Στον Πολιτισμό αφιέρωσε την Ομιλία του στη συζήτηση για τον Κρατικό Προϋπολογισμό του 2024, ο Βουλευτής της Πλεύσης Ελευθερίας και Πρόεδρος του ΣΕΗ Σπύρος Μπιμπίλας.
Επεσήμανε κατ' αρχάς τον εξαιρετικά χαμηλό προϋπολογισμό που προβλέπεται για άλλη μια χρονιά τόσο για την Παιδεία, όσο και για τον Πολιτισμό - μόλις στο 0,06% του συνόλου του Κρατικού Προϋπολογισμού.
Οι κρατικές δαπάνες για πολιτιστικές υπηρεσίες ανά κάτοικο στη χώρα μας είναι οι χαμηλότερες στην Ευρώπη. Πολλοί εργαζόμενοι στο χώρο της τέχνης εργάζονται χωρίς νόμιμες συμβάσεις ή απασχολούνται ταυτόχρονα σε πολλούς εργοδότες για να μπορέσουν να επιβιώσουν. Εδώ, ο Βουλευτής της Πλεύσης Ελευθερίας ανέφερε τους τιτάνιους αγώνες των καλλιτεχνικών σωματείων για τη σύναψη συλλογικών συμβάσεων εργασίας και την τεράστια άρνηση των εργοδοτών να υπογράψουν.
Όσο για το Ταμείο Ανάκαμψης, περίπου τα μισά από τα 411.000.000 ευρώ χρηματοδότησης πολιτιστικών δράσεων αφορούν τον υλικό πολιτισμό, ενώ ταυτόχρονα υπάρχουν κλάδοι που υποχρηματοδοτούνται ή δεν χρηματοδοτούνται καθόλου όπως το βιβλίο ή το design.
Άλλο ένα σημαντικό πρόβλημα είναι η έλλειψη χρηματοδότησης για τη συντήρηση των πολιτιστικών αλλά και των αθλητικών χώρων. Καθώς ο προϋπολογισμός είναι ανεπαρκής, η ποιότητα των χώρων υποβαθμίζεται και ενέχονται παράλληλα κίνδυνοι για εργαζομένους και κοινό. Ενώ ο πολιτιστικός τομέας απασχολεί περίπου το 3% των εργαζομένων στη χώρα, παράγει μόλις το 1,4% του ΑΕΠ.
Στην Ελλάδα οι εργαζόμενοι στο χώρο του πολιτισμού είναι οργανωμένοι σε κατακερματισμένες μικρές επιχειρήσεις με 2,3 εργαζόμενους κατά μέσο όρο η κάθε μία την ώρα που στη Γερμανία ο ίδιος αριθμός είναι 6,4 δηλαδή υπερδιπλάσιος.
Τα χρηματοδοτικά εργαλεία που απευθύνονται στον Πολιτισμό είναι ελάχιστα, τόνισε ο κ. Μπιμπίλας, καθώς το μοναδικό Ευρωπαϊκό πρόγραμμα για πολιτισμό είναι το Creative Europe με προϋπολογισμό 2,4 δις ευρώ για την περίοδο 2021-2027.
Όμως, ενώ υπάρχουν ταυτόχρονα από το 2021 και οι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης, το οποίο στον τέταρτο πυλώνα του στις ιδιωτικές επενδύσεις προβλέπει κονδύλια για τον πολιτισμό, εντούτοις δεν υπάρχει σωστή στρατηγική διαχείρισης των κονδυλίων αυτών, με αποτέλεσμα ακόμη και να αποκλείονται πολιτιστικοί κλάδοι από τις χρηματοδοτήσεις.
Στο σημείο αυτό ο Βουλευτής της Πλεύσης Ελευθερίας και Πρόεδρος του ΣΕΗ, απαρίθμησε μερικά από τα μόνιμα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο πολιτισμός στη χώρα μας:
1. Απουσία στρατηγικού πολιτιστικού σχεδιασμού που θα συμβάλλει στη στοχευμένη και αποτελεσματική χρήση των κονδυλίων
2. Αδιαφάνεια κατά τις διαδικασίες χρηματοδότησης: χαρακτηριστικό πρόσφατο παράδειγμα όπου μέλος επιτροπής επιχορηγήσεων επέλεξε να χρηματοδοτήσει τη δική του εταιρεία.
3. Έλλειψη συνεργασίας ανάμεσα στους πολιτιστικούς φορείς, οι οποίοι συνήθως λειτουργούν απομονωμένοι ο ένας απ' τον άλλον.
Όλα τα παραπάνω οδηγούν στην υποβάθμιση του πολιτιστικού προϊόντος και στην απώλεια του πολιτιστικού αποθέματος.
Κλείνοντας, ο κ. Μπιμπίλας τόνισε ότι πρέπει να ενταθούν οι προσπάθειες της Κυβέρνησης για την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα κι αυτό αποτελεί πάγια θέση της Πλεύσης Ελευθερίας την οποία με κάθε τρόπο και σε κάθε περίσταση φροντίζουν να προκρίνουν οι Βουλευτές της.
Όλα τα παραπάνω αποτελούν άλλον ένα λόγο για τον οποίο η Πλεύση Ελευθερίας θα καταψηφίσει τον Προϋπολογισμό του 2024 που φέρνει η Κυβέρνηση.
Δείτε την τοποθέτηση του Σπύρου Μπιμπίλα στον παρακάτω σύνδεσμο: www.youtube.com
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Επεσήμανε κατ' αρχάς τον εξαιρετικά χαμηλό προϋπολογισμό που προβλέπεται για άλλη μια χρονιά τόσο για την Παιδεία, όσο και για τον Πολιτισμό - μόλις στο 0,06% του συνόλου του Κρατικού Προϋπολογισμού.
Οι κρατικές δαπάνες για πολιτιστικές υπηρεσίες ανά κάτοικο στη χώρα μας είναι οι χαμηλότερες στην Ευρώπη. Πολλοί εργαζόμενοι στο χώρο της τέχνης εργάζονται χωρίς νόμιμες συμβάσεις ή απασχολούνται ταυτόχρονα σε πολλούς εργοδότες για να μπορέσουν να επιβιώσουν. Εδώ, ο Βουλευτής της Πλεύσης Ελευθερίας ανέφερε τους τιτάνιους αγώνες των καλλιτεχνικών σωματείων για τη σύναψη συλλογικών συμβάσεων εργασίας και την τεράστια άρνηση των εργοδοτών να υπογράψουν.
Όσο για το Ταμείο Ανάκαμψης, περίπου τα μισά από τα 411.000.000 ευρώ χρηματοδότησης πολιτιστικών δράσεων αφορούν τον υλικό πολιτισμό, ενώ ταυτόχρονα υπάρχουν κλάδοι που υποχρηματοδοτούνται ή δεν χρηματοδοτούνται καθόλου όπως το βιβλίο ή το design.
Άλλο ένα σημαντικό πρόβλημα είναι η έλλειψη χρηματοδότησης για τη συντήρηση των πολιτιστικών αλλά και των αθλητικών χώρων. Καθώς ο προϋπολογισμός είναι ανεπαρκής, η ποιότητα των χώρων υποβαθμίζεται και ενέχονται παράλληλα κίνδυνοι για εργαζομένους και κοινό. Ενώ ο πολιτιστικός τομέας απασχολεί περίπου το 3% των εργαζομένων στη χώρα, παράγει μόλις το 1,4% του ΑΕΠ.
Στην Ελλάδα οι εργαζόμενοι στο χώρο του πολιτισμού είναι οργανωμένοι σε κατακερματισμένες μικρές επιχειρήσεις με 2,3 εργαζόμενους κατά μέσο όρο η κάθε μία την ώρα που στη Γερμανία ο ίδιος αριθμός είναι 6,4 δηλαδή υπερδιπλάσιος.
Τα χρηματοδοτικά εργαλεία που απευθύνονται στον Πολιτισμό είναι ελάχιστα, τόνισε ο κ. Μπιμπίλας, καθώς το μοναδικό Ευρωπαϊκό πρόγραμμα για πολιτισμό είναι το Creative Europe με προϋπολογισμό 2,4 δις ευρώ για την περίοδο 2021-2027.
Όμως, ενώ υπάρχουν ταυτόχρονα από το 2021 και οι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης, το οποίο στον τέταρτο πυλώνα του στις ιδιωτικές επενδύσεις προβλέπει κονδύλια για τον πολιτισμό, εντούτοις δεν υπάρχει σωστή στρατηγική διαχείρισης των κονδυλίων αυτών, με αποτέλεσμα ακόμη και να αποκλείονται πολιτιστικοί κλάδοι από τις χρηματοδοτήσεις.
Στο σημείο αυτό ο Βουλευτής της Πλεύσης Ελευθερίας και Πρόεδρος του ΣΕΗ, απαρίθμησε μερικά από τα μόνιμα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο πολιτισμός στη χώρα μας:
1. Απουσία στρατηγικού πολιτιστικού σχεδιασμού που θα συμβάλλει στη στοχευμένη και αποτελεσματική χρήση των κονδυλίων
2. Αδιαφάνεια κατά τις διαδικασίες χρηματοδότησης: χαρακτηριστικό πρόσφατο παράδειγμα όπου μέλος επιτροπής επιχορηγήσεων επέλεξε να χρηματοδοτήσει τη δική του εταιρεία.
3. Έλλειψη συνεργασίας ανάμεσα στους πολιτιστικούς φορείς, οι οποίοι συνήθως λειτουργούν απομονωμένοι ο ένας απ' τον άλλον.
Όλα τα παραπάνω οδηγούν στην υποβάθμιση του πολιτιστικού προϊόντος και στην απώλεια του πολιτιστικού αποθέματος.
Κλείνοντας, ο κ. Μπιμπίλας τόνισε ότι πρέπει να ενταθούν οι προσπάθειες της Κυβέρνησης για την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα κι αυτό αποτελεί πάγια θέση της Πλεύσης Ελευθερίας την οποία με κάθε τρόπο και σε κάθε περίσταση φροντίζουν να προκρίνουν οι Βουλευτές της.
Όλα τα παραπάνω αποτελούν άλλον ένα λόγο για τον οποίο η Πλεύση Ελευθερίας θα καταψηφίσει τον Προϋπολογισμό του 2024 που φέρνει η Κυβέρνηση.
Δείτε την τοποθέτηση του Σπύρου Μπιμπίλα στον παρακάτω σύνδεσμο: www.youtube.com
Προσθέσετε το σχόλιό σας:
0 comments:
Παρακαλώ αφήστε το μήνυμά σας. Προσπαθήστε να σχολιάζετε χωρίς προσβλητικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς. Σχόλια που θα θεωρηθούν συκοφαντικά ή θα περιέχουν βωμολοχίες θα απορρίπτονται.