Πριν από τρία χρόνια έγινε μεγάλη συζήτηση για το αν το Τμήμα Φυσικής του ΑΠΘ έπρεπε να κάνει δεκτή την αίτηση για φοίτηση ενός τυφλού φοιτητή, του Αργύρη Κουμτζή. Η αρχική απόφαση του τμήματος ήταν αρνητική, επειδή υπήρχαν εργαστήρια –και άρα το παιδί θα αντιμετώπιζε δυσκολίες στην παρακολούθησή τους– ενώ και τα πανεπιστημιακά συγγράμματα κρίθηκε ότι δεν ήταν εύκολο να «μεταφραστούν» για έναν τυφλό φοιτητή. Τελικά, μετά τον θόρυβο που προεκλήθη και την παρέμβαση του τότε υπουργού Παιδείας, κ. Ανδρέα Λοβέρδου, ο Αργύρης έγινε δεκτός από το Τμήμα του ΑΠΘ.
Εως τώρα, στα πρώτα πέντε εξάμηνα σπουδών, ο Αργύρης έχει μία εντυπωσιακή πορεία. «Τα βασικά προβλήματα που αντιμετώπισα αρχικά ήταν τρία: η παρακολούθηση στο αμφιθέατρο, το διάβασμα των συγγραμμάτων που δεν ήταν γραμμένα και για τυφλούς φοιτητές και η παρακολούθηση των εργαστηρίων. Το πρώτο αντιμετωπίσθηκε, καθώς οι καθηγητές διαβάζουν ό,τι γράφουν στον πίνακα και περιγράφουν τα σχέδια που κάνουν ώστε να τα ακούω. Για το θέμα των βιβλίων, υπάρχει ειδικό λογισμικό που βοηθάει στη “μετατροπή” των συγγραμμάτων. Τρόπος βρέθηκε και για τα εργαστηριακά μαθήματα», λέει στην «Κ» ο Αργύρης, ο οποίος τονίζει τη βοήθεια που έχει από πολλούς συμφοιτητές του. Συγκεκριμένα, ο Αργύρης κέρδισε τη συμπάθεια και τη στήριξη των συμφοιτητών του, οι οποίοι του διαβάζουν συγγράμματα τα οποία δεν είναι εύκολο να «μετατραπούν» για έναν φοιτητή με προβλήματα όρασης.
«Διαπίστωσα και εγώ, όπως και οι υπόλοιποι συνάδελφοι, ότι είχαμε μπροστά μας ένα προικισμένο άτομο, με απίστευτες ικανότητες, απαράμιλλη όρεξη και ενθουσιασμό για μάθηση. Σοβαρό, ευχάριστο, υπεύθυνο, κοινωνικό και συνεργάσιμο άτομο, ο Αργύρης σε κερδίζει από την πρώτη στιγμή», λέει ο Λουκάς Βλάχος, καθηγητής στο Τμήμα Φυσικής του ΑΠΘ. Oπως εξηγεί ο πανεπιστημιακός στην «Κ», ήδη από το δεύτερο έτος πήρε τον Αργύρη στην ερευνητική του ομάδα. «Υπέροχος και στην ερευνητική του προσπάθεια ο Αργύρης, σταδιακά έκανε άλματα», συμπληρώνει ο κ. Βλάχος.
Πέρυσι το καλοκαίρι, ο Αργύρης παρακολούθησε πρόγραμμα στο αμερικανικό MIT. Φέτος έκανε αίτηση στα θερινά προγράμματα στο Caltech, στο Yale, στο Max Planck, σε δύο ολλανδικά πανεπιστήμια και στην Οξφόρδη, από την οποία πήρε την πρώτη θετική επιστολή.
Ο Αργύρης μετά την ολοκλήρωση των σπουδών του στο ΑΠΘ θέλει να κάνει μεταπτυχιακό και διδακτορικό στις ΗΠΑ ή σε κάποια ευρωπαϊκή χώρα. «Ας το τονίσω για ακόμα μια φορά. Ο Αργύρης είναι ένα χαρισματικό άτομο και όλοι εμείς απλά τον στηρίζουμε όταν χρειάζεται κάτι. Τα υπόλοιπα τα κάνει μόνος του», λέει ο καθηγητής του.
«Αγαπώ την έρευνα πάνω στη Φυσική περισσότερο σαν χόμπι παρά σαν δουλειά», λέει ο 20χρονος στην επιστολή που συνέταξε προς τα ξένα πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα. «Το μυστικό της επιτυχίας είναι να αγαπάς αυτό που κάνεις», προσθέτει στην «Κ». Πρόκειται για ένα παιδί που προ τριετίας κινδύνεψε να μείνει εκτός των ελληνικών ΑΕΙ λόγω λανθασμένων αντιλήψεων και ίσως στερεοτύπων. Η πορεία του διδάσκει. Ας ελπίσουμε ότι κάποτε, μετά την πορεία του στο εξωτερικό, θα επιστρέψει στην Ελλάδα.
Ο Αργύρης μετά την ολοκλήρωση των σπουδών του στο ΑΠΘ θέλει να κάνει μεταπτυχιακό και διδακτορικό στις ΗΠΑ ή σε κάποια ευρωπαϊκή χώρα. «Ας το τονίσω για ακόμα μια φορά. Ο Αργύρης είναι ένα χαρισματικό άτομο και όλοι εμείς απλά τον στηρίζουμε όταν χρειάζεται κάτι. Τα υπόλοιπα τα κάνει μόνος του», λέει ο καθηγητής του.
«Αγαπώ την έρευνα πάνω στη Φυσική περισσότερο σαν χόμπι παρά σαν δουλειά», λέει ο 20χρονος στην επιστολή που συνέταξε προς τα ξένα πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα. «Το μυστικό της επιτυχίας είναι να αγαπάς αυτό που κάνεις», προσθέτει στην «Κ». Πρόκειται για ένα παιδί που προ τριετίας κινδύνεψε να μείνει εκτός των ελληνικών ΑΕΙ λόγω λανθασμένων αντιλήψεων και ίσως στερεοτύπων. Η πορεία του διδάσκει. Ας ελπίσουμε ότι κάποτε, μετά την πορεία του στο εξωτερικό, θα επιστρέψει στην Ελλάδα.
πηγή
ΥΓ. Είχα την ευκαιρία να συναντήσω τον Αργύρη, μαθητή τότε, στα σχολικά πρωταθλήματα σκακιού στη Θεσσαλονίκη. Τον θαύμαζα γιατί όντως σε μειονεκτική θέση (έπαιζε σε διπλή σκακιέρα με την αφή - ουσιαστικά έπαιζε blind chess) κατάφερνε και διακρινόταν στις περισσότερες διοργανώσεις. Η θέλησή του, πιστεύω πως, είναι κάτι που θα πρέπει να προσέξουν και να μιμηθούν όλοι οι νέες και νέοι μας για να επιτύχουν στη ζωή τους όποιους στόχους προτάξουν.
ΥΓ. Είχα την ευκαιρία να συναντήσω τον Αργύρη, μαθητή τότε, στα σχολικά πρωταθλήματα σκακιού στη Θεσσαλονίκη. Τον θαύμαζα γιατί όντως σε μειονεκτική θέση (έπαιζε σε διπλή σκακιέρα με την αφή - ουσιαστικά έπαιζε blind chess) κατάφερνε και διακρινόταν στις περισσότερες διοργανώσεις. Η θέλησή του, πιστεύω πως, είναι κάτι που θα πρέπει να προσέξουν και να μιμηθούν όλοι οι νέες και νέοι μας για να επιτύχουν στη ζωή τους όποιους στόχους προτάξουν.
Προσθέσετε το σχόλιό σας:
0 comments:
Παρακαλώ αφήστε το μήνυμά σας. Προσπαθήστε να σχολιάζετε χωρίς προσβλητικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς. Σχόλια που θα θεωρηθούν συκοφαντικά ή θα περιέχουν βωμολοχίες θα απορρίπτονται.