Και δεν είναι πρωτοπόρος ο ΠΦΣ σ'αυτή την παράδοξη εκστρατεία, απλά ακολουθεί πρακτικές που είχαν υιοθετήσει άλλοι προηγουμένως. Είχε προηγηθεί, δυο ακριβώς χρόνια πριν, η συντονισμένη επίθεση των λαϊκατζήδων, της κεντρικής αγοράς Θεσσαλονίκης και του Εμπορικού Επιμελητήριου στα κινήματα χωρίς Μεσάζοντες. Κατάφεραν τότε, με συμπαραστάτη την κυβέρνηση, κρυφούς αρωγούς τους τοπικούς άρχοντες και μακρύ χέρι τις κατά τόπους αστυνομικές δυνάμεις, να σταματήσουν ένα θεσμό που είχε όλες τις προϋποθέσεις να εξελιχθεί σε μοχλό εξυγίανσης και πίεσης στις κερδοσκοπικές επιδιώξεις των "αφεντικών" της αγοράς. Και όλο αυτό με επίκληση του υγιούς ανταγωνισμού και της εφαρμογής κατά γράμμα των κανόνων της αγοράς, που οι ίδιοι δεν εφάρμοζαν. Και από την άλλη στέλνανε - τότε και μόνο τότε, που ήταν ψηλά το ζήτημα - δυο, τρία φορτία οπωρολαχανικά σε δήμους για να τα διαθέσουν σε ευπαθείς κατηγορίες δημοτών, ως ένδειξη των αλληλέγγυων συναισθημάτων τους.
Δύο χρόνια μετά διαβάζουμε πως ο Πανελλήνιος Φαρμακευτικός Σύλλογος με νέο έγγραφό του προς το υπουργείο Υγείας επανέρχεται στο θέμα των κοινωνικών φαρμακείων, ζητώντας την κατάργησή τους με το αιτιολογικό της «μη ύπαρξηςθεσμοθετημένου, καθορισμένου και σαφούς πλαισίου, σύμφωνα με την κείμενη φαρμακευτική νομοθεσία, το οποίο να ορίζει την ίδρυση και λειτουργία τους».
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει σε έγγραφό του με ημερομηνία 19 Οκτωβρίου 2019, «με δεδομένες τις πρόσφατες νομοθετικές πρωτοβουλίες (Ν. 4368/2016 και ΚΥΑ Α3(γ)/ ΓΠ/ οικ. 25132/04.4.2016) με τις οποίες θεσπίζεται το δικαίωμα ελεύθερης πρόσβασης σε όλες τις δημόσιες δομές υγείας για την παροχή νοσηλευτικής και ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης σε ανασφάλιστους και σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, ευλόγως τίθεται το ερώτημα ως προς τη σκοπιμότητα τόσο της συνέχισης λειτουργίας των ήδη λειτουργούντων κοινωνικών φαρμακείων, πόσο μάλλον της ίδρυσης νέων κοινωνικών φαρμακείων από Δήμους ή άλλους φορείς. Για το λόγο αυτό ζητάμε από τον υπουργό Υγείας την κατάργηση των κοινωνικών φαρμακείων, τα οποία ομολογουμένως προσέφεραν πολύτιμες υπηρεσίες κατά την περίοδο της κρίσης».
Τα κοινωνικά φαρμακεία, ως δομές αλληλεγγύης, που δημιουργήθηκαν στα χρόνια της κρίσης από Δήμους και Περιφέρειες για να καλύψουν ζωτικές ανάγκες των ασθενών κοινωνικών ομάδων, στηρίχθηκαν και εξακολουθούν να στηρίζονται από τους φαρμακευτικούς συλλόγους της Περιφέρειας ωστόσο, όπως αναφέρει ο ΠΦΣ στο πρόσφατο έγγραφο του προς το υπ. Υγείας: «εγείρονται σοβαρότατες ενστάσεις και ανησυχίες ως προς το καθεστώς λειτουργίας των κοινωνικών φαρμακείων που εξαγγέλλονται με ευκολία από τοπικούς παράγοντες, καθώς τίθενται μείζονα ζητήματα Δημόσιας Υγείας και προστασίας της υγείας των πολιτών από την ανέλεγκτη χορήγηση, προμήθεια και αποθήκευση φαρμάκων και ναρκωτικών!».
Θα πρέπει όμως να σημειωθεί η πραγματικά αλληλέγγυα αντίληψη στη δομή των Κοινωνικών Φαρμακείων αφού η λειτουργία τους βασίζεται ουσιαστικά σε "ανακύκλωση" φαρμάκων, που άλλως θα κατέληγαν στον κάλαθο των αχρήστων και που στη βάση τους είναι συνέπεια της κατά κόρον συνταγογραφούμενης πολυφαρμακίας. Και να θυμίσουμε πως τα περισσότερα ξεκίνησαν από πωτοβουλίες υγειονομικών, συλλογικότητες και κινήματα. Στην πορεία αγκαλιάστηκαν και υιοθετήθηκαν από τους περισσότερους δήμους στην προσπάθειά τους να ενισχυθεί το κοινωνικό πρόγραμμα προσφοράς και βοήθειας προς αδύναμους δημότες τους.
Ζητείται διακοπή Κοινωνικού Ιατρείου Αμαλιάδας
Σε ορισμένες μάλιστα περιπτώσεις, όπως αναφέρει ο ΠΦΣ, έχει προβεί και σε εξώδικες δηλώσεις, όπως πχ στον Δήμο Ήλιδας και την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, μετά την ενημέρωση που είχε από τον Φαρμακευτικό Σύλλογο Ηλείας ότι επρόκειτο να ιδρυθεί και να λειτουργήσει κοινωνικό φαρμακείο. «Με την εν λόγω εξώδικη δήλωση καλούσαμε τον Δήμο Ήλιδας και την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος: 1) να προβούν στην διακοπή λειτουργίας του κοινωνικού φαρμακείου στην Αμαλιάδα, και 2) να απέχουν από οιανδήποτε ενέργεια για την επαναλειτουργία του εν λόγω κοινωνικού φαρμακείου, αναφέροντας ότι στην περίπτωση που δεν ενεργήσουν όλα όσα ανωτέρω ορίζονται, θα προσφύγουμε άμεσα ενώπιον των αρμόδιων δικαστηρίων επί σκοπώ προστασίας της Δημόσιας Υγείας και της υγείας των πολιτών».
Επιπλέον, στο έγγραφό του ο ΠΦΣ σημειώνει ότι «με δεδομένη την αποδοχή του υπ. Υγείας», βάσει εγγράφου του υπουργείου με ημερομηνία 26/9/2017 (δημοσιεύεται παρακάτω) ότι «“στην ισχύουσα φαρμακευτική νομοθεσία δεν υφίσταται θεσμικό πλαίσιο για την ίδρυση και λειτουργία Κοινωνικών Φαρμακείων” (Διεύθυνση Φαρμάκων και Προϊόντων Υγείας, Τμήμα Β΄) δυνάμει του υπ’ αριθμόν πρωτοκόλλου Γ5(β)/Γ.Π./70644/26.9.2017 εγγράφου σε απάντηση ερωτήματος της Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος (Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας, Τμήμα Φαρμάκων – Φαρμακείων), ο ΠΦΣ, θέτει μείζον ζήτημα νομιμότητας ως προς την ίδρυση και λειτουργία των κοινωνικών φαρμακείων από οιονδήποτε φορέα», και καλεί άμεσα τους φαρμακευτικούς Συλλόγους να ενημερώσουν τα μέλη τους, τις Περιφέρειες και τους Δήμους της περιφέρειάς τους αναφορικά με το ζήτημα νομιμότητας ίδρυσης και λειτουργίας των κοινωνικών φαρμακείων.
Δείτε παρακάτω το έγγραφο του ΠΦΣ προς το υπουργείο Υγείας με το οποίο ζητά το κλείσιμο των κοινωνικών φαρμακείων, καθώς και παλιότερη απάντηση του υπ. Υγείας για τα κοινωνικά φαρμακεία, πάνω στην οποία στηρίζεται ο ΠΦΣ για να ζητήσει την κατάργησή τους.
Σε ορισμένες μάλιστα περιπτώσεις, όπως αναφέρει ο ΠΦΣ, έχει προβεί και σε εξώδικες δηλώσεις, όπως πχ στον Δήμο Ήλιδας και την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, μετά την ενημέρωση που είχε από τον Φαρμακευτικό Σύλλογο Ηλείας ότι επρόκειτο να ιδρυθεί και να λειτουργήσει κοινωνικό φαρμακείο. «Με την εν λόγω εξώδικη δήλωση καλούσαμε τον Δήμο Ήλιδας και την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος: 1) να προβούν στην διακοπή λειτουργίας του κοινωνικού φαρμακείου στην Αμαλιάδα, και 2) να απέχουν από οιανδήποτε ενέργεια για την επαναλειτουργία του εν λόγω κοινωνικού φαρμακείου, αναφέροντας ότι στην περίπτωση που δεν ενεργήσουν όλα όσα ανωτέρω ορίζονται, θα προσφύγουμε άμεσα ενώπιον των αρμόδιων δικαστηρίων επί σκοπώ προστασίας της Δημόσιας Υγείας και της υγείας των πολιτών».
Επιπλέον, στο έγγραφό του ο ΠΦΣ σημειώνει ότι «με δεδομένη την αποδοχή του υπ. Υγείας», βάσει εγγράφου του υπουργείου με ημερομηνία 26/9/2017 (δημοσιεύεται παρακάτω) ότι «“στην ισχύουσα φαρμακευτική νομοθεσία δεν υφίσταται θεσμικό πλαίσιο για την ίδρυση και λειτουργία Κοινωνικών Φαρμακείων” (Διεύθυνση Φαρμάκων και Προϊόντων Υγείας, Τμήμα Β΄) δυνάμει του υπ’ αριθμόν πρωτοκόλλου Γ5(β)/Γ.Π./70644/26.9.2017 εγγράφου σε απάντηση ερωτήματος της Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος (Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας, Τμήμα Φαρμάκων – Φαρμακείων), ο ΠΦΣ, θέτει μείζον ζήτημα νομιμότητας ως προς την ίδρυση και λειτουργία των κοινωνικών φαρμακείων από οιονδήποτε φορέα», και καλεί άμεσα τους φαρμακευτικούς Συλλόγους να ενημερώσουν τα μέλη τους, τις Περιφέρειες και τους Δήμους της περιφέρειάς τους αναφορικά με το ζήτημα νομιμότητας ίδρυσης και λειτουργίας των κοινωνικών φαρμακείων.
Δείτε παρακάτω το έγγραφο του ΠΦΣ προς το υπουργείο Υγείας με το οποίο ζητά το κλείσιμο των κοινωνικών φαρμακείων, καθώς και παλιότερη απάντηση του υπ. Υγείας για τα κοινωνικά φαρμακεία, πάνω στην οποία στηρίζεται ο ΠΦΣ για να ζητήσει την κατάργησή τους.
Με πληροφορίες από εδώ
Προσθέσετε το σχόλιό σας:
0 comments:
Παρακαλώ αφήστε το μήνυμά σας. Προσπαθήστε να σχολιάζετε χωρίς προσβλητικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς. Σχόλια που θα θεωρηθούν συκοφαντικά ή θα περιέχουν βωμολοχίες θα απορρίπτονται.