“Curiosity never killed the cat, my dear friend. Ignorance did”.
-A beginner’s guide to scandal, gossip & other stuff-




Κάποιοι θεωρούν πως είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής τους και πως δεν θα μπορούσαν να «επιβιώσουν» διαφορετικά. Για ορισμένους είναι το οξυγόνο της καθημερινότητας τους και άλλοι έχουν επενδύσει υπέρογκα χρηματικά ποσά με σκοπό την εξασφάλιση της διαιώνισης του. 1) Gossip-time, 2) σκάνδαλα, 3) κουτσομπολιό, 4) hot newsκαι… 5) κοινωνική κριτική είναι μόνο μερικά από τα παρατσούκλια που αποδίδονται σε αυτήν την κατηγορία. 6) Παπαράτσι, 7) «κακεντρεχείς δημοσιογράφοι» και –πολλές φορές- τα ίδια 8) τα πρόσωπα που πρωταγωνιστούν στις ειδήσεις είναι μέτοχοι στην «εταιρεία» αυτή. 9) Ομηρικοί καυγάδες, 10) ένοχα μυστικά -που έρχονται στην επιφάνεια- και 11) αξέχαστα ξεκατινιάσματα είναι, ίσως, τα γεγονότα που έχουν απασχολήσει, κατά καιρούς, περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο, ενώ 12) εκβιασμοί, 13) «σπίλωση ονομάτων» και 14)παραμορφωμένες ειδήσεις χαλασμένου τηλεφώνου έχουν μονοπωλήσει το ενδιαφέρον του κοινού στον τομέα της ενημέρωσης μέσω «αυτού», πολλάκις. Οι οικονομικές κρίσεις, τα προσφυγικά και οι τρομοκρατικές επιθέσεις δεν «φτουράνε μία» μπροστά στο μεγαθήριο του.


Σε τί αναφέρομαι; Μα φυσικά στον 15) «κίτρινο τύπο» ή 16) «κιτρινισμό». Με την ευρύτερη (και καλή!) έννοια, πάντα.


Yup! That's totally IT!
“There is no business, like show business” vs “Mind your OWN business”.

Αρχικά, είναι επιστημονικά (βαριά κουβέντα ξεστομώ, το ξέρω!) αποδεδειγμένο ότι όλοι μας (ναι-ναι, ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο μας – ακόμα και εσύ που αυτή την στιγμή λες «όχι εγώ!») προτιμούμε να ασχοληθούμε με θέματα όπως πχ. 17) αν "τελικά απάτησε η «χ» τον άντρα της" (και αντίστροφα) και αν 18) "ο «ψ» παντρεύτηκε τον «ω» στο εξωτερικό", παρά με το ότι "ανακαλύφθηκε νέος πλανήτης" ή "τί θα απογίνουν οι περίπου 4.000 πρόσφυγες στον Πειραιά". Αν οι δύο πρώτες ειδήσεις αφορούν 19) επώνυμα πρόσωπα κιόλας, τότε ψοφάμε για να μάθουμε όλες τις 20) πικάντικες λεπτομέρειες! Ακόμα και στην περίπτωση που θα ενημερωθούμε και για τα 4 προηγούμενα θέματα, ποιό από αυτά είναι πιο πιθανό να 21) σχολιάσουμε και να αναφέρουμε σε κάποια συζήτηση στο μέλλον; Αδιαμφισβήτητα 22) το κέρατο ή 23) ο γάμος (άντε να πούμε και για τους πρόσφυγες, επειδή ακόμα το ζήτημα δεν θα έχει λυθεί..!). Τι είναι όμως αυτό που μας κάνει να θέλουμε να εισβάλλουμε στην 24)προσωπική ή –τέλος πάντων ενδότερη- ζωή των άλλων, περισσότερο από το να ανοίξουμε τους πνευματικούς μας ορίζοντες μαθαίνοντας για.. την πολιτιστική μας κληρονομιά, ας πούμε; Γιατί 25) μας «καίει» τόσο πολύ 26) "αν η γειτόνισσα μας ήταν ήδη έγκυος όταν παντρεύτηκε", αλλά και 27) "αν κάποιος ποδοσφαιριστής παίρνει 15 εκατομμύρια το μήνα", ενώ το.. "άρθρο για την άγρια ζωή" μας αφήνει ψιλο-αδιάφορους; Πόσο θέλουμε να δούμε το βίντεο με τον 28) "επικό τσακωμό των 2 επωνύμων" που έγινε χθες ή το άλλο που 29) "φάνηκε –τελικά- το εσώρουχο εκείνης της τραγουδίστριας" πάνω σκηνή;


Από ότι φαίνεται, πολύ…
(Και για του λόγου το αληθές...)




“Το χειρότερο πράγμα από το να σε κουτσομπολεύουν είναι το να μη σε κουτσομπολεύουν”.
-Oscar Wilde-


Look at me (please).

Έπειτα, έχουμε τις 30) 2 όψεις του ίδιου νομίσματος. 31) Τα θύματα και μη των.. «φυλλάδων» και όχι μόνο. Αφενός, άτομα τα οποία, κακά τα ψέματα, πολλές φορές θέλουν να τραβήξουν τα βλέμματα με 32) τα καμώματα τους, και, αφετέρου, άτομα που 33) σαν όνομα έχουν πολύ «ζουμί» και απασχολεί η κάθε τους ενέργεια. Τα πρώτα; Κατηγορία: 34) "τραβάτε με και ας κλαίω". Τα δεύτερα; Κατηγορία: 35) "τυχεροί μέσα στην ατυχία τους", αφού, αν και 36) η παραμικρή κίνηση τους γίνεται είδηση, αυτό τους αποφέρει 37) οικονομικά οφέλη μέσα από την 38) προώθηση του ονόματός τους. Ας μην ξεχνάμε και ότι 39) η δυσφήμηση είναι η καλύτερη διαφήμιση πολλές φορές. Εφόσον, λοιπόν, 40) τα θέλει ο κ%λος των μεν, και, κατά βάθος, τα θέλει και ο κ%λος των δε, το φαινόμενο συνεχίζεται, με την μία 41) «κιτρινιά» να πετάγεται μπροστά σου μετά από την άλλη. Άρα και εσύ πώς να αγιάσεις; Κάποια στιγμή θα το πατήσεις το link και θα διαβάσεις για το αν 42) ο «τάδε» ήταν τελικά μπλεγμένος ή όχι στο σκάνδαλο που ξέσπασε κάποτε.



Και τα 'λεγε η Marilyn...


“Εδώ ο κόσμος καίγεται και… ”.


Actually, a lot of people do...

Τέλος, στην αντίπερα όχθη είμαστε όλοι εμείς. 43) Το.. ενδιαφερόμενο κοινό, θα έλεγε κανείς. Ανεξάρτητα με ότι συμβαίνει γύρω μας, (τι και αν σκάνε βόμβες στο Βέλγιο) 44) η περιέργεια μας αυτή θα είναι πάντα αστείρευτη και 45) οι αισθήσεις συνεχώς έτοιμες να συλλάβουν την οποιαδήποτε είδηση που τις ερεθίζει, 46) ανεξαρτήτως των συνθηκών. Γιατί έχουμε επιλέξει να ασχολούμαστε με τέτοιου είδους θέματα; Δεν είμαι σίγουρος. Ίσως τελικά να προσπαθούμε να ξεχάσουμε τα δικά μας προβλήματα ασχολούμενοι με 47) θέματα που αφορούν άλλους. Ίσως μέσα μας 48) να ανακουφιζόμαστε –εγωιστικά- με τα παθήματα των άλλων και να μας βγαίνει ένα 49) «κοίτα να δεις τι του συνέβη! Μάλλον δεν πρέπει να παραπονιέμαι για ότι παθαίνω εγώ…». Δεν ξέρω, επίσης, 50) αν -πέρα από εμάς- ο κρυφός και απώτερος στόχος της «βιομηχανίας» του «κίτρινου» είναι να τραβάει συνεχώς την προσοχή του κοινού από τα σοβαρά ζητήματα που θα έπρεπε να το απασχολούν, όπως πολλοί υποστηρίζουν. Ίσως αυτοί οι "πολλοί" να έχουν δίκιο. Στην περίπτωση που έχουν, εγώ πιστεύω ότι η εν λόγω βιομηχανία το κάνει αριστοτεχνικά και, σίγουρα, το καταφέρνει. Εσείς;


Εις το επανιδείν... +Vaggelis Episkopou

Αναδημοσίευση από το φιλικό ιστολόγιο  yannidakis.net 
Axact

Ακτιβιστής

Μπορείτε να επικοινωνήσετε σχετικά με το παρόν άρθρο ή οτιδήποτε σχετίζεται με την ιστοσελίδα του "ακτιβιστή" ή ακόμη και για άρθρα ή απόψεις σας που επιθυμείτε να δημοσιεύσουμε στο email: chrivanovits@gmail.com

Προσθέσετε το σχόλιό σας:

0 comments:

Παρακαλώ αφήστε το μήνυμά σας. Προσπαθήστε να σχολιάζετε χωρίς προσβλητικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς. Σχόλια που θα θεωρηθούν συκοφαντικά ή θα περιέχουν βωμολοχίες θα απορρίπτονται.