Έναν Κούλη βγαλμένο από την οικογενειακή παράδοση του Μητσοτακέικου είδαμε χθες κατά την ομιλία του στο Συνεδριακό Κέντρο Ιωάννης Βελλίδης.
Μας θύμισε την φράση πλανόδιων πωλητών καρπουζιών "όλα τα σφάζω όλα τα μαχαιρώνω".
Με φόντο και μότο το "Ανάπτυξη για όλους" έδειξε με τις εξαγγελίες του πως υλοποιείται η πολυδιαφημισμένη "Επιστροφή στην κανονικότητα" της γνωστής, και με αγωνιώδεις προσπάθειες επιχειρούσης να εκσυγχρονιστεί φραστικά, ΔΕΞΙΑΣ.
Δεν έχει, απ' ότι καταλάβαμε, προσπαθήσει να αλλάξει ουσιαστικά τον τρόπο διακυβέρνησης μετά από την δεκάχρονη οικονομική, πολιτική κι ανθρωπιστική περιπέτεια που έχει βιώσει η ελληνική κοινωνία, με ευθύνες που βαραίνουν το κόμμα του, όπως και τα όμορα ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ.
Επέστρεψε η δεξιά, με έναν Κούλη που φαντάζει ως νέος διαχειριστής (μάλλον με την ανοχή των ιδιοκτητών δανειστών, Γερμανών, Αμερικανών κλπ).
Δεν είναι στις προθέσεις μας να αναφερθούμε σε όλη την απεραντολογία και ή και επιφαινόμενη παροχολογία, που τα είχαμε ακούσει προεκλογικά από τους προηγούμενους διαχειριστές (ΕΝΦΙΑ, 120 δόσεις, επίδομα προς συνταξιούχους κλπ) του συστήματος.
Ούτε θα επεκταθούμε στην προφανώς εσκεμμένη και υστερόβουλη χρήση δύο πολιτικών ρήσεων του Ελευθέριου Βενιζέλου με τις οποίες θέλησε να "λησμονήσει" το πολυπληθές ακροατήριο τον έταιρο δεξιό Μακεδόνα εθνάρχη Κωνσταντίνου Καραμανλή όπως και να προεταιριστεί τους στόχους που ο μεγάλος Κρητικός πολιτικός έθετε με τους λόγους του.
Απόσπασμα από την ομιλία Βενιζέλου του 1903 ( «Γνωρίζομεν ότι ο αγών μας ούτος, είναι εκτάκτως δυσχερής. Αλλ’ όσον δυσχερής είναι ο αγών, τόσο υψηλά είναι τα έπαθλα του αγώνος τούτου. Και άλλο τόσον ακατάβλητος οφείλει να είναι -και θα είναι- η εις αυτόν εμμονή μας»).
Και η δεύτερη φράση του Βενιζέλου από το 1928 («Με δύο μόνον λέξεις δύναμαι να σας είπω, την στιγμήν αυτήν, ότι αναλαμβάνομεν να αναπτύξωμεν όλους τους κλάδους της εθνικής παραγωγής. Και να καταστήσωμεν πλέον ανεκτήν την τόσον δύσκολον σήμερον ζωήν του λαού. Θα… σπρώξωμεν την Ελλάδα εις τον δρόμον της προόδου. Και να την καταστήσωμεν αγνώριστον»
Θα σταθούμε όμως σε δυο τρία σημεία που νομίζουμε πως μας αγγίζουν ίσως περισσότερο γιατί αφορούν την περιοχή που ζούμε και έχουν σχέση με τα ανωτέρω σχολιαζόμενα.
Το ΜΕΤΡΟ το 2023
Το έργο του μετρό Θεσσαλονίκης, μπαίνει και πάλι στα γρανάζια της χρονοκαθυστέρησης και τις διελκυνστίδες των εργολαβιών προφανώς με νέες αποζημιώσεις που κύρια θα επιβαρυνθούμε όλοι οι αφελείς μελλοντικοί ( ; ) χρήστες του. Επιλέχθηκε η λύση της επιμήκυνσης των εργασιών με την απόσπαση των αρχαιοτήτων του σταθμού Βενιζέλου και επανατοποθέτησή τους. Διαδικασίας που θα κοστίσει, χαρίζοντας πρόσθετες αμοιβές σε εργολάβους, περιπέτειες στα πολύτιμα μνημειακά σύνολα με αβέβαιη κατάληξη και φυσικά παράταση στην μετακίνηση των πολιτών της συμπρωτεύουσας.
ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΣΕ ΝΕΕΣ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣΤΟ ΞΑΝΑΚΑΝΟΥΝ ΑΝΕΚΔΟΤΟ!
Ο Μητσοτάκης εξήγγειλε από τη ΔΕΘ αλλαγή σχεδιασμού για το Μετρό της Θεσσαλονίκης, με απόσπαση των αρχαίων στη Βενιζέλου. Ξηλώνονται όσα έγιναν τα τελευταία 3,5 χρόνια και επιστρέφουμε στις αποτυχημένες συνταγές του παρελθόντος.2,5 χρόνια καθυστέρηση στην παράδοση του έργου - Ανάλογη θα είναι και η αύξηση του κόστους.Δώρο σε όσους έριξαν το έργο στα βράχια το 2012-2016, που τώρα μπορούν να αισθάνονται δικαιωμένοι.Δώρο και στους εργολάβους η αύξηση του κόστους.Μόνοι χαμένοι η Θεσσαλονίκη, οι πολίτες και το δημόσιο συμφέρον...
Αντικαθίσταται ο ΟΑΣΘ με ΚΤΕΛ στις περιαστικές και υπεραστικές περιοχές
Από Οκτώβρη μάλλον θα πρέπει οι περιαστικές περιοχές της Θεσσαλονίκης να πάνε πολλά χρόνια πίσω, αναφορικά με τις δυνατότητες μετακίνησης με δημόσια μέσα μεταφοράς, των πολιτών τους.Αν αντιληφθήκαμε σωστά αυτό τεκμαίρεται από τις χθεσινοβραδινές δηλώσεις του πρωθυπουργού.
Όπως είπε μέχρι και το '23 (λέμε τώρα) που θα αρχίσει η λειτουργία του μετρό θα αυξηθούν τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ (ανακοίνωσε την ένταξη 150 νέων οχημάτων με σύμβαση που θα ξεκινήσει μετά τον Οκτώβριο) και έτσι θα αυξηθεί ο στόλος που θα καλύπτει όμως ανάγκες της αστικής περιοχής της πόλης.
Οι δε λοιπές περιαστικές και υπεραστικές περιοχές θα ανατεθούν στα ΚΤΕΛ (να δώσουμε κι επιπλέον δουλειά στο συμπαθή κλάδο των λεωφορειούχων - μετόχων των ΚΤΕΛ).
Αυτό σημαίνει πως η μετακίνηση των κατοίκων των πέριξ της πόλης θα μειωθούν και και θα ταλαιπωρούν έτι περισσότερο.
Πάρκο καινοτομίας στην Περαία
Πρόκειται για το πρώτο εθνικής εμβέλειας Επιστημονικό και Τεχνολογικό Πάρκο (Science & Technology Park – STP) με σκοπό την ανάπτυξη της καινοτομίας. Όπως ήταν ήδη γνωστό θα δημιουργηθεί σε 700 στρέμματα στην περιοχή των τσαϊριών (δείτε την δημοσίευσή μας από τον περασμένο Φεβρουάριο)
Το νέο πάρκο καινοτομίας, θα χρηματοδοτηθεί από την ιδιωτική πρωτοβουλία. Στόχος του πρότζεκτ να προσελκύσει επενδύσεις στην οικονομία της γνώσης.
Γνωστοποίησε πως πολλές επιχειρήσεις έχουν υπογράψει από τώρα μνημόνια συνεργασίας ώστε να αναβαθμίσουν εκεί τα ερευνητικά τους τμήματα.
Ξεκαθάρισε πάντως πως εάν το έργο δεν αποδείξει έμπρακτα τη βιωσιμότητα του προσελκύοντας ιδιωτικά κεφάλαια για τη χρηματοδότησή του, εντός διετίας το οικόπεδο θα επιστρέψει στο ελληνικό Δημόσιο.
Να σχολιάσουμε απλώς πως η τελευταία εγρήγορση των αυτοδιοικητικών παραγόντων του δήμου Θερμαϊκού και Περιφέρειας και η ζέση για άμεση εκδίωξη των ρομά από τον καταυλισμό, ίσως να εντάσσεται στη γενικότερη κυβερνητική πολιτική για εκκαθάριση του χώρου, ώστε να διατεθεί για τις ανάγκες του Thess - INTEC.
Προσθέσετε το σχόλιό σας:
0 comments:
Παρακαλώ αφήστε το μήνυμά σας. Προσπαθήστε να σχολιάζετε χωρίς προσβλητικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς. Σχόλια που θα θεωρηθούν συκοφαντικά ή θα περιέχουν βωμολοχίες θα απορρίπτονται.