Στην εκμίσθωση των χώρων
στεγάστρων σε ιδιώτη, προκειμένου αυτός να τα εκμεταλλευθεί διαφημιστικά,
προχωράει ο Δήμος Θερμαϊκού, όπως προκύπτει από την γραπτή απάντηση που έδωσε ο
αντιδήμαρχος Οικονομικών Παναγιώτης Μήλιος, σε ερώτηση που κατέθεσε η «Συμπολιτεία
Θερμαϊκού».
Στην ερώτησή της προς τη διοίκηση του δήμου, η
«Συμπολιτεία Θερμαϊκού» περιέγραφε την άθλια, ελεεινή και επικίνδυνη για τη
σωματική ακεραιότητα των επιβατών και διερχομένων πολιτών κατάσταση, στην οποία
βρίσκονται τα στέγαστρα των περισσότερων στάσεων του ΟΑΣΘ σε όλη την έκταση του
Δήμου Θερμαϊκού. Ζητώντας να επισκευαστούν
άμεσα όσα στέγαστρα χρήζουν επισκευής και να τοποθετηθούν νέα στέγαστρα αναμονής
επιβατών όπου δεν υπάρχουν.
Όπως αναφέρονταν στην
ερώτηση της «Συμπολιτείας», τα στέγαστρα
του ΟΑΣΘ που υπάρχουν στα όρια του Δήμου Θερμαϊκού, είναι στο μεγαλύτερο μέρος
τους με σπασμένα τζάμια, κατεστραμμένα καθίσματα
και ξηλωμένες στέγες, ενώ τα άπειρα
σκουπίδια, συνθέτουν μια αποκρουστική εικόνα. Με συνέπεια οι επιβάτες που αναμένουν στις στάσεις για να
έρθει το λεωφορείο, να μην μπορούν να προφυλαχθούν από τα καιρικά φαινόμενα του
χειμώνα (βροχή, αέρας, κρύο κ.λ.π.), αλλά και τον δυνατό ήλιο του καλοκαιριού.
Απαντώντας ο
αντιδήμαρχος Οικονομικών αναφέρει ότι ο έλεγχος, η συντήρηση και ο καθαρισμός
των στεγάστρων στις στάσεις αναμονής επιβατών είναι στην αρμοδιότητα του Δήμου.
Ενώ παραδέχεται ότι ο μεγαλύτερος αριθμός των στεγάστρων «βρίσκονται σήμερα σε
κακή κατάσταση». Το αποδίδει όμως στο γεγονός ότι «η προηγούμενη διοίκηση του
δήμου δεν προχώρησε σε καμία ενέργεια τα τελευταία χρόνια για τη βελτίωση της
κατάστασης που εμφανίζουν σήμερα τα στέγαστρα».
Κατόπιν όλων αυτών ο
κ.Π.Μήλιος ενημερώνει ότι για την αντιμετώπιση του προβλήματος, η Διεύθυνση
Τεχνικών Υπηρεσιών έχει συντάξει τεχνική έκθεση-εισήγηση προς την Επιτροπή
Ποιότητας Ζωής, όπου προτείνεται η τοποθέτηση στεγάστρων αναμονής σε είκοσι μία
(21) στάσεις αστικών λεωφορείων του ΟΑΣΘ.
ΟΙ χώροι στεγάστρων, θα
εκμισθωθούν με δημοπρασία σε ιδιώτη, προκειμένου αυτός να τα εκμεταλλευθεί
διαφημιστικά, ενημερώνει ο αντιδήμαρχος Οικονομικών. Προσθέτοντας ότι στους
όρους διακήρυξης της δημοπρασίας και στη σύμβαση εκμίσθωσης κατ’ επέκταση, θα
προβλέπεται ότι ο ιδιώτης θα αναλάβει να τοποθετήσει νέα στέγαστρα, σύμφωνα με
τις προδιαγραφές της τεχνικής έκθεσης του Δήμου, ή να επισκευάσει τα
υφιστάμενα, σε περίπτωση που είναι σε καλή κατάσταση, έτσι ώστε να είναι
αισθητικά καλαίσθητα και λειτουργικά. Διαβεβαιώνει δε ότι σύμβαση με ιδιωτική
εταιρεία «προς το παρόν δεν υφίσταται».
Τέλος στην απάντηση του
Δήμου προς τη «Συμπολιτεία Θερμαϊκού», επισημαίνεται ότι η τοποθέτηση ψηφιακών
πινάκων στις στάσεις των λεωφορείων «αποτελεί έργο του ΟΑΣΘ (εφαρμογές
τηλεματικής) στο οποίο ο δήμος δεν έχει καμία εμπλοκή.
·
Για
την τοποθέτηση στεγάστρου θα πρέπει το ελεύθερο ύψος πάνω από το κοινόχρηστο
πεζοδρόμιο να είναι τουλάχιστο 3,50 μ. μετρούμενο από την τελική στάθμη του
πεζοδρομίου έως την κάτω παρειά εξωστών, προβολέων, κατακόρυφων επιγραφών
καταστημάτων ή άλλων προεξοχών.
·
Το
στέγαστρο τοποθετείται σε κάθε περίπτωση σε υποχώρηση κατά 0,50 μ. από το
κράσπεδο.
·
Σε
κάθε περίπτωση, ανεξάρτητα του πλάτους του πεζοδρομίου, θα πρέπει να μην
παρεμποδίζεται η διέλευση των πεζών καθ’ όλο το μήκος και το πλάτος που
καταλαμβάνει το στέγαστρο, δηλαδή να μην αναγκάζονται οι πεζοί να βαδίσουν επί
του οδοστρώματος. Πρέπει να εξασφαλίζεται συνεχής ελεύθερη όδευση πεζών πλάτους
τουλάχιστον 1,50 μ.
·
Η
θέση εγκατάστασης του στεγάστρου θα είναι ορατή από τον οδηγό του λεωφορείου
και τους χρήστες των αστικών συγκοινωνιών και δε θα παρεμποδίζεται από
οποιαδήποτε άλλη κατασκευή – εγκατάσταση ή φυσικό εμπόδιο.
·
Στα
στέγαστρα που θα τοποθετηθούν σε αφετηρίες ή τέρματα γραμμών, στα οποία δεν
έχει κατασκευαστεί Σταθμός Μετεπιβίβασης, θα τοποθετηθεί κιγκλίδωμα – κουπαστή
στην κύρια όψη του στεγάστρου για την τήρηση της προτεραιότητας και την ασφαλή επιβίβαση στο λεωφορείο.
·
Δεν
επιτρέπεται η τοποθέτηση πέραν του ενός όμοιων στεγάστρων ανά στάση. Εφόσον το
πλήθος των εξυπηρετούμενων επιβατών και των διερχόμενων λεωφορειακών γραμμών
είναι μεγαλύτερο από το σύνηθες (όπως προκύπτει από μελέτη ή με υπόδειξη του
ΟΑΣΘ), τότε επιτρέπεται η τοποθέτηση και δεύτερου στεγάστρου υπό την προϋπόθεση
ότι το πρώτο κατά την φορά της οδικής κίνησης δεν φέρει διαφημιστικό πλαίσιο,
για λόγους ασφαλείας και ορατότητας ή θα φέρει μόνο στην πλάτη (παράλληλα) προς
τον άξονα της οδού.
Ευτυχως που η φωτισμενη Συμπολιτεια μας λεει τι να κανουμε....Ολοι εμεις ...αβουλοι ,,,αχρηστοι,,,,χωρις σκεψη..Ας αφησουμε την παραταξιακη μικροπολιτικη .Σ ολους τους τομεις προγραμματιζουμε,εχουμε ομαδες εργασιας,και προσπαθουμε με οσες δυναμεις διαθετουμε να προσφερουμε την ποιοτητα μιας συγχρονης πολης στους πολιτες μας...Ευχαριστουμε βεβαια καθε καλοπροαιρετη προσπαθεια για σωστες υποδειξεις και απο την παραταξη του κυριου Τσαμασλη και απο την συμπολιτεια.Πιστευω οτι η δημοσιευση (απο τον πολιτικα,κομματικα.παραταξιακο ακτιβιστη), δεν βοηθαει στην ελευθερη ενημερωση των αναγνωστων του, μιας και παρουσιαζει οπως αυτος επιθυμει τα συμβαντα... Ενας μπλοκερ νομιζω βγαζει την ειδηση,και αφηνει να σχολιαζουν επωνυμα οι αναγνωστες χωρις να επεμβαινει παλι απο κατω γραπτως. Ολα δεν πανε καλλα στον δημο μας, αλλα δεν μπορει να ακυρωθουν τοσες θετικες πρωτοβουλιες,μονο και μονο για παραταξιακους εντυπωσιασμους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό.... προγραμματισμό, άλλο τίποτα η διοίκηση Μαυρομάτη. Α, ξέχασα, προγραμμάτισε να φυτέψει... αναμνηστικές πλάκες την ημέρα του περιβάλλοντος. Όσο για τις στάσεις του ΟΑΣΘ, χρειάστηκε η ερώτηση της Συμπολιτείας για να ξυπνήσουν ο δήμαρχος και οι κολητοί του.
ΑπάντησηΔιαγραφή