Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά, το συνολικό μήκος του δρόμου που θα διαπλατυνθεί, από το σημείο πριν την είσοδο της Περαίας, έως την Ιχθυόσκαλα Νέας Μηχανιώνας, είναι 12,4 χλμ περίπου και χωρίζεται σε δύο υποτμήματα: «Είσοδος Περαίας `– Έξοδος Αγίας Τριάδας», μήκους 6,2χλμ περίπου και «Έξοδος Αγίας Τριάδας – Ιχθυόσκαλα Νέας Μηχανιώνας», μήκους 6,2χλμ περίπου.
Το κόστος κατασκευής
Το κόστος κατασκευής εκτιμάται στα 12εκ. € (προ ΦΠΑ) περίπου για το υποτμήμα «Είσοδος Περαίας – Έξοδος Αγίας Τριάδας» και στα 7 εκ. € (προ ΦΠΑ) περίπου, για το υποτμήμα «Έξοδος Αγίας Τριάδας – Ιχθυόσκαλα Νέας Μηχανιώνας».Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα της εφημερίδας:
Η Επαρχιακή Οδός 27 είναι ο δρόμος που όλοι κάποια στιγμή έχουμε χρησιμοποιήσει, καθώς αποτελεί τη βασική οδική σύνδεση των οικισμών Περαίας, Νέων Επιβατών, Αγίας Τριάδας, Αγγελοχωρίου, Κερασιάς και Νέας Μηχανιώνας, δηλαδή του 90% των μετακινήσεων προς και από την πόλη της Θεσσαλονίκης και των άλλων όμορων δήμων.
Πρόκειται για οδικό δίκτυο, μετά την είσοδο της Περαίας, που έχει κατασκευασθεί τη δεκαετία του ’60, με κακό οδόστρωμα, μέσα σε αστική περιοχή, χωρίς κόμβους, με πλήθος στάσεων της αστικής συγκοινωνίας του ΟΑΣΘ και φωτεινών σημάνσεων και τέλος με όλες τις μετακινήσεις των αστικών χρήσεων να λαμβάνουν χώρα μέσα σε αυτό το κακό κυκλοφοριακό μοντέλο λειτουργίας.
Βασικό αντικείμενο αποτελεί η αναβάθμιση του άξονα Θεσσαλονίκης – Νέας Μηχανιώνας, στο τμήμα από τη θέση μείωσης του πλάτους, πριν την είσοδο της Περαίας, μέχρι τη διασταύρωση προς Έμβολο, συνολικού μήκους σχεδόν 8χλμ.
Από το 1950 υπάρχει ο σημερινός δρόμος
Η οδός χωρίζεται σε δύο τμήματα με διακριτά χαρακτηριστικά: το τμήμα είσοδος Περαίας – έξοδος Αγίας Τριάδας, που θα αποκτήσει χαρακτηριστικά αστικής αρτηρίας με διαχωρισμένη κυκλοφορία και το τμήμα έξοδος Αγίας Τριάδας – διασταύρωση προς Έμβολο, που θα αποκτήσει χαρακτηριστικά επαρχιακής οδού με ενιαία επιφάνεια κυκλοφορίας.
Να σημειωθεί ότι η κατασκευή του συγκεκριμένου δρόμου χρονολογείται μεταξύ 1950-1952, ενώ σύμφωνα με έρευνα που έκανε ο καθηγητής της Πολυτεχνικής Σχολής του Α.Π.Θ., κ. Τσώχος, κάθε χρόνο θρηνούμε τέσσερις νεκρούς και δεκάδες τραυματίες λόγω της κακής κατάστασης του οδοστρώματος σε συνδυασμό με τη στενότητα του δρόμου, του ανεπαρκούς φωτισμού, καθώς και της μη ύπαρξης πεζοδρομίου.
Ο Δήμος Θερμαϊκού το καλοκαίρι δέχεται χιλιάδες επισκέπτες και τουρίστες λόγω της ιδιαίτερης γεωγραφικής του θέσης, αφού εντός των διοικητικών του ορίων εκτείνονται 60 χλμ. ακτογραμμής.
Αποτελεί, δε, τον μεγαλύτερο τουριστικό δήμο του νομού Θεσσαλονίκης, με ξενοδοχεία τα οποία δέχονται τουρίστες καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και τα οποία αγγίζουν σχεδόν το 100% της πληρότητάς τους κατά την περίοδο από Μάιο μέχρι Οκτώβριο, ενώ οι παραλίες του δήμου έχουν και γαλάζιες σημαίες.
Επίσης, στη Ν. Μηχανιώνα βρίσκεται η μεγαλύτερη ιχθυόσκαλα στη διακίνηση εγχώριων αλιευμάτων, όπου 1.000 και πλέον έμποροι συναλλάσσονται σε καθημερινή βάση.
Επιπλέον, στη Ν. Μηχανιώνα στεγάζεται η Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού, η οποία φιλοξενεί περισσότερους από 600 φοιτητές, που αναγκάζονται να μετακινούνται καθημερινώς σε έναν δρόμο επικίνδυνο.
Ο Δήμος Θερμαϊκού αριθμεί πληθυσμό άνω των 50.000 κατοίκων τον χειμώνα, πληθυσμός ο οποίος τετραπλασιάζεται το καλοκαίρι.
Η μη-ύπαρξη σωστού οδικού άξονα και προσπελασιμότητας απαξιώνει το επενδυτικό ενδιαφέρον στην ευρύτερη περιοχή, όπου υπάρχουν ακίνητα προς αξιοποίηση τόσο του δημοσίου όσο και δημοτικά.
Τέλος, στον Δήμο Θερμαϊκού υπάρχουν λιμάνια και τουριστικά καταφύγια, καθώς και θαλάσσια συγκοινωνία.
Βελτίωση της βατότητας
Το προτεινόμενο έργο εντάσσεται στο πλαίσιο βελτίωσης του επαρχιακού οδικού δικτύου και αποσκοπεί στην απόδοση κατάλληλων, ενιαίων γεωμετρικών χαρακτηριστικών και στη βελτίωση της βατότητας της οδού.
Λόγω των παραπάνω αναμένεται βελτίωση των συνθηκών κυκλοφορίας και τελικά μείωση της επικινδυνότητας αλλά και βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων μέσω της μείωσης της ρύπανσης αλλά και των επιπέδων θορύβου, συμβάλλοντας έτσι στην περαιτέρω ανάπτυξη της περιοχής.
Το μελετητικό αντικείμενο, το οποίο θα ανασυνταχθεί, αφορά στην επικαιροποίηση παλαιότερων μελετών σε επίπεδο οριστικής μελέτης οδοποιίας, στην εκπόνηση Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, στην οριστική υδραυλική μελέτη και στις τοπογραφικές αποτυπώσεις που απαιτούνται για την ολοκλήρωση των 2 τμημάτων.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΟΔΙΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ
Τμήμα είσοδος Περαίας – έξοδος Αγίας Τριάδας
Αφορά το τμήμα από τη θέση μείωσης του πλάτους, πριν την είσοδο της Περαίας, επί της Επαρχιακής οδού Θεσσαλονίκης – Ν. Μηχανιώνας μέχρι το πέρας της Αγίας Τριάδας, συνολικού μήκους 5,7 χλμ.
Η οδός κατατάσσεται στην κατηγορία ΓΙΙΙ κατά ΟΜΟΕ (αστική αρτηρία με βασική λειτουργία τη σύνδεση και δυνατότητα εξυπηρέτησης των παρόδιων ιδιοκτησιών), με διαχωρισμένη επιφάνεια κυκλοφορίας και ισόπεδους κόμβους.
Σε ό,τι αφορά την τυπική διατομή, η οδός θα έχει δύο λωρίδες κυκλοφορίας πλάτους που καταρχήν προσδιορίζεται σε 3,25μ ανά κατεύθυνση, κρασπεδωμένη νησίδα με φύτευση όπου είναι εφικτό και εκατέρωθεν πεζοδρόμια πλάτους τουλάχιστον 2,00μ.
Το τελικό πλάτος των στοιχείων της οδού θα προσδιοριστεί κατά τη σύνταξη της μελέτης, όταν θα είναι γνωστός με ακρίβεια ο διαθέσιμος χώρος.
Όσον αφορά στα οριζοντιογραφικά χαρακτηριστικά, είναι περίπου δεδομένα και προσδιορίζονται από την υφισταμένη κατάσταση. Η μελέτη ερυθράς θα λάβει υπόψη τη δυνατότητα διατήρησης ή μη του σημερινού οδοστρώματος.
Το κόστος κατασκευής του τμήματος καταρχήν εκτιμάται σε 6 εκατομμύρια ευρώ.
Τμήμα έξοδος Αγίας Τριάδας – διασταύρωση προς Έμβολο
Αφορά το τμήμα από την έξοδο της Αγίας Τριάδας μέχρι τη διασταύρωση προς Έμβολο (Κερασιά), συνολικού μήκους 2 χλμ.
Η οδός κατατάσσεται στην κατηγορία ΑΙV κατά ΟΜΟΕ (οδός μεταξύ μικρών οικισμών – συλλεκτήρια οδός), με ενιαία επιφάνεια κυκλοφορίας και ισόπεδους κόμβους.
Ως τυπική διατομή προτείνεται καταρχήν η γ2, σύμφωνα με τις ΟΜΟΕ –Δ και την εγκύκλιο 41/18-11-2005, με 2 λωρίδες κυκλοφορίας πλάτους 3,00μ ανά κατεύθυνση και συνολικό πλάτος οδοστρώματος 6,50μ (=2x3,00+2x0,25), ενώ το πλάτος καταστρώματος θα προκύπτει μεγαλύτερο ή ίσο των 9,50μ (=6,50+2x1,50) αναλόγως των πλευρικών κατασκευών.
Όσον αφορά στα οριζοντιογραφικά χαρακτηριστικά, είναι περίπου δεδομένα και προσδιορίζονται από την υφισταμένη κατάσταση. Η μελέτη ερυθράς θα λάβει υπόψη τη δυνατότητα διατήρησης ή μη του σημερινού οδοστρώματος.
Το κόστος κατασκευής του τμήματος καταρχήν εκτιμάται σε 1,5 εκ. ευρώ.
Η πρόταση του Δήμου είναι να γίνει μελέτη προσθέτοντας άλλη μία λωρίδα κυκλοφορίας, καθώς και πεζοδρόμιο με τον ανάλογο φωτισμό στον ήδη υπάρχοντα οδικό άξονα, ώστε πεζοί και οδηγοί να μπορούν να κινούνται με ασφάλεια, κάτι που δυστυχώς δεν υπάρχει σήμερα και αποτελεί πρόταση για την οποία δεν χρειάζεται να πραγματοποιηθούν μεγάλες απαλλοτριώσεις, με τη δημοτική αρχή να τις προσδιορίζει στα περίπου 300.000 ευρώ.
Για να γίνει η μελέτη άμεσα, χωρίς να χαθεί άλλος χρόνος, και να ενταχθεί σε πρόγραμμα, χρειάζεται σύνταξη προγραμματικής σύμβασης με σκοπό τη σύνταξη μελέτης μεταξύ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών και της εταιρείας «Εγνατία Οδός Α.Ε.» και τελικώς την ένταξη σε πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Επιτακτική ανάγκη να δρομολογηθούν άμεσα οι απαραίτητες διαδικασίες
Το οδικό τμήμα «Περαία – Ν. Μηχανιώνα», υποτμήμα του οδικού άξονα «Θεσσαλονίκη-Ν. Μηχανιώνα», δέχεται μεγάλους κυκλοφοριακούς φόρτους, με ιδιαίτερα αυξητικές τάσεις, κυρίως κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου. Επομένως είναι επιτακτική ανάγκη να δρομολογηθούν άμεσα οι απαραίτητες διαδικασίες για την αναβάθμιση του υφιστάμενου οδικού δικτύου, έτσι ώστε να βελτιωθούν οι κυκλοφοριακές συνθήκες και να μειωθεί η επικινδυνότητα, συμβάλλοντας έτσι στην περαιτέρω ανάπτυξη της περιοχής.
Το τμήμα έχει μελετηθεί στο παρελθόν (1988) και πιο συγκεκριμένα το υποτμήμα «Είσοδος Περαίας – Έξοδος Αγίας Τριάδας» σε στάδιο προμελέτης, ενώ το υποτμήμα «Έξοδος Αγίας Τριάδας – Ιχθυόσκαλα Νέας Μηχανιώνας» έως το στάδιο της οριστικής μελέτης. Οι μελέτες αυτές είναι πλέον παρωχημένες, αλλά μπορούν να αξιοποιηθούν για άντληση βασικών στοιχείων σε αυτή τη φάση. Το συνολικό μήκος από τη θέση μείωσης του πλάτους, πριν την είσοδο της Περαίας, έως την Ιχθυόσκαλα Νέας Μηχανιώνας είναι 12,4 χλμ περίπου και χωρίζεται στα εξής δύο υποτμήματα: «Είσοδος Περαίας `– Έξοδος Αγίας Τριάδας», μήκους 6,2χλμ περίπου και «Έξοδος Αγίας Τριάδας – Ιχθυόσκαλα Νέας Μηχανιώνας», μήκους 6,2χλμ περίπου.
Για την εν λόγω αναβάθμιση, η οποία αποσκοπεί στην απόδοση κατάλληλων και ενιαίων (ανά τμήμα) γεωμετρικών χαρακτηριστικών, στη βελτίωση βατότητας και εν τέλει στην οδική ασφάλεια της οδού, απαιτείται η σύνταξη των κάτωθι μελετών: Μελέτη Τοπογραφικής αποτύπωσης, Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, Οριστική μελέτη Οδοποιίας, Οριστική Υδραυλική Μελέτη, Οριστική Γεωλογική Μελέτη, Γεωερευνητικές εργασίες, Οριστική Γεωτεχνική Μελέτη, Οριστική μελέτη Η/Μ εγκαταστάσεων, Μελέτη Σήμανσης – Ασφάλισης και Μελέτη Κτηματολογίου.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του οδικού τμήματος «Περαία – Ν. Μηχανιώνα» θα έχουν ως εξής:
«Είσοδος Περαίας – Έξοδος Αγίας Τριάδας»
Η υφιστάμενη οδός προβλέπεται να αποκτήσει χαρακτηριστικά αστικής αρτηρίας, με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και διαχωρισμό κυκλοφορίας με νησίδα και εκατέρωθεν πεζοδρόμια, μήκους 6,2χλμ περίπου. Στα πλαίσια της αναβάθμισης αυτής προβλέπεται η αναβάθμιση 10 ισόπεδων κόμβων. Η ταχύτητα μελέτης προβλέπεται σε 50 - 70 χλμ/ώρα.
«Έξοδος Αγίας Τριάδας – Ιχθυόσκαλα Νέας Μηχανιώνας»
Η οδός προβλέπεται να έχει χαρακτηριστικά επαρχιακής οδού με ενιαία επιφάνεια κυκλοφορίας, μήκους 6,2χλμ. περίπου. Στο τμήμα αυτό βελτιώνεται μήκος 2,9χλμ υφιστάμενης οδού από την έξοδο Αγίας Τριάδας έως τον οικισμό Κερασιάς, ενώ τα υπόλοιπα 3,3χλμ έως την Ιχθυόσκαλα Νέας Μηχανιώνας θα είναι νέα χάραξη. Στα πλαίσια της μελέτης αυτής προβλέπεται να ενταχθούν 5 ισόπεδοι κόμβοι. Η ταχύτητα μελέτης προβλέπεται σε 50 - 70 χλμ/ώρα.
Η προεκτίμηση αμοιβών για το σύνολο των απαιτούμενων μελετών, με βάση τον «Κανονισμό Προεκτιμώμενων Αμοιβών Μελετών» του Ν.4412/2016, ανέρχεται στο ποσό του 1 εκατ. ευρώ (χωρίς έκπτωση, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ). Σύμφωνα όμως με το άρθρο 107 του Ν. 4530/2018, προκειμένου να εκκινήσει η διαδικασία δημοπράτησης μελετών, απαιτείται δέσμευση του 40% της εκτιμώμενης αξίας της σύμβασης. Επομένως θα πρέπει να εξασφαλιστεί χρηματοδότηση της τάξης των 400.000 €.
Για να ολοκληρωθεί η μελετητική ωρίμανση του έργου, εκτιμάται ότι υπό τις παρούσες συνθήκες θα απαιτηθεί χρονικό διάστημα πέραν του 1,5 έτους, υπό τον όρο ότι η ως άνω δαπάνη εκπόνησης των μελετών θα έχει ενταχθεί σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα.
Στη συνέχεια, εφόσον ολοκληρωθεί το σύνολο των απαιτούμενων μελετών και υπό την προϋπόθεση ότι θα έχουν συντελεστεί οι απαιτούμενες απαλλοτριώσεις, θα υπάρχει η δυνατότητα να προκηρυχθεί ανοικτός διαγωνισμός για την κατασκευή του οδικού τμήματος «Περαία – Ν. Μηχανιώνα», υπό τον όρο ότι η δαπάνη υλοποίησης του έργου θα έχει ενταχθεί σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα.
Το κόστος κατασκευής εκτιμάται στα 12εκ. € (προ ΦΠΑ) περίπου για το υποτμήμα «Είσοδος Περαίας – Έξοδος Αγίας Τριάδας» και στα 7 εκ. € (προ ΦΠΑ) περίπου, για το υποτμήμα «Έξοδος Αγίας Τριάδας – Ιχθυόσκαλα Νέας Μηχανιώνας».
Σε ό,τι αφορά τη σύναψη προγραμματικής σύμβασης (με αντικείμενο τη σύνταξη μελέτης) μεταξύ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών και της εταιρείας «Εγνατία Οδός Α.Ε.», σας ενημερώνουμε ότι έχει γίνει σειρά επαφών με το Υπουργείο για να εξευρεθεί η απαιτούμενη χρηματοδότηση (400.000 €). Μετά την εξασφάλιση της εν λόγω χρηματοδότησης θα είναι δυνατόν να προχωρήσει η διαδικασία για την σύναψη προγραμματικής σύμβασης.
Προσθέσετε το σχόλιό σας:
0 comments:
Παρακαλώ αφήστε το μήνυμά σας. Προσπαθήστε να σχολιάζετε χωρίς προσβλητικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς. Σχόλια που θα θεωρηθούν συκοφαντικά ή θα περιέχουν βωμολοχίες θα απορρίπτονται.