«Αυτά που μπορούν να αγοράσουν οι γαλλικές εταιρείες στην Ελλάδα» έχει τίτλο η Le Figaro, σχολιάζοντας την επίσκεψη του Ολάντ στη Ελλάδα.
Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα, η Ελλάδα έχει ενισχύσει το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων- ωστόσο η Γαλλία φτάνει με καθυστέρηση στη «μάχη», καθώς η Κίνα και η Γερμανία έχουν προηγηθεί, στο λιμάνι του Πειραιά και στα περιφερειακά αεροδρόμια αντίστοιχα. «Ακόμα και η Ρωσία μπήκε στο παιχνίδι, χάρη στη συμφωνία με τον Αλέξη Τσίπρα για την επέκταση αγωγού αερίου στην ελληνική επικράτεια», σημειώνεται στο δημοσίευμα.
Όπως αναφέρει στην Γαλλική Φιγκαρό ο Λουντοβίκ Σουμπράν, οικονομολόγος της Euler Hermes, η Ελλάδα είναι προς πώληση, και ως εκ τούτου υπάρχουν ακόμα πράγματα στα οποία μπορούν να προσβλέπουν οι γαλλικές εταιρείες.
Μεταξύ αυτών βρίσκονται τμήματα του οδικού δικτύου, που βρίσκονται στον μακρύ κατάλογο των ιδιωτικοποιήσεων, καθώς και τομείς όπως η ηλεκτρική ενέργεια και το φυσικό αέριο, ενώ ενδιαφέρον παρουσιάζει και ο τομέας της ύδρευσης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Επίσης, το γαλλικό ενδιαφέρον προελκύουν και οι υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών, θέρετρα, γήπεδα γκολφ, αλλά και άλλες τουριστικού ενδιαφέροντος περιοχές. Χαρακτηριστικά αναφέρονται τα Ολυμπιακά ακίνητα, ενώ η γαλλική εφημερίδα σημειώνει επίσης το αεροδρόμιο του Ελληνικού και το Ιππικό Κέντρο του Μαρκόπουλου.
Σημειώνεται ότι σε σχετικό δημοσίευμα του Reuters επισημαίνεται ότι η γαλλική SNCF Participations (υπάγεται στην γαλλική κρατική εταιρεία σιδηροδρόμων) είχε εκφράσει ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 2013. Ο τομέας των ελληνικών σιδηροδρόμων έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον και της Alstom.
Όπως υπογραμμίζεται στο δημοσίευμα της Le Figaro, οι Γάλλοι επενδυτές θα πρέπει να επενδύσουν σε «τομείς του μέλλοντος», όπου υπάρχου δυνατότητες ανάπτυξης, όπως η καινοτομία και η ενέργεια.
Σε αυτό το σημείο αναφέρεται το σχέδιο Γιούνκερ, στο οποίο επιδιώκεται οικονομική στήριξη σε στρατηγικού ενδιαφέροντος projects στους εν λόγω τομείς.
«Πρόκειται για ένα ενδιαφέρον σταυροδρόμι για τους επενδυτές» αναφέρει ο Κρίστοφερ Ντεμπίκ, οικονομολόγος της Saxo Bank, υπογραμμίζοντας ότι πρέπει αυτά τα δεδομένα να αξιοποιηθούν για να λάβουν θέση οι εταιρείες στον τομέα της ενέργειας.
Καταλήγοντας, η Figaro συμπεραίνει ότι η Γαλλία μπορεί να εκμεταλλευτεί τα «κενά» που έχουν αφεθεί από τις άλλες χώρες, περιλαμβανομένης της Κίνας, η οποία αναμένεται να επανεξετάσει τα επενδυτικά της πλάνα στο εξωτερικό, λόγω της επιβράδυνσης της ανάπτυξής της.
Σημειώνεται ότι ο πρόεδρος Ολάντ, αναφερόμενος στις επενδύσεις, επισήμανε ότι η επίσκεψή του έχει και ένα άλλο σκοπό, «να πείσουμε τις γαλλικές επιχειρήσεις να επενδύσουν στην Ελλάδα». «Το μήνυμα είναι σαφές αν κάποιος αγαπά την Ελλάδα έρχεται στην Ελλάδα διακοπές αλλά επενδύει και στην Ελλάδα» είπε χαρακτηριστικά.
Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα, η Ελλάδα έχει ενισχύσει το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων- ωστόσο η Γαλλία φτάνει με καθυστέρηση στη «μάχη», καθώς η Κίνα και η Γερμανία έχουν προηγηθεί, στο λιμάνι του Πειραιά και στα περιφερειακά αεροδρόμια αντίστοιχα. «Ακόμα και η Ρωσία μπήκε στο παιχνίδι, χάρη στη συμφωνία με τον Αλέξη Τσίπρα για την επέκταση αγωγού αερίου στην ελληνική επικράτεια», σημειώνεται στο δημοσίευμα.
Όπως αναφέρει στην Γαλλική Φιγκαρό ο Λουντοβίκ Σουμπράν, οικονομολόγος της Euler Hermes, η Ελλάδα είναι προς πώληση, και ως εκ τούτου υπάρχουν ακόμα πράγματα στα οποία μπορούν να προσβλέπουν οι γαλλικές εταιρείες.
Μεταξύ αυτών βρίσκονται τμήματα του οδικού δικτύου, που βρίσκονται στον μακρύ κατάλογο των ιδιωτικοποιήσεων, καθώς και τομείς όπως η ηλεκτρική ενέργεια και το φυσικό αέριο, ενώ ενδιαφέρον παρουσιάζει και ο τομέας της ύδρευσης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Επίσης, το γαλλικό ενδιαφέρον προελκύουν και οι υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών, θέρετρα, γήπεδα γκολφ, αλλά και άλλες τουριστικού ενδιαφέροντος περιοχές. Χαρακτηριστικά αναφέρονται τα Ολυμπιακά ακίνητα, ενώ η γαλλική εφημερίδα σημειώνει επίσης το αεροδρόμιο του Ελληνικού και το Ιππικό Κέντρο του Μαρκόπουλου.
Σημειώνεται ότι σε σχετικό δημοσίευμα του Reuters επισημαίνεται ότι η γαλλική SNCF Participations (υπάγεται στην γαλλική κρατική εταιρεία σιδηροδρόμων) είχε εκφράσει ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 2013. Ο τομέας των ελληνικών σιδηροδρόμων έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον και της Alstom.
Όπως υπογραμμίζεται στο δημοσίευμα της Le Figaro, οι Γάλλοι επενδυτές θα πρέπει να επενδύσουν σε «τομείς του μέλλοντος», όπου υπάρχου δυνατότητες ανάπτυξης, όπως η καινοτομία και η ενέργεια.
Σε αυτό το σημείο αναφέρεται το σχέδιο Γιούνκερ, στο οποίο επιδιώκεται οικονομική στήριξη σε στρατηγικού ενδιαφέροντος projects στους εν λόγω τομείς.
«Πρόκειται για ένα ενδιαφέρον σταυροδρόμι για τους επενδυτές» αναφέρει ο Κρίστοφερ Ντεμπίκ, οικονομολόγος της Saxo Bank, υπογραμμίζοντας ότι πρέπει αυτά τα δεδομένα να αξιοποιηθούν για να λάβουν θέση οι εταιρείες στον τομέα της ενέργειας.
Καταλήγοντας, η Figaro συμπεραίνει ότι η Γαλλία μπορεί να εκμεταλλευτεί τα «κενά» που έχουν αφεθεί από τις άλλες χώρες, περιλαμβανομένης της Κίνας, η οποία αναμένεται να επανεξετάσει τα επενδυτικά της πλάνα στο εξωτερικό, λόγω της επιβράδυνσης της ανάπτυξής της.
Σημειώνεται ότι ο πρόεδρος Ολάντ, αναφερόμενος στις επενδύσεις, επισήμανε ότι η επίσκεψή του έχει και ένα άλλο σκοπό, «να πείσουμε τις γαλλικές επιχειρήσεις να επενδύσουν στην Ελλάδα». «Το μήνυμα είναι σαφές αν κάποιος αγαπά την Ελλάδα έρχεται στην Ελλάδα διακοπές αλλά επενδύει και στην Ελλάδα» είπε χαρακτηριστικά.
Προσθέσετε το σχόλιό σας:
0 comments:
Παρακαλώ αφήστε το μήνυμά σας. Προσπαθήστε να σχολιάζετε χωρίς προσβλητικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς. Σχόλια που θα θεωρηθούν συκοφαντικά ή θα περιέχουν βωμολοχίες θα απορρίπτονται.