Για τον Γάλλο Πολ Ντελμότ (Paul Delmotte), που έφτασε πολύ πρόσφατα -τις πρώτες ημέρες του Αυγούστου- στη Θεσσαλονίκη ως εθελοντής, στο πλαίσιο προγράμματος του νεανικού οργανισμού AIESEC, χρειάστηκε μόλις μια εβδομάδα στην πόλη, για να νιώσει σίγουρος ότι μπορεί να τη συστήσει ως προορισμό και σε άλλους νέους ανθρώπους. «Τη βρίσκω ελκυστική και το να εξερευνώ αρχαία μνημεία, που αντιπροσωπεύουν ολόκληρη τη χώρα, μου ακούγεται εξαιρετικό. Οταν πλησιάζεις στην παραλία, μαγεύεσαι από τη θάλασσα που έχεις μπροστά στα μάτια σου. Μπορείς ν΄ αρχίσεις να περπατάς δίπλα στη θάλασσα και να φωτογραφίζεις το άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου ή τον Λευκό Πύργο (…) Οι Ελληνες φαίνονται κουλ. Μου φάνηκε αστείο ότι οι μισοί δεν φοράνε κράνος, όταν οδηγούν μηχανή. Από μια άποψη το βρίσκω γενναίο, αλλά και επικίνδυνο φυσικά. ‘Οταν αρχίσεις να εξερευνάς, διαπιστώνεις ότι η Θεσσαλονίκη είναι μια πόλη γεμάτη μπαρ και εστιατόρια. Μπορείς να φας κάτι σε τιμή που ξεκινά από 2 ευρώ. ‘Εφαγα τηγανητή φέτα με μέλι, ένα από τα καλύτερα ορεκτικά που έχω δοκιμάσει στη ζωή μου, ενώ βρίσκω πολύ νόστιμα και το κουλούρι και τη μπουγάτσα με κρέμα. Ανυπομονώ να ταξιδέψω κι άλλο και να φάω περισσότερα τοπικά προϊόντα, αλλά ήδη, παρότι βρίσκομαι μόλις μία εβδομάδα στην πόλη, θα συνιστούσα σε κάποιον να την επισκεφτεί» επισημαίνει.
Για τη νεαρή Ρωσίδα ‘Ολγκα Λι (Olga Ly), που εξακολουθεί να βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη αυτές τις ημέρες, η πόλη είναι ένας παράδεισος για shopping, όπου μπορείς να βρεις ιδιαίτερα αυθεντικά ρούχα και αξεσουάρ. «Μου αρέσουν τα εμπορικά κέντρα για την άνεσή τους και το air conditioning, αλλά και τα αυθεντικά τοπικά brands και οι μικρές μπουτίκ, με τα παράξενα ρούχα, που δεν μπορείς να τα βρεις στη χώρα σου. Η Θεσσαλονίκη διαθέτει και τα δύο!» σημειώνει.
Εντυπωσιασμένη από το Επταπύργιο ή αλλιώς Γεντί Κουλέ, δηλώνει η Καναδή ‘Αντζελα, η οποία χαρακτηρίζει τα τείχη και τους πύργους του πραγματικά μεγαλοπρεπή.
«Ανεβείτε στα κάστρα με μικρή παρέα, διαλέξτε οποιαδήποτε κατεύθυνση και περπατήστε προς τα εκεί. Μην ακολουθήσετε συγκεκριμένο μονοπάτι ή σχέδιο. Το καλύτερο είναι να χαθείτε ανάμεσα στα τείχη που σας περιτριγυρίζουν (…) Ψάξτε για ένα σημείο σε υπερυψωμένη θέση για να δείτε την ανατολή ή το ηλιοβασίλεμα. Είναι ένα σκηνικό που σού κόβει την ανάσα το να βλέπεις την ημέρα να ανατέλλει ή τη νύχτα να πέφτει πάνω από την πόλη και τη θάλασσα» γράφει η Άντζελα σε ελεύθερη μετάφραση.
Οι εμπειρίες των τεσσάρων νέων από τη διαμονή τους στη Θεσσαλονίκη, αλλά και πολλών ακόμη νεαρών από διάφορες χώρες, που επισκέπτονται την πόλη ως φοιτητές, εργαζόμενοι ή εθελοντές, καταγράφονται στη νέα ιστοσελίδα του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης (ΟΤΘ), η οποία έχει ως αποκλειστικό στόχο να ενώνει και να ενημερώνει τους νέους σε ηλικία τουρίστες. Πρόκειται για μια καινοτομία του Ο.Τ.Θ., καθώς η συγκεκριμένη ιστοσελίδα είναι η πρώτη που διαθέτει Οργανισμός Τουρισμού διεθνώς, η οποία απευθύνεται αποκλειστικά στους νέους.
Η πολυεθνική αφετηρία της ιστοσελίδας
Η προσπάθεια για τη δημιουργία της συγκεκριμένης ιστοσελίδας ξεκίνησε από πέρυσι το καλοκαίρι. Έξι φοιτητές από την Ιταλία, τη Φινλανδία, τον Καναδά, την Πολωνία, την Αμερική και την Τυνησία συνεργάστηκαν σε ένα ιστολόγιο (blog), γράφοντας κείμενα για τη Θεσσαλονίκη στα αγγλικά.
Σταδιακά, το blog αυτό εξελίχθηκε στη νέα ιστοσελίδα, καθώς δύο φοιτήτριες πληροφορικής και γραφιστικής από τη Ρωσία και τη Μολδαβία ανέλαβαν εξ ολοκλήρου τη δημιουργία της. Τους δυο τελευταίους μήνες, η Ολγα Λιαμπίνα (Olga Liabina) από τη Ρωσία και η Σίλβια Στρατάν (Silvia Stratan) από τη Μολδαβία, οι οποίες βρέθηκαν στη Θεσσαλονίκη και το ΑΠΘ μέσω του νεανικού οργανισμού AIESEC για την ανάπτυξη των ηγετικών ικανοτήτων των νέων, αναδόμησαν το blog και με νέο γραφικό σχεδιασμό το μετέτρεψαν σε ιστοσελίδα.
Η Olga Liabina που έχει σπουδάσει Graphic Design (γραφιστική) και η Silvia Stratan, η οποία σπουδάζει πληροφορική, συνεργάστηκαν με τον Ο.Τ.Θ. φροντίζοντας να διατηρήσουν αρκετά από τα χαρακτηριστικά του BlogSpot, ενώ συμπεριέλαβαν νέες κατηγορίες μεταξύ των οποίων και την κατηγορία «#thesStories», στην οποία φοιτητές από το εξωτερικό αφηγούνται εμπειρίες και τα βιώματά τους από τις επισκέψεις και την παραμονή τους στη Θεσσαλονίκη.
«Ως Οργανισμός, άλλωστε, έχουμε θέσει ψηλά στο σχεδιασμό μας τα θέματα προβολής, επικοινωνίας και ενημέρωσης για τον τουρισμό της Θεσσαλονίκης που απευθύνονται σε νέους. Εκεί άλλωστε απευθύνονται πολλές από τις δράσεις που υποστηρίζει ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης» πρόσθεσε η κ. Πατουλίδου.
Προσθέσετε το σχόλιό σας:
0 comments:
Παρακαλώ αφήστε το μήνυμά σας. Προσπαθήστε να σχολιάζετε χωρίς προσβλητικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς. Σχόλια που θα θεωρηθούν συκοφαντικά ή θα περιέχουν βωμολοχίες θα απορρίπτονται.