Όπως
προκύπτει από μελέτη που εκπόνησε το στέλεχος της «Συμπολιτείας Θερμαϊκού»,
Παναγιώτης Μήλιος του Δημητρίου, εάν ο δήμος Θερμαϊκού δεν προχωρούσε στην
εκχώρηση της υπηρεσίας καθαριότητας σε εργολάβους και οργάνωνε μόνος του καλά
την αρμόδια Υπηρεσία Καθαριότητας, τότε, όχι μόνο θα πρόσφερε καλύτερες
υπηρεσίες στους δημότες, αλλά και θα είχε σοβαρά οικονομικά οφέλη. Τα οποία, σε
ορίζοντα δεκαετίας, θα μπορούσαν να ξεπεράσουν τα 3 εκατομμύρια ευρώ.
Θέτοντας
ο κ.Π.Μήλιος το εύλογο ερώτημα: «Τα απορρίμματα σε ιδιωτικές εταιρείες:
συμφέρει ή όχι;», παρουσιάζει τα αποτελέσματα έρευνας που διενήργησε στην αγορά
ελαφρώς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της Γερμανίας από όπου προκύπτουν σημαντικά
στοιχεία για το πόσο οικονομικά συμφέρουσα θα ήταν η προμήθειά τους. Τα αυτοκίνητα
αυτά, σε συνάρτηση με μία επαρκή στελέχωση του στόλου των απορριμματοφόρων του
δήμου, θα μπορούσαν όχι μόνο να ανταποκριθούν ικανοποιητικά στο έργο της
αποκομιδής των απορριμμάτων, αλλά και να αποφέρουν σημαντική εξοικονόμηση
χρημάτων.
Όπως
υπογραμμίζει στα συμπεράσματα της μελέτης του, «με τη μελέτη αποδεικνύεται
περίτρανα, με χαρτί και μολύβι, πόσο ασύμφορη και προκλητικά σκανδαλώδης είναι
η παραχώρηση της αποκομιδής των απορριμμάτων σε ιδιωτική εταιρεία. Θέτουμε
συνεπώς όλους προ των ευθυνών τους. Επιμένουμε να αγωνιζόμαστε για την άρση των
μνημονιακών μέτρων που οδηγούν τους ΟΤΑ σε ιδιωτικοποιήσεις και περαιτέρω
μαρασμό και μάλιστα με πολύ υψηλότερο κόστος για τους δημότες!»
Σημειώνεται
ότι, όταν την 1η Απριλίου 2015 σε αγαστή συνεργασία οι παρατάξεις
Μαυρομάτη-Τσαμασλή αποφάσιζαν το ξεπούλημα της καθαριότητας σε εργολάβους, για δύο χρόνια, έναντι
του διόλου ευκαταφρόνητου ποσού των 1.663.810 ευρώ, τότε οι δημοτικοί σύμβουλοι της «Συμπολιτείας»,
είχαν χαρακτηρίσει ως «προμελετημένο έγκλημα την παραχώρηση της καθαριότητας
στους ιδιώτες», απευθύνοντας ερωτήματα, στα οποία δεν απάντησε μέχρι σήμερα η
δημοτική αρχή, όπως:
-Γιατί
η διοίκηση του Δήμου Θερμαϊκού δεν πήρε έγκαιρα μέτρα ώστε να μην φτάσουμε στο σημερινό μελανό σημείο της
έλλειψης προσωπικού;
-Τι
ενέργειες έκανε; Τι διεκδίκησε; Πώς; Από που; Τι έπραξε αυτούς τους εννέα και
πλέον μήνες που βρίσκεται στο τιμόνι
του Δήμου για τη βελτίωση του υπάρχοντος εξοπλισμού, για την επισκευή των
απορριμματοφόρων και των άλλων οχημάτων;
-Πως
αξιοποίησε τις προτάσεις της "Συμπολιτείας Θερμαϊκού" για την
προμήθεια καινούριων απορριμματοφόρων με λίζιγκ, ή την εισαγωγή από το
εξωτερικό ελαφρώς μεταχειρισμένων; Πως ενήργησε ώστε η συρρίκνωση των δημοτικών
υπηρεσιών και η παραχώρησή τους στους ιδιώτες να μην είναι «αναγκαίο κακό»;
Η μελέτη Π. Μήλιου
Η
μελέτη που εκπόνησε το στέλεχος της «Συμπολιτείας»< Παναγιώτης Μήλιος, έχει
ως εξής:
Μια
πρόσφατη ενδεικτική έρευνα στην αγορά μεταχειρισμένων απορριμματοφόρων της
Γερμανίας έδειξε ότι, μεταξύ πολλών, ήταν διαθέσιμα προς πώληση τα εξής
αυτοκίνητα:
ΕΤΟΣ ΜΑΡΚΑ ΦΟΡΤΙΟ ΚΟΣΤΟΣ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ ΜΕ ΦΟΡΟ
1. 2007 RENAULT 18,5 TONOI 25.200 141.000
2. 2007 MERCENDES 18,5 TONOI
22.748 170.000
3. 2008 MAN 24M2 48.800 - - -
4. 2008 SCANIA P310 13 TONOI 50.656 250.000
5. 2008 MERCENDES 21M2 65.331 80.000
6. 2008 MAN 18,5 TONOI 79.472 136.000
7. 2008 DAF 18,5 TONOI 68.365 170.000
8. 2008 SCANIA P310 13 TONOI 59.595 206.000
9. 2008 VOLVO 18,5 TONOI 45.600 170.000
10. 2010 MAN 22M2 81.872 88.000
11. 2010 MAN 18,5 TONOI 95.081 110.000
Αν
υποθέσουμε ότι ο Δήμος Θερμαϊκού αποφάσιζε την αγορά 5 απορριμματοφόρων
(1,2,5,9,10) θα είχε κόστος 240.751 ευρώ + (5 Χ 4000 = 20.000) το κέρδος του
μειοδότη + 69.000 ΦΠΑ + 19.989 τα μεταφορικά από Γερμανία + 19.280 εκτελωνισμός
= 369.000 ευρώ συνολικά.
Ο
ετήσιος προϋπολογισμός για την λειτουργία 5 απορριμματοφόρων, βάσει του
συμφωνητικού με την ιδιωτική εταιρεία καθαρισμού είναι:
6
πληρώματα Χ 3 άτομα = 18 Χ 1400 = 21.600.
Χ
12 μήνες = 302.400 ευρώ
(Συμπεριλαμβάνεται
ΙΚΑ + ένα πλήρωμα για κάλυψη αδειών και έκτακτα)
Για
22 μέρες λειτουργίας το μήνα:
Καύσιμα:
22 Χ 100 ευρώ Χ 5 φορτηγά Χ 12 μήνες = 132.000
ευρώ
Ασφάλεια
– συντήρηση:
5
φορτηγά Χ 12 μήνες Χ 1500 ευρώ = 90.000
ευρώ.
2
άτομα (προϊστάμενος + μισθοδοσία) ως διοικητική υποστήριξη:
2
Χ 1500 Χ 12 μήνες = 36.000 ευρώ
Ετήσιο
κόστος (σύνολο) = 560.400 ευρώ
Για
δύο χρόνια (από 1/9/2015 έως 31/8/2016
και από 1/9/2016 έως 31/8/2017):
1.120.800
ευρώ κόστος λειτουργίας + 369.000 κόστος αγοράς κλπ = 1.489.800 ευρώ
Αν
αγοραστούν επιπλέον απορριμματοφόρα (νο
7,8 και 11) θα υπάρχει πλήρες κόστος αγοράς, μεταφοράς, εκτελωνισμού, ΦΠΑ κλπ =
325.000 ευρώ.
Για
την περίοδο από 1/9/2017 έως 31/8/2018, με υπολογισμό κόστους καυσίμων,
συντήρησης, ασφάλειας, μισθοδοσίας 9 πληρωμάτων και διοικητικής υποστήριξης για
8 απορριμματοφόρα, το συνολικό κόστος θα είναι 844.800 ευρώ και για δύο χρόνια 1.689.600 ευρώ + 325.000 το κόστος των 3 νέων φορτηγών, συνολικά
για τη διετία: 2.014.600 ευρώ
Με
δεδομένο ότι στον ιδιώτη πληρώνεται
1.670.000 ευρώ για την πρώτη διετία και αν τα είχε ο Δήμος όπως αναφέρθηκε
θα είχε κόστος 1.489.800 ευρώ, προκύπτει
(με ίδιο αριθμό αυτοκινήτων) κέρδος για τον Δήμο 180.200 ευρώ.
Για
τη δεύτερη διετία, με 8 απορριμματοφόρα του Δήμου, προκύπτει κέρδος 485.000 ευρώ, ενώ για την τρίτη διετία προκύπτει
κέρδος 810.000 ευρώ.
Αν
το πούμε αλλιώς, με την παραχώρηση του έργου σε ιδιώτη, με βάση τις πραγματικές
τιμές που ισχύουν τώρα, για έξι χρόνια (2015-2021) η ζημία του Δήμου Θερμαϊκού
είναι 1.475.600 ευρώ, ενώ αν
υπολογιστούν και τα επόμενα 4 χρόνια (2021-2025) προστίθενται στη ζημία 1.600.000 ευρώ.
Για
τη δεκαετία 2015-2025 ο Δήμος Θερμαϊκού θα είχε όφελος συνολικά 3.075.000 ευρώ.
Παρατηρήσεις
- Ο εξοπλισμός
αντέχει και πέραν της δεκαετίας, με περαιτέρω κέρδος για τον Δήμο.
- Δεδομένου ότι
υπάρχει ήδη κάποιο μόνιμο προσωπικό (πληρωμάτων και διοικητικών) το κόστος
για τον Δήμο θα είναι μικρότερο από τον υπολογισμό που κάναμε.
- Με την παραπάνω
μελέτη αποδεικνύεται περίτρανα, με χαρτί και μολύβι, πόσο ασύμφορη και
προκλητικά σκανδαλώδης είναι η παραχώρηση της αποκομιδής των απορριμμάτων
σε ιδιωτική εταιρεία. Θέτουμε συνεπώς όλους προ των ευθυνών τους.
Επιμένουμε να αγωνιζόμαστε για την άρση των μνημονιακών μέτρων που οδηγούν
τους ΟΤΑ σε ιδιωτικοποιήσεις και περαιτέρω μαρασμό και μάλιστα με πολύ
υψηλότερο κόστος για τους δημότες!
Ο αντιδήμαρχος καθαριώτητος Τσουρούς ,στην δική του μελέτη , απεφάνθη πως τα μαρούλια είναι ασύμφορα σε σχέση με την σγουρή σαλάτα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Τσουρους ειναι αυτός που βγάζει τα ζαρζαβατικά στον δρόμο?
ΑπάντησηΔιαγραφή