Γύρω στα 38 χρόνια χρειάστηκε το Ελληνικό κράτος, όλων των κλεφτών και αμαρτωλών που κυβέρνησαν, για να κατασκευάσει στη Θεσσαλονίκη το πιο μικρό (ίσως) Μετρό του κόσμου. Το μοναδικό που δεν φτάνει ούτε ως το Αεροδρόμιο.
Σήμερα δόθηκε στην κυκλοφορία. Μία γραμμή συνολικού μήκους 14,38 χλμ, με 13 σταθμούς και κόστος κατασκευής 3,4 δις €.
Για δες όμως μια σύμπτωση. Πριν λίγες μέρες εγκαινιάσθηκε στη Σαουδική Αραβία, το μετρό του Ριάντ.
Αναπόφευκτες οι συγκρίσεις λοιπόν. Με τα εγκαίνια δόθηκαν σε κυκλοφορία οι τρείς από τις έξι συνολικά γραμμές του. Οι άλλες δύο θα ανοίξουν μέσα στον Δεκέμβρη και η 6η θα παραδοθεί τον Ιανουάριο του '25 (δηλ. σε 2 μήνες).
Στην ολοκλήρωσή του θα καλύψει συνολικό μήκος 176 χλμ.
Θα έχει 84 σταθμούς και το κόστος του είναι 22,5 δις. Εδώ να πούμε ότι και εκεί υπάρχουν κατηγορίες για παράνομες αναθέσεις, ατασθαλίες και παραπομπές υπουργών για ύποπτες συμβάσεις σε ημέτερες εταιρίες. (Σε μας τίποτα .... εδώ για το έγκλημα των Τεμπών, ουδείς πταίει κατά των κυβερνώντες).
Τώρα θα μου πείτε εμείς δώσαμε 3,4 δις και οι Άραβες 22,5 δις.
Αν όμως αναχθεί το κόστος ανά χιλιόμετρο έργου τότε θα διαπιστώσουμε πως ενώ στο Ριάντ στοίχισε 128 εκατ € / χλμ στα κατ' ημάς σχεδόν διπλάσια. Πληρώσαμε περίπου 237 εκατ € το χιλιόμετρο.
Με γεια μας λοιπόν, καλορίζικο!!
Τί κι αν περιμέναμε τόσα χρόνια, τί κι αν κόστισε λίγο περισότερο.
Τώρα έχουμε μια γραμμή μετρό.
Έστω κι αν μπάζει με την πρώτη βροχή.
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Προσθέσετε το σχόλιό σας:
0 comments:
Παρακαλώ αφήστε το μήνυμά σας. Προσπαθήστε να σχολιάζετε χωρίς προσβλητικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς. Σχόλια που θα θεωρηθούν συκοφαντικά ή θα περιέχουν βωμολοχίες θα απορρίπτονται.