Κάποτε ο Τειρεσίας βρέθηκε στο όρος Κυλλήνη. Κατά την διάρκεια ενός περιπάτου, είδε στον δρόμο του δύο φίδια να ζευγαρώνουν. Τα φίδια μόλις τον αντιλήφθηκαν ενοχλήθηκαν απο την παρουσία του και του επιτέθηκαν. Τότε εκείνος για να αμυνθεί, με το ραβδί που κρατούσε για να τον βοηθάει στην πεζοπορία, κτύπησε το ένα απο τα δύο φίδια. Τυχαία πέτυχε το θηλυκό και το σκότωσε. Τότε έγινε κάτι περίεργο. Ο θάνατος του θηλυκού φιδιού είχε ως αποτέλεσμα να μεταμορφώσει τον Τειρεσία σε γυναίκα και μάλιστα μια πολύ όμορφη γυναίκα η οποία με τον καιρό έγινε μια πολύ διάσημη εταίρα. 

Επτά χρόνια αργότερα, ο Τειρεσίας που πλέον είχε την μορφή γυναίκας, έτυχε να περπατάει πάλι στο ίδιο ακριβώς σημείο του βουνού όπου είχε μεταμορφωθεί. Έκπληκτος είδε πάλι την ίδια σκηνή όπως είχε συμβεί πριν επτά χρόνια. Δηλάδή είδε δύο ακριβώς ίδια φίδια να ζευγαρώνουν και πάλι μπροστά του! Ξανά λοιπόν ο Τειρεσίας σήκωσε το ραβδί του και κτύπησε το ένα απο τα δύο φίδια. Αυτή τη φορά θανάσιμα το αρσενικό. Την ίδια στιγμή μεταμορφώθηκε σε άνδρας που ήταν η αρχική του μορφή. 

Την ίδια περίοδο, στον Όλυμπο, ο Δίας και η Ήρα αντιμετώπιζαν ένα πρόβλημα. Η Ήρα δεν σταματούσε να τον κατηγορεί για τις πολλές απιστίες του με τις ερωμένες του και ότι εξαιτίας αυτού του λόγου, δεν έχει πλέον διάθεση να κοιμάται μαζί της όπως συνήθιζε παλιότερα. Ο Δίας προσπαθώντας να την ηρεμήσει και της απάντησε πως ο λόγος δεν είναι αυτός αλλά ότι είναι λογικό να μην έχει όρεξη, αφού είναι γνωστό, ότι μια γυναίκα απολαμβάνει πολύ περισσότερο τον έρωτα απο έναν άνδρα. 
Η Ήρα έγινε έξαλλη με την απάντηση του Δία υποστηρίζοντας μάλιστα ότι αυτό που συμβαίνει στην πραγματικότητα είναι ακριβώς το αντίθετο, δηλαδή η άποψη της ήταν ότι ο άνδρας απολαμβάνει περισσότερο τον έρωτα και όχι η γυναίκα. 
Τότε ο Δίας της είπε ότι σκέφτηκε έναν τρόπο με τον οποίο θα μπορούσαν να λύσουν αυτή την διαφωνία τους. Πρότεινε στην Ήρα να καλέσουν μπροστά τους τον Τειρεσία, ο οποίος είχε υπάρξει στην ίδια του ζωή και άνδρας και γυναίκα και ήταν ο μόνος που έχει βιώσει την ερωτική εμπειρία και με τα δύο φύλα. Επομένως ήταν το ιδανικό πρόσωπο που θα μπορούσε να τους δώσει την πιο σωστή απάντηση στην ενδιαφέρουσα διαφωνία μεταξύ του θεϊκού ζευγαριού. 

Ο Τειρεσίας λοιπόν, έφθασε στον Όλυμπο μπροστά τους και του τέθηκε το εξής ερώτημα: «Ποιος είναι αυτός που αισθάνεται περισσότερη ηδονή κατά την διάρκεια μιας ερωτικής πράξης, ο άντρας ή η γυναίκα;» Τότε ο Τειρεσίας απάντησε με απόλυτη βεβαιότητα ότι αν θα μπορούσαμε να διαιρέσουμε την ηδονή σε δέκα ίσα μέρη, η αναλογία θα ήταν η εξής: Το ποσοστό της ηδονής που αντιστοιχεί στην γυναίκα, κατά την διάρκεια της ερωτικής πράξης, θα ήταν ίσο με τα εννέα δέκατα, ενώ αντίστοιχα το μερίδιο της ηδονής που αντιστοιχεί στον άντρα θα ήταν ίσο μόνο με το ένα δέκατο. Δηλαδή εννέα στα δέκα η γυναίκα, ένα στα δέκα ο άντρας. 

Ο Δίας τότε, γελάει δυνατά διότι δικαιώθηκε και η Ήρα απο την οργή της, χάνοντας την ψυχραιμία της, αποφασίζει να τυφλώσει τον Τειρεσία για την απάντηση που έδωσε. Ο Δίας όμως ο οποίος πάντα βλέπει την αδικία και ποτέ δεν την αφήνει, για να τον αποζημιώσει, του έδωσε σε αντάλλαγμα το χάρισμα της Μαντικής και αύξησε την διάρκεια ζωής του , επτά φορές απο αυτήν που θα ζούσε στην παρούσα ζωή του κανονικά. 



Αυτός ήταν ο διδακτικός μύθος του Τειρεσία. Ο καθένας τον αντιλαμβάνεται όπως μπορεί, σίγουρα όμως θεωρώ πως προκαλεί γέλιο σε όλους μας. 

Πρώτη αναφορά στον Τειρεσία φυσικά γίνεται που αλλού, στον Όμηρο. Τον αναφέρει στην «Νέκυια» της Οδύσσειας, να συνεχίζει να ασκεί την μαντική τέχνη, ακόμα και μετά τον θάνατό του, ακόμα δηλαδή και όταν πεθαμένος πια, βρίσκεται στον Άδη, όταν πηγαίνει να τον συμβουλευτεί ο Οδυσσέας. 

Ο Μάντης Τειρεσίας έδωσε το όνομα του σήμερα σε μία διατραπεζική εταιρία, η οποία συγκεντρώνει τις απαραίτητες πληροφορίες για την οικονομική συμπεριφορά επιχειρήσεων και ιδιωτών, προκειμένου οι τράπεζες να γνωρίζουν την πολιτική που πρέπει να εφαρμόσουν απέναντι τους.

Όμηρος









Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Axact

Ακτιβιστής

Μπορείτε να επικοινωνήσετε σχετικά με το παρόν άρθρο ή οτιδήποτε σχετίζεται με την ιστοσελίδα του "ακτιβιστή" ή ακόμη και για άρθρα ή απόψεις σας που επιθυμείτε να δημοσιεύσουμε στο email: chrivanovits@gmail.com

Προσθέσετε το σχόλιό σας:

0 comments:

Παρακαλώ αφήστε το μήνυμά σας. Προσπαθήστε να σχολιάζετε χωρίς προσβλητικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς. Σχόλια που θα θεωρηθούν συκοφαντικά ή θα περιέχουν βωμολοχίες θα απορρίπτονται.