«Βάναυσες και βάρβαρες πρακτικές δεν χρησιμοποίησαν μόνο οι μονάδες εισβολής, αλλά και οι άτακτοι Κρήτες που έλαβαν τα όπλα εναντίον τους», συμπεραίνει στη μελέτη του για ένα απολύτως παράδοξο φαινόμενο στην ιστορία, την Μάχη της Κρήτης, ο καθηγητής Πανεπιστημίου Χάιντς Ρίχτερ.  Κατά την Μάχη αυτή ανετράπησαν όλες σχεδόν οι ιστορικές αναπαραστάσεις, τα δόγματα, ακόμη και η κοινή λογική.
Τότε, τα απίθανα έγιναν πιθανά, όπως και σήμερα: με σαφώς καταχρηστική επίκληση των διατάξεων του αντιρατσιστικού νόμου να διώκεται η επιστημονική άποψη και άρα η απελευθερωμένη από μύθους και προκαταλήψεις ή άλλες σκοπιμότητες και συμφέροντα, έρευνα. Πράγματι, μόνον ένα αντιρατσιστικό άρθρο για την προστασία των επιστημόνων θα έδινε στον αντιρατσιστικό νόμο μια αντιλαϊκιστική διάσταση! Αλλιώς θα κινδυνεύουμε κάθε φορά να εξευτελιστεί η ίδια η αντιρατσιστική νομοθεσία και η όποια νομική και πολιτική της αξία!
Ως προς την συγκεκριμένη άποψη, μάλλον θα συμφωνούσαν οι νεκροί και ζωντανοί από το σόι της μάνας μου (: Μαρνιέροι από τους Γουργούθους, το Καρδάκι, τις Βρύσες, τον Γερακάρη και το Αμάρι), που έχυσαν αίμα σε αυτή την Μάχη, ενώ αργότερα βίωσαν εμπειρίες κυριολεκτικώς ολοκαυτώματος. Έχω διαβάσει και άλλους συγγραφείς που καταλήγουν στο συμπέρασμα του Ρίχτερ, χωρίς ασφαλώς να μπορεί κάποιος να τους κατηγορήσει για ρατσισμό. Μόνον με επιστημονικά/μεθοδολογικά κριτήρια θα μπορούσαν να σχολιαστούν αυτές οι εργασίες και τα συμπεράσματά τους.
Οι μελέτες αυτές έχουν ασφαλώς την σημασία τους, όπως την σημασία τους έχουν και οι διηγήσεις του παππού μου προς εμένα πάνω στα χαλάσματα που άφησαν στο πέρασμά τους οι γερμανοί, του κάποτε όμορφου σπιτιού του… για να έχουμε να θυμόμαστε, κοντά σε μπόλικα κενοτάφια. Αν αναπαρήγαγα τις διηγήσεις του Μενέλαου, που διασταύρωσα και με άλλους συγγενείς μου που πρωταγωνίστησαν σε διαφορετικές, μάλιστα, περιόδους στην Μάχη, είμαι βέβαιος ότι θα ανατρίχιαζε ο αναγνώστης αυτών των γραμμών. Ο Ρίχτερ καταλήγει σε ένα έντιμο, όχι απλώς επιστημονικώς, αλλά εθνικώς – αν μου επιτρέπετε – συμπέρασμα. Ναι, και η δική μας πλευρά διέπραξε και κατά την εισβολή των γερμανών και αργότερα κτηνωδίες σε απάντηση αυτών των εισβολέων και κατακτητών, αλλά και σε κάποιες περιπτώσεις «προληπτικώς» και παραλόγως, όπως μου διηγείτο ο παππούς μου και άλλοι συγγενείς.

Αυτές είναι μαρτυρίες από πολύ κοντινές μου πηγές σε ένα περιβάλλον ακόμα μαυρισμένο από τις γερμανικές φωτιές, που έκαναν εμένα, παιδί τότε, να ακούω τις διηγήσεις θηριωδιών σαν κάτι μάλλον φυσιολογικό! Με αυτή την μετα-μαρτυρία δεν θέλω να πείσω κανέναν, ούτε καν να συμβάλλω στην ιστορική αλήθεια. Θέλω απλώς να δείξω πως είναι ρατσισμός να διώκεις τον Ρίχτερ για ρατσισμό.

Ο Δημήτρης Γιαννακόπουλος είναι διδάκτωρ Πολιτικής Επιστήμης, ειδικός σε θέματα πολιτικής και διακυβέρνησης στην Ευρασία.
Axact

Ακτιβιστής

Μπορείτε να επικοινωνήσετε σχετικά με το παρόν άρθρο ή οτιδήποτε σχετίζεται με την ιστοσελίδα του "ακτιβιστή" ή ακόμη και για άρθρα ή απόψεις σας που επιθυμείτε να δημοσιεύσουμε στο email: chrivanovits@gmail.com

Προσθέσετε το σχόλιό σας:

3 comments:

  1. Όταν οι γερμανοί αλεξιπτωτιστές προσγειώθηκαν στην Κρήτη, η ναζιστική Γερμανία δεν είχε βγάλει ακόμα το απεχθές όνομα που (δικαιολογημένα) απέκτησε αργότερα. Μάλιστα, λίγες μέρες πριν την απόβαση στην Κρήτη οι γερμανοί στρατιώτες είχαν γίνει φιλικά δεκτοί στην Αθήνα λόγω της πειθαρχίας τους και της κοσμιότητάς τους.
    Εξάλλου οι ποινές που προέβλεπε το γερμανικό στρατιωτικό δίκαιο για όσους πλιατσικολογούσαν ή προέβαιναν σε πράξεις εναντίον του άμαχου πληθυσμού ήσαν σκληρότατες και έφθαναν μέχρι την εκτέλεσή του.
    Επομένως η βιαιότητα που έδειξαν οι κομπλεξικοί σωβινιστές κρητικοί στους γερμανούς αλεξιπτωτιστές ήταν εντελώς άνευ λόγου (τουλάχιστον εκείνη την περίοδο).

    Στην Κρήτη οι γερμανοί αλεξιπτωτιστές με το που ακουμπούσαν στο έδαφος και πριν καν απαλλαγούν από το αλεξίπτωτο, κακοποιούνταν κτηνωδώς από "αμάχους" κρητικούς. Ακόμα και οι αιχμάλωτοι γερμανοί βασανίζονταν, ακρωτηριάζονταν (συχνά ευνουχίζονταν) και τέλος εκτελούνταν από τους γνωστούς κομπλεξικούς "άντρακλες" κρητικούς.
    Οι δε νεοζηλανδοί στρατιώτες και αξιωματικοί που πολεμούσαν στην Κρητη κρεμούσαν στα αυτοκίνητά τους σύρματα με αυτιά γερμανών, που προηγουμένως είχαν βασανίσει και εκτελέσει οι γνωστοί ασυγκράτητοι "άντρακλες" κρητικοί.
    Αυτά λέει ο Ρίχτερ και έχει ενοχλήσει τους ελληναράδες.

    Για να ξέρουμε για τί πράγμα μιλάμε, η ένοπλη συμμετοχή αμάχων στον πόλεμο απαγορευόταν και απαγορεύεται από τις συνθήκες της Χάγης και της Γενεύης. Οι ίδιες συνθήκες προβλέπουν την επιβολή αντιποίνων επί των "αμάχων" από τον εκάστοτε στρατό κατοχής (ο κ. Γιαννακόπουλος θα τις γνωρίζει). Τέτοια ήσαν τα αντίποινα επί αμάχων που εφάρμοζαν οι γερμανοί και οι ιταλοί, αφού και οι αντάρτες (ως μή τακτικός στρατός) θεωρούντο νομιμότατα άμαχοι.
    Ας πρόσεχαν οι "άντρακλες" κρητικοί (και οι "αντιστασιακοί" της ηπειρωτικής Ελλάδας). Οι γερμανοί απλώς εφάρμοσαν το διεθνές πολεμικό δίκαιο που είχε υπογράψει και το ελληνικό κράτος. Μάλιστα στη δίκη της Νυρεμβέργης εξετάστηκε όχι η νομιμότητα των γερμανικών αντιποίνων, αλλά το δικαιολογημένο ή μή τής έκτασής τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. απογονος ταγματοτσολιαδων ο παραπανω ¨υπνοβατης¨,

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ταγματοτσολιάδες είναι οι "εθνικά υπερήφανοι" που πάνε στις παρελάσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλώ αφήστε το μήνυμά σας. Προσπαθήστε να σχολιάζετε χωρίς προσβλητικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς. Σχόλια που θα θεωρηθούν συκοφαντικά ή θα περιέχουν βωμολοχίες θα απορρίπτονται.