Γιατί το πρόβλημα είναι πιο σύνθετο από τις αρχικές εκτιμήσεις και γιατί η λύση δεν είναι εύκολη
Με την παγκόσμια οικονομία να βρίσκεται σε μια από τις πιο θερμές περιόδους, ενόψει της κατακόρυφης ζήτησης που αναμένεται για τις εορτές των Χριστουγέννων, η νέα παγκόσμια απειλή που έχει αναδειχθεί μέσα στην πανδημία ακούει στο όνομα «προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα».
Οι παράμετροι πίσω από τις στρεβλώσεις αυτές είναι πολλές και σύνθετες, αλλά το αποτέλεσμα είναι ένα: το παγκόσμιο δίκτυο μεταφορών έχει φτάσει στα όριά του και δεν είναι λίγοι αυτοί που πλέον μιλούν ανοικτά για κατάρρευση…
Σε ανοιχτή επιστολή προς αρχηγούς κρατών και κυβερνήσεων που παρευρέθηκαν στη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών, το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο και άλλες ομάδες μεταφορών προειδοποίησαν ότι σχεδόν δύο χρόνια απαγορεύσεις άλλοι περιορισμοί είχαν «τεράστια επιζήμια επίδραση στους [εργαζόμενους στις μεταφορές] στην ευημερία και την ασφάλεια ».
Η επιστολή έχει επίσης υπογραφεί από τη Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών (IATA), τη Διεθνή Ένωση Οδικών Μεταφορών (IRU) και τη Διεθνή Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών (ITF). Μαζί αντιπροσωπεύουν 65 εκατομμύρια εργαζόμενους στον τομέα των μεταφορών παγκοσμίως.
Η «κακή μεταχείριση» των εργαζομένων ασκεί πίεση στην ήδη «καταρρέουσα» παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού, ανέφεραν, προσθέτοντας ότι οποιαδήποτε παράλειψη δράσης ενδέχεται να επιδεινώσει τις υπάρχουσες ελλείψεις βασικών αγαθών, όπως ηλεκτρονικά, τρόφιμα, καύσιμα και ιατρικά εφόδια πριν από τα Χριστούγεννα.
Εκρηκτικό μείγμα
Οι περιορισμοί στα σύνορα, τα διάφορα περιοριστικά μέτρα και το κλείσιμο των εργοστασίων προκάλεσαν όλεθρο στις παραδοσιακές αλυσίδες εφοδιασμού, οδηγώντας σε συμφόρηση στα λιμάνια , καθυστερήσεις στην παράδοση και στα ύψη τους ναύλους στις βασικούς διαύλους μεταφοράς μεταξύ Κίνας, ΗΠΑ και Ευρώπης.
Η έλλειψη εργαζομένων στις μεταφορές έχει συσσωρεύσει την πίεση, προειδοποίησαν οι οργανώσεις προβλέποντας ότι η κατάσταση θα επιδεινωθεί.
Οι οργανώσεις μεταφορών, κατηγόρησαν τις κυβερνήσεις ότι δεν άκουσαν και ζήτησαν «αποφασιστική και συντονισμένη δράση» για την επίλυση αυτής της κρίσης.
Σε ομηρία οι εργαζόμενοι
Στην κορύφωση της κρίσης 400.000 ναυτικοί δεν μπόρεσαν να εγκαταλείψουν τα πλοία τους, με μερικούς να εργάζονται για 18 μήνες πάνω από τα αρχικά τους συμβόλαια, αναφέρεται στην επιστολή.
Οι πτήσεις περιορίστηκαν και οι εργαζόμενοι στην αεροπορία αντιμετώπισαν την ασυνέπεια των περιορισμών/απαιτήσεων στα σύνορα, τα ταξίδια και τα εμβόλια, πρόσθεσε.
Σοβαρές ελλείψεις
«Οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού έχουν αρχίσει να λυγίζουν καθώς η πίεση των εργαζομένων στις μεταφορές διάρκειας δύο ετών επιβαρύνει», αναφέρουν στην επιστολή τους.
«Όλοι οι τομείς των μεταφορών αντιμετωπίζουν επίσης έλλειψη εργαζομένων και αναμένουν περισσότερους να αποχωρήσουν ως αποτέλεσμα της κακής μεταχείρισης που αντιμετώπισαν εκατομμύρια άνθρωποι κατά τη διάρκεια της πανδημίας, θέτοντας την αλυσίδα εφοδιασμού σε μεγαλύτερη απειλή», τονίζεται στην επιστολή.
Να επικρατήσει η κοινή λογική
Ο Γουίλι Γουόλς, γενικός διευθυντής της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών, μεταξύ αυτών που υπογράφουν τη σχετική επιστολή αναφέρει ότι ελπίζει ότι θα επικρατήσει η κοινή λογική. «Αλλά παρά την καλή δουλειά που γίνεται στα παρασκήνια, τα διαθέσιμα δεδομένα και την τεχνογνωσία, έχουμε πολιτικές επιστήμες που επηρεάζουν τις αποφάσεις και όχι την πραγματική επιστήμη».
Ο Ουμπέρτο ντε Πρέτο, γενικός γραμματέας της Διεθνούς Ένωσης Οδικών Μεταφορών, δήλωσε: «Αυτό που απαιτείται είναι μια πολιτική απόφαση. Θέλετε οικονομική ανάκαμψη ή όχι;».
Ο Γκάι Πλάτεν, γενικός γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου ICS, δήλωσε ότι οι ελλείψεις εργαζομένων είναι πιθανό να επιδεινωθούν προς το τέλος του έτους, επειδή οι ναυτικοί μπορεί να μην θέλουν να δεσμευτούν για νέα συμβόλαια και να διακινδυνεύσουν να μην επιστρέψουν στο σπίτι για τα Χριστούγεννα λόγω του κλεισίματος των λιμένων και των συνεχών αλλαγών στους ταξιδιωτικούς περιορισμούς.
Εύθραυστες αλυσίδες εφοδιασμού
Αυτό θα αυξήσει την πίεση στις ήδη βεβαρημένες αλυσίδες εφοδιασμού.
«Η παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού είναι πολύ εύθραυστη και εξαρτάται τόσο από έναν ναυτικό [από τις Φιλιππίνες] όσο και από έναν οδηγό φορτηγού για την παράδοση αγαθών», πρόσθεσε ο Στίβεν Κότον, γενικός γραμματέας στη Διεθνή Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών (ITF). «Ηρθε η ώρα οι αρχηγοί κυβερνήσεων να ανταποκριθούν στις ανάγκες αυτών των εργαζομένων».
Δύσκολες ώρες για τους ναυτικούς
Στις αρχές της πανδημίας, πολλοί ναυτικοί συμφώνησαν να παρατείνουν τις συμβάσεις τους κατά αρκετούς μήνες για να διατηρήσουν τις προμήθειες τροφίμων, καυσίμων, φαρμάκων και άλλων καταναλωτικών αγαθών που ρέουν σε όλο τον κόσμο.
Η καθήλωση των αεροπλάνων στο έδαφος και το κλείσιμο των συνόρων είχε καταστήσει σχεδόν αδύνατη τη μετακίνηση εργαζομένων από το ένα μέρος του κόσμου στο άλλο και την ανταλλαγή πληρωμάτων.
Στο αποκορύφωμα της κρίσης το 2020, 400.000 ναυτικοί δεν μπόρεσαν να εγκαταλείψουν τα πλοία τους για τις συνήθεις αλλαγές και ορισμένοι εργάστηκαν για 18 μήνες μετά το τέλος των αρχικών συμβάσεών τους, σύμφωνα με το ICS.
Πολλαπλοί εμβολιασμοί, επαναλαμβανόμενοι έλεγχοι
Ενώ αυτοί οι αριθμοί έχουν βελτιωθεί, οι αλλαγές του πληρώματος παραμένουν μια μεγάλη πρόκληση. Ορισμένοι ταξιδιωτικοί περιορισμοί επιβλήθηκαν εκ νέου ως αποτέλεσμα της παραλλαγής Delta του κορωνοϊού και οι εργαζόμενοι στις μεταφορές εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν μυριάδες απαιτήσεις εμβολίων και τεστ μόνο για να κάνουν τη δουλειά τους.
Οι παράδοξες απαιτήσεις σημαίνουν ότι ορισμένοι ναυτικοί έχουν εμβολιαστεί πολλές φορές επειδή ορισμένες χώρες έχουν εγκρίνει μόνο ορισμένα εμβόλια.
Εν τω μεταξύ, η άνιση κατανομή των εμβολίων σε παγκόσμιο επίπεδο σημαίνει ότι μόνο περίπου το 25% έως 30% των ναυτικών, πολλοί από τους οποίους είναι από την Ινδία και τις Φιλιππίνες, είναι πλήρως εμβολιασμένοι.
Το Ψηφιακό Πιστοποιητικό Covid της ΕΕ
Τα τεστ είναι μία ακόμα πρόκληση. Τον Φεβρουάριο, η Γερμανία εισήγαγε μονομερώς υποχρεωτικές δοκιμές PCR χωρίς απαλλαγή για τους οδηγούς φορτηγών, οδηγώντας τις γειτονικές χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ιταλίας, να επιβάλλουν παρόμοιους περιορισμούς για να αποφύγουν χιλιάδες οδηγούς να παραμείνουν εγκλωβισμένοι στο έδαφός τους.
Αυτά τα μέτρα επηρέασαν χιλιάδες οδηγούς φορτηγών, ιδιαίτερα στο πέρασμα Brenner μεταξύ Ιταλίας και Αυστρίας, αναγκάζοντάς τους να παραμείνουν στην ουρά για μέρες σε θερμοκρασίες κάτω από το μηδέν χωρίς φαγητό ή ιατρικές εγκαταστάσεις. Το Ψηφιακό Πιστοποιητικό Covid της ΕΕ έκτοτε μείωσε την πίεση, αλλά τα σημεία συμφόρησης παραμένουν.
Οι υποχρεωτικές καραντίνες κατά την αποβίβαση και κατά την άφιξή τους στις χώρες καταγωγής τους μπορούν να σημαίνουν ότι οι πιλότοι και οι ναυτικοί περνούν ένα μήνα από τις διακοπές τους κολλημένοι σε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου πριν μπορέσουν να δουν τις οικογένειές τους.
Το «χάος», σύμφωνα με την JPMorgan
Σε έκθεσή της η JPMorgan αναφέρει ότι για να αντιμετωπιστεί το χάος που έχει επέλθει στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα θα απαιτηθεί η αύξηση των εμβολιασμών για την επίτευξη ανοσίας, η αύξηση της παραγωγής ημιαγωγών και ο τερματισμός των έκτακτων μέτρων.
Στην έκθεσή της έκθεση υπό τον ευρηματικό τίτλο τίτλο «Dude, where’s my stuff?» ο Μάικλ Κέμπαλεστ, επικεφαλής στρατηγικής και επενδύσεων του Asset & Wealth Management της τράπεζας, ξεχωρίζει την κατάσταση στην ναυτιλία και συγκεκριμένα στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων ως χαρακτηριστική του χάους που επικρατεί στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Υπογραμμίζει μάλιστα ότι πάνω από 70 containerships συνωστίζονται έξω από τα λιμάνια του Long Beach και του Los Angeles, περιμένοντας να ξεφορτώσουν.
Όπως αναφέρει η έκθεση, η πανδημία διατάραξε την εφοδιαστική αλυσίδα με δύο τρόπους: την αύξηση της ζήτησης στη Δύση για εισαγόμενα προϊόντα (που ενισχύθηκε από την τηλεργασία και την αύξηση των ηλεκτρονικών αγορών) και την παράλληλη μείωση των εργαζομένων στις γραμμές παραγωγής λόγω της πανδημίας.
Πηγή: ot.gr
Το είδαμε εδώ
Προσθέσετε το σχόλιό σας:
0 comments:
Παρακαλώ αφήστε το μήνυμά σας. Προσπαθήστε να σχολιάζετε χωρίς προσβλητικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς. Σχόλια που θα θεωρηθούν συκοφαντικά ή θα περιέχουν βωμολοχίες θα απορρίπτονται.