Zero Hedge, MAY 20, 2022
Op-Ed authored by Stephen Moore via The Epoch Times,
Μετάφραση: Μ. Στυλιανού
Ο Πρόεδρος Τζο Μπάιντεν συνεχίζει να ισχυρίζεται ότι η αιολική και η ηλιακή ενέργεια θα εξοικονομήσουν χρήματα για τους καταναλωτές. Αλλά περισσότερες κυβερνητικές επιδοτήσεις για τις "ανανεώσιμες πηγές ενέργειας" είναι ένα βασικό χαρακτηριστικό της στρατηγικής του Λευκού Οίκου κατά του πληθωρισμού που ανακοινώθηκε πρόσφατα από τον Μπάιντεν.
Πιθανότατα πήρε αυτή την ιδέα από τον John Kerry, τον τσάρο της κυβέρνησης για το κλίμα, ο οποίος πρόσφατα ισχυρίστηκε ότι "η ηλιακή και η αιολική ενέργεια είναι λιγότερο ακριβές από τον άνθρακα ή το πετρέλαιο ή το φυσικό αέριο". Ο Pete Buttigieg, ο υπουργός Μεταφορών του Μπάιντεν, κάνει τους ίδιους ισχυρισμούς για τα χιλιάδες δολάρια που μπορούν να εξοικονομήσουν οι αυτοκινητιστές εάν αγοράσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Αυτό δεν θα μπορούσε να είναι πιο λάθος.
Οι υποστηρικτές των «πράσινων» ενεργειακών κερδοσκοπιών είναι συχνά δεξιοτέχνες στο παιχνίδι με τους αριθμούς, επειδή αυτός είναι ο μόνος τρόπος που η παραγωγή αιολικής και ηλιακής ηλεκτρικής ενέργειας έχει νόημα. Οι υποστηρικτές όπως ο Kerry αγαπούν να επικεντρωθούν στο χαμηλό λειτουργικό κόστος της ηλιακής και της αιολικής ενέργειας, καθώς δεν απαιτούν συνεχείς αγορές καυσίμων. Αγνοώντας τη σχετικά σύντομη διάρκεια ζωής των ηλιακών και αιολικών εξαρτημάτων, καθώς και την υψηλή αρχική επένδυση, μπορεί να φανεί ότι η ηλιακή και η αιολική ενέργεια λειτουργούν με χαμηλότερο κόστος από τα ορυκτά καύσιμα ή την πυρηνική ενέργεια.
Ας ξεκαθαρίσουμε τα γεγονότα. Το κόστος δεν είναι μόνο αυτό που πληρώνετε σε επίπεδο λιανικής για φυσικό αέριο ή ενέργεια. Περιλαμβάνει επίσης τους φόρους που πληρώνετε για να επιδοτήσετε την εξουσία. Μια μελέτη του 2017 από το Υπουργείο Ενέργειας διαπίστωσε ότι για κάθε δολάριο κρατικής επιδότησης ανά μονάδα ενέργειας BTU που παράγεται από ορυκτά καύσιμα, η αιολική και η ηλιακή ενέργεια λαμβάνουν τουλάχιστον 10 δολάρια.
Αυτό είναι κάθε άλλο από εξοικονόμηση χρημάτων.
Ο λόγος για τον οποίο οι επιδοτήσεις είναι τόσο υψηλές είναι ότι η ηλιακή και η αιολική ενέργεια έχουν πρόσθετο κόστος σε σύγκριση με τον πιο αξιόπιστο ανταγωνισμό τους. Οι "πράσινες" πηγές ενέργειας δεν είναι προσαρμόσιμες, πράγμα που σημαίνει ότι η παραγωγή τους δεν μπορεί να ρυθμισθεί ανάλογα με τη ζήτηση. Ο άνεμος δεν φυσάει πιο δυνατά, και ο ήλιος δεν λάμπει πιο φωτεινά, μόνο και μόνο επειδή η χρήση ηλεκτρικού ρεύματος κορυφώνεται.
Αντίθετα, οι οντότητες ορυκτών καυσίμων —όπως ένα εργοστάσιο άνθρακα— μπορούν να αυξήσουν την παραγωγή όταν τη χρειαζόμαστε περισσότερο και να την μειώνουν όταν μειώνεται η ζήτηση.
Η ευρεία υιοθέτηση της ηλιακής και αιολικής παραγωγής θα απαιτούσε δαπανηρές μπαταρίες σε μεγάλη κλίμακα για να διασφαλιστεί ότι οι άνθρωποι εξακολουθούν να έχουν ενέργεια όταν ο άνεμος σταματήσει να φυσάει ή όταν ο ήλιος σταματήσει να λάμπει - όπως κάνει κάθε βράδυ.
Έτσι, σε αντίθεση με το αξιόπιστο και ευέλικτο φυσικό αέριο, η ηλιακή και η αιολική ενέργεια απαιτούν λύσεις αποθήκευσης μεγάλης κλίμακας: τεράστιες τράπεζες μπαταριών που δεν είναι φιλικές προς το περιβάλλον αλλά είναι επίσης εξαιρετικά ακριβές. Και δεδομένου ότι οι μπαταρίες δεν διαρκούν για πάντα, προσθέτουν τόσο στο αρχικό κόστος δαπανών όσο και στο κόστος συντήρησης κατά τη διάρκεια ζωής ενός σταθμού παραγωγής ηλιακής ή αιολικής ενέργειας.
Το ίδιο πρόβλημα υπάρχει και με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η τιμή αυτοκόλλητου στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι σημαντικά υψηλότερη από ό, τι για τα συμβατικά αυτοκίνητα που λειτουργούν με αέριο και η λεγόμενη εξοικονόμηση με την πάροδο του χρόνου προϋποθέτει ότι η ηλεκτρική ενέργεια για επαναφόρτιση είναι δωρεάν. Αλλά δεν είναι και το κόστος ενέργειας αυξάνεται σχεδόν τόσο γρήγορα όσο οι τιμές του φυσικού αερίου.
Παράγοντες όπως αυτοί αγνοούνται συνεχώς από την Kerry και άλλους «πράσινους» ακτιβιστές ενέργειας.
Για να αξιολογήσει πραγματικά τις ανόμοιες πηγές ενέργειας και να προβεί σε ρεαλιστική σύγκριση, η Υπηρεσία Πληροφοριών Ενέργειας των ΗΠΑ χρησιμοποιεί το ισοπεδωμένο κόστος ενέργειας (LCOE) και το ισοπεδωμένο κόστος αποθήκευσης (LCOS). Τα μέτρα αυτά εξετάζουν το αρχικό κόστος, τη διάρκεια ζωής των συστημάτων παραγωγής και αποθήκευσης, το κόστος συντήρησης και καυσίμων, τα έξοδα παροπλισμού, τις επιδοτήσεις κ.λπ., και το συγκρίνουν με το πόση ηλεκτρική ενέργεια παράγεται κατά τη διάρκεια ζωής ενός σταθμού παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας.
Οι αριθμοί δεν λένε ψέματα: η «πράσινη» ενέργεια είναι μια πλήρης σπατάλη πόρων.
Το LCOE και το LCOS αποφάνθηκαν ότι τα ηλιακά και παράκτια αιολικά πάρκα είναι τέσσερις φορές πιο ακριβά από το φυσικό αέριο. Αλλά ο υπεράκτιος άνεμος παίρνει την τούρτα - είναι έξι φορές πιο ακριβή από το φυσικό αέριο.
Φανταστείτε να πληρώνετε τέσσερις έως έξι φορές περισσότερο κάθε μήνα για την ίδια ηλεκτρική ενέργεια! Αυτός είναι ο κόσμος του πράσινου παραδείσου που θέλει η κυβέρνηση Μπάιντεν για την Αμερική.
Ωστόσο, είναι ακόμη χειρότερο από αυτό, επειδή το κόστος ηλεκτρικής ενέργειας επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό το κόστος παραγωγής σχεδόν όλων των άλλων. Στην περίπτωση της παραγωγής αλουμινίου, για παράδειγμα, το ένα τρίτο του συνολικού κόστους παραγωγής είναι μόνο ηλεκτρική ενέργεια.
Φανταστείτε τι θα έκανε τετραπλασιάζοντας τις τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος στις τιμές όλων των αγαθών και υπηρεσιών που αγοράζουν οι άνθρωποι. Αν νομίζετε ότι ο πληθωρισμός είναι κακός τώρα, απλά περιμένετε μέχρι το έθνος να εξαρτάται από τον άνεμο και την ηλιακή ενέργεια - τότε θα δείτε ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ αυξήσεις τιμών.
Και παρά τα επίσημα κυβερνητικά στοιχεία που έρχονται σε αντίθεση με τους δικούς τους ισχυρισμούς, η κυβέρνηση Μπάιντεν –συμπεριλαμβανομένης της Κέρι– συνεχίζει να εκτοξεύει απλές αναλήθειες στον άνεμο και την ηλιακή ενέργεια. Ελπίζουν ότι κανείς δεν θα ελέγξει τα φανταστικά γεγονότα τους.
Όλο αυτό το διάστημα, η μεσαία τάξη συνθλίβεται από βενζίνη 4 δολαρίων το γαλόνι και οι επιχειρήσεις παντού λυγίζουν κάτω από 5 δολάρια ανά γαλόνι ντίζελ. Η Wall Street Journal προειδοποιεί ότι οι διακοπές ρεύματος μπορεί να έρχονται λόγω της υπερβολικής εξάρτησης από τον άνεμο και την ηλιακή ενέργεια.
Σε κάποιο σημείο, αν συνεχιστεί αυτή η ώθηση για πράσινη ενέργεια, ολόκληρο το έθνος θα αρχίσει να μοιάζει με την Καλιφόρνια, όπου το φυσικό αέριο είναι 6 δολάρια το γαλόνι, τα φώτα σβήνουν και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι αποκλεισμένα λόγω των μπλακάουτ. Αν αυτό είναι το «πράσινο» μέλλον μας, τότε οι Αμερικανοί δεν πρέπει να θέλουν καμία σχέση με αυτό.
Ο Stephen Moore είναι διακεκριμένος συνεργάτης οικονομικών στο Ίδρυμα Πολιτιστικής Κληρονομιάς και ο E.J. Antoni είναι ερευνητής στο Κέντρο Ανάλυσης Δεδομένων της Heritage. Ο Μουρ είναι συνιδρυτής της Επιτροπής για την Απελευθέρωση της Ευημερίας, όπου ο Άντονι είναι ανώτερος συνεργάτης.
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Προσθέσετε το σχόλιό σας:
0 comments:
Παρακαλώ αφήστε το μήνυμά σας. Προσπαθήστε να σχολιάζετε χωρίς προσβλητικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς. Σχόλια που θα θεωρηθούν συκοφαντικά ή θα περιέχουν βωμολοχίες θα απορρίπτονται.