα θερμό, όπως πληροφορούμαστε από την ΕΜΥ.
Παραθέτουμε την αντίστοιχη 4η πυροσβεστική διάταξη όπως και το ΔΤ του Δήμου Θερμαϊκού:
ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ ΔΙΑΤΑΞΗ 4/2012/ΦΕΚ 1346/Β/25.4.2012
Καθορισμός προληπτικών μέτρων πυροπροστασίας οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων, που βρίσκονται εντός πόλεων, κωμοπόλεων και οικισμών. Ο ΑΡΧΗΓΟΣ ΤΟΥ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ Έχοντας υπόψη: 1. Τις διατάξεις: α. Του άρθρου 14 παρ. 1 του Ν.3511/2006 «Αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος, αναβάθμιση της αποστολής του και άλλες διατάξεις» (Α' 258). β. Του άρθρου 75 παρ. Ι τομέας β' αριθμός 26 του «Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων» (Ν. 3463/2006), όπως προστέθηκε με το άρθρο 94 παρ. 1 του Ν.3852/ 2010 (Α' 87) «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης - Πρόγραμμα Καλλικράτης». γ. Του άρθρου 90 του «Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά όργανα», που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π. δ/τος 63/2005 (ΦΕΚ Α' 98). δ. Του άρθρου 1 του Π.Δ. 210/1992 (Α' 99) «Κωδικοποίηση διατάξεων Προεδρικών Διαταγμάτων του Κανονισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας του Πυροσβεστικού Σώματος». ε. Του Π.Δ. 184/2009 «Σύσταση Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη» (Α' 213). στ. Της υπ' αριθμ. ΕΜ/2/39/2012 (Β' 762) Απόφασης Πρωθυπουργού και Υπουργού Προστασίας του Πολίτη «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στους Υφυπουργούς Προστασίας του Πολίτη Εμμανουήλ Όθωνα και Ελευθέριο Οικονόμου». 2. Το γεγονός ότι υφίσταται ανάγκη τήρησης των υποχρεώσεων καθαρισμού των οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων, που βρίσκονται εντός πόλεων, κωμοπόλεων και οικισμών και σε απόσταση μέχρι 100 μέτρων από τα όριά τους. 3. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, καθορίζουμε: Άρθρο 1Πεδίο Εφαρμογής - υποχρεώσεις 1. Οι ιδιοκτήτες, νομείς και επικαρπωτές των οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων, που βρίσκονται εντός πόλεων, κωμοπόλεων και οικισμών και σε απόσταση μέχρι 100 μέτρων από τα όριά τους, υποχρεούνται στην αποψίλωση αυτών από τα ξερά χόρτα και στην απομάκρυνση τους, την απομάκρυνση τυχόν άλλων εγκαταλελειμμένων καυστών ή εκρήξιμων υλικών ή αντικειμένων που βρίσκονται μέσα σε αυτούς, προς αποτροπή του κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς ή ταχείας επέκτασής της, καθώς και στη λήψη κάθε άλλου κατά περίπτωση μέτρου που αποβλέπει στην αποφυγή αιτίων και τη μείωση του κινδύνου από πυρκαγιά. 2. Στους χώρους που αναφέρονται στην παρ. 1 του παρόντος άρθρου, απαγορεύεται το άναμμα φωτιάς, η απόρριψη αναμμένων τσιγάρων-σπίρτων και άλλων υλών από 1ης Μαΐου μέχρι 31ης Οκτωβρίου κάθε έτους. Άρθρο 2Κυρώσεις 1. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων του άρθρου 1 παρ. 1 της παρούσας, ισχύουν και εφαρμόζονται οι διοικητικές και ποινικές κυρώσεις του άρθρου 94 παρ. 1 περίπτ. 26 εδάφ. β' του Ν. 3852/2010 (Α'87) «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης - Πρόγραμμα Καλλικράτης». Οι ανωτέρω ποινικές κυρώσεις ασκούνται από την Πυροσβεστική Αρχή. 2. Οι παραβάτες του άρθρου 1 παρ. 2 της παρούσας διώκονται και τιμωρούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 433 του Ποινικού Κώδικα. Άρθρο 3Λοιπές υποχρεώσεις αρμόδιων Αρχών Η αρμοδιότητα για την εξέταση καταγγελιών περί μη συμμόρφωσης των υπόχρεων του άρθρου 1 παρ. 1 της παρούσας, ανήκει στους οικείους κατά τόπους Δήμους, ενώ η Πυροσβεστική Αρχή επιλαμβάνεται των περιπτώσεων που εμπίπτουν στο άρθρο 1 παρ. 2 της παρούσας. Άρθρο 4Καταργούμενες Διατάξεις Από την έναρξη ισχύος της παρούσας, καταργείται η υπ' αριθμ. 4/1987 Πυροσβεστική Διάταξη (Β' 724). Άρθρο 5Έναρξη ισχύος Η ισχύς της παρούσας αρχίζει από την δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Και το Δελτίο τύπου:
Όλα τα ενδεχόμενα, ακόμη και αυτό του εμπρησμού, εξετάζουν το ανακριτικό τμήμα και οι εμπειρογνώμονες της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, για τη φωτιά που κατέστρεψε ολοσχερώς ένα παλιό υδροφόρο όχημα του δήμου Θερμαϊκού και προκάλεσε ζημίες σε δύο ακόμη στην Περαία.
Η φωτιά εκδηλώθηκε σε χώρο στάθμευσης οχημάτων, δίπλα στα κοιμητήρια της Περαίας, το βράδυ της περασμένης Τετάρτης 7 Μαΐου και παρά την ταχύτητα της παρέμβασης και την προσπάθεια των πυροσβεστών υπήρξαν σοβαρές ζημίες.
Το συμβάν δεν επηρεάζει το πρόγραμμα για την αποκομιδή των απορριμμάτων του δήμου.
Για το γεγονός ο Δήμαρχος Γιάννης Μαυρομάτης δήλωσε: «Κάθε καταστροφή υλικού και απώλεια μέσων δυσκολεύει το έργο της δημοτικής αρχής, που συνεχίζεται, όμως, κανονικά. Το πρωτοφανές περιστατικό δημιουργεί ερωτηματικά. Περιμένουμε την Πυροσβεστική Υπηρεσία να ολοκληρώσει τις εκτιμήσεις της και θα ενεργήσουμε αναλόγως. Σε κάθε περίπτωση η δημοτική αρχή είναι προσηλωμένη στην απόλυτη προστασία της δημοτικής περιουσίας και των συμφερόντων του δήμου με κάθε μέσο και προς πάσα κατεύθυνση .Θέλω να ευχαριστήσω δημόσια πρώτα απ΄όλα τους εργαζόμενους αλλά και όλους τους συνεργάτες μου δημοτικούς συμβούλους που συντόνισαν,βοήθησαν και αγωνίστηκαν με όλες τις δυνάμεις τους προκειμένου να υπερασπιστούν την περιουσία του Δήμου ».
Προσθέσετε το σχόλιό σας:
0 comments:
Παρακαλώ αφήστε το μήνυμά σας. Προσπαθήστε να σχολιάζετε χωρίς προσβλητικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς. Σχόλια που θα θεωρηθούν συκοφαντικά ή θα περιέχουν βωμολοχίες θα απορρίπτονται.