«Σε 2,5
χρόνια από τώρα θα τεθεί σε λειτουργία», διαβεβαιώνουν ο πρόεδρος της Εγνατίας
Οδού και ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης
Την αισιόδοξη εκτίμηση ότι σε 2,5
χρόνια από τώρα θα έχει τεθεί σε πλήρη λειτουργία η Θαλάσσια Αστική Συγκοινωνία
της Θεσσαλονίκης, διατύπωσε ο πρόεδρος της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», Απόστολος
Αντωνούδης, μιλώντας στην επιτυχημένη εκδήλωση που οργάνωσε το βράδυ της
Πέμπτης στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου Θερμαϊκού, η δημοτική κίνηση
«Συμπολιτεία Θερμαϊκού».
Την ίδια αισιοδοξία, απέπνεε και το
μήνυμα που έστειλε στην εκδήλωση ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης,
υπογραμμίζοντας ότι η Θαλάσσια Αστική Συγκοινωνία στο Θερμαϊκό κόλπο «δεν ήταν
ποτέ τόσο κοντά στην υλοποίησή της, όσο σήμερα». Εκφράζοντας παράλληλα την
εκτίμηση ότι πλέον το έργο έφτασε σε τέτοιο υψηλό σημείο ωριμότητας, ώστε
σύντομα η πόλη να απολαμβάνει ένα σύγχρονο, ευέλικτο και περιβαλλοντικά φιλικό
συγκοινωνιακό μέσο.
Ο
επικεφαλής της «Συμπολιτείας»
Ανοίγοντας την εκδήλωση ο επικεφαλής
της «Συμπολιτείας Θερμαϊκού», Σπύρος Κουζινόπουλος σημείωσε ότι η πρωτοβουλία
που ανέλαβε η παράταξή του, αποβλέπει στο δημόσιο διάλογο αλλά και στην άσκηση
πίεσης ώστε να προχωρήσει το έργο. «Θέλουμε να
ταράξουμε τα λιμνάζοντα νερά. Επιδιώκουμε να τεθούν «επί τάπητος» οι δυσκολίες
και τα προβλήματα που υπάρχουν. Αποβλέπουμε στην άσκηση πίεσης προς την
κυβέρνηση και όλους τους αρμόδιους φορείς ώστε να επιλυθούν σύντομα τα
διαδικαστικά ζητήματα. Και αφού εξασφαλιστούν οι απαιτούμενοι πόροι, να
μπορέσει επιτέλους η πολυπόθητη Θαλάσσια Αστική Συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης να
ανοίξει πανιά», είπε ο Σπ. Κουζινόπουλος. Χαρακτηρίζοντας παράλληλα τη ΘΑΣΘ ως
το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο που έγινε μέχρι σήμερα στην ανατολική ακτή του
Θερμαϊκού, στον ένα αιώνα που αυτή πυκνοκατοικήθηκε με την έλευση των
Μικρασιατών και Θρακιωτών προσφύγων.
Ο Πάνος Ζέρβας
Παρουσιάζοντας
μελέτη της «Συμπολιτείας Θερμαϊκού» που εκπόνησε ειδική ομάδα εργασίας της
Συντονιστικής Επιτροπής της παράταξης για τη Θαλάσσια Αστική Συγκοινωνία
Θεσσαλονίκης, το στέλεχος της «Συμπολιτείας», Πάνος Ζέρβας, στάθηκε σε μία
σειρά από ερωτήματα που πρέπει έγκαιρα να απαντηθούν «ώστε το έργο να
προχωρήσει και να μην αποδειχτεί μια τρύπα στο νερό του Θερμαϊκού όπως η
υποθαλάσσια αρτηρία», όπως είπε.
Στο πλαίσιο αυτό,
έθιξε μερικά καίρια ζητήματα, όπως:
1. Ποιες μπορούν να
είναι οι πηγές χρηματοδότησης του έργου (δημόσια, ευρωπαϊκή, ιδιωτική;) και
ποιος ο φορέας λειτουργίας (δημόσιος- δημοτικός, ιδιωτικός;). Είναι αναγκαία η
επιδότηση του εισιτηρίου; Θα είναι εξασφαλισμένη η βιωσιμότητα του έργου μετά
την ολοκλήρωση των τεχνικών έργων και των υποδομών;
2. Μιλάμε για
αστική συγκοινωνία και όχι για τουριστική ατραξιόν, άρα η διάρκεια, η συχνότητα
και το κόστος των δρομολογίων θα πρέπει να είναι τέτοια που θα κάνουν ελκτική
τη ΘΑΣΘ.
3. Να εξετάσουμε τη
σύνδεση και διαλειτουργικότητα του έργου με τα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς. Η
ΘΑΣΘ για να είναι λειτουργική δεν μπορεί να είναι ξεκομμένη από τα
υφιστάμενα ή μελλοντικά δίκτυα συγκοινωνιών.
4. Ποιες είναι οι
προβλέψεις για την προσβασιμότητα και την στάθμευση των ΙΧ στις στάσεις;
Υπάρχουν προβλέψεις για τους απαραίτητους χώρους στάθμευσης; και φυσικά
5. Ποιοι οι
κίνδυνοι για το περιβάλλον και ειδικά για τις ακτές μας; Είναι γνωστή η
ευαισθησία της παράταξή μας για το περιβάλλον. Θα πρέπει να εξεταστούν με
μεγάλη προσοχή όλα τα τεχνικά έργα (κυματοθραύστες, εξέδρες-υποδομές στάσεων
κλπ ).
Ο
πρόεδρος της Εγνατίας Οδού
Στην ομιλία του, ο πρόεδρος της
«Εγνατία Οδός Α.Ε.», Απόστολος Αντωνούδης, αναφερόμενος στα στάδια που από δω
και πέρα χρειάζεται να διανυθούν για την ολοκλήρωση του έργου, σημείωσε ότι μετά
την εκπόνηση, μέχρι τέλους του έτους, μερικών μικρών μελετών που σήμερα γίνονται,
υπολογίζεται η δημοπράτηση του έργου
κατασκευής των στάσεων εντός του 2017. Και εφόσον αναδειχτεί ο ανάδοχος που θα
προχωρήσει στην κατασκευή, οι εργασίες κατασκευής θα ολοκληρωθούν μέχρι το
τέλος του 2018. Για να προσθέσει ότι «αν
όλα πάνε καλά, θα βλέπουμε τα καραβάκια της Θαλάσσιας Αστικής Συγκοινωνίας το
2019 στο Θερμαϊκό».
Ο κ. Αντωνούδης σημείωσε για τη
χρηματοδότηση του έργου κατασκευής των στάσεων, ότι έχουν δεσμευτεί 4 εκατ.
ευρώ από ευρωπαϊκά κονδύλια. Τονίζοντας παράλληλα ότι θα χρειαστεί επιπλέον
χρηματοδότηση που θα πρέπει να εξασφαλιστεί εντός του 2017. «Ελπίζουμε η
Περιφέρεια να ανταποκριθεί», είπε με νόημα ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού.
Καταλήγοντας ο κ. Αντωνούδης επισήμανε
την ανάγκη υποστηρικτικών κινήσεων του έργου. «Θέλουμε η Θαλάσσια Αστική
Συγκοινωνία να λειτουργεί όχι μόνο για την ψυχαγωγία των πολιτών, αλλά
επιδιώκουμε να ενταχθεί στη ζωή των Θεσσαλονικέων», είπε. Για να προσθέσει ότι
τη ΘΑΣΘ θα πρέπει να την αγκαλιάσει η κοινωνία και πρώτα απ’ όλα η τοπική
αυτοδιοίκηση.
Ο
Μιχάλης Τσιτώτας
Ο διευθυντής στρατηγικού σχεδιασμού
υποδομών και μεταφορών της Θεσσαλονίκης,
Μιχάλης Τσιτώτας, στη δική του εισήγηση στάθηκε ιδιαίτερα στα θέματα της
λειτουργικότητας του έργου, ενώ ανέφερε ότι πέρα από τις έξι στάσεις που μελετήθηκαν να γίνουν σε πρώτη φάση
(Πλατεία Ελευθερίας, Δημαρχείο Θεσσαλονίκης, Μέγαρο Μουσικής, μαρίνα Καλαμαριάς, αεροδρόμιο και Νέοι
Επιβάτες), διερευνάται η υλοποίηση και πρόσθετων στάσεων στο Δήμο Δέλτα και στο
Δήμο Πυλαίας - Χορτιάτη αλλά και στη Νέα Μηχανιώνα και το δήμο Θέρμης.
Σε ό,τι αφορά τις ενδεχόμενες
επιπτώσεις στο περιβάλλον και τις ακτές από τη δημιουργία των υποδομών των
στάσεων και των υπόλοιπων τεχνικών έργων (κυματοθραύστες, εξέδρες), ο κ.
Τσιτώτας διευκρίνισε ότι οι προβλέψεις για τέτοιου είδους ζητήματα λαμβάνονται
από την περιβαλλοντική μελέτη, η οποία θα προβλέπει όλα τα απαιτούμενα μέτρα
που πρέπει να ληφθούν υπόψη κατά την κατασκευή του έργου, για να
ελαχιστοποιηθεί η περιβαλλοντική όχληση που θα μπορούσε να προκύψει.
Η
Δέσποινα Καραρήγα
Τέλος, στοιχεία του έργου μέσα από
διαφάνειες, παρουσίασε στην εκδήλωση η συγκοινωνιολόγος Δέσποινα Καραρήγα, από
τους βασικούς μελετητές της Θαλάσσιας Αστικής Συγκοινωνίας Θεσσαλονίκης.
Αναφέροντας μεταξύ των άλλων στην εισήγησή της την προσπάθεια αντιμετώπισης και
επίλυσης διάφορων εκκρεμοτήτων που υπάρχουν, όπως για παράδειγμα η έλλειψη
σήμερα νομικού πλαισίου για τη ΘΑΣΘ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε, η
διακίνηση των επιβατών, όταν υλοποιηθεί το έργο, θα γίνεται με ταχύπλοα σκάφη
Καταμαράν, χωρητικότητας 200-250 επιβατών, που θα αναπτύσσουν ταχύτητα 20-25
κόμβων. Εντύπωση προκάλεσε η αναφορά της στην αντίστοιχη Θαλάσσια Αστική
Συγκοινωνία της Σμύρνης, μιας πόλης στα μεγέθη περίπου της Θεσσαλονίκης που όχι
μόνο λειτουργεί αποτελεσματικά, αλλά είναι και ιδιαίτερα δημοφιλής στους
κατοίκους της περιοχής.
Χαιρετισμοί
Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν, απηύθυναν
χαιρετισμό και έδωσαν συγχαρητήρια στη «Συμπολιτεία Θερμαϊκού» για την
πρωτοβουλία της να οργανώσει αυτή την τόσο σημαντική εκδήλωση, ο βουλευτής Β΄
Θεσσαλονίκης της Ένωσης Κεντρώων, Αριστείδης Φωκάς, κι επίσης ο κ. Δημήτρης
Κοκκόρης διευθυντής του πολιτικού γραφείου του βουλευτή των ΑΝΕΛ Γιώργου
Λαζαρίδη και η κ. Αθηνά Παναγιώτου, εκ μέρους του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου
του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτη Φάμελλου.
Χαιρέτισαν επίσης την εκδήλωση ο
αντιδήμαρχος Θερμαϊκού, Τάκης Μήλιος εκ μέρους της δημοτικής αρχής, ο πρώην
δήμαρχος Θερμαϊκού Γιάννης Αλεξανδρής, ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης
στο δήμο Θερμαϊκού, Γιώργος Τσαμασλής, ο δημοτικός σύμβουλος της «Συμπολιτείας»
Θοδωρής Ζδούκος κ.α.
Παραβρέθηκαν
Παραβρέθηκαν επίσης στην εκδήλωση ο
αντιδήμαρχος Θερμαϊκού Γιώργος Φεστερίδης, ο πρόεδρος της Τουριστικής
Επιχείρησης Θερμαϊκού, Ιωσήφ Μισαλέμης, οι δημοτικοί σύμβουλοι Μάκης Μπίρος και
Γιώργος Καριώτης, ο πρώην πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης και
επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης στο δήμο Καλαμαριάς, Μανόλης Λαμτζίδης,
οι δημοτικές σύμβουλοι του δήμου Πυλαίας-Χορτιάτη Μαρία Γκουραμάνη και Χαρούλα
Αποστολίδου, αντιπροσωπεία του συλλόγου Επαγγελματιών και Βιοτεχνών Νέας
Μηχανιώνας κ.α.
Παρεμβάσεις
Ουσιαστικές, ήταν οι παρεμβάσεις που
έκαναν, καταθέτοντας τον προβληματισμό τους για πτυχές του έργου της Θαλάσσιας
Αστικής Συγκοινωνίας Θεσσαλονίκης και διατυπώνοντας ερωτήματα και απορίες, πάνω
από 25 πολίτες από αυτούς που παρακολούθησαν με ενδιαφέρον την εκδήλωση της
«Συμπολιτείας» και ανάμεσά τους: ο πρόεδρος του Συλλόγου Επαγγελματιών
Επισιτιστικών Επαγγελμάτων Θερμαϊκού, Αντώνης Σαφλέκας, η τέως βουλευτής Λίτσα
Αμανατίδου, η πρώην δημοτική σύμβουλος Θέρμης, Σοφία Βασιλειάδου, ο πρώην αντιδήμαρχος
Θερμαϊκού, Πάνος Ερμείδης και οι Χριστίνα Δεληχρίστου, Γιώργος Βικόπουλος,
Χρήστος Ιβάνοβιτς, Γιώργος Χατζηδημητρίου, Αγλαία Παπαδημητρίου, Χρήστος
Ζαζόπουλος κ.α. Κοινή συνισταμένη στις περισσότερες παρεμβάσεις, η βιωσιμότητα
του έργου και η ανάγκη για χαμηλή τιμή εισιτηρίου.
Κλείνοντας την εκδήλωση ο επικεφαλής
της «Συμπολιτείας» Σπύρος Κουζινόπουλος ενημέρωσε ότι η παράταξη ετοιμάζει από
το Φθινόπωρο και μετά δημόσιες παρεμβάσεις σε μεγάλα τοπικά προβλήματα.
Επισημαίνοντας παράλληλα την ανάγκη να υλοποιηθούν οι αισιόδοξες εκτιμήσεις που
ακούστηκαν για τη ΘΑΣΘ «ώστε την επόμενη εκδήλωση για τη Θαλάσσια Αστική
Συγκοινωνία να την κάνουμε εν πλω στο Θερμαϊκό, πάνω στα Καταμαράν», όπως είπε
χαριτολογώντας.
Σε μία τόσο σημαντική εκδήλωση που πρωτίστως αφορούσε το δήμο Θερμαϊκού, είναι δυνατόν να μην πήγε ο δήμαρχός μας κύριος Μαυρομάτης; Μα επιτέλους τόση εμπάθεια με τη Συμπολιτεία; Τόσο κόμπλεξ έχει αυτός ο άνθρωπος;
ΑπάντησηΔιαγραφή