Όταν τα αλιευτικά, μαζί με ελικόπτερα και σκάφη του Πολεμικού Ναυτικού, έσπευσαν στην περιοχή που κατέπεσε το Mirage 2000-5, βρήκαν αμέσως τα στοιχεία που δυστυχώς πιστοποιούσαν τον θάνατο του Σμηναγού Γιώργου Μπαλταδώρου. Βρέθηκαν η κάσκα του, η μικρή σωστική λέμβος και το κιτ επιβίωσης. Δεν υπήρχε πια καμία αμφιβολία πως ο Έλληνας πιλότος ήταν νεκρός.
Ο Γιώργος Μπαλταδώρος υπηρετούσε στην 331 Μοίρα της Πολεμικής Αεροπορίας. Ήταν γεννημένος στις 3 Ιουνίου του 1984, με καταγωγή από το Μαυροβούνι Καρδίτσας, έγγαμος με δύο παιδιά.
Η ανακοίνωση του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας για τον θάνατο του Σμηναγού:
«Την Πέμπτη 12 Απριλίου 2018 και ώρα 12:15, μονοθέσιο αεροσκάφος M2000-5 της 114ΠΜ/331Μ, στη φάση προσέγγισης για προσγείωση μετά την ολοκλήρωση επιχειρησιακής αποστολής και σε απόσταση εννέα (9) ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της Νήσου Σκύρου, προσέκρουσε στη θάλασσα με συνέπεια το θανάσιμο τραυματισμό του κυβερνήτη του αεροσκάφους, Σμηναγού (Ι) Γεώργιου Μπαλταδώρου.
Συγκροτήθηκε αρμόδια επιτροπή για την διερεύνηση του δυστυχήματος».
Ο Σμηναγός είχε παρουσιαστεί στην εκπομπή της ΕΡΤ «Με Αρετή και Τόλμη» σε αφιέρωμα για τους «Φρουρούς του Αιγαίου».
Ο Γιώργος Μπαλταδώρος σε δηλώσεις του στην εκπομπή ανέφερε τις συνθήκες ετοιμότητας των πιλότων, καθώς και επιχειρησιακές λεπτομέρειες κατά τη διαδικασία των αναχαιτίσεων.
«Είμαστε πάντα έτοιμοι για οτιδήποτε, άσχετα αν τις περισσότερες φορές δεν έχει συμβεί τίποτα, αλλά δεν ξέρουμε αν σήμερα ή αύριο έχουν σκοπό να κάνουν κάτι οι απέναντι», είχε δηλώσει χαρακτηριστικά...
Δείτε το βίντεο της εκπομπής:
Η φωτογραφία που είχε ανεβάσει στον προσωπικό του λογαριασμό στο facebook, στις 25 Αυγούστου του 2016.
Τη θλιβερή είδηση για τον θάνατο του πιλότου του μοιραίου Mirage 2000-5 ανακοίνωσε το μεσημέρι της Πέμπτης με ανάρτησή του στο Τwitter ο υπουργός Άμυνας Πάνος Καμμένος. Στην ανάρτησή του διαβάζουμε τα εξής:
Νωρίτερα είχαν βρεθεί τα συντρίμμια του αεροσκάφους
Μια πρώτη προσέγγιση των αιτιών της πτώσης
Το αεροσκάφος συμμετείχε σε αποστολή αναχαίτισης μαζί με ακόμη ένα Mirage 2000-5. Και τα δύο βρίσκονταν σε φάση επιστροφής στη βάση τους. Πηγές του ΓΕΕΘΑ αναφέρουν ότι τα δύο Mirage βρίσκονταν σε φάση τελικής προσέγγισης του αεροδρομίου και προετοιμάζονταν για προσγείωση. Το αεροσκάφος που κατέπεσε ήταν και επικεφαλής της αποστολής. Το ζεύγος του ανέφερε πως έχασε την επαφή ξαφνικά.
Ειδικότερα, σύμφωνα με εκπαιδευτή πιλότων τέτοιου τύπου αεροσκαφών ο οποίος μίλησε στο zougla.gr, το Mirage 2000-5 είχε εντολή να πετάει πολύ χαμηλά και κάτω από τα νέφη που σήμερα, Πέμπτη, έχουν «αγκαλιάσει» όλο το βόρειο Αιγαίο. Κατά πάσα πιθανότητα, το αεροσκάφος «κάρφωσε» από πολύ χαμηλό ύψος λόγω της αχλύος από τη θερμοκρασιακή αναστροφή εξαιτίας των ειδικών κλιματολογικών συνθηκών του Αιγαίου. Το φαινόμενο αυτό το γνωρίζουν οι Έλληνες πιλότοι. Η αχλύς σημαίνει θαμπάδα-θολούρα.
Κατά την ίδια πηγή, το αεροσκάφος «κάρφωσε», αφού πρώτα παγιδεύτηκε στη λεγόμενη από τους πιλότους «σούπα» του Αιγαίου. Ο πιλότος του Mirage φέρεται να υπέστη παραισθητικό φαινόμενο-vertigo και ήταν αδύνατο να υπάρξει αντίδραση, διότι το αεροσκάφος βρισκόταν ήδη σε πολύ χαμηλή πτήση.
Είναι η πρώτη πτώση από την παρτίδα των 25 αναβαθμισμένων Mirage 2000 που προμηθεύτηκε η Ελλάδα την περίοδο 2002-2005.
Τα στοιχεία που καθόρισαν την πτώση του αεροσκάφους
Τα δύο Mirage 2000-5 είχαν πάρει την τελική πορεία τους για προσγείωση στο αεροδρόμιο της Σκύρου. Η κατεύθυνσή τους ήταν από βόρεια-βορειοανατολικά. Η πτήση εκείνη τη στιγμή ήταν σε ύψος 3.000 ποδών. Τα δύο αεροσκάφη πραγματοποίησαν μία στροφή για την τελική προσέγγιση του αεροδρομίου από ανατολικά. Τη στιγμή της στροφής ο δεύτερος πιλότος έχασε από το οπτικό του πεδίο ξαφνικά τον πρώτο. Όλα τα στοιχεία συνάδουν με την εξήγηση που δόθηκε παραπάνω για το φαινόμενο της παραίσθησης - vertigo.
Η ανακοίνωση του ΓΕΑ και το χρονικό της πτώσης
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, σήμερα στις 12.15 υπήρξε απώλεια επαφής αεροσκάφους M2000-5 εννέα μίλια βορειανατολικά της Σκύρου.
Η ανακοίνωση του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας έχει ως εξής: Την Πέμπτη 12 Απριλίου 2018 και ώρα 12:15, υπήρξε απώλεια επαφής αεροσκάφους M2000-5, εννέα (9) ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της Νήσου Σκύρου. Διεξάγονται έρευνες για τον εντοπισμό του.
Αμέσως ξεκίνησε επιχείρηση έρευνας και διάσωσης για τον εντοπισμό του χειριστή. Στην επιχείρηση συμμετείχαν ελικόπτερα του Πολεμικού Ναυτικού, ελικόπτερα της Πολεμικής Αεροπορίας και πλωτό του Λιμενικού. Στην περιοχή κατευθύνθηκε και η φρεγάτα «Ψαρά».
Τελικά, λίγο μετά τις 15.30 ο υπουργός Άμυνας Πάνος Καμμένος με μήνυμά του στο Τwitter έκανε γνωστό πως ο πιλότος του Mirage εντοπίστηκε νεκρός.
Ο Γιώργος Μπαλταδώρος υπηρετούσε στην 331 Μοίρα της Πολεμικής Αεροπορίας. Ήταν γεννημένος στις 3 Ιουνίου του 1984, με καταγωγή από το Μαυροβούνι Καρδίτσας, έγγαμος με δύο παιδιά.
Η ανακοίνωση του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας για τον θάνατο του Σμηναγού:
«Την Πέμπτη 12 Απριλίου 2018 και ώρα 12:15, μονοθέσιο αεροσκάφος M2000-5 της 114ΠΜ/331Μ, στη φάση προσέγγισης για προσγείωση μετά την ολοκλήρωση επιχειρησιακής αποστολής και σε απόσταση εννέα (9) ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της Νήσου Σκύρου, προσέκρουσε στη θάλασσα με συνέπεια το θανάσιμο τραυματισμό του κυβερνήτη του αεροσκάφους, Σμηναγού (Ι) Γεώργιου Μπαλταδώρου.
Συγκροτήθηκε αρμόδια επιτροπή για την διερεύνηση του δυστυχήματος».
Ο Σμηναγός είχε παρουσιαστεί στην εκπομπή της ΕΡΤ «Με Αρετή και Τόλμη» σε αφιέρωμα για τους «Φρουρούς του Αιγαίου».
Ο Γιώργος Μπαλταδώρος σε δηλώσεις του στην εκπομπή ανέφερε τις συνθήκες ετοιμότητας των πιλότων, καθώς και επιχειρησιακές λεπτομέρειες κατά τη διαδικασία των αναχαιτίσεων.
«Είμαστε πάντα έτοιμοι για οτιδήποτε, άσχετα αν τις περισσότερες φορές δεν έχει συμβεί τίποτα, αλλά δεν ξέρουμε αν σήμερα ή αύριο έχουν σκοπό να κάνουν κάτι οι απέναντι», είχε δηλώσει χαρακτηριστικά...
Δείτε το βίντεο της εκπομπής:
Η φωτογραφία που είχε ανεβάσει στον προσωπικό του λογαριασμό στο facebook, στις 25 Αυγούστου του 2016.
Τη θλιβερή είδηση για τον θάνατο του πιλότου του μοιραίου Mirage 2000-5 ανακοίνωσε το μεσημέρι της Πέμπτης με ανάρτησή του στο Τwitter ο υπουργός Άμυνας Πάνος Καμμένος. Στην ανάρτησή του διαβάζουμε τα εξής:
Νωρίτερα είχαν βρεθεί τα συντρίμμια του αεροσκάφους
Μια πρώτη προσέγγιση των αιτιών της πτώσης
Το αεροσκάφος συμμετείχε σε αποστολή αναχαίτισης μαζί με ακόμη ένα Mirage 2000-5. Και τα δύο βρίσκονταν σε φάση επιστροφής στη βάση τους. Πηγές του ΓΕΕΘΑ αναφέρουν ότι τα δύο Mirage βρίσκονταν σε φάση τελικής προσέγγισης του αεροδρομίου και προετοιμάζονταν για προσγείωση. Το αεροσκάφος που κατέπεσε ήταν και επικεφαλής της αποστολής. Το ζεύγος του ανέφερε πως έχασε την επαφή ξαφνικά.
Ειδικότερα, σύμφωνα με εκπαιδευτή πιλότων τέτοιου τύπου αεροσκαφών ο οποίος μίλησε στο zougla.gr, το Mirage 2000-5 είχε εντολή να πετάει πολύ χαμηλά και κάτω από τα νέφη που σήμερα, Πέμπτη, έχουν «αγκαλιάσει» όλο το βόρειο Αιγαίο. Κατά πάσα πιθανότητα, το αεροσκάφος «κάρφωσε» από πολύ χαμηλό ύψος λόγω της αχλύος από τη θερμοκρασιακή αναστροφή εξαιτίας των ειδικών κλιματολογικών συνθηκών του Αιγαίου. Το φαινόμενο αυτό το γνωρίζουν οι Έλληνες πιλότοι. Η αχλύς σημαίνει θαμπάδα-θολούρα.
Κατά την ίδια πηγή, το αεροσκάφος «κάρφωσε», αφού πρώτα παγιδεύτηκε στη λεγόμενη από τους πιλότους «σούπα» του Αιγαίου. Ο πιλότος του Mirage φέρεται να υπέστη παραισθητικό φαινόμενο-vertigo και ήταν αδύνατο να υπάρξει αντίδραση, διότι το αεροσκάφος βρισκόταν ήδη σε πολύ χαμηλή πτήση.
Είναι η πρώτη πτώση από την παρτίδα των 25 αναβαθμισμένων Mirage 2000 που προμηθεύτηκε η Ελλάδα την περίοδο 2002-2005.
Τα στοιχεία που καθόρισαν την πτώση του αεροσκάφους
Τα δύο Mirage 2000-5 είχαν πάρει την τελική πορεία τους για προσγείωση στο αεροδρόμιο της Σκύρου. Η κατεύθυνσή τους ήταν από βόρεια-βορειοανατολικά. Η πτήση εκείνη τη στιγμή ήταν σε ύψος 3.000 ποδών. Τα δύο αεροσκάφη πραγματοποίησαν μία στροφή για την τελική προσέγγιση του αεροδρομίου από ανατολικά. Τη στιγμή της στροφής ο δεύτερος πιλότος έχασε από το οπτικό του πεδίο ξαφνικά τον πρώτο. Όλα τα στοιχεία συνάδουν με την εξήγηση που δόθηκε παραπάνω για το φαινόμενο της παραίσθησης - vertigo.
Η ανακοίνωση του ΓΕΑ και το χρονικό της πτώσης
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, σήμερα στις 12.15 υπήρξε απώλεια επαφής αεροσκάφους M2000-5 εννέα μίλια βορειανατολικά της Σκύρου.
Η ανακοίνωση του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας έχει ως εξής: Την Πέμπτη 12 Απριλίου 2018 και ώρα 12:15, υπήρξε απώλεια επαφής αεροσκάφους M2000-5, εννέα (9) ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της Νήσου Σκύρου. Διεξάγονται έρευνες για τον εντοπισμό του.
Αμέσως ξεκίνησε επιχείρηση έρευνας και διάσωσης για τον εντοπισμό του χειριστή. Στην επιχείρηση συμμετείχαν ελικόπτερα του Πολεμικού Ναυτικού, ελικόπτερα της Πολεμικής Αεροπορίας και πλωτό του Λιμενικού. Στην περιοχή κατευθύνθηκε και η φρεγάτα «Ψαρά».
Τελικά, λίγο μετά τις 15.30 ο υπουργός Άμυνας Πάνος Καμμένος με μήνυμά του στο Τwitter έκανε γνωστό πως ο πιλότος του Mirage εντοπίστηκε νεκρός.
πηγή
Προσθέσετε το σχόλιό σας:
0 comments:
Παρακαλώ αφήστε το μήνυμά σας. Προσπαθήστε να σχολιάζετε χωρίς προσβλητικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς. Σχόλια που θα θεωρηθούν συκοφαντικά ή θα περιέχουν βωμολοχίες θα απορρίπτονται.