Το επονομαζόμενο FlyOver, πρόκειται να παραδοθεί το 2027. Οι δρόμοι της Θεσσαλονίκης όμως κοκκινίζουν ήδη από την κυκλοφοριακή συμφόρηση
Το 2010 η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ κατήρτισε ένα στρατηγικό σχέδιο μεταφορών, που περιλάμβανε την κατασκευή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου στη Θεσσαλονίκη. Μετά από 13 χρόνια, το έργο που εκκολάφθηκε επί μια δεκαετία, έχει ξεκινήσει. Ένας δρόμος πάνω από τον υπάρχοντα δρόμο, το επονομαζόμενο FlyOver, πρόκειται να παραδοθεί το 2027. Οι δρόμοι της Θεσσαλονίκης όμως κοκκινίζουν ήδη από την κυκλοφοριακή συμφόρηση, καθώς πέραν από τον ΟΑΣΘ και την τροχαία, δήμος και κυβέρνηση δεν έχουν λάβει κανένα μέτρο για την εξομάλυνση των επιπτώσεων στους δρόμους.
Στην πρώτη συνάντηση της task force της κυβέρνησης για το συντονισμό του FlyOver, στις αρχές του περασμένου Αυγούστου στο Διοικητήριο, είχε αποφασιστεί η εκπόνηση μιας μελέτης για την αντιμετώπιση των νέων συνθηκών. Έκτοτε κανείς από τους εμπλεκόμενους φορείς δεν έχει ενεργήσει σχετικά, πέρα από κάποιες μετρήσεις που πραγματοποίησε ο ΟΣΕΘ. Κυκλοφοριακή μελέτη δεν υπάρχει, και ούτε φαίνεται να εκπονείται από το Υπουργείο. Τα έργα όμως έχουν ξεκινήσει και οι οδηγοί βλέπουν ήδη τις επιπτώσεις.
ΔΥΟ ΛΩΡΙΔΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΧΡΟΝΙΑ
Από τις 10 Νοεμβρίου τέθηκαν σε εφαρμογή τα νέα μέτρα της Τροχαίας Θεσσαλονίκης. Ξεκινώντας από το νοσοκομείο Παπαγεωργίου, μια λωρίδα που οδηγεί από τα δυτικά προς τα ανατολικά παραμένει κλειστή, με τους οδηγούς να πρέπει για κάποια χιλιόμετρα να κινούνται με 60 χλμ/ώρα. Από τη Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου όμως, έκλεισε άλλη μια λωρίδα αυτή τη φορά δίπλα στο δάσος του Σέιχ Σου προς τα δυτικά, από τα Κωνσταντινοπολίτικα μέχρι τη Νεάπολη. Σύμφωνα με τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, η πρώτη αυτή φάση αποξήλωσης, θα διαρκέσει 4-6 μήνες. Οι λωρίδες κυκλοφορίας όμως, θα παραμείνουν δύο για όλη τη διάρκεια κατασκευής του έργου, με την περιφερειακή οδό να καθίσταται, κατά τόπους και για τα επόμενα 4 χρόνια, ένας δρόμος με δύο λωρίδες.
ΣΤΟ ΤΙΜΟΝΙ ΓΙΑ ΩΡΕΣ
H Ερμιόνη μεταφέρει καθημερινά εμπορεύματα σε όλο το νομό Θεσσαλονίκης και περιγράφει πως άλλαξαν τα δρομολόγια και οι ώρες που περνά στο τιμόνι:
«Το πρωί η κατάσταση είναι τραγική, μετά το διάστημα 11:00-13:00 οι συνθήκες στους δρόμους είναι καλύτερες. Προσωπικά όμως, επειδή καθημερινά πραγματοποιώ πολλές φορές το δρομολόγιο δυτικά-ανατολικά, πλέον αναγκάζομαι να κάνω τις μισές διανομές απ΄όσες έκανα.
Συχνά ταξιδεύω έξω από την πόλη, και για να επιστρέψω στο σπίτι μου περνάω από το Παπαγεωργίου. Ενώ πριν έκανα 7’ για να φτάσω σπίτι, τώρα περνάω μια ώρα στο τιμόνι. Αυτό είναι μια ώρα απλήρωτης εργασίας πλέον για μένα, γιατί γυρνάω μια ώρα αργότερα, αλλά δε δουλεύω εκείνη την ώρα. Πέρα από τις καθυστερήσεις βέβαια που εστιάζουμε όλοι, είναι και το θέμα ασφάλειας. Δεν υπήρχε και δεν υπάρχει ΛΕΑ, τις προάλλες ήθελε να περάσει ένα ασθενοφόρο με ένα μωρό και δεν μπορούσε. Όλα αυτά θα τα βλέπουμε πλέον σε καθημερινή βάση, και είναι επικίνδυνο να ξέρεις ότι δε μπορείς να πας άμεσα στο νοσοκομείο».
Από τις 20 Νοεμβρίου έχουν καταγραφεί δύο περιστατικά με καθυστερήσεις ασθενοφόρων. Το πρώτο αφορούσε βρέφος 20 μηνών, με το ασθενοφόρο να εγκλωβίζεται στον περιφερειακό για μισή ώρα, αλλά να φτάνει αισίως στο Ιπποκράτειο, και το δεύτερο ένα βρέφος 16 μηνών, με τον πατέρα του να οδηγεί με κατεύθυνση προς το ΑΧΕΠΑ και εν τέλει να οδηγείται εκεί, μέσα από την πόλη με “γέφυρα” από μηχανές της ομάδας ΔΙΑΣ.
Η ΝΕΑ ΜΟΡΦΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ
To FlyOver συνδέει τα ανατολικά με τα δυτικά της πόλης με δύο επιπλέον λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, παράλληλα με τις τρεις που υπάρχουν ήδη. Πέρα από την υπερυψωμένη ταχεία λεωφόρο των 4 χιλιομέτρων, θα αναβαθμιστεί με αναπλάσεις και το υπάρχον δίκτυο, καθώς στο έργο προβλέπονται 8 νέες γέφυρες και 3 νέες σήραγγες.
ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΚΟΛΛΑΡΟΣ
Συνοπτικά, η νέα μορφή του οδικού άξονα όταν το έργο ολοκληρωθεί, κινούμενοι από τα δυτικά προς τα ανατολικά, έχει ως εξής:
Το FlyOver ξεκινά και ανηφορίζει με 2+2 λωρίδες από το νοσοκομείο Παπαγεωργίου [κόμβος Κ5], έπειτα στο ύψος της Νεάπολης [Κ6] θα δημιουργηθεί μια πεζογέφυρα πάνω από το FlyOver, συνδέοντας Μετέωρα και Πεύκα, ενώ αμέσως μετά στο Επταπύργιο [Κ7] θα κατασκευαστεί στη θέση της παλιάς γέφυρας μια νέα.
Συνεχίζοντας προς τα δυτικά, η γέφυρα στον Άγιο Παύλο θα καθαιρεθεί, δε θα κατασκευαστεί όμως νέα, αλλά ένας υπόγειος δρόμος [Κ7α].
Φτάνοντας στα Κωνσταντινοπολίτικα [Κ10] και έχοντας διανύσει 4 χλμ, το Flyover κατηφορίζει και πάλι, για να ενωθεί με τις τρεις λωρίδες του περιφερειακού.
Επιπλέον προβλέπεται η ανακατασκευή της πεζογέφυρας της Περραιβού στο ίδιο ύψος, και αμέσως μετά ένας νέος κόμβος [Κ11Α] που θα κατευθύνει τους οδηγούς προς Χαλκιδική.
ΤΡΟΧΑΙΑ ΚΑΙ ΟΑΣΘ
Το κέντρο της πόλης δέχεται τον τελευταίο μήνα μεγαλύτερη πίεση, κάτι που δε θα συνέβαινε εάν οι πολίτες μπορούσαν να εμπιστευτούν τον ΟΑΣΘ, είχαν την επιλογή ενός ασφαλούς ποδηλατόδρομου ή αν ακόμη καλύτερα η πόλη διέθεται το Μετρό που κατασκευάζεται από την εποχή της τρύπας του Κούβελα, το μακρινό 1986.
Η τροχαία ενισχύθηκε με 100 νέους αστυνομικούς πριν την αρχή του έργου, ωστόσο όπως καταγγέλλει η Ένωση Αστυνομικών Υπαλλήλων Θεσσαλονίκης, οι 60 από αυτούς προήλθαν από αστυνομικά τμήματα και λοιπές υπηρεσίες. Την ίδια στιγμή οι 100 ειδικοί φρουροί που προσελήφθησαν για να στελεχώσουν την πανεπιστημιακή αστυνομία, δε φαίνεται να πραγματοποιούν σήμερα υπηρεσία στο campus.
Η Τσιμισκή φιλοξενεί πλέον σπάνια τις ώρες αιχμής τα αυτοκίνητα που στάθμευαν κόβοντας το ένα ρεύμα κυκλοφορίας και στη λεωφόρο Καραμανλή αν συναντά κανείς σταθμευμένο όχημα είναι χωρίς πινακίδες και με ένα ροζ χαρτάκι στο παρμπρίζ. Συγκεκριμένα, το διάστημα 10 Νοεμβρίου έως 28 Νοεμβρίου η τροχαία βεβαίωσε 7.520 παραβάσεις για παράνομη στάθμευση, ενώ πέρυσι στο σύνολο του μήνα είχαν βεβαιωθεί 4.237.
Ωστόσο, πέρα από την παράνομη στάθμευση που δε διευκολύνει την ομαλή κυκλοφορία των λεωφορείων του ΟΑΣΘ στη λεωφόρο Καραμανλή, στον ίδιο δρόμο παρατηρεί κανείς κάδους και ογκώδη απορρίμματα που κλείνουν εξίσου τις λεωφορειολωρίδες. Οι νέες αυτές ρυθμίσεις θα ήταν ευπρόσδεκτες από πεζούς και οδηγούς, αν υπήρχαν θέσεις στάθμευσης για να μην επιβαρύνουν οι κάτοικοι τις λεωφόρους με τα οχήματα τους, καθυστερώντας με ελιγμούς τα δρομολόγια του ΟΑΣΘ. Προς το παρόν, τα αστυνομικά τμήματα γεμίζουν με πολίτες που περιμένουν να παραλάβουν τις πινακίδες τους.
O ΟΑΣΘ ήταν από τους οργανισμούς που ενεργοποιήθηκαν, στο μέτρο του εφικτού, για την παροχή εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης. Συγκεκριμένα σήμερα λειτουργούν πλέον στις ώρες αιχμής (7:00-17:00) δύο νέες γραμμές express που συνδέουν τα δυτικά με τα ανατολικά (ΚΤΕΛ Μακεδονία-ΙΚΕΑ και Εύοσμος-Βούλγαρη), ενώ παράλληλα έχουν δημιουργηθεί τρία νέα δρομολόγια που εξυπηρετούν τον ίδιο σκοπό ΙΚΕΑ-Τριανδρία, Κάτω Ηλιούπολη–Βούλγαρη, ΚΤΕΛ Μακεδονία–ΙΚΕΑ.
Βέβαια δεν αρκούν μόνο οι γραμμές, καθώς το βασικό ζήτημα με τον ΟΑΣΘ – όπως και με την καθαριότητα – είναι η απουσία εργαζομένων και οι βλάβες στα οχήματα. Οι εξαγγελίες είναι συχνές, αλλά συχνά ματαιώνονται, με το επιβατικό κοινό της πόλης να παραμένει καχύποπτο. Ενδεικτικά, τον Σεπτέμβριο του 2020, ο τότε υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής παρουσίαζε το στόλο του ΟΑΣΘ και δήλωνε ότι μέχρι το τέλος του χρόνου θα κυκλοφορούν 550 λεωφορεία. Κάτι τέτοιο δεν συνέβη στο τέλος του 2020, αλλά ούτε και στο τέλος του 2023, καθώς σήμερα εκτιμάται ότι κυκλοφορούν λιγότερα από 300 λεωφορεία.
Σύμφωνα με τις εξαγγελίες του Υπουργείου μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2024 ο ΟΑΣΘ θα προμηθευτεί 110 ηλεκτρικά λεωφορεία. Ωστόσο τα λεωφορεία αυτά φαίνεται να καθυστερούν, καθώς η υποψήφια ανάδοχος εταιρεία αποκλείστηκε σύμφωνα με το Υπουργείο, γιατί δεν πληρούσε τις τεχνικές προδιαγραφές και ο διαγωνισμός ακυρώθηκε. Με την αλλαγή του έτους ωστόσο, ολοκληρώθηκε η πρόσληψη των 150 οδηγών μέσω του ΑΣΕΠ που είχε ανακοινώσει το φθινόπωρο η κυβέρνηση.
Τελευταία φορά που ο ΟΑΣΘ προσέλαβε οδηγό ήταν το μακρινό 2012. Όμως ακόμα και οι νέοι οδηγοί που προσλήφθηκαν τον Ιανουάριο του 2024, υπέγραψαν σύμβαση διάρκειας 8 μηνών.
Ο Νίκος εργάζεται ως διανομέας και μεταφέρει την εικόνα που επικρατεί στην περιοχή του κέντρου:
«Για τέσσερις ώρες μέσα στην ημέρα, από 7:30 μέχρι 9:30 και 16:30 με 18:30, η κατάσταση είναι αφόρητη ακόμη και για ένα μηχανάκι. Η Εγνατία είναι απροσπέλαστη γιατί έχει ακόμη λαμαρίνες του μετρό. Στην Τσιμισκή γίνεται χαμός γιατί πλησιάζουν Χριστούγεννα και η αγορά είναι γεμάτη. Στον περιφερειακό, όταν το καλοκαίρι θα θέλουν να πάνε στη Χαλκιδική τα πράγματα θα είναι δύσκολα χωρίς άλλο οδικό άξονα. Έχουν επικεντρωθεί στην εικόνα και όχι στην ουσία. Εστιάζουν στην Εγνατία και στην Τσιμισκή και έχουν παρατήσει όλες τις άλλες οδούς στη μοίρα τους, όπως π.χ. την Αγίου Δημητρίου, που αν τη δεις στη 13:00 από 3 λωρίδες που θα έπρεπε να έχει κανονικά, έχει μια».
SOOC
ΣΠΥΡΟΣ ΒΟΥΓΙΑΣ: “Η ΝΕΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΕΤΑΤΡΕΨΕΙ ΤΗΝ ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΣΕ ΕΥΚΑΙΡΙΑ”
Ο Σπύρος Βούγιας, συγκοινωνιολόγος και ομότιμος καθηγητής του ΑΠΘ, διετέλεσε δύο φορές Υφυπουργός Μεταφορών (2001-02 και 2010-11). Σήμερα είναι πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης, εκλεγμένος με την παράταξη του νέου δημάρχου της πόλης Στέλιου Αγγελούδη. Το NEWS 24/7 συνάντησε τον Σπύρο Βούγια και συζήτησε με αφορμή το FlyOver, για τον συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης, το μετρό και τις πιθανές παρεμβάσεις της νέας δημοτικής αρχής.
«Το FlyOver είναι ένα έργο που έχει ξεκινήσει από το Υπουργείο Υποδομών και θα βοηθήσει την πόλη όταν ολοκληρωθεί, αλλά οι επιπτώσεις στη διάρκεια της κατασκευής του είναι σημαντικές. Η πολιτική των ακυρώσεων των μεγάλων έργων, χωρίς κατάλληλη προετοιμασία και διαβούλευση, έχει δημιουργήσει ένα δυσάρεστο αίσθημα δυστοκίας και ατελέσφορου, λόγω της αδυναμίας της πόλης να ολοκληρώσει στην πράξη κανένα από αυτά.
Πιστεύω επομένως ότι πρέπει να αντιμετωπίσουμε με μεγαλύτερη ωριμότητα και αυτοπεποίθηση και να αποκτήσουμε καινούργιες συνήθειες και δυνατότητες που δεν είχαμε δοκιμάσει ως τώρα. Τέτοια είναι, για παράδειγμα, η σοβαρή και ουσιαστική συζήτηση για το ζήτημα αντί για διχαστικές αντιδικίες αλλά και οι ενέργειες για τη μείωση των σοβαρών αρνητικών περιβαλλοντικών και άλλων επιπτώσεων σε περιοχές της πόλης που ευρίσκονται πολύ κοντά στο έργο, όπως είναι τα Κωνσταντινουπολίτικα.
Η νέα δημοτική αρχή μπορεί να μετατρέψει την πρόκληση σε ευκαιρία, ώστε ξεκινώντας μεθοδικά από την αρχή και υλοποιώντας μικρές και μεσαίες παρεμβάσεις, να προσφέρει στην πόλη μια νέα και βιώσιμη καθημερινότητα. Πιο συγκεκριμένα, πρέπει να προχωρήσουν άμεσα κάποιες ρυθμίσεις οι οποίες, αφού εγκριθούν από τον ΟΣΕΘ και την Τροχαία, θα βοηθήσουν να εκτονωθεί άμεσα η πίεση της κατασκευής του flyover στο ιστορικό κέντρο. Το κυριότερο πρόβλημα εντοπίζεται σήμερα στη Δυτική είσοδο, λόγω της σύγκλισης δύο μεγάλων αξόνων, της νέας Δυτικής εισόδου και της 26ης Οκτωβρίου.
Πρώτη ενέργεια είναι η αλλαγή κατεύθυνσης της 26 Οκτωβρίου προς την Πλατεία Δημοκρατίας, που θα διοχετεύσει πολλά οχήματα πρός την Εγνατία ή την οδό Λαγκαδά. Στη συνέχεια, δεύτερη διέξοδος είναι η οδός Σαλαμίνος που και αυτή σήμερα έχει λανθασμένα κατεύθυνση προς το λιμάνι, η οποία πρέπει να αντιστραφεί, και τουλάχιστον οι δύο λωρίδες κίνησης πρέπει να κατευθύνονται βόρεια για εκτόνωση προς την Δωδεκανήσου η οποία θα έπρεπε εδώ και πολύ καιρό να έχει ήδη αμφιδρομηθεί. Η νέα δημοτική αρχή μπορεί να ξεκινήσει πολλές τέτοιες παρεμβάσεις άμεσα, ώστε παράλληλα με άλλα μέτρα, να μειωθεί η τεράστια πίεση που δέχεται η πόλη αυτή τη μεταβατική περίοδο».
FLYOVER ΑΛΛΑ ΧΩΡΙΣ ΜΕΤΡΟ
SOOC
Με την έναρξη των εργασιών του FlyOver, πολλοί θεσμικοί παράγοντες και κάτοικοι συμφωνούσαν με το έργο, αλλά προέκριναν την εκκίνηση του αφού κοπεί το πρώτο εισιτήριο στο Μετρό.
Στα πλαίσια του Open House άνοιξε για το κοινό στα τέλη Νοεμβρίου ο σταθμός μετρό Αγίας Σοφίας. Όχι προς χρήση, παρά μόνο σαν ένα αξιοθέατο. Το έργο έχει ολοκληρωθεί σαν κατασκευή εδώ και αρκετούς μήνες, και απομένουν ηλεκτρολογικά και μηχανολογικά έργα. Ωστόσο ΑΚΤΩΡ και Ελληνικό Μετρό είχαν έρθει σε ρήξη, καθώς η εταιρεία αδυνατούσε να πληρώσει τους εργολάβους.
Η εξαγορά της ΑΚΤΩΡ από την Intrakat ξεπάγωσε το έργο εκ νέου με τη διαδοχή στις 11 Νοεμβρίου. Το μόνο βέβαιο, πέρα από τις εξαγγελίες, είναι ότι εκκρεμούν ακόμη οι παραπάνω εργασίες, καθώς και η προπαρασκευαστική περίοδος. Αυτό σημαίνει ότι αφού το έργο παραδοθεί στο σύνολο του, οι επιβάτες θα πρέπει να περιμένουν αρκετούς μήνες, προκειμένου να γίνουν δοκιμές ασφαλούς λειτουργίας, να εγκατασταθεί το πληροφοριακό σύστημα και να εκπαιδευτεί το προσωπικό.
SOOC
Αξίζει να σημειωθεί ότι η γραμμή του Μετρό θα καλύπτει μια μικρή διαδρομή διερχόμενη τον κεντρικό άξονα της πόλης. Ο συρμός θα ξεκινά από το Σιδηροδρομικό Σταθμό λίγο έξω από το κέντρο της πόλης, και θα φτάνει μέχρι την Βούλγαρη και τη Νέα Ελβετία. Όταν ξεκινήσει η βασική γραμμή, τότε θα μπει σε τροχιά διακλάδωσης η επέκταση προς Καλαμαριά για να παραδοθεί σε μερικά έτη. Σε κάθε περίπτωση, όταν παραδοθεί προς χρήση, οι συρμοί δε θα ακουμπούν στα δυτικά της πόλης, καθώς η γραμμή εκεί βρίσκεται ακόμη σε φάση εργασιών, και σίγουρα δε θα φτάνουν στο αεροδρόμιο, επέκταση η οποία είναι ακόμη σε στάδιο μελετών.
Ο Σπύρος Βούγιας σχολιάζοντας την προοπτική του μετρό στην πόλη σημειώνει ότι:
«Η πόλη περιμένει ανυπόμονα να τελειώσει επιτέλους η βασική γραμμή και να επεκταθεί στην Καλαμαριά και μέχρι το αεροδρόμιο, και στη συνέχεια οπωσδήποτε Δυτικά, εκεί που ευρίσκεται σήμερα το πιο ενεργό και πυκνοκατοικημένο κομμάτι της πόλης. Τότε θα αποδειχθεί, φοβάμαι η προφανής αδυναμία του να εξυπηρετήσει μεγαλύτερη ζήτηση, καθώς η χωρητικότητα του, με 4 βαγόνια και μια αποβάθρα 60 μέτρων, δε θα είναι επαρκής για τις νέες μεγάλες ανάγκες που θα δημιουργηθούν.
Για τον λόγο αυτό πιστεύω, χωρίς βέβαια να παραγνωρίζω καθόλου τη σημασία ενός δικτύου μετρό, πως δεν πρέπει ούτε στιγμή να σταματήσουμε την προσπάθεια καλύτερης εξυπηρέτησης, με 500 καινούργια ηλεκτρικά λεωφορεία σε ημερήσια βάση, αλλά και να επαναφέρουμε την έτοιμη πρόταση για μια χάραξη σύγχρονου τραμ, που θα καλύπτει τη λεγόμενη «κάτω διαδρομή» (Βασ. Ολγας- Τσιμισκή), μέχρι τον τερματικό σταθμό των ΚΤΕΛ.
Τέλος, θα ήθελα πολύ να προλάβω να δω ξανά τα «καραβάκια» στον Θερμαϊκό, που θα εξυπηρετούν το σχεδιαζόμενο «θαλάσσιο μέτωπο» από το Καλοχώρι ως το Αγγελοχώρι, ώστε να αποκατασταθεί η διαταραγμένη ιστορική και πολιτισμική σχέση της πόλης με τη θάλασσα και να «ζωντανέψει» ο Θερμαικός: είναι η πρώτη και πιο αγαπημένη μου πρόταση που στοιχειώνει εδώ και 40 περίπου χρόνια το μυαλό και τα όνειρά μου».
Η ΑΠΟΥΣΙΑ ΑΞΙΟΠΙΣΤΩΝ ΜΕΣΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ
SOOC
Το καλοκαίρι του 2022 ο δήμαρχος, Κωνσταντίνος Ζέρβας δεσμευόταν για 20 νέους χώρους στάθμευσης. Στην ιστοσελίδα που παρουσιάζει το έργο της δημοτικής αρχής, μπορεί κανείς εύκολα να παρατηρήσει ότι πράγματι έγιναν παρεμβάσεις σε χώρους στάθμευσης, αλλά πρόκειται απλά για ασφαλτοστρώσεις και προσθήκη φωτισμού, όχι για νέες θέσεις. Ο νέος δήμαρχος, Στέλιος Αγγελούδης, έχει εξαγγείλει τη δημιουργία 1000 νέων θέσεων πάρκινγκ κάθε χρόνο.
Απευθύναμε στον Σπύρο Βούγια σχετικό ερώτημα για τις εξαγγελίες της νέας διοίκησης για τις θέσεις στάθμευσης. Ο ίδιος μας εξήγησε πού αναζητά λύσεις σήμερα η νέα διοίκηση:
«Υπάρχουν χώροι που μπορούν να αξιοποιηθούν, και αυτούς αναζητά τώρα ο νέος δήμαρχος σκυμμένος καθημερινά με τους συνεργάτες του πάνω από ένα χάρτη, αναζητώντας απεγνωσμένα χώρους σε άκτιστα οικόπεδα στα οποία μπορεί να παρέμβει ο Δήμος. Υπάρχει και η δυνατότητα της αύξησης των θέσεων που μπορεί να εξυπηρετήσει το εμβαδόν ενός οικοπέδου, με μηχανικές κατασκευές σαν ασανσέρ που μπορούν να πολλαπλασιάσουν τη χωρητικότητα αξιοποιώντας ορόφους σε ύψος. Η πραγματική λύση είναι βέβαια να μη χρησιμοποιούν οι πολίτες τόσο συχνά ΙΧ αλλά εναλλακτικά μέσα μεταφοράς, ατομικά (περπάτημα, ποδήλατο) ή μαζικά (λεωφορεία)».
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΙΤΙΚΑ: “ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΘΑ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΑ 15 ΜΕΤΡΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΡΟΜΟ”
Η υπερυψωμένη ταχεία λεωφόρος θα προσγειώνεται στα Κωνσταντινοπολίτικα, λίγο έξω από την Πυλαία. Για το λόγο αυτό οι κάτοικοι του οικισμού, τα σπίτια των οποίων είναι ήδη πλησίον του περιφερειακού, έχουν προσφύγει στο ΣτΕ υποστηρίζοντας ότι όταν το έργο ολοκληρωθεί, τα σπίτια τους θα βρίσκονται σε απόσταση 15 μέτρων από 10 λωρίδες ταχείας κυκλοφορίας. Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών, Ηλίας Γκίνδης, μίλησε στο NEWS 24/7 σχετικά με τις ενστάσεις των κατοίκων:
«Δεν είμαστε κατά των έργων, ειδικά κατά των έργων που αφορούν το κυκλοφοριακό. Προφανώς η κατάσταση στη Θεσσαλονίκη είναι πραγματικά αφόρητη και κάποια έργα έπρεπε να έχουν ήδη γίνει. Στα σχέδια που είχαν εκπονηθεί, από το 2011-12 μέχρι και πέρυσι τον Μάρτιο του 2022, φαινόταν ότι στα Κωνσταντινοπολίτικα δε θα γίνει διαπλάτυνση του δρόμου και του τούνελ. Το γεγονός ότι δεν προκρίθηκε αυτή η χάραξη έχει τα εξής καταστροφικά αποτελέσματα για την περιοχή. Πρώτον δημιουργείται ξαφνικά ένας δρόμος με 10 λωρίδες ταχείας κυκλοφορίας μπροστά στα σπίτια των ανθρώπων στα Κωνσταντινοπολίτικα.
Kάτοψη Κωνσταντινοπολίτικα
Για να επιτραπεί να γίνει ένα τέτοιο έργο δίπλα στα σπίτια των ανθρώπων οι μετρήσεις που έγιναν, μέτρηση ηχορύπανσης και μετρήσεις ρύπανσης, έγιναν τον Μάιο και τον Ιούνιο του 2020 εν μέσω Covid. Την περίοδο εκείνη η κυκλοφορία ήταν απειροελάχιστη.
Στις μετρήσεις υπάρχει ένας πομπός και ένας δέκτης που μετράνε από τον δρόμο μέχρι τον οικισμό. Εκεί που είναι τώρα ο περιφερειακός, και άρα ήταν ο πομπός, σε σχέση με το δέκτη, που ήταν τα σπίτια, υπάρχει ένα ανάχωμα με δέντρα το οποίο δεν θα υπάρχει μετά την κατασκευή τους δρόμου. Αυτό το ανάχωμα μαζί με τα δέντρα είναι και ένα φυσικό όριο που προστατεύει και από την ρύπανση και από τον θόρυβο προφανώς. Τα πρώτα σπίτια όταν τελειώσει το έργο, θα βρίσκονται στα 15 μέτρα από τον δρόμο».
Το δρόμο της δικαστικής οδού υιοθέτησε και ο Σύλλογος Δρομέων Υγείας, καθώς και η Επιτροπή Προστασίας του Σέιχ Σου. Αίτημα τους είναι να διακοπούν οι εργασίες μέχρι την απόφαση του ΣτΕ που αναμένεται το Μάρτιο του 2024. Στην ανακοίνωση τους οι δύο φορείς τονίζουν μεταξύ άλλων την έλλειψη περιβαλλοντικής μελέτης για τις επιπτώσεις στη χλωρίδα την πανίδα του δάσους, και την δημιουργία προϋποθέσεων πλημμύρας – σε περίπτωση έντονων βροχοπτώσεων – λόγω των γεωτρήσεων που έχουν ξεκινήσει.
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Προσθέσετε το σχόλιό σας:
0 comments:
Παρακαλώ αφήστε το μήνυμά σας. Προσπαθήστε να σχολιάζετε χωρίς προσβλητικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς. Σχόλια που θα θεωρηθούν συκοφαντικά ή θα περιέχουν βωμολοχίες θα απορρίπτονται.