Η όψη του αστικού ιστού της Θεσσαλονίκης φέτος τα Χριστούγεννα θα αλλάξει ριζικά μετά την ολοκλήρωση των εργασιών σε κομβικούς σταθμούς του μετρό, γεγονός που σηματοδοτεί την οικονομική ανάταση κυρίως για τους πληττόμενους καταστηματάρχες, αλλά και την αισθητική αναβάθμιση του ιστορικού κέντρου.
Σύμφωνα με το thesstoday.gr, από τη δυτική πλευρά και το εργοτάξιο στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό έως εκείνο της Βούλγαρη στα ανατολικά τα έργα έχουν ολοκληρωθεί και μέσα στο επόμενο δεκαήμερο -με πυξίδα έως τέλος του έτους- οι λαμαρίνες θα απομακρυνθούν οριστικά, ενώ όλο αυτό το έργο που έχει γίνει υπογείως θα είναι ορατό και στους Θεσσαλονικείς.
Η μεγάλη διαφορά φαίνεται στον σταθμό Αγίας Σοφίας, όπου ήδη έχουν ξεκινήσει εργασίες ασφαλτόστρωσης επί της Εγνατίας, ώστε ο δρόμος να αποδοθεί ξανά στο σύνολό του, χωρίς κλειστές λωρίδες λόγω των εργασιών του Μετρό. Στον συγκεκριμένο σταθμό τα έργα από τη νότια πλευρά έχουν ολοκληρωθεί σχεδόν στο 100%, ενώ στη βόρεια πλευρά συνεχίζονται οι αρχαιολογικές εργασίες.
Πολύ σημαντική είναι η ολοκλήρωση των έργων και στο εργοτάξιο στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης. Ένα κομβικό σημείο για την πόλη όπου καθημερινά διασχίζουν χιλιάδες πολίτες παίρνει πλέον την τελική του μορφή, ενώ θα εξομαλυνθεί και το κυκλοφοριακό πρόβλημα που παρουσιάζεται κατά τις ώρες αιχμής, καθώς θα αποδοθεί στην κυκλοφορία οδικό τμήμα και πεζοδρόμια που καταλαμβάνουν οι λαμαρίνες λόγω των έργων.
Μεγάλη αλλαγή στην εικόνα του θα παρουσιάσει και το εργοτάξιο στην ανατολική πλευρά και συγκεκριμένα στη Βούλγαρη, όπου επίσης αναμένεται απελευθέρωση και περιορισμός των χώρων που καταλαμβάνουν οι εργασίες. Το μοναδικό «αγκάθι» στο κέντρο παραμένει ο σταθμός της Βενιζέλου, καθώς οι προσφυγές στο ΣτΕ για την απόσπαση των αρχαιοτήτων μείωσαν σημαντικά την εξέλιξη των εργασιών, οι οποίες σύμφωνα με πληροφορίες του ThessToday.gr συνεχίζονται εντατικά.
Όπως υπογραμμίζουν πηγές της Αττικό Μετρό Α.Ε. η απελευθέρωση των εργοταξίων βρίσκεται σε συνάρτηση με τη σημαντική πρόοδο που παρουσιάζουν υπογείως οι εργασίες κατασκευής των σταθμών και για τον λόγο αυτό, άλλωστε, συνεχίζονται και τα δοκιμαστικά δρομολόγια από το «Αμαξοστάσιο της Πυλαίας» μέχρι τον «Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό». Παράλληλα, στην πλειονότητα των εργοταξίων το έργο κατασκευής βρίσκεται στα αρχιτεκτονικά τελειώματα, δηλαδή απομένουν ελαφριές εργασίες: εξαερισμός, γυψοσανίδες κ.α. όπου δεν χρήζουν συνδρομής μεγάλων μηχανημάτων και ο όγκος δουλειάς επικεντρώνεται στους ηλεκτρομηχανολογικούς εξοπλισμούς.
Σε συνδυασμό με την οριστική μορφή που ήδη έχουν πάρει οι σταθμοί «Συντριβάνι» και «Πανεπιστήμια», πηγές της Αττικό Μετρό υπογραμμίζουν ότι ο καινούριος χρόνος θα μας βρει με άλλη όψη σε όλο το κέντρο της Θεσσαλονίκης και με ελάχιστες εξαιρέσεις, οι υπέργειοι χώροι που καταλάμβανε το μετρό αποδίδονται στην πόλη.
Μάλιστα, αξίζει να σημειωθεί ότι κάθε χρόνο τα Χριστούγεννα οι άνθρωποι της εταιρείας σε συνεννόηση με τους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων στόλιζαν τις μεταλλικές κατασκευές με στόχο να δοθεί μια εορταστική νότα στις σκιές των εργοταξίων, ωστόσο από φέτος οι… στολισμένες λαμαρίνες θα αντικατασταθούν από τις στολισμένες βιτρίνες των καταστημάτων.
Προσθέσετε το σχόλιό σας:
0 comments:
Παρακαλώ αφήστε το μήνυμά σας. Προσπαθήστε να σχολιάζετε χωρίς προσβλητικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς. Σχόλια που θα θεωρηθούν συκοφαντικά ή θα περιέχουν βωμολοχίες θα απορρίπτονται.