Το πορτρέτο του εκκεντρικού Ρώσου καλλιτέχνη και περφόρμερ Πιοτρ Παβλένσκι, ο οποίος διέρρευσε το "ροζ" βίντεο πολιτικού, προκαλώντας "σεισμό" στη Γαλλία
της Κατερίνας Φασσέα
Ένα βίντεο που κυκλοφόρησε πριν από μερικές ημέρες και που "έσκασε σαν βόμβα", έκανε όλο το διαδίκτυο να ασχολείται με τον υποψήφιο για τη δημαρχία του Παρισιού, Μπεναζμέν Γκριβό, αλλά και με τον Πιοτρ Παβλένσκι, τον Ρώσο ακτιβιστή που κρύβεται πίσω από την παραίτηση του πρώτου.
Πρόκειται για ένα "ροζ" βίντεο, που δημοσιεύτηκε το απόγευμα της περασμένης Πέμπτης στην ιστοσελίδα Pornopolitique, ένα σάιτ που ασχολείται με την ερωτική ζωή πολιτικών και αξιωματούχων και στο οποίο πρωταγωνιστεί ο Γκριβό, αλλά και συνοδευτικά μηνύματα προς μια γυναίκα που αποδίδονται στον 42χρονο κυβερνητικό εκπρόσωπο.
Το πρόσωπο που κρύβεται πίσω από τη διαρροή του εν λόγω βίντεο είναι ο διαφωνών Ρώσος καλλιτέχνης Πιοτρ Παβλένσκι, ο οποίος ανέλαβε την ευθύνη και υποστήριξε τη δράση του λέγοντας πως ήθελε με αυτόν τον τρόπο να "καταγγείλει την υποκρισία του Μπενζαμέν Γκριβό, ο οποίος λέει ότι στηρίζεται μονίμως στις οικογενειακές αξίες αλλά κάνει ακριβώς το αντίθετο".
Ύστερα από την κυκλοφορία του βίντεο, ο Μπενζαμέν Γκριβό ανακοίνωσε την παραίτησή του από την υποψηφιότητα ως δημάρχου τονίζοντας ότι προτεραιότητα γι' αυτόν είναι η οικογένειά του.
Οι γαλλικές αρχές στη συνέχεια προχώρησαν στη σύλληψη του Παβλένσκι, ωστόσο δεν παρέμειναν μόνο εκεί, αλλά συνέλαβαν και τη σύντροφό του με τις κατηγορίες της "παραβίασης ιδιωτικής ζωής" και "δημοσίευσης, χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του ενδιαφερόμενου, ενός βίντεο που περιέχει ήχο ή εικόνες σεξουαλικού περιεχομένου που ελήφθησαν με ή χωρίς τη συγκατάθεσή του".
Πιοτρ Παβλένσκι, ένας "ανήσυχος" καλλιτέχνης και ακτιβιστής
Ηλικίας 36 ετών, ο Παβλένσκι είναι συνηθισμένος σε "περφόρμανς" με πολιτικά υπονοούμενα. Γεννήθηκε στην Αγία Πετρούπολη της Ρωσίας το 1984 και σπούδασε Σύγχρονη Τέχνη.
Το όνομά του έγινε ευρέως γνωστό το 2012, όταν έραψε τα χείλη του σε ένδειξη συμπαράσταση προς τις Pussy Riot, μία ομάδα γυναικών ακτιβιστριών που είχαν καταδικαστεί επειδή βεβήλωσαν τον καθεδρικό ναό του Χριστού Σωτήρος στη Μόσχα κατά τη διάρκεια μίας πανκ προσευχής. FACEBOOK
"Πρόθεσή μου δεν ήταν να προκαλέσω έκπληξη σε κανέναν ή να κάνω κάτι ασυνήθιστο. Απλά αισθάνθηκα πως ήθελα να αποτυπώσω ακριβώς αυτό που ένιωθα μέσα μου".
Ένα χρόνο αργότερα, το 2013, έκανε πάλι όλον τον κόσμο να μιλάει γι' αυτόν, όταν τυλίχθηκε γυμνός μέσα σε συρματοπλέγμα και μπροστά σε εκατοντάδες σοκαρισμένους τουρίστες είχε καρφώσει τους όρχεις του στο πλακόστρωτο της Κόκκινης Πλατείας, μία "μεταφορά της απάθειας, της πολιτικής αδιαφορίας και της μοιρολατρίας της ρωσικής κοινωνίας".
FACEBOOK
Τον Οκτώβριο του 2017, όταν είχε μετακομίσει στη Γαλλία αναζητώντας άσυλο, έκανε πάλι τις αστυνομικές αρχές να ασχολούνται μαζί του.
Ο Ρώσος καλλιτέχνης, έριξε βενζίνη σε δύο παράθυρα στην είσοδο παραρτήματος της Τράπεζας της Γαλλίας στην Πλατεία της Βαστίλης, προκαλώντας πυρκαγιά. Μάλιστα για να δημοσιοποιήσει την ακτιβιστική του δράση χρησιμοποίησε την ίδια μέθοδο όπως και στις δράσεις του στη Ρωσία: κάλεσμα σε φωτογράφους και κανάλια".
Μόλις έφτασαν οι φωτογράφοι και δημοσιογράφοι, ο Πιοτρ τους μοίρασε κείμενο όπου εξηγούσε το νόημα πίσω από τη δράση που την ονόμασε "Διαφώτιση".
"Η Βαστίλη καταστράφηκε από τον εξεγερμένο λαό. Ο λαός το κατέστρεψε ως σύμβολο του δεσποτισμού και της εξουσίας. Σε αυτό το ίδιο σημείο, χτίστηκε μία νέα εστία σκλαβιάς. Η Τράπεζα της Γαλλίας πήρε τη θέση της Βαστίλης, οι τραπεζίτες πήραν τη θέση των μονάρχων. Η αναγέννηση της επαναστατικής Γαλλίας θα πυροδοτήσει την παγκόσμια φωτιά των επαναστάσεων."
Οι φωτογραφίες εκείνης της νύχτας θυμίζουν έντονα την προηγούμενη του δράση στη Ρωσία: την πυρπόληση, τον Νοέμβριο του 2015, της κύριας εισόδου της Λουμπιάνκα, της ιστορικής έδρας των ρωσικών υπηρεσιών ασφαλείας και συμβόλου των σταλινικών διωγμών της δεκαετίας του 1930.
Ο ακτιβιστής για την δράση εκείνη είχε παραμείνει προφυλακισμένος για επτά μήνες και στη συνέχεια καταδικάστηκε σε πρόστιμο 500.000 ρουβλίων (περίπου 6.800 ευρώ), παρά το γεγονός ότι θα μπορούσε να καταδικαστεί για την πράξη του σε τρία χρόνια σε στρατόπεδο εργασίας.
Οι αρχές τον έχουν οδηγήσει αρκετές φορές σε ψυχιατρικό άσυλο, αλλά καμία γνωμάτευση δεν τον έβγαλε ποτέ τρελό.
πηγή
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Τον Οκτώβριο του 2017, όταν είχε μετακομίσει στη Γαλλία αναζητώντας άσυλο, έκανε πάλι τις αστυνομικές αρχές να ασχολούνται μαζί του.
Ο Ρώσος καλλιτέχνης, έριξε βενζίνη σε δύο παράθυρα στην είσοδο παραρτήματος της Τράπεζας της Γαλλίας στην Πλατεία της Βαστίλης, προκαλώντας πυρκαγιά. Μάλιστα για να δημοσιοποιήσει την ακτιβιστική του δράση χρησιμοποίησε την ίδια μέθοδο όπως και στις δράσεις του στη Ρωσία: κάλεσμα σε φωτογράφους και κανάλια".
Petr Pavlensky AP |
Μόλις έφτασαν οι φωτογράφοι και δημοσιογράφοι, ο Πιοτρ τους μοίρασε κείμενο όπου εξηγούσε το νόημα πίσω από τη δράση που την ονόμασε "Διαφώτιση".
"Η Βαστίλη καταστράφηκε από τον εξεγερμένο λαό. Ο λαός το κατέστρεψε ως σύμβολο του δεσποτισμού και της εξουσίας. Σε αυτό το ίδιο σημείο, χτίστηκε μία νέα εστία σκλαβιάς. Η Τράπεζα της Γαλλίας πήρε τη θέση της Βαστίλης, οι τραπεζίτες πήραν τη θέση των μονάρχων. Η αναγέννηση της επαναστατικής Γαλλίας θα πυροδοτήσει την παγκόσμια φωτιά των επαναστάσεων."
Οι φωτογραφίες εκείνης της νύχτας θυμίζουν έντονα την προηγούμενη του δράση στη Ρωσία: την πυρπόληση, τον Νοέμβριο του 2015, της κύριας εισόδου της Λουμπιάνκα, της ιστορικής έδρας των ρωσικών υπηρεσιών ασφαλείας και συμβόλου των σταλινικών διωγμών της δεκαετίας του 1930.
Ο ακτιβιστής για την δράση εκείνη είχε παραμείνει προφυλακισμένος για επτά μήνες και στη συνέχεια καταδικάστηκε σε πρόστιμο 500.000 ρουβλίων (περίπου 6.800 ευρώ), παρά το γεγονός ότι θα μπορούσε να καταδικαστεί για την πράξη του σε τρία χρόνια σε στρατόπεδο εργασίας.
Οι αρχές τον έχουν οδηγήσει αρκετές φορές σε ψυχιατρικό άσυλο, αλλά καμία γνωμάτευση δεν τον έβγαλε ποτέ τρελό.
πηγή
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Προσθέσετε το σχόλιό σας:
0 comments:
Παρακαλώ αφήστε το μήνυμά σας. Προσπαθήστε να σχολιάζετε χωρίς προσβλητικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς. Σχόλια που θα θεωρηθούν συκοφαντικά ή θα περιέχουν βωμολοχίες θα απορρίπτονται.