Έκκληση της Οικολογίας Αλληλεγγύης προς τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου
Η αυτοδιοικητική κίνηση «Οικολογία – Αλληλεγγύη» απευθύνει έκκληση προς τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης να υποστηρίξουν την ανάπλαση της πλατείας Ελευθερίας όπως έχει σχεδιαστεί και να μην ξαναμπλοκάρουν τις σχετικές αποφάσεις, καθώς δεν είναι εφικτή και ρεαλιστική η πρόταση για δημιουργία υπόγειου χώρου στάθμευσης, που επανέρχεται χωρίς επαρκή τεκμηρίωση.
Η «Οικολογία – Αλληλεγγύη» υποστηρίζει ότι εκτός του ότι η πόλη δεν μπορεί να αντέξει μεγαλύτερη υποστήριξη της χρήσης του ΙΧ, ένα βασικό επιχείρημα για τη μη κατασκευή υπόγειου χώρου στάθμευσης στην πλατεία Ελευθερίας είναι οι αρχαιότητες που σχετίζονται με τα παλαιοχριστιανικά τείχη της πόλης, τα οποία, σύμφωνα με όλες τις αρχαιολογικές ενδείξεις που διαθέτουμε, βρίσκονταν στο βόρειο μέρος της σημερινής πλατείας, προς την οδό Μητροπόλεως. Αλήθεια, θα άντεχε η πόλη μια επανάληψη του φιάσκου της πλατείας Διοικητηρίου, όπου ξεκίνησε να κατασκευάζεται υπόγειος χώρος στάθμευσης, αλλά ανακαλύφθηκαν σημαντικότατα ευρήματα από τη ρωμαϊκή και ελληνιστική περίοδο; Η δημιουργία μικρού υπόγειου χώρου στάθμευσης στην πλατεία Ελευθερίας, όχι μόνο θα καθυστερήσει υπερβολικά το έργο, αλλά δεν πρόκειται και να προσφέρει δραστική λύση στο ζήτημα των θέσεων στάθμευσης. Αντίθετα, θα δημιουργήσει ακόμη πιο ασφυκτικές συνθήκες κυκλοφορίας στις εισόδους και εξόδους του. Ωστόσο, εναλλακτικές λύσεις για δημιουργία νέων θέσεων στάθμευσης έχουν ήδη προταθεί για τον χώρο του σημερινού λιμανιού.
Ο υποψήφιος Δήμαρχος Μιχάλης Τρεμόπουλος δήλωσε ότι «Δεν μπορεί να καταδικάζεται ο χώρος της πλατείας Ελευθερίας σε χρόνια καθυστέρησης και απραξίας, για χάρη μόνο κάποιων λίγων και αμφίβολων θέσεων στάθμευσης. Η ανάπλαση που σχεδίασε εδώ και καιρό ο Δήμος Θεσσαλονίκη πρέπει να προχωρήσει, με τη μετατροπή της πλατείας σε αστικό αλσύλλιο και τόπο ιστορικής μνήμης για το «μαύρο Σάββατο» του 1942, όταν συγκεντρώθηκαν εκεί χιλιάδες εβραίοι συμπολίτες μας από τα ναζιστικά στρατεύματα και αφού υπέστησαν δημόσιο εξευτελισμό στάλθηκαν σε καταναγκαστικά έργα. Εδώ και τουλάχιστον 20 χρόνια εισηγούμαστε τη συνδυαστική δημιουργία γραμμής τραμ, θαλάσσια αστική συγκοινωνία, ποδηλατόδρομο και πεζοδρόμηση της λεωφόρου Νίκης, ώστε να αποσυμφορηθεί το κέντρο της πόλης και να ακολουθήσει το παράδειγμα και άλλων ελληνικών πόλεων, όπως τα Τρίκαλα και η Λάρισα».
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Προσθέσετε το σχόλιό σας:
0 comments:
Παρακαλώ αφήστε το μήνυμά σας. Προσπαθήστε να σχολιάζετε χωρίς προσβλητικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς. Σχόλια που θα θεωρηθούν συκοφαντικά ή θα περιέχουν βωμολοχίες θα απορρίπτονται.