Η πατρίδα μας κινδυνεύει να μετατραπεί σε μια νέα Λαμπεντούζα
Άρθρο του Νότη Μαριά *
Διαβλέποντας τις εξελίξεις όπως διαμορφώνονταν από την ευρωπαϊκή πολιτική στη Μέση Ανατολή και τη Βόρειο Αφρική, είχα έγκαιρα αναδείξει με άρθρα μου, αλλά και τοποθετήσεις μου στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, το προσφυγικό ως την επόμενη μείζονα κρίση στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Και είχα ευχηθεί να μη γίνει η Ελλάδα μια νέα Λαμπεντούζα.
Δυστυχώς, η πραγματικότητα με επιβεβαίωσε, σε αντίθεση με την ευρωπαϊκή πολιτική ελίτ που συνεχίζει να εθελοτυφλεί, αλλά και να κωφεύει στις ρεαλιστικές προτάσεις που διατυπώνονται.
Πριν καν το αποκορύφωμα της προσφυγικής κρίσης κατέθεσα πρόταση οκτώ (8) σημείων για την αντιμετώπιση του προσφυγικού ζητώντας:
1) Να υιοθετηθεί η ρήτρα κατανομής προσφύγων στην ΕΕ βάσει του ΑΕΠ, της έκτασης και του πληθυσμού κάθε κράτους-μέλους της Ένωσης, λαμβάνοντας υπόψη και τα αντίστοιχα ποσοστά ανεργίας.
2) Να αρνηθούμε τη δημιουργία των hotspots στην Ελλάδα.
3) Να καταργηθεί άμεσα ο Κανονισμός Δουβλίνο 3, που εγκλωβίζει τους πρόσφυγες στις χώρες πρώτης υποδοχής.
4) Να ενεργοποιηθούν οι διαδικασίες επαναπροώθησης, όπως είχαν συμφωνηθεί το 2010 μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας.
5) Να ληφθούν μέτρα κατά της Τουρκίας, ειδικά στο πλαίσιο των ενταξιακών διαπραγματεύσεων, μια και η Άγκυρα συνεχίζει να αγνοεί τους διεθνείς κανόνες, υποθάλποντας τα δουλεμπορικά κυκλώματα διακίνησης προσφύγων και παράνομων μεταναστών.
6) Να αυξηθούν οι πόροι που διαθέτει η ΕΕ στην Ελλάδα για την αντιμετώπιση του προσφυγικού.
7) Να αναληφθούν ειρηνευτικές πρωτοβουλίες στη Μέση Ανατολή και στις εμπόλεμες χώρες της Βορείου Αφρικής.
8) Να αυξηθεί η χρηματοδότηση της ΕΕ στα προσφυγικά στρατόπεδα του ΟΗΕ στον Λίβανο, την Ιορδανία και την Τουρκία.
Η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ αποδείχτηκε κατώτερη των περιστάσεων.
Η ρήτρα κατανομής που υιοθετήθηκε, παραβιάστηκε κατάφορα και ο κ. Τσίπρας αποδέχθηκε 50.000 πρόσφυγες, αντί 16.000 που αναλογούν στον πληθυσμό, την έκταση και το ΑΕΠ της Ελλάδας.
Τα hotspot αντί να γίνουν στη Τουρκία, τον Λίβανο και την Ιορδανία, ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια στα νησιά του Αιγαίου.
Το Δουβλίνο 3 «ζει και βασιλεύει».
Η συμφωνηθείσα περίφημη μετεγκατάσταση των 160.000 προσφύγων από Ιταλία και Ελλάδα έχει κωλύσει, αφού μέχρι στιγμής έχουν μετεγκατασταθεί μόνο 481 άτομα εκ των οποίων 202 από Ελλάδα.
Το πουγκί της Ευρώπης ενώ παραμένει κλειστό για την Ελλάδα, χρηματοδοτεί με 3 δις. ευρώ την Άγκυρα.
Η Ένωση παραμένει απούσα από την ευρύτερη περιοχή της Μ. Ανατολής και της Βορείου Αφρικής, ενώ οι προσφυγικές ροές συνεχίζονται με δεκάδες πνιγμούς στο Αιγαίο.
Εύλογα διερωτάται κανείς, γιατί οι δύσμοιροι πρόσφυγες διακινδυνεύουν να πνιγούν στο Αιγαίο, προκειμένου να έρθουν από την Τουρκία στην Ελλάδα, πληρώνοντας μάλιστα αδρά τους δουλέμπορους και δεν προτιμούν να πάνε μέσω Τουρκίας στη Βουλγαρία.
Η απάντηση είναι απλή. Γιατί η Βουλγαρία δεν είναι χώρα Σένγκεν και ως εκ τούτου δεν μπορεί να τους εφοδιάσει με τα απαραίτητα ταξιδιωτικά έγγραφα τύπου Σένγκεν, ώστε να πάνε εν συνεχεία στη Γερμανία και στις άλλες χώρες Σένγκεν του σκληρού πυρήνα. Έτσι, καθώς η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα Σένγκεν που γειτνιάζει με την Τουρκία, έχει μετατραπεί σε μαγνήτη για τους πρόσφυγες, οι οποίοι επιθυμούν διακαώς να διέλθουν μέσω Ελλάδας στην ΕΕ, προκειμένου να καταγραφούν και να πάρουν τα σχετικά ταξιδιωτικά έγγραφα τύπου Σένγκεν.
Μπροστά στη σκληρή αυτή πραγματικότητα και στον κυνισμό των Ευρωπαίων δήθεν εταίρων μας, πρότεινα, στις 11 Δεκεμβρίου του 2015, την αποχώρηση της Ελλάδας από τη Συνθήκη Σένγκεν και κατέρριψα τους μύθους που καλλιεργήθηκαν για να τρομοκρατήσουν τον ελληνικό λαό περί δήθεν απομόνωσης της Ελλάδας από την ευρωπαϊκή Οικογένεια, αφού με την έξοδο της Ελλάδας από τη Συνθήκη:
1) Η Ελλάδα θα πάψει να αποτελεί χώρα–μαγνήτη για εκατομμύρια πρόσφυγες, αφού δεν θα παράσχει πλέον ταξιδιωτικά έγγραφα τύπου Σένγκεν.
2) Δεν θα αλλοιωθεί το δικαίωμα ελεύθερης κυκλοφορίας των Ελλήνων εντός της ΕΕ, οι οποίοι θα μπορούν να ταξιδεύουν ελεύθερα με την επίδειξη διαβατηρίου (όπως γίνεται με τους Βρετανούς και τους Κύπριους πολίτες που δεν ανήκουν στο χώρο Σένγκεν).
3) Δεν επηρεάζεται το δικαίωμα ελεύθερης εγκατάστασης για τους Έλληνες στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αφού θα μπορούν να εγκαθίστανται και να εργάζονται ελεύθερα σε χώρες-μέλη της ΕΕ, όπως προβλέπεται στη Συνθήκη της ΕΕ και συμβαίνει με τους 15.000 Έλληνες γιατρούς που εργάζονται στην Αγγλία.
4) Τα ελληνικά εμπορεύματα θα μπορούν να διακινούνται ελεύθερα –όπως και τώρα– καθώς η Σένγκεν αφορά μόνο την κυκλοφορία προσώπων
5) Η Ελλάδα θα μπορεί να παρακάμψει τις απαιτήσεις έκδοσης βίζας για Ρώσους τουρίστες, που επιβάλλονται από τη Συνθήκη Σένγκεν κι έτσι θα αυξηθούν τα τουριστικά έσοδα, τουλάχιστον κατά 5 δισ. Ευρώ, λόγω της έλευσης Ρώσων τουριστών.
Αντί η ελληνική κυβέρνηση να χρησιμοποιήσει την αποχώρησή μας από τη Σένγκεν ως άμυνα στις μεθοδεύσεις της ΕΕ, τελικά υποχωρεί στους εκβιασμούς της Μέρκελ που θέλει να μετατρέψει τη χώρα μας σε ένα απέραντο στρατόπεδο συγκέντρωσης προσφύγων.
Για να πάψει, λοιπόν, η Ελλάδα να είναι μαγνήτης για τους πρόσφυγες, θα πρέπει να αποχωρήσει τώρα από τη Σένγκεν και να κλείσει σήμερα τα σύνορά της, για να ανακόψει τις προσφυγικές ροές. Ειδάλλως, το μέλλον διαγράφεται δυσοίωνο.
Είναι ενδεικτικές οι προβλέψεις που θέλουν τη βελτίωση των καιρικών συνθηκών να διευκολύνει την αύξηση των προσφυγικών ροών, που τους επόμενους μήνες θα φτάσουν τους 150.000 πρόσφυγες τον μήνα. Τότε οι Γερμανοί, για να αποτρέψουν την είσοδο των προσφύγων στη χώρα τους, θα κλείσουν τα σύνορά τους και 400.000 πρόσφυγες θα εγκλωβιστούν στην Ελλάδα. Έτσι θα μετατραπεί η πατρίδα μας σε ένα απέραντο hotspot, σε μια νέα Λαμπεντούζα.
* ανεξάρτητου ευρωβουλευτή, επικεφαλής του Πολιτικού Κινήματος Αντιμνημονιακοί Πολίτες, καθηγητή Θεσμών της ΕΕ στο Πανεπιστήμιο Κρήτης
Προσθέσετε το σχόλιό σας:
0 comments:
Παρακαλώ αφήστε το μήνυμά σας. Προσπαθήστε να σχολιάζετε χωρίς προσβλητικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς. Σχόλια που θα θεωρηθούν συκοφαντικά ή θα περιέχουν βωμολοχίες θα απορρίπτονται.