της Άννας Σεμερτζίδου – Μπαλούμη*

Ο πρόεδρος του ΙΜΕΤ-ΕΚΕΤΑ(Ινστιτούτο Μεταφορών - Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης), κ. Ευάγγελος Μπεκιάρης, στη συνέντευξη που έδωσε σε δημοσιογράφο του TV 100 στην εκπομπή ‘’Τα πέριξ’’ ανέπτυξε τον σχεδιασμό του Ινστιτούτου για τη "Βιώσιμη Ανάπτυξη" και τις βέλτιστες πρακτικές.

Το πρώτο που πρέπει να γίνει, όπως εξήγησε, είναι να έρθουν σε συνεννόηση με τους δήμους για να κατασκευαστεί ένα σιδηροδρομικό δίκτυο στα δυτικά της Θεσσαλονίκης, που θα έχει αφετηρία το λιμάνι του ΟΛΘ και θα διασχίζει δυτικά την πόλη. Αυτό θα εξυπηρετήσει το νέο επενδυτή του λιμανιού, έτσι ώστε να μπορεί με τρένα να εξάγει τα εμπορευματοκιβώτια. Αυτός ο σχεδιασμός εντάσσεται στο πλάνο ‘’Ο νέος δρόμος του μεταξιού‘’ της Κίνας και άλλων συνεργατών της. Τα έξοδα θα δοθούν από το δημόσιο και από ευρωπαϊκά προγράμματα. Για να γλυκάνει αυτό που είπε, μίλησε και για τους κατοίκους, που θα έχουν όφελος από τη διέλευση της σιδηροδρομικής γραμμής. Το τι όφελος θα έχουν, είναι κάτι αόριστο (θα κουνάνε μαντήλια μάλλον, βλέποντας τα τρένα να περνούν παίρνοντας μαζί τους την Ελληνική Ανάπτυξη). 

Άλλο θέμα που ανέφερε και που έχει τρομερό ενδιαφέρον, ήταν η διάδοση της λεγόμενης ‘’οικονομίας διαμοιρασμού’’ (Sharing economy) και στους θαλάσσιους δρόμους. Είναι η βάση της Βιώσιμης Ανάπτυξης, καθώς αφού όλοι πλέον γίναμε φτωχοί, άρα μόνο η μοιρασιά των αγαθών θα μας σώσει! Με τη βοήθεια τηλεματικών συστημάτων τα οποία θα είναι έτοιμα σε ενάμισι χρόνο περίπου, θα γνωρίζουν οι ενδιαφερόμενοι για τα θαλάσσια δρομολόγια, το πότε δηλ. φτάνει ένα πλοίο σε ένα λιμάνι, και θα επικοινωνούν μέσω εφαρμογών στα έξυπνα κινητά με τους ιδιοκτήτες ή τους κυβερνήτες των ιδιωτικών αυτών πλοιαρίων (γιοτ κλπ). Μια που οι άνθρωποι αυτοί θα πάνε σε κάποιο νησί ή σε κάποιο λιμάνι, γιατί να μην πάρουν και κάποια άτομα μαζί τους που συμβαίνει να έχουν τον ίδιο προορισμό; Αυτό είναι το αντίστοιχο του διαμοιρασμού ενός ιδιωτικού αυτοκινήτου. Πάει κάποιος ταξίδι, γιατί να μην πάρει μαζί του μια οικογένεια π.χ. που επισκέπτεται το ίδιο μέρος; Με τον τρόπο αυτό, καταργούνται πλείστα δρομολόγια πλοίων της γραμμής, πολλά λεωφορεία του ΚΤΕΛ, πολλά ταξί…

Αναρωτιέται κανείς πόσο βολική είναι η καθολική σχεδόν πτώχευση του πληθυσμού. Περνάει τόσο ωραία και γλυκά η ιδέα της Βιώσιμης Ανάπτυξης! Ακούγεται σαν κάτι παρήγορο. Μας κάνει να ξεχνάμε όμως,  πως για να γίνουν όλα αυτά, θα προηγηθεί η απώλεια της δικής μας ιδιοκτησίας. Αν δηλ. έχουμε αυτοκίνητο, μπορούμε να το συντηρήσουμε; Μπορούμε να πληρώνουμε τα διόδια που πληθύνονται ραγδαία; Συμπεραίνουμε πως το ίδιο σενάριο του διαμοιρασμού θα μπορούσε να επεκταθεί και στα σπίτια, ακόμη και στη γη -που σε λίγο δε θα έχουμε στην κατοχή  μας.

Μίλησε επίσης ο κ. Μπεκιάρης και για το μεγάλο συνέδριο που ετοιμάζει το ΙΜΕΤ- ΕΚΕΤΑ το Σεπτέμβριο του 2017, στο οποίο θα παρευρεθούν επιστήμονες των μεταφορών από όλο τον κόσμο. Θα το οργανώσουν μαζί με το Σύλλογο των Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων. Θέλουν να παρουσιάσουν τα επιτεύγματα του Ινστιτούτου στις "βιώσιμες μεταφορές", δηλαδή τις ηλεκτρονικές. Όταν λέμε ‘’βιωσιμότητα‘’ εννοούμε πως πρέπει η ενέργεια που καταναλώνεται να προέρχεται είτε από ΑΠΕ είτε από ηλεκτρονικά ασύρματα δίκτυα, γιατί αυτού του είδους η ενέργεια δεν επιβαρύνει το περιβάλλον με αέρια του θερμοκηπίου, όπως πχ η ΔΕΗ που καίει ρυπογόνο (αλλά ωστόσο φτηνό) λιγνίτη. Αντί να βάλουν φίλτρα στην παραγωγή λιγνίτη, θα φέρουν τις πανάκριβες ΑΠΕ και ποιος μας σώζει στο χάλι που είμαστε. Μεταξύ αυτών πρωτοστατεί η -φοβερά πιο ρυπογόνα- καύση των σκουπιδιών που παράγει αέριο διοξειδίου του άνθρακα, δηλαδή αέριο του θερμοκηπίου, κάτι που μας δείχνει πως η «βιώσιμη ανάπτυξη» είναι απλά business νέου τύπου.  
Στο συνέδριο θα βρίσκονται πάνω από εκατό σύνεδροι. Θα παρουσιάσουν τουςαυτοματισμούς στα  αυτοκίνητα, τα οποία θα κινούνται με ηλεκτρονική ενέργεια και  χωρίς οδηγό! Θα λύσουμε έτσι το κυκλοφοριακό πρόβλημα, είπε! Όπως έκαναν στα Τρίκαλα. Όταν λέμε αυτοκίνητα, συμπεριλαμβάνονται τα λεωφορεία, τα μικρά αυτοκίνητα, τα φορτηγά. Βεβαίως θα χαθούν πολλές θέσεις εργασίας όπως παραδέχτηκε μόνος του -γιατί η δημοσιογράφος δε ρωτούσε τίποτε ενοχλητικό, αντίθετα έλεγε πόσο ωραία ακούγονται όλα αυτά!- αλλά θα υπάρξουν και οφέλη. Θα έχουμε ισότητα(!) γιατί θα μπορεί ακόμη και μια γυναίκα να διαθέτει ένα φορτηγό για να κάνει μεταφορές. Θα δημιουργηθούν και νέες θέσεις εργασίας (αυτές θα είναι  των λίγων εκείνων που θα διαχειρίζονται τους υπολογιστές)… Φοβερή ανάπτυξη! Η συμπαθής ομάδα των εργαζομένων στα ταξί θα αποτελέσει παρελθόν εντός 10-15 χρόνων.
Προειδοποιούμε συνεπώς από τώρα να μην έχει κάποιος την αφέλεια ν’ αγοράσει ταξί ή να γίνει οδηγός. Το επάγγελμα θα το σβήσουν οι αυτοματισμοί!

Εκτός από τα αυτόματα μέσα μεταφοράς, θα υπάρξει και αντικατάσταση των μεταφορέων παντός είδους, κοινώς των ντελιβεράδων και των ταχυδρόμων όπως μας πληροφόρησε ο κ. Ευάγγελος Μπεκιάρης. Θα αντικατασταθούν από drones, από έξυπνες ασύρματες ιπτάμενες συσκευές που θα εκτελούν μεταφορές δεμάτων, επιστολών και πακέτων εστίασης. Κάποιοι λίγοι εργαζόμενοι θα υπάρχουν για να τις κατευθύνουν και να τις ελέγχουν. Δηλαδή «νέες θέσεις εργασίας» και πάλι!
Ένα πρόγραμμα που τους όρισε η Ε.Ε. να πραγματοποιήσουν, θα είναι να  αξιολογήσουν  και να δούνε ποιες δουλειές θα χαθούν μέχρι το 2022 εξαιτίας της εισόδου στο στίβο της εργασίας των αυτοματισμών!

         Αυτά είπε τη Πέμπτη 23 Μαρτίου ο κ. Μπεκιάρης. Θεωρώ πως είναι πολύ βασικό να γνωρίζουμε προς ποια κατεύθυνση πάει η ‘’ανάπτυξη’’ και για ποιο λόγο καταργούνται θέσεις εργασίας. Για να αντικατασταθούν από τις ανέξοδες των αυτοματισμών. Προσθέτουμε εδώ και την είδηση πως πέντε ακριτικά νησιά (Σύμη, Σίφνος, Αμοργός, Κάσος και Οινούσες), θα πάψουν πλέον να αισθάνονται ανασφάλεια που έμειναν χωρίς καρδιολόγους, γιατί με την ενεργοποίηση του Εθνικού Δικτύου Τηλεϊατρικής, θα συνδεθούν με την Καρδιολογική Κλινική του Θριάσιου Νοσοκομείου από όπου θα γίνονται οι διαγνώσεις και θα δίνονται οι οδηγίες, χάρη στα έξυπνα συστήματα των υπολογιστών. Αν βέβαια κάποια στιγμή κοπεί το ρεύμα ή χαλάσει το μηχάνημα επικοινωνίας, ο Θεός ας βάλει το χέρι του…
         Ο, τι κλείνει ή καταργείται, θα αντικαθίσταται από αυτοματισμούς. Ό,τι  αγαθό θα μας στερήσουν από δω και πέρα, θα το ξαναβρούμε στην οικονομία του διαμοιρασμού!
           
*Η Άννα Σεμερτζίδου – Μπαλούμη είναι μέλος του συντονιστ. του ΕΠΑΜ Τ.Ο. Θεσσαλονίκης.
Axact

Ακτιβιστής

Μπορείτε να επικοινωνήσετε σχετικά με το παρόν άρθρο ή οτιδήποτε σχετίζεται με την ιστοσελίδα του "ακτιβιστή" ή ακόμη και για άρθρα ή απόψεις σας που επιθυμείτε να δημοσιεύσουμε στο email: chrivanovits@gmail.com

Προσθέσετε το σχόλιό σας:

0 comments:

Παρακαλώ αφήστε το μήνυμά σας. Προσπαθήστε να σχολιάζετε χωρίς προσβλητικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς. Σχόλια που θα θεωρηθούν συκοφαντικά ή θα περιέχουν βωμολοχίες θα απορρίπτονται.