Την ανάγκη να αναπτυχθεί ακόμη περισσότερο η διαδημοτική συνεργασία μεταξύ των δήμων του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, επισήμανε ο επικεφαλής της «Συμπολιτείας Θερμαϊκού», Σπύρος Κουζινόπουλος, μιλώντας στην επιτυχημένη διημερίδα που οργάνωσε στο δημαρχείο της Θεσσαλονίκης η δημοτική παράταξη «Θεσσαλονίκη Ανοιχτή Πόλη».

Όπως είπε, με τη διαδημοτική συνεργασία και την ανάπτυξη κοινών δράσεων, είναι δυνατόν να επιτευχθούν οικονομίες κλίμακας, με παράλληλη βελτίωση, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, των υποδομών, την παροχή καλύτερης ποιότητας υπηρεσιών και την ενίσχυση της τοπικής ανάπτυξης.

Ουσιαστικό ρόλο στην κατεύθυνση αυτή, θα μπορούσε να διαδραματίσει η «Μητροπολιτική Αναπτυξιακή Θεσσαλονίκης Α.Ε.», που δημιούργησε ο Δήμος Θεσσαλονίκης και η οποία θα ήταν δυνατόν να μετατραπεί σε πλατφόρμα συνεργασίας και επικοινωνίας μεταξύ των δήμων, εκπονώντας ένα κοινό αναπτυξιακό σχέδιο για την πόλη.

Τον περασμένο Σεπτέμβριο ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, μιλώντας στο 1ο Αναπτυξιακό Συνέδριο για το μέλλον της Θεσσαλονίκης, τόνιζε ότι η υφιστάμενη κατάσταση της κομματοκρατίας, -και της παραταξιοποίησης, προσθέτουμε εμείς- στους θεσμούς της τοπικής αυτοδιοίκησης, αποτελεί ένα τεράστιο εμπόδιο. Και συμπλήρωνε ότι «αν δεν παλέψουμε συλλογικά για την αλλαγή νοοτροπίας και εσωτερικής λειτουργίας των Δήμων, λυπάμαι που το λέω, το μέλλον μας διαγράφεται ζοφερό». Δυστυχώς, πέρασαν πέντε μήνες από τότε, χωρίς να υπάρξει καμία κίνηση στην κατεύθυνση αυτή.

Αναφέροντας το κυκλοφοριακό ως χαρακτηριστικό παράδειγμα, ο επικεφαλής της «Συμπολιτείας Θερμαϊκού» παρατήρησε:

«Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να συντάσσονται ξεχωριστά από τον κάθε Δήμο, πολυέξοδες και αδιαφανείς σε κάποιες περιπτώσεις κυκλοφοριακές μελέτες, όταν για παράδειγμα ο κάτοικος του δήμου Θερμαϊκού για να μεταβεί στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, θα διέλθει αναγκαστικά από το δήμο Θέρμης, στη συνέχεια θα διασχίσει ένα τμήμα του δήμου Καλαμαριάς για να καταλήξει στην καρδιά της πόλης. Και όμως, η κυκλοφοριακή μελέτη θα έπρεπε να είναι μία για ολόκληρη την ανατολική Θεσσαλονίκη, οπότε και τα έξοδα θα περιορίζονταν και το αλαλούμ που σήμερα επικρατεί θα αποφεύγονταν».

Συνεχίζοντας ο Σπύρος Κουζινόπουλος στάθηκε ιδιαίτερα στις ομορφιές του δήμου Θερμαϊκού και τις τεράστιες δυνατότητες τουριστικής αξιοποίησης, επισημαίνοντας παράλληλα τις άθλιες υποδομές και την απαράδεκτη κατάσταση των συγκοινωνιών, που αποτελούν αποτρεπτικούς παράγοντες για την προσέλκυση τουριστών και επισκεπτών στην περιοχή. Όπως σημείωσε:

«Η φυσική διέξοδος του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης προς τη θάλασσα, είναι οι παραλίες του δήμου Θερμαϊκού, τα υπέροχα ακρογιάλια της Περαίας, των Νέων Επιβατών, της Αγίας Τριάδας, της Νέας Μηχανιώνας και της Επανομής. Κι αυτό γιατί η περιοχή μας, αποτελεί το υπογάστριο, την αυλή, το μπαλκόνι, το καλοκαιρινό σπίτι των Θεσσαλονικέων ή όπως αλλιώς θέλετε πέστε το.

Ειδικά αυτά τα χρόνια της οικονομικής κρίσης και της ανέχειας, εξ αιτίας της οποίας περιορίσθηκαν αισθητά λόγω κόστους οι μετακινήσεις προς τη Χαλκιδική, οι πιο κοντινές παραλίες για μία βουτιά ή για να παίξουν τα πιτσιρίκια με τα κουβαδάκια τους στην άμμο, είναι οι ακτές του Θερμαϊκού.

Πως όμως να έλθει κανείς στην περιοχή μας, όταν ο κεντρικός δρόμος Θεσσαλονίκης-Περαίας-Νέας Μηχανιώνας είναι σωστή καρμανιόλα και έχει χαρακτηριστεί από την τροχαία ως ο πιο επικίνδυνος δρόμος σε όλο το νομό Θεσσαλονίκης, καθώς παραμένει στην ίδια κατάσταση από την περίοδο του 1950 που πρωτοδημιουργήθηκε;

Πώς να αναπτυχθεί τουριστικά ο Θερμαϊκός, που με τα 50 χιλιόμετρα ακτογραμμής που διαθέτει, περισσότερα ακόμη και από μεγάλα νησιά της χώρας μας, θα μπορούσε με σωστή αξιοποίηση να μετατραπεί σε παράδεισο, όταν πέρα από τα παμπάλαια σαράβαλα λεωφορεία του ΟΑΣΘ, δεν εξυπηρετείται από κανένα άλλο μεταφορικό μέσο;

Μία σοβαρή ανακούφιση στην κατεύθυνση αυτή, θα μπορούσε να προσφέρει η αστική θαλάσσια συγκοινωνία, η οποία όμως, έτσι όπως εξελίσσεται, κινδυνεύει να μετατραπεί σε… ανέκδοτο. Καθώς τα δύο καραβάκια που δρομολογήθηκαν, υποτίθεται πιλοτικά, από κάποιο πλοιοκτήτη, κάνουν για να διασχίσουν τη διαδρομή λιμάνι-Περαία πάνω από μία ώρα. Πηγαίνοντας πιο αργά, ακόμη και από τη «Λευκή», την «Ευδοκία» και τα άλλα καραβάκια που στις δεκαετίες του ’60 και του ’70 κουβαλούσαν τους νέους της εποχής για να πάρουν μέρος στα φημισμένα μπιτς πάρτι του κάμπινγκ και της πλαζ της Αγίας Τριάδας. Σωστή λειτουργία της θαλάσσιας συγκοινωνίας, σημαίνει δρομολόγηση ταχύπλοων σκαφών, κάτι όμως για το οποίο σφυρίζει αδιάφορα η πλοιοκτήτρια εταιρεία».

Ο επικεφαλής της «Συμπολιτείας Θερμαϊκού» αναφέρθηκε επίσης στα δύο κάμπινγκ που υπάρχουν στο δήμο Θερμαϊκού, της Αγίας Τριάδας και της Επανομής, τα οποία με την εγκληματική πολιτική που ακολουθήθηκε τα προηγούμενα χρόνια από τις κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και Ν.Δ., έχουν μετατραπεί σε εστίες ρύπανσης και ξέφραγο αμπέλι για κάποιους που ξυλεύουν τα αιωνόβια δέντρα που υπάρχουν μέσα.

Καταλήγοντας, σημείωσε την ανάγκη μιας άλλης, μιας ριζοσπαστικής αντίληψης του ρόλου της τοπικής αυτοδιοίκησης. Απαριθμώντας μερικές από τις σημαντικές δραστηριότητες που ανέλαβε η δημοτική παράταξη «Συμπολιτεία Θερμαϊκού» στα δύο αυτά χρόνια από την ίδρυσή της, πετυχαίνοντας την αναγνώριση των πολιτών του δήμου Θερμαϊκού.
Axact

Ακτιβιστής

Μπορείτε να επικοινωνήσετε σχετικά με το παρόν άρθρο ή οτιδήποτε σχετίζεται με την ιστοσελίδα του "ακτιβιστή" ή ακόμη και για άρθρα ή απόψεις σας που επιθυμείτε να δημοσιεύσουμε στο email: chrivanovits@gmail.com

Προσθέσετε το σχόλιό σας:

0 comments:

Παρακαλώ αφήστε το μήνυμά σας. Προσπαθήστε να σχολιάζετε χωρίς προσβλητικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς. Σχόλια που θα θεωρηθούν συκοφαντικά ή θα περιέχουν βωμολοχίες θα απορρίπτονται.