της Μαρίας Δεναξά

Με τις σημερινές του δηλωσεις ο Ολαντ, (για να αποφευχθεί η διάλυση της Ε.Ε, δεν υπαρχει εναλλακτική στην Ευρωπη των πολλών ταχυτήτων), επιβεβαιώνει άρθρο που ειχα γράψει πριν απο δυο εβδομάδες για την εφημερίδα "Ειδήσεις".
Ετσι στην Ευρώπη των πολλών ταχυτήτων που προετοιμάζουν, η Ελλάδα, μετατρέπεται σιγά σιγά σε "Ντιτρόιτ" της Ε.Ε.
Φυσικα μια τέτοια εξέλιξη, αν κι εχω αμφιβολίες πλεον, δεν ηταν το όραμα των ιδρυτών της ΕΕ. Είναι ο διχαστικός προσανατολισμός της Γερμανίας.

Υ. Γ. Ο Ολαντ για να εξακολουθήσει να εχει αξίωμα και μαλιστα Ευρπωπαικο μετα τις γαλλικες εκλογές, πουλά και την ψυχη της μάνας του. Οχι μονο της Γαλλίας ... πόσο μάλλον της Ελλάδας.



Το άρθρο που ακολουθεί γράφτηκε στις 20/02

Για την Ευρώπη των πολλών ταχυτήτων

Την ώρα που η Κριστίν Λαγκάρντ έβαλε "πλάτη" στη Μέρκελ, συμφωνώντας ότι η Ελλάδα δεν χρειάζεται κούρεμα χρέους, ώστε ο δρόμος της καγκελαριου να μην είναι στρωμένος από αγκάθια ως τις εκλογές του φθινοπώρου, στη Γαλλία, ο Φρανσουά Ολαντ, εκτελώντας γερμανικές εντολές, ετοιμάζεται να βάλει τον θεμέλιο λίθο για την Ευρώπη των πολλών ταχυτήτων, σε μια σύνοδο στις Βερσαλλίες αρχές Μαρτίου.

Μια Ευρώπη όπου φυσικά η χώρα μας – ο παρακατιανός της Ε.Ε, θα είναι ο τελευταίος τροχός της αμάξης, με τις θηλιές των μνημονίων να εξακολουθούν να της αφαιρούν καθημερινά ότι έχει απομείνει από το ρημαδιό.

Άλλωστε, όπως δήλωσε και ο έτερος σωτήρας, Ζαν Κλόντ Γιούνκερ, όταν υπάρχουν μνημόνια δεν ισχύει ούτε το κοινοτικό δίκαιο, ούτε τα κοινοτικά κεκτημένα… κι αυτό το γνωρίζουν φυσικά όσοι τα υπογράφουν, όπως γνωρίζουν ότι το ελληνικό χρέος υπάγεται στο αγγλικό δίκαιο…

Y.Γ. Ένα κείμενο μου για την Ευρώπη των πολλών ταχυτήτων, που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα ΕΙΔΗΣΕΙΣ =>

Όταν πριν από δυο μέρες, στα δημοσιογραφικά γραφεία του Παρισιού διαδόθηκε η είδηση πως o Φρανσουά Ολαντ, διοργανώνει στις Βερσαλλίες, στις 6 Μαρτίου, βαρυσήμαντη Ευρωπαϊκή Σύνοδο, με την συμμετοχή μόνο της Γερμανίας, της Ιταλίας και της Ισπανίας, για να συζητηθούν οι προκλήσεις με τις οποίες είναι αντιμέτωπη η Ευρωπαϊκή Ένωση, η έκπληξη ήταν μεγάλη.

Συνήθως όταν οι Ευρωπαίοι ηγέτες δεν βρίσκονται μαζί, επιλέγουν να έχουν διμερείς συναντήσεις. Οπως ο Φρανσουά Ολαντ με την Αγκελα Μέρκελ για παράδειγμα, ως επικεφαλής του γαλλογερμανικού άξονα. Ή διοργανώνουν σύνοδούς των χωρών του Νότου, στις οποίες συμπεριλαμβάνεται απαρέγκλιτα και η Ελλάδα, με την συμμετοχή του Γάλλου προέδρου, μιας και η Γαλλία παραδοσιακά μοιράζεται πολλά από τα ιδεώδη του νότου, κι έχει επίγνωση της σοβαρότητας των κρίσεων που αντιμετωπίζει και πρέπει να διαχειριστεί η Ευρώπη .

Όμως αυτή η τετραμερής σύνοδος του Μαρτίου, που θα είναι η τελευταία σημαντική διεθνής διοργάνωση της θητείας του Φρανσουά Ολαντ, είναι διαφορετική καθώς εγκαινιάζει μια νέα μορφή μετάλλαξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Την Ευρώπη των πολλών ταχυτήτων.

Η πρώτη ένδειξη προς αυτή την κατεύθυνση, δόθηκε από την Γερμανίδα καγκελάριο, στη σύνοδο Κορυφής της Μάλτας, στις 3 Φεβρουαρίου, όταν σε μια πολύ προσεγμένη δήλωση υπογράμμισε ότι «στο μέλλον η Ευρώπη θα μπορούσε να ήταν πολλών ταχυτήτων» κι ότι « δεν θα συμμετέχουν όλοι, σε όλα τα βήματα προς την ευρωπαϊκή ολοκλήρωση».

Στο ίδιο μήκος κύματος και η τοποθέτηση του Φρανσουά Ολαντ, από την Μάλτα όταν αναρωτήθηκε: «Είναι δυνατόν να υπάρχουν περισσότερες από μια ταχύτητες; Η απάντηση είναι ναι. Κι αυτός εξάλλου θα είναι ένας από τους πιθανούς τρόπους, ώστε στη σύνοδο της Ρώμης τον Μάρτιο, να εκφράσουμε τι ακριβώς θέλουμε να πράξουμε… και ορισμένοι να πράξουν λίγο περισσότερα».

Η απόφαση της μετάλλαξης της Ε.Ε, ελήφθη στην συνάντηση που είχαν στο Βερολίνο η Αγκελα Μέρκελ και ο Φρανσουά Ολαντ, στις 27 Ιανουαρίου, μια εβδομάδα μετά την ορκωμοσία του Ντοναλντ Τράμπ. Οι δυο τους κατέληξαν στο συμπέρασμα πως η Ευρώπη, δεν μπορεί πλέον να συνδέει τη μοίρα της με απείθαρχα μέλη κι ότι θα πρέπει να προχωρήσει, χωρίς ενίοτε να υπάρχει ομοφωνία.

Την ίδια ώρα στο Παρίσι, τις Βρυξέλλες και το Βερολίνο, εκτιμούν ότι σ’ αυτή την εποχή της μεγάλης γεωπολιτικής αβεβαιότητας, η Ευρώπη δεν μπορεί να παραμείνει μέσα στην απραξία, ανεξάρτητα από τις εκλογικές προκλήσεις.

Από την πλευρά του ο Φρανσουά Ολαντ, με την σύνοδο των τεσσάρων ελπίζει να εξασφαλίσει τη συνεκτική στάση των μεγαλύτερων δυνάμεων τις ευρωζώνης, ενόψει των κρίσεων και των απειλών που οφείλει να αντιμετωπίσει η Ένωση.

Ετσι στην ημερήσια διάταξη της συνόδου των Βερσαλλιών, θα είναι μεταξύ άλλων η προετοιμασία της συνόδου της Ρώμης που θα πραγματοποιηθεί στις 25 Μαρτίου, κατά την διάρκεια της οποίας οι Ευρωπαίοι θέλουν να γιορτάσουν τα 60 χρόνια από την υπογραφή της Συνθήκης της Ρώμης, ιδρυτικής πράξης της Ε.Ε, σε μια προσπάθεια στήριξης του ευρωπαϊκού οικοδομήματος κι ενός κοινού οράματος που έχει αποδυναμωθεί από την παρατεταμένη οικονομική κρίση, την προοπτική του Brexit και την αστάθεια που δημιούργησε η προεδρία του Τράμπ.

Η Ευρώπη των πολλών ταχυτήτων δεν είναι νέα ιδέα. Στη δεκαετία του 1990, ο σημερινός υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας Βολφγκανγκ Σόιμπλε, μίλησε για έναν «σκληρό πυρήνα», των ισχυρών μελών, που θα μπορούσε να κινηθεί ταχύτερα προς την ευρωπαϊκή ολοκλήρωση. Δημοφιλής ήταν επίσης και η ιδέα της Ευρώπης των «ομόκεντρων κύκλων» με τα ιδρυτικά μέλη στην πρώτη γραμμή, έναν άλλο με τα μέλη της ευρωζώνης και έναν τρίτο που θα περιορίζεται στη ζώνη των ελεύθερων συναλλαγών.
Axact

Ακτιβιστής

Μπορείτε να επικοινωνήσετε σχετικά με το παρόν άρθρο ή οτιδήποτε σχετίζεται με την ιστοσελίδα του "ακτιβιστή" ή ακόμη και για άρθρα ή απόψεις σας που επιθυμείτε να δημοσιεύσουμε στο email: chrivanovits@gmail.com

Προσθέσετε το σχόλιό σας:

0 comments:

Παρακαλώ αφήστε το μήνυμά σας. Προσπαθήστε να σχολιάζετε χωρίς προσβλητικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς. Σχόλια που θα θεωρηθούν συκοφαντικά ή θα περιέχουν βωμολοχίες θα απορρίπτονται.